Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei halua laittaa lasta päiväkotiin, mutta hoitaa tätä huonosti.

Vierailija
14.01.2021 |

Mies sai hyvän idean pari kuukautta sitten.
Olin kärvistellyt kotihoidontuella ilman mitään korotuksia jo pitkään kun vanhempainraha loppui hyvän aikaa sitten... Mies tietysti joutui maksamaan enemmän menojamme.
Hän siis ehdotti että palaisin töihin 2-3 päivää viikossa jolloin hän voisi olla kuopuksemme kanssa kotona, kun itse pystyy hoitamaan hommia etänä joinakin päivinä. Painotti että voi tehdä niitä koneella omaan tahtiin silloin kuin mahdollista, eli pystyy huolehtimaan lapsesta samalla.

Työnantajalleni tämä myös sopi, ja käyn töissä aina kun mies pystyy etänä omia töitä hoitamaan.
No mutta. Hänen lapsesta huolehtiminen on sitä ettei anna lapselle aamupalaa (koska eihän kenelläkään ole herätessä nälkä) ja välillä lounaskin jää antamatta jos ei kerkeä ruokaa tehdä töiden lomassa. Lapsi 1 v 7 kk saattaa syödä siis vain banaanin klo 8-16 välillä.
Pistää päikkäreille jos sattuu huvittamaan ja lapsi vaan pyörii asunnossa ja levittelee tavaroita, sotkee yms.

Tämä siis tullut minulle ilmi miesten kavereilta (jotka saattavat käydä päivällä meillä kotona kahvilla) ja meidän kahdelta koululaiselta jotka olivat tilannetta todistamassa joululomalla.

Ja ekaluokkalaisella on lyhyet päivät, jolloin sama toistuu kuulemma aina kun tulee kotiin.. Isommat lapset ovat myös kertoneet että silloin jos isi kuopukselle ruokaa antaa, niin pistää tämän yksin syömään syöttötuoliin ja istuu itse sohvalla koneella. Eikä siitä syömisestä tahdo silloin mitään tulla noin pienellä.
Ei leiki lapsen kanssa tai tee oikeastaan yhtään mitään. Lapsi siis vaan on koko päivän siinä sivussa kun mies on koneella.

Ehdotin että laitetaan päiväkotiin, niin sanoi ettei kannata kun sitten menetän kotihoidontuen ja tulee korkeat päivähoitomaksut.

Suuttuttaa. Olen sanonut asiasta tosi vihaisestikkin että ruokaa pitää antaa ja katsoa perään ettei ole koko asunto ihan mullinmallin, mutta sanoo vaan että joojoo, mutta joka kerta kun tulen kotiin, niin lapsi on TODELLA nälkäinen, väsynyt ja itkuinen.
Kaikki hyllyt ja kaapit joihin vain ylettää on revitty alas..!

Ajattelin että haen sitä päivähoitopaikkaa nyt mieheltä kysymättä. Voinko viedä hoitoon ilman miehen "lupaa?" En muista yhtään miten nämä menee kun siitä on jo aikaa kun olen päivähoitohakemuksia väsännyt.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääh tarkoitin siis että hyllyjen ja kaappien SISÄLLÖT on revitty alas. Ei sentään itse hyllyjä ja kaappeja kun ne on pultattu kiinni.-ap

Vierailija
2/64 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan stoorin väänsit

No oiskin "stoori." voi luoja. - ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai haet hoitopaikkaa. Sullahan on työpaikka valmiina ja pystyt osallistumaan kustannuksiin.

Vierailija
4/64 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita nyt ukkos ruotuun!

Vierailija
5/64 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jätä nyt ihan ensimmäisenä tollanen aivokääpiö ukko. Uskomatonta settiä jos tarina on tosi ja valitettavasti uskon että voi ollakin. Kysymykseen voitko viedä lapsen hoitoon ilman miehen lupaa en itseasiassa osaa vastata.

Vierailija
6/64 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pientä lapsiparkaa :( Todellakin haet päivähoitopaikkaa. Jos mies vänkää, niin sanot että hän on kelvoton hoitaja ja lapsen turvallisuus on vaarassa sillä aikana kun olet töissä.

Voisiko vanhemmat lapset ruokkia kuopuksen kotona ollessaan siihen asti kunnes päivähoitopaikka järjestyy?

Täytyy sanoa etten voisi rakastaa ja kunnioittaa miestä joka kohtelee lasta noin huonosti.

7/64 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai edes osa-aikahoitoon. Tyylin 8/9-14.

Lapsikin tykkää ja saa pehmeän aloituksen hoidolle.

Vierailija
8/64 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa osoitteenne, teen teistä lasun.

9/64 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis totean vielä, että et en nyt miestä ton takia vaihtaisi. Hankit vaan sen osa-aikahoidon.

Vierailija
10/64 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä helvettiä, tuohan on lapsen kaltoinkohtelua. Otapa neuvolassa puheeksi, soitat heti huomenna. Itse tekisin lastensuojeluilmoituksen. Et sinäkään hyvältä äidiltä vaikuta, kun annat tuollaisen jatkua. En hyväksyisi päivääkään sitä, että lasta pidetään nälässä eikä vahdita.

Vierailija
11/64 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo on totta, niin tietysti lapsi on pakko laittaa hoitoon ellet sinä häntä hoida. Mies on kyvytön ja/tai haluton ja laiminlyö lasta pahasti!

Jos sinäkin laiminlyöt lasta antamalla tilanteen jatkua, niin ei hyvä heilu lapselle, miehelle eikä sinulle kenellekään. Karmeata!

Vierailija
12/64 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita nyt ukkos ruotuun!

Laitan! Totesin tänään töistä tullessani että minä joko jään kokonaan kotiin tai se lapsi menee päiväkotiin kun ei kerran homma onnistu. Ylireagoin kuulemma.

No mutta avautua halusin miten kädetön i d i ootti tuo on ja lähinnä kiinnostaa että tarviko hakemuksiin molempien huoltajien suostumus.

Ja niin, valitti minulle joulun aikaan miten esikoinen oli vain koko päivän istunut puhelimella eikä ollut muuta tehnyt. Että minun vika kuulemma.

Minä kun tulin kotiin, niin passitin ulos kavereiden kanssa ja meni heti. Ja se oli siis minun vika että lapsi ei tee päivän aikana muuta kun on puhelimella. :D Raivostuin kyllä silloin ja sanoin että hänen tehtävä on lapsiaan kasvattaa, ohjata ja komentaa silloin kun on heistä yksinään vastuussa.

Kun minä olen kotona, niin meillä ei kukaan istu koko päivää puhelimella..

- ap

Vierailija
13/64 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep minulla olisi ensiviikolla kaksi työpäivää mutta en ole enää menossa. Menen vasta sitten kun päiväkotipaikka on saatu. - ap

Vierailija
14/64 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi pientä lapsiparkaa :( Todellakin haet päivähoitopaikkaa. Jos mies vänkää, niin sanot että hän on kelvoton hoitaja ja lapsen turvallisuus on vaarassa sillä aikana kun olet töissä.

Voisiko vanhemmat lapset ruokkia kuopuksen kotona ollessaan siihen asti kunnes päivähoitopaikka järjestyy?

Täytyy sanoa etten voisi rakastaa ja kunnioittaa miestä joka kohtelee lasta noin huonosti.

Ovat isommat ruokkineetkin silloin kun ovat paikalla.

En aio mennä töihin enää ennen kuin on hoitopaikka saatu. Tiedän että minun esimiehelleni se on ok. Minun piti alunperin olla kotona ainakin siihen saakka että lapsi täyttää 2 v. - ap

Vierailija
15/64 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet tuollaisen miehen kanssa? Ihan oikeasti, onko sinulla yhtään lämmintä ajatusta tai rakkaudentunnetta häntä kohtaan? Kunnioitatko häntä?

Vaikea kuvitella että olisi.

Tokin eron jälkeen mies varmaan joutuisi ottamaan lapset silloin tällöin luokseen, jolloin laiminlyönti jatkuisi.

Parivuotiaan lapsen äitinä en edes osaa kuvitella sitä löylytystä minkä mies saisi jos jäisi kiinni vastaavasta käytöksestä. Ja minä olen kuitenkin hyvin tasainen ihminen joka ei räjähtele koskaan. Lapsen kaltoinkohtelu on jotakin niin kuvottavaa ja raukkamaista ettei sanat riitä kertomaan.

Vierailija
16/64 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taisin mainita miehelle päikkärihakemuksesta vasta sen tehtyäni. Tilanteemme on hyvin erilainen, mutta pointti se että hakemukseen ja prosessiin ei tarvita kuin yksi vanhempi (ainakaan jos se toinen ei protestoi).

Jos miehesi protestoi, niin hänen sanansa ei paljon paina koska hän laiminlyö lapsianne räikeästi.

Vierailija
17/64 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kauhee mikä äijä. Ihan hirveää. Siis missä sen inhimillisyys pientä lastaan kohtaan? Tuntui tosi pahalta lukea tätä. Säälittää pieni lapsi nälissään eikä isä välitä.

Hyvä AP että viimein heräsit tilanteeseen ja teit järkevän päätöksen. Jos mies ei hoida niin sinä jäät kotiin kunnes hoitopaikka varmistuu. Ja kannattaa keskustella vakavasti kasvatusvastuusta myös isompien lasten kohdalla. Mieshän pakoilee vastuuta. Huh mikä tyyppi. Tsemppiä sulle!

Vierailija
18/64 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikäli en ihmettele, että mitä hommia pystyisi tekemään etänä tietokoneella samalla kun huolehtii lapsesta? Ei ainakaan mitään ajattelua ja keskittymistä vaativaa.

Vierailija
19/64 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet tuollaisen miehen kanssa? Ihan oikeasti, onko sinulla yhtään lämmintä ajatusta tai rakkaudentunnetta häntä kohtaan? Kunnioitatko häntä?

Vaikea kuvitella että olisi.

Tokin eron jälkeen mies varmaan joutuisi ottamaan lapset silloin tällöin luokseen, jolloin laiminlyönti jatkuisi.

Parivuotiaan lapsen äitinä en edes osaa kuvitella sitä löylytystä minkä mies saisi jos jäisi kiinni vastaavasta käytöksestä. Ja minä olen kuitenkin hyvin tasainen ihminen joka ei räjähtele koskaan. Lapsen kaltoinkohtelu on jotakin niin kuvottavaa ja raukkamaista ettei sanat riitä kertomaan.

No eipä ole mitään rakkaudentunteita häntä kohtaan. Ei ole ollut pitkään aikaan ja eroa olen miettinyt.

Epäilen että eron tullessa ei välttämättä edes haluaisi ottaa lapsia yöksi luokseen, luultavasti kävisi minun luona heitä "moikkaamassa" päivisin. Esikoisemme ollessa 3 v, me erottiin n. 6 kk:n ajaksi ja silloinkaan ei lasta kotiinsa ottanut, vaan kävi häntä tapaamassa minun asunnolla ja välillä niin että meni lapsen kanssa vanhempiensa luokse viikonlopuksi, jossa tosiaan isovanhemmat lasta hoiti. - ap

Vierailija
20/64 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sanoo että lapsi ei itke hänen kanssaan ollessa. Ja siis ei joka kerta ole jäänyt ilman lämmintä ruokaa. Yleensä se itku alkaa kun tulen. - ap