Vaihtelevat kokomerkinnät: mitä kokoja olet?
Millaisia kokoja olette Suomessa myydyissä vaatemerkeissä/kaupoissa ? Olen 161 cm, 55 kg nainen. Isoin olen esim. Zarassa, koko L , pieni esim Lidlissä, xs-s.
Kommentit (45)
Mies: maiharimalliset välikausi-, talvi/untuva- ja goretex-takit ovat kokoa M, L ja XL.
Kolmen skandinaavisen brändin mallistoa eikä mitään kiinalaisen verkkokaupan ihmeitä.
Suurin on XL, ehkä aavistuksen turhankin väljä mutta kakkosena M ja L on jo hiukan napakka jos alla on paksu villapusero.
Periaatteessa olen kokoa L/52 mutta aika nopalla saa heittää mikä kannattaisi tilata verkkokaupasta ellei brändiä tunne ennestään.
Ja sitten kengät. Vaellussandaalit kokoa 42 ja lenkkarimalliset vaellus/vapaa-ajan kengät 44,5. Aussi- ja brittibrändit kyseessä.
Älkää hyvät ihmiset ostako noita over size vaatteita useampaa kokonumeroa pienempinä, ne oikeesti näyttää pöhkölle, pitää ottaa se oikeasti oma koko että se näyttää sille mille suunniteltu, yleensä ne on kuitenkin suunniteltu jostain kohtaa sen "oikean" koon mukaan kuten hartialinja/kaula-aukko/pituudet jne.
Kyllä mullekin menee etelänreissun tuliaishame jonka sain esikoulussa, kovin kun on kello ja kuminauhaa, mutta kyllähän tässä järki sanoo etten ole kokoa 6yo.
Vierailija kirjoitti:
XSS, XS, S ja joskus M.
50kg, 165cm.
Minkä merkkien välillä on näin huimat kokoerot? Yleensä tuolla nuo pienemmät koot noudattaa tasaisempaa linjaa, melko hurja haitari.
Koot vaihtelee XS-M, 34-36. 168 cm ja n. 57 kg. Esimerkiksi Lidlin s on yleensä liian suuri. Nanson 34 housut oli liian suuret. Vilan vaatteissa tyypillisesti 34. Espritin 36.
En ole ollut alle 40 kokoa koskaan, en nuorenakaan vaikka olin ihan riukulaiha.
Nykyisin on jonkin verran ylipainoa ja koko L-XXL riippuen valmistajasta ja mallista.