Kun kaunis nainen on uusi työntekijä...
Naisvaltaisella työpaikalla. Miksi se aiheuttaa naisten kesken ongelmia vielä vuonna 2021?
Erityisesti jos nainen on nuorempi, kuin monet muut.
Onko kokemuksia?
Mietin uutta työpaikkaa ja minkälainen tilanne mahdollisesti olisi edessä.
Kommentit (25)
Eli oletat jo ennakkoon, että olet niin vetävä mirkku että työpaikan vanhat kotkat ovat kateellisia ja kyräilevät selkäsi takana?
Missä aiheuttaa?
Ei meillä ainakaan aiheuta. Jos olet hyvä siinä mitä teet ja teet sen myös hyvin niin olet oikein tykätty ja toivottu. Nimenomaan mitään ylimääräistä draamaa emme halua.
Älä hyvä nainen tuhlaa elämääsi hanttiduuniin; nainen rupsahtaa nopeasti. Mieti pidemmälle!
No enpäs ole tuollaista miettinyt... en miettinyt silloin, kun omin itse se parikymppinen hehkeä mirkku, enkä nyt kun olen nelikymppinen hehkeä mirkku.
Nuori kaunis nainen vaarantaa työyhteisön vakiintuneet suhteet. Alkaa selkäänpuukotus ja juoruile, varsinkin jos miespomo hymyile tai tulkitaan hymyilevän uudelle työntekijälle. Kamalaa on myös jos se pomo erehtyy tervehtimään uutta työntekijää tai erehtyy juttelemaan liian pitkään uuden työntekijän kanssa. Sehän tarkoittaa, että uusi työntekijä muodtaa heti uhkan vallitesavlle työhierarkialle. Näitä tilanteita on nähty niin monta kertaa ja eri työpaikoissa ja nykyaikaan ilmiö vain tuntuu pahenevan, kun voidaan somesssa stalkata uutta työntekijää ja etsiä mahdollisia vikoja. Naisvaltaisten alojen ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Nuori kaunis nainen vaarantaa työyhteisön vakiintuneet suhteet. Alkaa selkäänpuukotus ja juoruile, varsinkin jos miespomo hymyile tai tulkitaan hymyilevän uudelle työntekijälle. Kamalaa on myös jos se pomo erehtyy tervehtimään uutta työntekijää tai erehtyy juttelemaan liian pitkään uuden työntekijän kanssa. Sehän tarkoittaa, että uusi työntekijä muodtaa heti uhkan vallitesavlle työhierarkialle. Näitä tilanteita on nähty niin monta kertaa ja eri työpaikoissa ja nykyaikaan ilmiö vain tuntuu pahenevan, kun voidaan somesssa stalkata uutta työntekijää ja etsiä mahdollisia vikoja. Naisvaltaisten alojen ongelma.
Korjaan ummehtunutta käsitystäsi sillä tiedolla, että yleensä naisvaltaisilla aloilla myös johtajat ovat naisia.
No onhan se vähän aikaa kunnes armoton gravitaatiovoima tekee tehtävänsä.
Olen lähes 50 ja ollut naisvaltaisilla työpaikoilla koko elämäni, aina kauniista nuoresta naisesta kauniiseen ja hoikkaan keski-ikäiseen naiseen asti. En ole koskaan havainnut ilmiötä, että kenenkään ulkonäkö aiheuttaisi yhtään mitään toimintaa työpaikalla, oli kyse kiusaamisesta, juoruilusta tai mistään muustakaan. Kiusaamista, kateutta yms työpaikoilla on ollut, mutta se ei ole koskaan liittynyt kohteen kauneuteen tai rumuuteen, vaan toimintaan työtehtävissään tai ylenemiseen yms.
Vierailija kirjoitti:
Tätä juuri mietin, että kuinka toimia oikein. AP
Vierailija kirjoitti:
Olen lähes 50 ja ollut naisvaltaisilla työpaikoilla koko elämäni, aina kauniista nuoresta naisesta kauniiseen ja hoikkaan keski-ikäiseen naiseen asti. En ole koskaan havainnut ilmiötä, että kenenkään ulkonäkö aiheuttaisi yhtään mitään toimintaa työpaikalla, oli kyse kiusaamisesta, juoruilusta tai mistään muustakaan. Kiusaamista, kateutta yms työpaikoilla on ollut, mutta se ei ole koskaan liittynyt kohteen kauneuteen tai rumuuteen, vaan toimintaan työtehtävissään tai ylenemiseen yms.
Mitä nuo "toimintaan työtehtävissään tai ylenemiseen yms." voivat olla? AP
No mulla on joka työpaikalla ollu vähintään 1 nainen joka on inhonnut mua ilman että oon tehny mitään väärää. Ja naiset on myös mun ulkonäköä ihan haukkunut ja muutakin kaikkea jossa tullu ilmi kateus sekä ehk eniten on sitä "oman itsen pönkittämistä mun kustannuksella", ja kyllä oon aina ollu niitä naisia paremman näköinen. 😬 Kannattaa valita mies pomo jos haluaa oikeasti "menestyä". Moni naispomo on mua inhonnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korjaan ummehtunutta käsitystäsi sillä tiedolla, että yleensä naisvaltaisilla aloilla myös johtajat ovat naisia.
Voi olla ongelma myös naisesimiehelle, jos hänelle kaunis nuori nainen on uhka tai ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä nuo "toimintaan työtehtävissään tai ylenemiseen yms." voivat olla? AP
Ei tee töitään, käyttää kyynerpäitään (tai kroppaansa) uralla etenemiseen?
Eri.
Mun kaikki työkaverit ovat mua vanhempia. Ei koskaan ole ollut mitään ongelmaa, kaikki ovat mukavia ja tulevat toimeen keskenään.
N22
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla ongelma myös naisesimiehelle, jos hänelle kaunis nuori nainen on uhka tai ongelma?
Miten se olisi ongelma, jos hän on itse palkannut naisen? Esinaisella on moninverroin osaamista verrattuna alaiseensa, joten vähänkö jollakin on oudot käsitteet, että alainen nousisi yhtäkkiä esimieheksi.
Vierailija kirjoitti:
Ap on mies.
Sinäkin olet mies.
Kyllä ap on ihan oikeassa. Olen itse nätti blondi ja saanut uusissa työpaikoissa töykeää kohtelua naispuolisilta työkavereiltani. Sen sijaan miehet yrittäneet iskeä, kehuneet ulkonäköä ja kyselleet muilta työkavereiltani minusta (olenko sinkku, tulenko pikkujouluihin jne).
Miksi pitää irvailla, jos tällaisen ottaa esille? Tokikaan kateus ei koskaan tule poistumaan, vaikka siitä kuinka keskusteltaisiin, mutta ymmärrän hyvin, jos tällainen asia vaivaa ja siitä haluaa keskustella. Harmi vaan, että koska naiset suhtautuvat tällaisia asioita esille ottaviin naisiin hyvin hyökkäävästi (miksiköhän), niin ei keskustelukaan kovin hedelmällistä ole.
En osaa muuten neuvoa kuin että jos haluat parempaa kohtelua muilta naisilta, lakkaa meikkaamasta ja panostamasta kauneuteen. Leikkauta hiukset lyhyeksi ja syö itsesi ylipainoiseksi äläkä harrasta enää liikuntaa. Surullista, mutta näin se valitettavasti menee.
Kaunis nainen vie työpaikalla miesten huomion ja sekös muita naisia harmittaa.
Biologiaa. Siksi se on ihan sama mikä vuosi on kyseessä.