Miksi Subwayssa tilauksen teko on niin monimutkaista?
Kävin liikkeessä, oli jonoa. Jotenkin pitäisi tietää heti mitä tilaa ja kysellään kaikkea. En jäänyt tekemään tilausta 🙄
Kommentit (715)
Vierailija kirjoitti:
Mäkin yritin kerran käydä ja oli pakko lähteä pois kun kokoajan uteli mitä haluan. Jos pyydän suoraan listalta leivän, niin mitä hemmettiä se sille kuuluu, että mistä taikinasta ja mitä salaattia siihen tulee. Koitti tahallaan ihmisten edessä nöyryyttää ja kokeilla, että valitsenko terveelliset vaihtoehdot vai maukkaat. En kestä, pitäis koko lafka kieltää. Mun keho, mä päätös.
Älä käy. Sulla on selvästi mt-ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
En ole sen jälkeen käyn subissa kun mokasin yhden rinder-deitin kanssa just siinä tilauksessa. Sekoilin sanoissa ja olin aivan punainen. Sitten tippui maksuvälineetkin lattialle. Halusin vain vajota maan alle. Traumatisoiva kokemus.
Viekää deittinne Subiin.
- Näet miten hän toimii paineen alaisena (valitse paikka missä on paljon ihmisiä)
- Huomaat mitä rajoitteita hänellä on. Jos rakastat valkosipulia ja homejuustoa, on parempi, että partnerikin rakastaa
- Ruokailutavat ja hygienia (desinfioiko kädet, nuoleeko sormia...)
Koko ajan katse observoi haukkana, mutta vältä luonnotonta tuijottamista.
En tiiä, ja sitten ihan sama mitä täytteitä sinne valitsee niin leipä maistuu aina ihan samalta.
Joo, yhden kerran olen käynyt ja se riitti. Sekavaa touhua ja tuntuu kuin olisi vain haittana siellä, kun ei osaa tilata oikein
Enää muutama sata viestiä ja tämä ketju ylittää uutiskynnyksen. Jaksaa jaksaa. :D
Neljänviljan
paahdettu broilerinrinta
pippurijuusto
salaatti
suolakurkku
oliivi
tomaatti
sipuli
jalapeno..... ei maissia, eikä tuoretta kurkkua.
southwest tai pelkkä öljy
pippuri
oregano
cola
.... ei kai se nyt niin vaikeeta oo. Pääsis taas käymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin tänää ensimmäistä kertaa subwayssä.
Astuessani ravintolaan tunsin jo kuumotuksen ja mietin, että vielä ei oo liian myöhäistä perääntyä "pitää mennä moi". Kuitenkin eteisestä päästyäni nielaisin ja astuin peremmälle myymälään, olin kuitenkin ainoa asiakas joten "pikku moka" tilauksessa tuskin haittaa eivätkä ihmiset pääsisi nauramaan.
Kävelin suoraan siihen kassalle ja sanoin neidille että "yks tommonen päivän subi". Tässä vaiheessa myyjä katsoi minua hieman epäröivästi päästäen "eeeeh :E" äänähdyksen. Vaikka ravintola oli tyhjä, tunsin kuinka seinätkin rupesivat tuijottamaan minua, lävistäen katseillaan kehoni kuin miekat. Sykkeeni oli varmaan valehtelematta 180 ja tunsin, kuinka veri pakkautuu päähäni. Aika pysähtyi.
Myyjä neuvoi minua kävelemään linjaston päähän ja kertomaan haluamani leivän täytteet kolleegalleen (joka ei ollut siellä missä piti!). Kuittasin tilanteen sanomalla "ahaa" ja kävelin lasivitriinien päähän, jossa näinkin lapun "Valitse leipä". Koitin tuskaisesti miettiä mikä niistä leivistä on se, joka mainoskuvassakin on. Tätä miettiessäni taakseni ilmaantui ihmisiä jonottamaan ja pian tämä leiväntekijäkin ilmaantui paikalle.
Sanoin reippaasti että "moro tommonen vaalea seesam", oletin että tämä riittäisi tässä vaiheessa, mutta ilmeisesti ei riittänyt. Myyjällä oli tyhjä, mutta odottava ilme. Jälleen tunsin kuumotuksen ja veren pakkautumisen päässäni "miksi en päästäny noita ennen mua...". Myyjä kuitenkin korjasi tilanteen kysymällä minkä aterian otan. Osasin sanoa päivän subi (joka muuten oli spicy italian), jonka jälkeen tuli lisäkysymys "puolikas vai kokonainen". Taas olin erittäin hämmilläni, miksi tahtoisin puolikkaan patongin (Mietin siis päässäni, että puolikas meinaisi yhtä puolta patongista, eli poikittain leikattua), päädyin siis kokonaiseen, kunnes hetkeä myöhemmin hiffasin että ei *******, sehän on toi iso leipä. En kuitenkaan viitsinyt korjata että tahdon pienemmän koon. Vannoin, että nyt loppu menee kuin vettä vaan.
"Paahdetaanko?", "paahdetaan vaan". Jes, tiesin että tää on helppoo. Koitin nopeasti lukea vitriinistä ohjeita, kuinka toimin seuraavaksi, mutta jotenkin kuumotus painoi vielä päätä ja ajatteleminen oli vaikeaa, tahdoin vain kadota. Nyt oli vihannesten aika, tarkoitukseni oli ottaa kaikkia, paitsi suolakurkkua. Aloin siis luettelemaan yksitellen kasvisten nimiä, kunnes viimein tajusin, että olisin voinut sanoa "Kaikki paitsi suorakurkku". Myyjällä oli jostain syystä hieman vittuuntunut ilme ja takana oleva naputteli jalalla maahan. Ei varmaan tarkoituksella, mutta tiesin sisimmissäni, että vika on minussa.
Hei osuva kuvaus! Juuri tuolta tuntui minustakin ekat kolme kertas, kun tilasin leipää. Nyt jo sujuu, kyllä vaivannäkö ja pienet noloudet kannattaa. Kukaan ei o i k e a s t i niin paljon ihmettele sua.
Samoin kävi minulle. Todella tuttuja tunteita. Oudointa oli, kun myyjä ei auttanut yhtään ja teki kysymykset lyhyillä sanoilla. Kävin kerran, toista kertaa en ole mennyt. Käyn mielummin picnicissa ostamassa valmiiksi tehdyn patongin tai valitsemassa listalta ilman magamaalista valintatehtävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi olla avutonta, katso ensin valintasi vaikka nettisivuilta. Kuinka vaikea on sanoa kalkkunasubi hunaja-kauraleivällä, pippurijuusto, kaikki muut kasvikset paitsi jalapeno?
Entä jos haluaakin sen jalopenon? Ei tää silloin toimi.
Niin, tai haluaa pelkkiä jalopeenoja, eikä muita kasviksia, tai täytteitä. Itse menen lukkoon aina, kun menen subiin, ni helppo sanoa, että otan pelkkiä jalopeenoja.
Kiitos tämän ketjun näin viime yönä unta mainoksesta, jossa tehtiin Subwaylle leipiä. Mainoksen mukaan siellä on tarjolla makeita karpalopuolukkaleipiä ja tomaattioliivileipiä. Ne leivät on ranskanleivän kokoisia. Tätä odotellaan nyt.
PS. Taidanpa hakea tänään subin. Täytän pian 60, tähän ikään kun pääsee, sitten osaa jo tilata.
Vierailija kirjoitti:
En tykkää. Liian hidasta ja ärsyttää valita niitä täytteitä kun takana on jono.
No mutta, eihän kaikkia täytteitä ole pakko ottaa vaikka tulevatkin "samaan hintaan". Itse tiedän aina, että otan vain tomaattia kurkkua ja paprikaa. Yksinkertaista ja nopeaa, eikä tule makujen kakofoniaa :D
Monet ei näköjään tykkää jos on liikaa valinnanvapautta.
Vierailija kirjoitti:
Subway on täysin paska. Jostain pienestä leivän murusesta pitää maksaa 4,9€ ja siitä tulee vihaiseksi. Minä ainakin tarvisin 60cm subin 10€urolla, se passaa.
Oletko normaalipainoinen ts. sinulla ei ole löllerökerrosta ympärilläsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Subin idea on juuri siinä että saa itse päättää lähes kaikesta. Leipä, täyte, lisukkeet, kastike. Muutenhan sitä voi ostaa valmiin sämpylän lähikuppilasta.
Vai meneekö joku muka jäätelökioskille ja tilaa jäätelön kertomatta sen tarkempia speksejä?Jäätelökioskilla valitaan jokin eri jäätelömauista. Lista on siinä luukun vieressä. Valmistaja on kuitenkin...
Samoin normaalissa ravintolassa valitaan listalta tietty ruoka-annos eikä pyydetä vaan "jotain ruokaa". Mutta Subiss...Subin ei saa mitään vaan pitää silti valita kaikki ainekset ja mitä tahansa.
Ja vielä kerran: kyseinen toimintatapa on Subin oma valinta ja koko heidän idea perustuu siihen. Mene sellaiseen "normaaliin ravintolaan", niin elämä on kaikille vähän helpompaa.
Sitä normaalia ravintolaa nyt vaan ei välttämättä satu olemaan käsillä.
Kyllä on, älä jaksa valehdella.
Mitä ihmeen vainoharhaa podet? Juuri sen takia olen pakosta joutunut Subissa käymään, kun muuta ei ole ollut tarjolla.
Maailmassa ei ole ainuttakaan SubWay ravintolaa missä ei olisi 100 metrin säteellä jotain toistakin ravintolaa.
Mitä sitten?
Sitä sitten, että sellaiseen tilanteeseen ei ole mahdollista joutua jossa SubWay olisi ainut mitä olisi tarjolla.
Hassua, että olen usein joutunut.
Tämä on fransching firma, siinä yhdistyy yrittäjän byrokratia ja duunarin vapaus. Riistovallan aikana f. on lisääntynyt. Se "yrittäjä" kohtaa välillä todellisuuden. Se ilmenee mustana hetkenä toimintaprosessissa.
Suomessa myös tylytys on normaali, kun mammuttibyrokratia on pelkkää ammattikiusaamista, kansamme on tottunut sortoon ja tympeyteen vakiokäytäntönä. Mahdollinen ystävällinen vaikutelma saadaan kovalla näyttelemisellä, hampaat irvessä. Jo nurkan takana kuuluu kailotus: "v:u! v:u! v:u! mikä pönttö! röökille pitää päästä heti!"
Onko teillä mt-ongelmia ketkä ette pysty subista ruokaa tilaamaan?
Mikään muu selitys nyt ei käy järkeen.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan yhtään kiinnosta puolessa minuutissa tehdä 15 valintaa ja miettiä miten ne maut sopii yhteen. Mulla ei käy järkeen miten joku tosta tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan yhtään kiinnosta puolessa minuutissa tehdä 15 valintaa ja miettiä miten ne maut sopii yhteen. Mulla ei käy järkeen miten joku tosta tykkää.
Miksi siihen jonoon pitää tunkea ennen kuin tietää mitä tilata? Voisiko esim rauhassa katsoa ensin syrjemmältä isot valokyltit jotta tietää mitä tilata. Ja eipä siellä oikeastaan ole yhtään mitään sellaista mitkä eivät kävisi yhteen.
Minusta ongelma on se asiakaspalvelija tiskin takana, joka ei ole ymmärtävinään, että tämä asiakas on ekaa kertaa tilaamassa... Vaikka ei olisi muita asiakkaita, hän käyttäytyy kuin olisi kiire ja pikaluettelee vaihtoehtoja, huiskaisee kädellään sinnepäin, missä vaihtoehdot lukee ja etenee vauhdilla. Pysähtymällä katsomaan silmiin, hymyilemällä ja ystävällisellä neuvomisella saisi uuden asiakkaan tuntemaan olonsa tervetulleeksi, eikä tyhmäksi ja hitaaksi. Ei veisi paljoa aikaakaan, mutta toisi todennäköisemmin uuden vakiasiakkaan. Ja hänen arat ystävänsä ; ) Mutta hei, ei ne oo siä provikkapalkalla, joten mitä välii...
Taitolaji kirjoitti:
Minusta ongelma on se asiakaspalvelija tiskin takana, joka ei ole ymmärtävinään, että tämä asiakas on ekaa kertaa tilaamassa... Vaikka ei olisi muita asiakkaita, hän käyttäytyy kuin olisi kiire ja pikaluettelee vaihtoehtoja, huiskaisee kädellään sinnepäin, missä vaihtoehdot lukee ja etenee vauhdilla. Pysähtymällä katsomaan silmiin, hymyilemällä ja ystävällisellä neuvomisella saisi uuden asiakkaan tuntemaan olonsa tervetulleeksi, eikä tyhmäksi ja hitaaksi. Ei veisi paljoa aikaakaan, mutta toisi todennäköisemmin uuden vakiasiakkaan. Ja hänen arat ystävänsä ; ) Mutta hei, ei ne oo siä provikkapalkalla, joten mitä välii...
No eipä ne taida missään mitään ajatustenlukijoita olla. Olisko sulle paha asiakkaana sanoa että ”heippa olen täällä ensimmäistä kertaa” eikä olettaa että ihmiset päättelee oletko vajaaälyinen vai ensikertalainen pelkän habituksen perusteella
Ai nyt se on ala-arvoista asiakaspalvelua, että asiakkaalta kysytään kohteliaasti, mitä hän haluaa ja ei halua subiinsa? Puh-leeeeeeze.
😂😂😂
ohis