Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun kaunis nainen on uusi työntekijä...

Vierailija
15.01.2021 |

Naisvaltaisella työpaikalla. Miksi se aiheuttaa naisten kesken ongelmia vielä vuonna 2021?
Erityisesti jos nainen on nuorempi, kuin monet muut.

Onko kokemuksia?

Mietin uutta työpaikkaa ja minkälainen tilanne mahdollisesti olisi edessä.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biologiaa. Siksi se on ihan sama mikä vuosi on kyseessä.

Vierailija
2/25 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli oletat jo ennakkoon, että olet niin vetävä mirkku että työpaikan vanhat kotkat ovat kateellisia ja kyräilevät selkäsi takana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä aiheuttaa?

Ei meillä ainakaan aiheuta. Jos olet hyvä siinä mitä teet ja teet sen myös hyvin niin olet oikein tykätty ja toivottu. Nimenomaan mitään ylimääräistä draamaa emme halua.

Vierailija
4/25 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hyvä nainen tuhlaa elämääsi hanttiduuniin; nainen rupsahtaa nopeasti. Mieti pidemmälle!

Vierailija
5/25 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpäs ole tuollaista miettinyt... en miettinyt silloin, kun omin itse se parikymppinen hehkeä mirkku, enkä nyt kun olen nelikymppinen hehkeä mirkku.

Vierailija
6/25 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori kaunis nainen vaarantaa työyhteisön vakiintuneet suhteet. Alkaa selkäänpuukotus ja juoruile, varsinkin jos miespomo hymyile tai tulkitaan hymyilevän uudelle työntekijälle. Kamalaa on myös jos se pomo  erehtyy tervehtimään uutta työntekijää tai erehtyy juttelemaan liian pitkään uuden työntekijän kanssa. Sehän tarkoittaa, että uusi työntekijä muodtaa heti uhkan vallitesavlle työhierarkialle.  Näitä tilanteita on nähty niin monta kertaa ja eri työpaikoissa ja nykyaikaan ilmiö vain tuntuu pahenevan, kun voidaan somesssa stalkata uutta työntekijää ja etsiä mahdollisia vikoja. Naisvaltaisten alojen ongelma.

Vierailija
7/25 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuori kaunis nainen vaarantaa työyhteisön vakiintuneet suhteet. Alkaa selkäänpuukotus ja juoruile, varsinkin jos miespomo hymyile tai tulkitaan hymyilevän uudelle työntekijälle. Kamalaa on myös jos se pomo  erehtyy tervehtimään uutta työntekijää tai erehtyy juttelemaan liian pitkään uuden työntekijän kanssa. Sehän tarkoittaa, että uusi työntekijä muodtaa heti uhkan vallitesavlle työhierarkialle.  Näitä tilanteita on nähty niin monta kertaa ja eri työpaikoissa ja nykyaikaan ilmiö vain tuntuu pahenevan, kun voidaan somesssa stalkata uutta työntekijää ja etsiä mahdollisia vikoja. Naisvaltaisten alojen ongelma.

Korjaan ummehtunutta käsitystäsi sillä tiedolla, että yleensä naisvaltaisilla aloilla myös johtajat ovat naisia.

Vierailija
8/25 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se vähän aikaa kunnes armoton gravitaatiovoima tekee tehtävänsä.

Vierailija
9/25 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähes 50 ja ollut naisvaltaisilla työpaikoilla koko elämäni, aina kauniista nuoresta naisesta kauniiseen ja hoikkaan keski-ikäiseen naiseen asti. En ole koskaan havainnut ilmiötä, että kenenkään ulkonäkö aiheuttaisi yhtään mitään toimintaa työpaikalla, oli kyse kiusaamisesta, juoruilusta tai mistään muustakaan. Kiusaamista, kateutta yms työpaikoilla on ollut, mutta se ei ole koskaan liittynyt kohteen kauneuteen tai rumuuteen, vaan toimintaan työtehtävissään tai ylenemiseen yms.

Vierailija
10/25 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä juuri mietin, että kuinka toimia oikein. AP

Vierailija
11/25 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lähes 50 ja ollut naisvaltaisilla työpaikoilla koko elämäni, aina kauniista nuoresta naisesta kauniiseen ja hoikkaan keski-ikäiseen naiseen asti. En ole koskaan havainnut ilmiötä, että kenenkään ulkonäkö aiheuttaisi yhtään mitään toimintaa työpaikalla, oli kyse kiusaamisesta, juoruilusta tai mistään muustakaan. Kiusaamista, kateutta yms työpaikoilla on ollut, mutta se ei ole koskaan liittynyt kohteen kauneuteen tai rumuuteen, vaan toimintaan työtehtävissään tai ylenemiseen yms.

Mitä nuo "toimintaan työtehtävissään tai ylenemiseen yms." voivat olla? AP

Vierailija
12/25 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on joka työpaikalla ollu vähintään 1 nainen joka on inhonnut mua ilman että oon tehny mitään väärää. Ja naiset on myös mun ulkonäköä ihan haukkunut ja muutakin kaikkea jossa tullu ilmi kateus sekä ehk eniten on sitä "oman itsen pönkittämistä mun kustannuksella", ja kyllä oon aina ollu niitä naisia paremman näköinen. 😬 Kannattaa valita mies pomo jos haluaa oikeasti "menestyä". Moni naispomo on mua inhonnut.

Vierailija
13/25 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on mies.

Vierailija
14/25 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjaan ummehtunutta käsitystäsi sillä tiedolla, että yleensä naisvaltaisilla aloilla myös johtajat ovat naisia.

Voi olla ongelma myös naisesimiehelle, jos hänelle kaunis nuori nainen on uhka tai ongelma?

Vierailija
15/25 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nuo "toimintaan työtehtävissään tai ylenemiseen yms." voivat olla? AP

Ei tee töitään, käyttää kyynerpäitään (tai kroppaansa) uralla etenemiseen?

Eri.

Vierailija
16/25 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaikki työkaverit ovat mua vanhempia. Ei koskaan ole ollut mitään ongelmaa, kaikki ovat mukavia ja tulevat toimeen keskenään.

N22

Vierailija
17/25 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla ongelma myös naisesimiehelle, jos hänelle kaunis nuori nainen on uhka tai ongelma?

Miten se olisi ongelma, jos hän on itse palkannut naisen? Esinaisella on moninverroin osaamista verrattuna alaiseensa, joten vähänkö jollakin on oudot käsitteet, että alainen nousisi yhtäkkiä esimieheksi.

Vierailija
18/25 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on mies.

Sinäkin olet mies.

Vierailija
19/25 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ap on ihan oikeassa. Olen itse nätti blondi ja saanut uusissa työpaikoissa töykeää kohtelua naispuolisilta työkavereiltani. Sen sijaan miehet yrittäneet iskeä, kehuneet ulkonäköä ja kyselleet muilta työkavereiltani minusta (olenko sinkku, tulenko pikkujouluihin jne).

Miksi pitää irvailla, jos tällaisen ottaa esille?  Tokikaan kateus ei koskaan tule poistumaan, vaikka siitä kuinka keskusteltaisiin, mutta ymmärrän hyvin, jos tällainen asia vaivaa ja siitä haluaa keskustella. Harmi vaan, että koska naiset suhtautuvat tällaisia asioita esille ottaviin naisiin hyvin hyökkäävästi (miksiköhän), niin ei keskustelukaan kovin hedelmällistä ole.

En osaa muuten neuvoa kuin että jos haluat parempaa kohtelua muilta naisilta, lakkaa meikkaamasta ja panostamasta kauneuteen. Leikkauta hiukset lyhyeksi ja syö itsesi ylipainoiseksi äläkä harrasta enää liikuntaa. Surullista, mutta näin se valitettavasti menee.

Vierailija
20/25 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis nainen vie työpaikalla miesten huomion ja sekös muita naisia harmittaa.