Mies ei halua laittaa lasta päiväkotiin, mutta hoitaa tätä huonosti.
Mies sai hyvän idean pari kuukautta sitten.
Olin kärvistellyt kotihoidontuella ilman mitään korotuksia jo pitkään kun vanhempainraha loppui hyvän aikaa sitten... Mies tietysti joutui maksamaan enemmän menojamme.
Hän siis ehdotti että palaisin töihin 2-3 päivää viikossa jolloin hän voisi olla kuopuksemme kanssa kotona, kun itse pystyy hoitamaan hommia etänä joinakin päivinä. Painotti että voi tehdä niitä koneella omaan tahtiin silloin kuin mahdollista, eli pystyy huolehtimaan lapsesta samalla.
Työnantajalleni tämä myös sopi, ja käyn töissä aina kun mies pystyy etänä omia töitä hoitamaan.
No mutta. Hänen lapsesta huolehtiminen on sitä ettei anna lapselle aamupalaa (koska eihän kenelläkään ole herätessä nälkä) ja välillä lounaskin jää antamatta jos ei kerkeä ruokaa tehdä töiden lomassa. Lapsi 1 v 7 kk saattaa syödä siis vain banaanin klo 8-16 välillä.
Pistää päikkäreille jos sattuu huvittamaan ja lapsi vaan pyörii asunnossa ja levittelee tavaroita, sotkee yms.
Tämä siis tullut minulle ilmi miesten kavereilta (jotka saattavat käydä päivällä meillä kotona kahvilla) ja meidän kahdelta koululaiselta jotka olivat tilannetta todistamassa joululomalla.
Ja ekaluokkalaisella on lyhyet päivät, jolloin sama toistuu kuulemma aina kun tulee kotiin.. Isommat lapset ovat myös kertoneet että silloin jos isi kuopukselle ruokaa antaa, niin pistää tämän yksin syömään syöttötuoliin ja istuu itse sohvalla koneella. Eikä siitä syömisestä tahdo silloin mitään tulla noin pienellä.
Ei leiki lapsen kanssa tai tee oikeastaan yhtään mitään. Lapsi siis vaan on koko päivän siinä sivussa kun mies on koneella.
Ehdotin että laitetaan päiväkotiin, niin sanoi ettei kannata kun sitten menetän kotihoidontuen ja tulee korkeat päivähoitomaksut.
Suuttuttaa. Olen sanonut asiasta tosi vihaisestikkin että ruokaa pitää antaa ja katsoa perään ettei ole koko asunto ihan mullinmallin, mutta sanoo vaan että joojoo, mutta joka kerta kun tulen kotiin, niin lapsi on TODELLA nälkäinen, väsynyt ja itkuinen.
Kaikki hyllyt ja kaapit joihin vain ylettää on revitty alas..!
Ajattelin että haen sitä päivähoitopaikkaa nyt mieheltä kysymättä. Voinko viedä hoitoon ilman miehen "lupaa?" En muista yhtään miten nämä menee kun siitä on jo aikaa kun olen päivähoitohakemuksia väsännyt.
Kommentit (64)
Siis miksi katselet tuollaista miestä? Miksi olet hänen kanssaan yhdessä? Hän kaltoinkohtelee lastanne, pitää häntä nälässä eikö anna huomiota tai rakkautta. Ei ratkaisu ole se, että joko sinö olet kotona tai lapsi päivähoidossa. Ei se ole mitään miehen "ruotuun laittamista".
Siellä on taas laatugeenien kanssa lisäännytty. Hyvää esimerkkiä ja mallia näytetään lapsille. Helvet ti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet tuollaisen miehen kanssa? Ihan oikeasti, onko sinulla yhtään lämmintä ajatusta tai rakkaudentunnetta häntä kohtaan? Kunnioitatko häntä?
Vaikea kuvitella että olisi.
Tokin eron jälkeen mies varmaan joutuisi ottamaan lapset silloin tällöin luokseen, jolloin laiminlyönti jatkuisi.
Parivuotiaan lapsen äitinä en edes osaa kuvitella sitä löylytystä minkä mies saisi jos jäisi kiinni vastaavasta käytöksestä. Ja minä olen kuitenkin hyvin tasainen ihminen joka ei räjähtele koskaan. Lapsen kaltoinkohtelu on jotakin niin kuvottavaa ja raukkamaista ettei sanat riitä kertomaan.
No eipä ole mitään rakkaudentunteita häntä kohtaan. Ei ole ollut pitkään aikaan ja eroa olen miettinyt.
Epäilen että eron tullessa ei välttämättä edes haluaisi ottaa lapsia yöksi luokseen, luultavasti kävisi minun luona heitä "moikkaamassa" päivisin. Esikoisemme ollessa 3 v, me erottiin n. 6 kk:n ajaksi ja silloinkaan ei lasta kotiinsa ottanut, vaan kävi häntä tapaamassa minun asunnolla ja välillä niin että meni lapsen kanssa vanhempiensa luokse viikonlopuksi, jossa tosiaan isovanhemmat lasta hoiti. - ap
Mutta lisää lapsia vain piti hankkia????
Mies sanoi viime yönä kun keskusteltiin että on aina antanut lapselle lämpimän ruuan kahta päivää lukuunottamatta kun lapsi ei vaan halunnut syödä, vaan söi mieluummin banaania. Joskus on paistanut nakkeja ja munia, välillä tilannut pizzaa jne mutta kuulemma aina on ruuan antanut.
Aamupala on usein jäänyt kun lapsi ei kuulemma halua aamuisin syödä. Ja sen myönsi että leikittäminen on jäänyt vähiin ja lapsi mellastaa sitten itsekseen.
Totesi että lapsi syö usein huonosti ja sitten vaan nakkelee ruokaa. Kerroin että lasta pitää syömisessä auttaa ja olla vieressä. Ei siitä mitään tule jos laittaa yksin syömään ja menee itse muualle..
Joka tapauksessa sen päivähoitopaikan laitan ja en ole menossa töihin ennen kuin paikka on saatu. - ap
Vierailija kirjoitti:
Äiti joka tykkää ja rakastaa lapsensa pahoinpitelijää ❤️
Ai sinäkö?
Onko ap menettänyt järkensä? Miten kukaan äiti jättää lasta yhdenkin työpäivän ajaksi tuollaiselle? Sinäkin syyllistyt heitteillejättöön antamalla tuon tietoisesti tapahtua.
Ei enää yhtäkään päivää. Lastensuojeluilmoitus pitäisi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Onko ap menettänyt järkensä? Miten kukaan äiti jättää lasta yhdenkin työpäivän ajaksi tuollaiselle? Sinäkin syyllistyt heitteillejättöön antamalla tuon tietoisesti tapahtua.
Ei enää yhtäkään päivää. Lastensuojeluilmoitus pitäisi tehdä.
Tämän kirjoittaja pyytää anteeksi. Luin huolimattomasti. Mutta selvää on, ettei mies sovi hoitamaan lasta tuolla tyylillä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti: eroa välittömästi![/
Niin aina.
Tämä aloittaja satuilee näitä "pöyristyttäviä" stooreja kerran viikossa. Pelkkä trolli. Kirjoitustyyli selvästi paljastaa. Typerys.
Siis onko miehellä jotain päävikaa tai päihdeongelmaa!? Miten tuollainen on mahdollista!? Noh, itse olisin kerran jälkeen jo todennut, että joo ei.
Miten voit saada lapsen päiväkotiin ap, kun olet hoitovapaalla?
Ja saatko yhtäaikaa sekä palkkaa että kotihoidontukea?
Täyttä paskaa koko aloitus.
Valetta alusta loppuun!
Kaltoin kohdellut lapset eivät itkekään. Äkkiseltään voivat näyttää pärjäävän hyvinkin, vaikka todellisuudessa ei niin olekaan. Hyvä kuitenkin, että itku tulee edes äidin seurassa.
Siis tämä ap on todella hullu.
Keksii omia tarinoitaan palstalle toistuvasti.
Toisen huoltajan suostumus tarvitaan vasta päiväkodin kanssa hoitosopimusta tehdessä. Siihen tulee molempien huoltajien allekirjoitus tai jos heitä on vain yksi, tässä kohtaa esitetään todistus yksinhuoltajuudesta.
Tilanne on muutenkin vaikea, mutta jos mies vielä hoitopaikan löydyttyäkin vastustaa hoitoonmenoa, hän periaatteessa voi estää sen hakemalla lapsen hoidosta pois kun olet töissä. Tämä toki kiinnittää päiväkodin henkilökunnan huomion että vanhemmat ovat niin pihalla ettei edes tuota asiaa saada päätettyä, mutta teillä olisi kyllä syytäkin päästä seurantaan. Ihan hirveä juttu. Olisin soittanut samantien sosiaalipäivystykseen ja kysynyt neuvoja. Mitä olisit tehnyt jos joku vieras olisi hoitanut lastasi noin? En jättäisi edes saunan ajaksi miehelle lasta jos meno tuo. Hyi hemmetti.
Vierailija kirjoitti:
Valetta alusta loppuun!
Siis mitä mussutat? Jos lapsi menee päiväkotiin niin enhän minä enää silloin ole hoitovapaalla. Haloo.
Ja kyllä, kela maksaa lastenhoidontukea koska lapsi ei ole vielä päivähoidossa. Käyn töissä n. 2.päivää viikossa ja työnantaja maksaa siitä minulle palkkaa. Mitä et ymmärtänyt? - ap
Vierailija kirjoitti:
Valetta alusta loppuun!
Tottakai kotihoidontuella voi käydä töissä, ei mitään estettä. Lapsihan hoidetaan kotona tässä tapauksessa. Tutustu vähän asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Valetta alusta loppuun!
Apua miten tyhmä olet.
Vierailija kirjoitti:
Tämä aloittaja satuilee näitä "pöyristyttäviä" stooreja kerran viikossa. Pelkkä trolli. Kirjoitustyyli selvästi paljastaa. Typerys.
Porvoon novellisti.
Mies ei selvästi tajua ainakaan syömisen kannalta lapsen tarpeita. Juuri se ruokkiminen on tärkeintä! Lapsihan kasvaa! Aikuisen syöminen on iha erilaista kuin lapsen, jopa poikaystäväni tajuaa sen vaikkei meillä ole edes lapsia. Vielä. Lapsen parhaaksi tuo hoitoasia on, kun ei mies sitä saa aikaiseksi. Hittolainen mikä ääliö! Pitäisi miehen nyt vähän parantaa asennettaan, koska lapsen parasta tässä ajatellaan. Mies sai jo mahdollisuuden, mutta pilasi sen. Vähän karua ehkä, mutta jos tästä tulee oikein vaikea asia, niin harkitsisin eroa... Ties missä muussa asiassa menee lapsesta huolehtiminen pieleen tulevaisuudessa. Mies myös syyttää sinua, mikä lapsi itse... Ja lasta ei kannata laittaa huolehtimaan lapsesta.
Ihan oikeasti: eroa välittömästi!