Mihin sun isä kuoli?
Kommentit (65)
Maksasairauteen, ei alkoholiperäiseen.
Isän kuolemasta tai isästä ei puhuttu.Ei meidän perhe eikä suku.
Keuhkosyöpään, kasvain oli liian lähellä isoja verisuonia, ei voitu leikata. Ei ollut tupakoinut enää 50 vuoteen, mutta lapsena kotona poltettiin.
Sydänkohtaukseen. Oli sairaalassa ja puhuttiin just tunti ennen kuolemaansa puhelimessa. Lähdin katsomaan häntä mutta kun pääsin perille niin oli kuollut varjoainekuvauksen aikana tulleeseen kohtaukseen.
Syöpä munuaisissa aluksi ja nopeasti levisi suunnilleen koko kroppaan.
Viinaan, maksakirroosi ja lopulta kaikki petti.
Kännissä kaatui ja mursi kallonsa. Kuoli seuraavana päivänä sairaalassa. Olin 15 v.
Ennenaikaisesti akkansa nalkutukseen.
Keuhkokuumeeseen. Tosin faija oli niin sairas ja vaikeasti alipainoinen, että olisi elimistö olisi varmaan pettänyt pian muutenkin.
Minun faijani kuoli viinaan ja tupakkaan. Paras nuoruus hänellä meni sodassa.
Hän sanoi vuosikymmeniä sitten, että dokaamista ja tupakointia hän ei lopeta koskaan. Ja että hänen viimeinen hengenvetonsa on oleva tupakansavua.
Ihan näin pitkälle hän ei ehtinyt. Hän kaatui kotona (kompastui kynnykseen) yöllisellä vessareissulla. Hänet löydettiin asuntonsa lattialta makaamasta kolmen päivän kuluttua (sen verran Hesareita ym postia eteisessä postiluukun alla). Lonkkamurtuma, joka korjattiin ja paikattiin.
Kävin häntä tapaamassa sairaalassa lonkkaleikkauksen jälkeen. Tiesin, että keuhkokuume on "vanhan miehen ystävä". Hänen viimeiset sanansa minulle: "Anna rööki". Sairaalassa ei ollut mahdollista tupakointiin, mutta olisin toki antanut hänelle mahdollisuuden viimeiseen Klubi seiskaseiskaan, jos olis ollut.
Hän eli vielä pari päivää. Viimeinen henkäys ei ollut tupakansavua, vaan sydän petti. Ikää hänellä oli 70 vee. Koska tapahtuma oli alkanut kotoa, tehtiin oikeuslääketieteellinen ruumiinavaus. Lausunnon mukaan keuhkokuume oli tulossa, mutta sydäninfarkti ehti ensin.
Alkoholiin. Ei sitä varsinaista syytä löydetty, mutta ryyppyreissulla johonkin juoppokämppään kuoli. Sisäelimistä ei löytynyt vikaa.