Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei halua laittaa lasta päiväkotiin, mutta hoitaa tätä huonosti.

Vierailija
14.01.2021 |

Mies sai hyvän idean pari kuukautta sitten.
Olin kärvistellyt kotihoidontuella ilman mitään korotuksia jo pitkään kun vanhempainraha loppui hyvän aikaa sitten... Mies tietysti joutui maksamaan enemmän menojamme.
Hän siis ehdotti että palaisin töihin 2-3 päivää viikossa jolloin hän voisi olla kuopuksemme kanssa kotona, kun itse pystyy hoitamaan hommia etänä joinakin päivinä. Painotti että voi tehdä niitä koneella omaan tahtiin silloin kuin mahdollista, eli pystyy huolehtimaan lapsesta samalla.

Työnantajalleni tämä myös sopi, ja käyn töissä aina kun mies pystyy etänä omia töitä hoitamaan.
No mutta. Hänen lapsesta huolehtiminen on sitä ettei anna lapselle aamupalaa (koska eihän kenelläkään ole herätessä nälkä) ja välillä lounaskin jää antamatta jos ei kerkeä ruokaa tehdä töiden lomassa. Lapsi 1 v 7 kk saattaa syödä siis vain banaanin klo 8-16 välillä.
Pistää päikkäreille jos sattuu huvittamaan ja lapsi vaan pyörii asunnossa ja levittelee tavaroita, sotkee yms.

Tämä siis tullut minulle ilmi miesten kavereilta (jotka saattavat käydä päivällä meillä kotona kahvilla) ja meidän kahdelta koululaiselta jotka olivat tilannetta todistamassa joululomalla.

Ja ekaluokkalaisella on lyhyet päivät, jolloin sama toistuu kuulemma aina kun tulee kotiin.. Isommat lapset ovat myös kertoneet että silloin jos isi kuopukselle ruokaa antaa, niin pistää tämän yksin syömään syöttötuoliin ja istuu itse sohvalla koneella. Eikä siitä syömisestä tahdo silloin mitään tulla noin pienellä.
Ei leiki lapsen kanssa tai tee oikeastaan yhtään mitään. Lapsi siis vaan on koko päivän siinä sivussa kun mies on koneella.

Ehdotin että laitetaan päiväkotiin, niin sanoi ettei kannata kun sitten menetän kotihoidontuen ja tulee korkeat päivähoitomaksut.

Suuttuttaa. Olen sanonut asiasta tosi vihaisestikkin että ruokaa pitää antaa ja katsoa perään ettei ole koko asunto ihan mullinmallin, mutta sanoo vaan että joojoo, mutta joka kerta kun tulen kotiin, niin lapsi on TODELLA nälkäinen, väsynyt ja itkuinen.
Kaikki hyllyt ja kaapit joihin vain ylettää on revitty alas..!

Ajattelin että haen sitä päivähoitopaikkaa nyt mieheltä kysymättä. Voinko viedä hoitoon ilman miehen "lupaa?" En muista yhtään miten nämä menee kun siitä on jo aikaa kun olen päivähoitohakemuksia väsännyt.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksivuotiasta ei voi jättää yksin syöttötuoliin syömään. Tukehtumis-/kaatumisvaara.

Jos ap alunperin aikoi olla kotona ainakin kaksi vuotta, niin onhan sekin mahdollista, että kokeilun todetaan epäonnistuneen, ap palaa kotiin ja jatkatte kuten ennenkin. Paitsi siis toki jos haluat itse töihin, niin sitten päivähoitoa.

En edes viitsi kysyä, että ulkoileeko se taapero koskaan isän kanssa.

Vierailija
62/64 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä erosin tuollaisesta surkeasta miehenkuvatuksesta ja nyt säälittää laittaa lapset isän luokse joka toinen viikonloppu. Isä nukkuu vähintään puolille päivin, lapset heräävät jo kuudelta tai seitsemältä pelaamaan, eivätkä saa ruokaa ennen kuin isä jaksaa nousta. Isän mielestä lapset eivät ole nälkäisiä, jos eivät itse ota syötävää ja näin oikeuttaa nukkumisensa. Valvoo kaikki yöt ja pelaa. Lapset soittelee minulle vähän väliä ilman mitään asiaa, ja kun kysyn mitä kuuluu tai mitä kivaa tekemistä teillä on, niin isä kuulemma katsoo telkkaria. Isä myös valvottaa lapsia kaksi tuntia myöhempään kuin säännöllisen rytmimme mukaisesti kotona toimimme, ilmeisesti joko välinpitämättömyyttään tai jotta lapset eivät heräisi niin aikaisin - mutta heräävät ne silti ja ovat aina ihan yliväsyneitä (ja nälkäisiä) kun sunnuntaina tulevat kotiin. Lapset rakastavat isäänsä ja kaipaavat häntä, joten minusta on aivan sydäntäsärkevää, ettei isä heistä tuon enempää välitä tai osaa hoitaa. Että koskaan pitikin saada lapsia tuollaisen vastuuttoman kakaran kanssa. 

Miksi laitat lapset sinne? Haittaisiko isää edes jos eivät tulisi yöksi? Jos mahdollista niin onnistuisiko lasten tavata isää päiväseltään?

Lähinnä mietin sitä että lapsosethan tuossa kärsii.

Ei isää haittaisi, mutta lapset haluavat mennä joten en henno estääkään. Tietysti lapsista on siistiä kun "saa" (=kukaan ei estä) vain pelata sisällä päivät pitkät (kotona ei saa), toisaalta kokevat kaipuuta ja ikävää vaikka isä on viereisessä huoneessa. Pelkään, että lapset saavat tästä kolhun itseluottamukseensa, kun täytyyhän sen tuntua heistä ikävältä, ettei isä viitsi nousta edes antaakseen aamupalaa ja lounasta - eivätkö ole edes sen arvoisia? Isä pitää näitä lapsiviikonloppuja "lastenhoitotyönä" johon ei huvita panostaa kun siitä ei saa palkkaa, ei koe mahdollisuutena viettää lasten kanssa kivaa aikaa,. Pelkkä velvollisuus ja keino saada luonapitovähennys elatusmaksuihin. Kun vielä olimme naimisissa, mies myös joi alkoholia öisin pelatessaan, en tiedä juoko vielä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksivuotiasta ei voi jättää yksin syöttötuoliin syömään. Tukehtumis-/kaatumisvaara.

Jos ap alunperin aikoi olla kotona ainakin kaksi vuotta, niin onhan sekin mahdollista, että kokeilun todetaan epäonnistuneen, ap palaa kotiin ja jatkatte kuten ennenkin. Paitsi siis toki jos haluat itse töihin, niin sitten päivähoitoa.

Alkuperäinen tarkoitus oli että olisin kotona kunnes lapsi täyttää 2 v. Mutta en saa miehen tulojen vuoksi lastenhoitotukeen sitä lisää, eikä kunnassamme makseta hoitolisää, joten oli aikamoista kitkuttelua omalta osaltani ja mies joutui maksamaan suurimman osan menoistamme. Sehän häntä ärsytti, kun ei tunnu edes tajuavan miten paljon rahaa menee kolmeen lapseen.. Minä olen aina ennen kaikki lasten hankinnat maksanut.

Tilanne on tällä hetkellä se, että mies loukkaantui tosiaan verisesti kun "väitin" ettei lasta ruoki. Kuulemma ruokkii, mutta lapsi ei aina halua syödä, vaan nakkelee ruokaa. Mutta esim eilenkin oli antanut tälle kanaa ja riisiä sekä syöttänyt ihan itse. Kuulemma. Ja kaksi kertaa on hänen mukaan käynyt niin että on syönyt pelkkää banaania, kun muu ei ole kelvannut.

Uskon häntä, koska on perusluonteeltaan raatorehellinen, mutta tuntuu että täysummikko pienen lasten hoitamisessa.

Meidän isompia lapsia ei siis "hoitanut" koskaan silloin kun olivat pienempiä, vaan minä olin vastuussa.

Käyvät ulkona joskus. Mutta hänelle on nyt ok jos olen kotona kunnes päivähoitopaikka saadaan, kunhan maksan puolet päiväkotimaksusta. Meille osuu se korkein maksu jos lapsi on kokopäivähoidossa. Sitä täytyy vielä miettiä millaisia päiviä teen. - ap

Vierailija
64/64 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkuperäinen tarkoitus oli että olisin kotona kunnes lapsi täyttää 2 v. Mutta en saa miehen tulojen vuoksi lastenhoitotukeen sitä lisää, eikä kunnassamme makseta hoitolisää, joten oli aikamoista kitkuttelua omalta osaltani ja mies joutui maksamaan suurimman osan menoistamme. Sehän häntä ärsytti, kun ei tunnu edes tajuavan miten paljon rahaa menee kolmeen lapseen.. Minä olen aina ennen kaikki lasten hankinnat maksanut.

Tilanne on tällä hetkellä se, että mies loukkaantui tosiaan verisesti kun "väitin" ettei lasta ruoki. Kuulemma ruokkii, mutta lapsi ei aina halua syödä, vaan nakkelee ruokaa. Mutta esim eilenkin oli antanut tälle kanaa ja riisiä sekä syöttänyt ihan itse. Kuulemma. Ja kaksi kertaa on hänen mukaan käynyt niin että on syönyt pelkkää banaania, kun muu ei ole kelvannut.

Uskon häntä, koska on perusluonteeltaan raatorehellinen, mutta tuntuu että täysummikko pienen lasten hoitamisessa.

Meidän isompia lapsia ei siis "hoitanut" koskaan silloin kun olivat pienempiä, vaan minä olin vastuussa.

Käyvät ulkona joskus. Mutta hänelle on nyt ok jos olen kotona kunnes päivähoitopaikka saadaan, kunhan maksan puolet päiväkotimaksusta. Meille osuu se korkein maksu jos lapsi on kokopäivähoidossa. Sitä täytyy vielä miettiä millaisia päiviä teen. - ap

Miten ihmeessä kestät tuollaista miestä... tuolla ulkona on kunnon miehiä tarjolla jotka kantaa vastuun perheestä. Vielä ei ole myöhäistä vaihtaa. Ansaitset paljon paljon parempaa kuin mitä sinullq nyt on.