Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistaako kukaan miten Sars näkyi Suomessa 2002-2003?

Vierailija
15.01.2021 |

Vaikka virus ei levinnyt Suomeen niin miten näkyi Suomalaisessa mediassa ja keskutelussa? Reagoiko Lipposen hallitus virukseen mitenkään? Itse olin 5v joten en muista.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuttiinko tuolloin maskien käytöstä ja käsideseistä?

Vierailija
2/14 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan muista tuosta ajasta? Tuliko silloin rajoituksia yms?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siitä puhuttiin. Olin itse 12v ja muistan kun jotkut kaverit sitä pelkäsi. Mutta kun ei se levinnytkään niin unohtui sitten.

Vierailija
4/14 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin yksi kuoli.

Vierailija
5/14 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin yksi kuoli.

Siis Suomessa?

Vierailija
6/14 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinan-matkani peruttiin. Kyllä harmitti!

Vierailija
7/14 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käytännössä mitenkään, paitsi että uutisissa aika ajoin mainittiin että tuollainen virus leviää Aasiassa.

Vierailija
8/14 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun mielestä näistä sarseista, merseistä, eboloista, mitä lie lintu/sika/lehmä/apinaflunssista mitään paniikkia tullut.

Sikaflunssan myötä jäi kättely lääkärivastaanotolla pois, se on ainoa minkä olen laittanut merkille. Muut olivat tosi kaukaisia juttuja eikä tullut rajoituksia.

Vierailija
9/14 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainittiin sivulauseessa, että jossain kaukana Aasiassa sellainen tauti, mutta ei sen kummempaa. Ei Suomessa mitään rajoituksia silloin ollut.

Vierailija
10/14 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mainittiin sivulauseessa, että jossain kaukana Aasiassa sellainen tauti, mutta ei sen kummempaa. Ei Suomessa mitään rajoituksia silloin ollut.

Tuohon aikaan ihmiset myös matkustivat vähemmän mitä 2010 jälkeen joten sen takia ei välttämättä päässyt leviämään Suomeen.

Vierailija
11/14 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään rajoituksia ollut Suomessa. Ole aikaisemmin ollutkaan mitään ennen kuin tämä corona.

Vierailija
12/14 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lintuinfluenssa 2006 oli iso pelästys. Silloin uutisoitiin ja pelättiin suunnitelmia pandemian varalta, olivat hyvin samanlaisia kuin nyt toteutuneet.

Vierailija
13/14 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mitenkään. Se on niin vakava tauti, että vie heti heikkoon kuntoon, eikä siksi leviä. Vain yksi suomalainen kuoli siihen, sai taudin lentokoneessa. Suomen sisäisiä tartuntoja ei liene yhtään.

Siksi SARS myös katosi saman tien, kun se ei pystynyt leviämään ihmisjoukoissa.

Jos tuli kaukoidästä ja oli flunssaa, vietiin eristyksiin testiin sairaalaan.

Vierailija
14/14 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan hyvin ,olin töissä Keski-euroopassa ja työpaikalla oltiin jonkin  aikaa tosi varovaisia. Lentokentillä ainakin Aasiasta tulleilta mittailtiin kuumetta. Sars on siitä hyvä että sairastuttaa tartunnan saanneen vakavasti tosi nopeasti. Eivät ehdi levittää tautia juurikaan. Sars ei tartu ihan niin helposti kuin covid19.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme