Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apuaaaa olenko se yliäänekäs kerrostalonaapuri josta täällä vauva-palstalla jatkuvasti valitetaan? Vinkkejä hiljaisempaan elämään?

Vierailija
15.01.2021 |

Näin viime yönä unta, että yliäänekäs häirikkönaapurini teki tänne palstalle otsikon mukaisen keskustelun aloituksen. 😂 Hah mikä vitsi! Meluavat naapurit eivät todellakaan kysele neuvoja hiljaisempaan elämään missään vauvapalstoilla! Heitä ei voisi vähempää kiinnostaa! Jos häirikkö osaisi ottaa naapurit huomioon, niin siinä tapauksessa hän osaisi myös elää hiljempaa.

Koska oma naapurini ei tule ikinä tekemään tätä keskustelun aloitusta missään muualla kuin minun unissani, niin päätinpä nyt tehdä sen itse! Hah!

Tämä ketju on luotu kaikkien niiden maamme yliäänekkäiden kerrostaloasukkien puolesta, jotka eivät itse tajua tätä aloitusta tehdä. Keskustelu on luotu kaikille niille naapureille, jotka kärvistelevät kodeissaan hermoromahduksen partaalla joutuen sietämään seinien, kattojen ja lattioiden läpi tunkevaa äänisaastetta.

Joten nyt kaikki häiritsevästä melusta ärsyyntyneet naapurit antaa palaa, kaikki vinkit kehiin mitä vain suinkin irtoaa!

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opeta koirasi olemaan haukkumatta postinjakajaa ja rapussa kulkijoita. Koirakoulutusvideolla on ohjeita. Nauhoita välillä koirasi tekemisiä ja voit pyytää naapureita kertomaan, jos koira ulvoo tai haukkuu. Kaikki koirat eivät sovi kerros- tai rivitaloon.

Vierailija
42/68 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaa koiran kynnet säännöllisesti, vaikuttaa äänimaiseman lisäksi myös koiran hyvinvointiin ja lattioiden kuntoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bileet on viisainta järjestää ennen hiljaisuutta. 

Hiljaisen ajan alettua on viisainta siirtyä johonkin muualle jatkamaan juhlimista.

Vierailija
44/68 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hakkaa lämpöpattereita. Älä anna myöskään lastesi hakata niitä.

Vierailija
45/68 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teillä on kitara/piano, jos sillä soitetaan kerran kuukaudessa se sama biisi, monta kertaa peräkkäin n. 20 minuutin ajan?

Arvaukseni on kalsarikännit ja "olisin voinut olla rokkitähti" -nostalgiakohtaus. Tiedoksi: et olisi.

Vierailija
46/68 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamppailulajien treenaaminen kera äänekkäiden huutokarjaisujen KESKELLÄ YÖTÄ ohutseinäisessä kerrostalossa ei välttämättä ole maailman paras idea.

(Eräs naapuri teki tätä, joten seinän takaa kuului aamuyöhön asti karatehuutoja!)

Vierailija
47/68 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvoisa Nikkarimestari.

Voisitko ajoittaa sen random porailun sinne tänne jollekin muulle kuin työajalle näin etätyöaikaan? Olisi hienoa, jos voisit tehdä sen pienen nikkarointiaskareesi esim. klo 7-8 tai klo 16 jälkeen. Silloin se ei häiritse niin paljon palavereita.

Ja muille tiedoksi, että kyse ei ole remontista. Ei mistään tuntien paskarteluista vaan sellaisesta täysin satunnaisesta OHO PORAKONE OTAN SEN KÄTEEN JA VÄHÄN PÄRÄYTÄN -kohtauksesta, joka yleensä iskee silloin kun naapurilla palaveri.

Vierailija
48/68 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa, niin jää ne raivoisat yölliset riitelyt, mitä me naapurit joudumme kuuntelemaan.

Vierailija
49/68 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kohisuta vesihanaa täysillä ainakaan yöllä ja avaa ja sulje se sulavan juohevasti glissando.

Vierailija
50/68 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka sinulla ja ystävilläsi on mitä upein ääni, ei sentään kannata ihan joka ilta viettää heidän kanssaan monen tunnin mittaisia lauluhetkiä. Jospa vain välillä keskittyisitte ryyppäämään. Mutta hiljaa.

Vierailija
51/68 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pyöritä lattialla isoa marmorikuulaa! 😆

https://www.vauva.fi/keskustelu/4000498/mista-se-aani-tulee-kun-kuulost…

Vierailija
52/68 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tiedät olevasi äänekäs naapuri, niin voisit yrittää parantaa kotisi äänieristystä edes pieninkin keinoin. Äänieristyslevyjen asentaminen olisi tietysti se kaikkein paras ratkaisu, mutta se ei valitettavasti ole kaikille mahdollista. Mutta myös esimerkiksi koko seinän peittävä kirjahylly vaimentaa jo jonkun verran naapuriin kuuluvia ääniä. Lisäksi netistä voi ostaa katosta lattiaan asti ripustettavia äänieristysverhoja. Sellaisen voi sijoittaa vaikkapa juuri uon koko seinän peittävän kirjahyllyn eteen lisä-äänieristeeksi, jolloin hylly ei enää ole vain pelkkä sisustuselementti, vaan siitä saa näppärästi lisäsäilytystilaa. Jos molemmilla naapureilla on seinän molemmin puolin samanainen äänieristysratkaisu, niin se voi jo helpottaa tilannetta kummasti. Tämä tietysti toimii parhaiten silloin, jos on vain yhdet naapurit ja heidän kanssa vain yksi yhteinen seinä, josta äänet kuuluvat läpi. Jos on lisäksi muita seinänaapureita sekä lattia- tai kattonaapureita, niin siloin lienee järkevintä miettiä muita ratkaisuja.

Vierailija
53/68 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on täynnä ihmisiä joiden ei pitäisi asua kerrostalossa, ehkä ei edes kaupungissa... 

Normaalit käytöstavat pitää (pitäisi) toki kaikilla olla, ja häirikkötapaukset ovat asia erikseen. Tässä ketjussa ei, siihen asti kun itse jaksoin lukea, puhuttu sellaisista, vaan nillitettiin aivan normaaleista elämän äänistä (kyllä, kerrostalossa saa puhua puhelimessa illalla, tuolia saa siirtää kuten haluaa ja jokaista kaapin oven sulkemista ei tarvitse erityisesti hiljennellä - älytön paiskominen toki eri asia). 

Kirjoittajat puhuvat toisten huomioon ottamisesta - minulle tulee mieleen lähinnä se, että voisivatko kirjoittelijat itse lakata pyörimästä oman napansa ympärillä ja lakata tekemästä älytöntä numeroa siitä, että joku "siirtää tuolia laahaamalla" yms. 

Ja kuten sanottu, oikea häriköiminen, kuten vaikka basson jyminä klo 22 jälkeen, remontointi öisin tms. on toki tuomittavaa. Ja ei, en ole itse meluaja vaan ihan tavallinen, tavallisen kunnollista elämää elävä ihminen. 

Vierailija
54/68 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille ketkä tykkäävät käyttää tehosekoitinta aikaisin aamulla, kun hiljainen aika ei ole vielä päättynyt. Vinks vinks, kaupoissa myydään myös erittäin hiljaista ääntä pitäviä tehosekoittimia. Sellainen säästää omia korviasi ja lisäksi myöhemmin töihin lähtevät naapuritkin kiittävät, kun saavat nukkua rauhassa omaan aamuherätykseensä saakka.

Vierailija
55/68 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköpianoa soittaessa voisi olla ihan hyvä käyttää kuulokkeita.

Vierailija
56/68 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju on täynnä ihmisiä joiden ei pitäisi asua kerrostalossa, ehkä ei edes kaupungissa... 

Normaalit käytöstavat pitää (pitäisi) toki kaikilla olla, ja häirikkötapaukset ovat asia erikseen. Tässä ketjussa ei, siihen asti kun itse jaksoin lukea, puhuttu sellaisista, vaan nillitettiin aivan normaaleista elämän äänistä (kyllä, kerrostalossa saa puhua puhelimessa illalla, tuolia saa siirtää kuten haluaa ja jokaista kaapin oven sulkemista ei tarvitse erityisesti hiljennellä - älytön paiskominen toki eri asia). 

Kirjoittajat puhuvat toisten huomioon ottamisesta - minulle tulee mieleen lähinnä se, että voisivatko kirjoittelijat itse lakata pyörimästä oman napansa ympärillä ja lakata tekemästä älytöntä numeroa siitä, että joku "siirtää tuolia laahaamalla" yms. 

Ja kuten sanottu, oikea häriköiminen, kuten vaikka basson jyminä klo 22 jälkeen, remontointi öisin tms. on toki tuomittavaa. Ja ei, en ole itse meluaja vaan ihan tavallinen, tavallisen kunnollista elämää elävä ihminen. 

Mitäpä luulette, mahtaneeko olla tämäkään ketju kommentoijan mieleen:

https://www.vauva.fi/keskustelu/3697555/eiko-nykyisin-edes-yriteta-elaa…

Vierailija
57/68 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Maaseudulta saa kuulemma tosi halvalla omakotitaloja, joissa ei naapurin tuolinsiirtely ja hanan avaaminen häiritse. Samoin pikkukaupungeista, joita Suomessa riittää. Lisäksi niitä äänieristysjuttuja voi hankkia myös omaan kämppään, jos neurooseistaan huolimatta on päättänyt muuttaa paperiseinäiseen/lattiaiseen kerros/rivitaloon. Tai voi vaikka hiljaisen ajan ulkopuolella käyttää vastamelukuulokkeita, jos itse on sitä mieltä, että kuulokkeita voi ihan mukavasti pitää kotona koko ajan.

Ja ei, en ole meluisa naapuri, minkä lisäksi täällä Espanjassa suurkaupungin keskustassa normaalit elämän äänet on sellaisella volyymillä, että suurin osa ketjuun kirjoittaneista sekoaisi saman tien.

Vierailija
58/68 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep! Näitähän löytyy!

https://www.vauva.fi/keskustelu/3603156/kertokaa-kerrostaloasujat-mita-…

Kaikki eivät ymmärrä, sille ei valitettavasti voi mitään.

Vierailija
59/68 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvoisa Nikkarimestari.

Voisitko ajoittaa sen random porailun sinne tänne jollekin muulle kuin työajalle näin etätyöaikaan? Olisi hienoa, jos voisit tehdä sen pienen nikkarointiaskareesi esim. klo 7-8 tai klo 16 jälkeen. Silloin se ei häiritse niin paljon palavereita.

Ja muille tiedoksi, että kyse ei ole remontista. Ei mistään tuntien paskarteluista vaan sellaisesta täysin satunnaisesta OHO PORAKONE OTAN SEN KÄTEEN JA VÄHÄN PÄRÄYTÄN -kohtauksesta, joka yleensä iskee silloin kun naapurilla palaveri.

Voi olla kyse tehokkaasta smoothie/yleiskoneestakin. Minulta ei jää huomaamatta, kun jossain asunnossa surautetaan smoothiet! Täryjyrän kaltainen ääni.

Vierailija
60/68 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosikoille tiedoksi, että monet ovat täällä palstalla kirjoittelemassa ihan vaan ajankuluksi viihdemielessä. Ei kannata ottaa kaikkea täysin kirjaimellisesti, kommentit voivat olla olla sarkasmia.