Miksi Subwayssa tilauksen teko on niin monimutkaista?
Kävin liikkeessä, oli jonoa. Jotenkin pitäisi tietää heti mitä tilaa ja kysellään kaikkea. En jäänyt tekemään tilausta 🙄
Kommentit (715)
Mun mielestä on kokin tehtävä tietää, miten annokset tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Jep ja asiakkaan tehtävä osata tilata :)
Miten vaikeaa on vastata pariin kysymykseen joihin vastausvaihtoehdot on selkeästi näkyvillä? Miten ylipäätään selviätte tavallisesta arjesta jos yhden patongin tilaaminen on noin vaikeaa. Jopa ekaa kertaa subwayssa asioivat lapset osaavat homman.
Olen huomannut, että moni Subwayn asiakas ja myyjä luulee, että guacamole on pakko ääntää "kuagamoole" vaikka ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep ja asiakkaan tehtävä osata tilata :)
Kyllä. Jos tilaan esim. kananpemppusubin, luulisi minun saavan sellaisen ilman, että kysellään, mitä siihen tulee.
Vierailija kirjoitti:
Jos subwaysta ruoan tilaaminen on vaikeata, niin miten hoituu muut asiat? Onko kysymyksessä jonkinlainen sosiaalisten tilanteiden pelko, eikä osata vastata kysymyksiin eikä esittää itse kysymyksiä. Mikä leipä? Minkälaisia teillä on? Entä tuleeko juusto? Mitä juustoja on? Lämmitetäänkö? En ole itse käynyt varmaan vuoteen subwayssa, mutta osaisin tilata kysymättä prikulleen sellaisen leivän kuin haluaisin.
Tollanen maaninen tenttaaminen kuullostaa simputukselta, asiakkaan kiusaamiselta. Miksi ihmeessä ne jotka siellä ovat töissä eivät voi tehdä sitä leipää ihan yhdellä kertaa annetusta tilauksesta.
Ihan hölmö systeemi nykyinen, tekee ihmisistä entistä hermoheikompia.
Tulee mieleen Seinfeld-sarjan jakso Soup N a z i. Siinä pikku pulju myi erilaisia keittoja tällä Subin taktiikalla, kannattaa katsoa. 😂
En käy subissa, mutta silloin kun tuli jokusen kerran syötyä n. 15 vuotta sitten, oli aina vatsa sekaisin sen jälkeen. Vieläköhän on sama taso putiikissa?
kävin kerran subissa pari vuotta sitten (ekaa kertaa subissa - subeja ollut ties kuinka kauan :-))
hyvin siellä meni vaikka olin ns. ummikko. valitsin leivän ja kaasuttelin (pieretti kovasti) ja katkussa vastailin kysäreihin; joo, otetaan sitä, ei sitä jne ... muutama asiakas ehti sännätä ulos, muutama pyörtyi kaasu katkuihin; subin työntekijä laittoin pyykkipojan nenään ....
Enemmän mua ärsyttää kun menee johonkin kahvilaan jossa on paljon erilaisia juttuja, niin heti kun on astunut siihen näköyhteyden päähän vitriinistä,
kysytään huutaen Mitäs sulle tulis?
... No ihan just tulin vasta sisälle ja katson että mitä on tarjolla. Sitten jäädään tuijottamaan ja odottamaan että päätän.
Subissa onneksi tietää jo mitä siellä on. Leipää ja täytteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Subin idea on juuri siinä että saa itse päättää lähes kaikesta. Leipä, täyte, lisukkeet, kastike. Muutenhan sitä voi ostaa valmiin sämpylän lähikuppilasta.
Vai meneekö joku muka jäätelökioskille ja tilaa jäätelön kertomatta sen tarkempia speksejä?Jäätelökioskilla valitaan jokin eri jäätelömauista. Lista on siinä luukun vieressä. Valmistaja on kuitenkin valinnut niihin makuihin kaikki ainekset ja se tuote on aina samaa. Siinä ei aleta arpomaan että pannaanko sokeria enemmän tai käytetääntkö laktoositonta maitoa ja missä lämpötilassa jäätelö pakastetaan ja tuliko siihen suklaaseen nyt hippuja sekaan vai ei.
Samoin normaalissa ravintolassa valitaan listalta tietty ruoka-annos eikä pyydetä vaan "jotain ruokaa". Mutta Subissahan se ei onnistu, koska pyytämällä vaikkapa viikon Subin ei saa mitään vaan pitää silti valita kaikki ainekset ja mitä tahansa.
Ja vielä kerran: kyseinen toimintatapa on Subin oma valinta ja koko heidän idea perustuu siihen. Mene sellaiseen "normaaliin ravintolaan", niin elämä on kaikille vähän helpompaa.
Sitä normaalia ravintolaa nyt vaan ei välttämättä satu olemaan käsillä.
Kyllä on, älä jaksa valehdella.
Mitä ihmeen vainoharhaa podet? Juuri sen takia olen pakosta joutunut Subissa käymään, kun muuta ei ole ollut tarjolla.
Maailmassa ei ole ainuttakaan SubWay ravintolaa missä ei olisi 100 metrin säteellä jotain toistakin ravintolaa.
Mitä sitten?
Sitä sitten, että sellaiseen tilanteeseen ei ole mahdollista joutua jossa SubWay olisi ainut mitä olisi tarjolla.
Hassua, että olen usein joutunut.
Et ole. Lopeta jo tuo valehtelusi. Maailmassa ei ole ainuttakaan subia jonka välittömässä läheisyydessä ei olisi muutakin ruokaa tarjolla.
Tästä sivusta huomautan: oletko kuullut aukioloajoista? Sub on usein paljon pidempään auki kuin joku lounasravintola.
Olen. Siinä vieressä on myös hampurilaisravintola, kebab-pizzeria ja todennäköisesti grilli jotka ovat kaikkia auki sitä subia kauemmin.
Okei, sitten ei vain ole sattunut silmään. Nimimerkillä pari kertaa illalla klo 11 jälkeen Tampereen Keskustorilla seikkaillut.
Teatterin kulmalla on heti Hämpin pizzeria auki 05:00 asti.
Saahan nuita kerroshampurilaisia ihan lähimarketistakin. Samoin sämpylöitä ja pihvejä voi ostella tai duunailla itsekin. Ja tulee mieluisia eikä tarte hiota jossain kusisessa hampurilaispaikassa ;(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
siis 550 kokee, että subissa asioiminen vaatii aivotoimintaa ja on ongelmanratkaisua.... noh... ei voi kauhalla vaatia, jos lusikalla on annettu.
Tämä. Tuntuu, että monille tuo patongintilaustaito on suurikin ylpeyden aihe.
Ilmeisesti heidän elämässään se on merkittävä saavutus. Mikäs siinä, kiva jos uskoo itseensä ja mahdollisuuksiinsa. Eipä ainakaan nälkään kuole.
Mutta sairastuu keripukkiin ja muihin vitamiinien ja hivenaineiden puutteesta johtuviin sairauksiin. Lihomisen lisäksi. sub(utex)wayn sapuskoja voi syödä kerran vuodessa, muttei viikottain. Huonolaatuista mättöä ylihintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en tykkää subwayn konseptista. Siellä oletetaan, että asiakas tietää miten toimia, etenkin kun asiakas on nuori (kuten itse olen).
Jos tilaan kinkkusubin, haluan tilata kinkkusubin. Sitten pitääkin yhtäkkiä tietää leivän laatu, kastikkeet, mausteet, kasvikset ja mitä vielä... Ala siinä sitten arpoa kiireessä ja listaa vaihtoehdoista et taatusti näe missään järkevässä paikassa. Jotenkin ärsyttävää. Pikaruokalassa haluan tilata helposri, nopeasti ja listalta valmista ruokaa.
And here we go again...
Joo ei tunnu teille subinpalvojille menevän perille, ettei normaaleja ihmisiä kiinnosta neuvoa leiväntäyttäjää kaikissa työvaiheissa.
Ja teille Subi vihaajille ei tunnu menevän perille, että kyseinen menetalmä kuuluu Subin konseptiin. Mutta ymmärrän kyllä, että se vuorovaikutus on varmasti monelle pelottava kokemus, mikä aiheuttaa panikointia. Mutta te voitte hakee ne sämpylät marketin hyllyltä.
Vierailija kirjoitti:
Ajattele, jos kaupassakin kassalla kysyttäisiin joka kerta seitsemän eri kysymystä ennen kuin pääset ostamaan sen yhden ainoan tuotteen. Eikö se tuntuisi tyhmältä.
No niinhän siellä kysyttäisiinkin, jos kauppa toimisi palveluperiaatteella.
"Iso maito"
- Litran vai 1,75 litran?
"Litran"
- Laktoosilla vai ilman?
"Laktoositon"
- Hyla, iskukuumennettu vai maitojuoma?
"Maitojuoma"
- Rasvaton, ykkönen, kevyt vai täysmaito?
"Ykkönen"
- Valion, Arlan, Juustoportin vai kaupan omaa merkkiä?
...
Vierailija kirjoitti:
Hesen kassa: moi! Mitä saisi olla?
Minä: Moi! Mega-ateria Spritellä. Normiranskikset riittää. Tulee mukaan.
Hesen kassa: *Näppäilee kassaa* Hamppari onkin jo valmiina mutta odota hetki pöydässä niin ilmoitan kun tilaus valmis.
Minä: *maksan kortilla ja menen pöytään odottamaan*
----Hesen kassa: Tässä tilaksenne. Olkaa hyvä.
Minä: Kiitos. *poistun Hesestä*
Tuo on hyvä tapa. Varsinkin jos asiakas on hieman yksinkertaisempi tapaus. Sama mantra tuossakin on opeteltu, mutta vähemmillä sanoilla.
Vierailija kirjoitti:
Adolfina Mielivalta kirjoitti:
Kävin joululomalla Subwayssa ensimmäistä kertaa ehkä 10 vuoteen, ja se oli todellakin äärettömän hidasta, luojan kiitos ei ollut jonoa! Muiden asiakkaiden kannalta ystävällisintä olisi varmaan laatia tilaus etukäteen (jollain sovelluksella se kai on mahdollista, en tiedä). Hyvää se silti oli, nälkä lähti muttei tullut yhtään ähky. Yksin en tiedä olisinko uskaltanut käydä sähläämässä :D
Näissäkin on eroja. Helsingissä yleensä hyvin nopeaa, mutta viimeksi asioin Kuopiossa. Olin ainoa asiakas, mutta se työntekijä oli ilmeisesti aivan vetämätön. Sen leivän tekeminen kesti viisi kertaa kauemmin kuin Stadissa.
Kuopiijoosssaa vaan oli mukavan lupsakas savolaenen myyjä, joka tehdä röttysteli töitään rennon lupsakkaaseen tyyliin. Kyllä asiakkaalla on aikaa odotella...
Oon todennut, että jätän subit muille. En kans jaksa viittii keskittyy niin paljon ja saada tylyä ja ylimielistä kohtelua huonoilla ohjeistuksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Subin idea on juuri siinä että saa itse päättää lähes kaikesta. Leipä, täyte, lisukkeet, kastike. Muutenhan sitä voi ostaa valmiin sämpylän lähikuppilasta.
Vai meneekö joku muka jäätelökioskille ja tilaa jäätelön kertomatta sen tarkempia speksejä?Jäätelökioskilla valitaan jokin eri jäätelömauista. Lista on siinä luukun vieressä. Valmistaja on kuitenkin valinnut niihin makuihin kaikki ainekset ja se tuote on aina samaa. Siinä ei aleta arpomaan että pannaanko sokeria enemmän tai käytetääntkö laktoositonta maitoa ja missä lämpötilassa jäätelö pakastetaan ja tuliko siihen suklaaseen nyt hippuja sekaan vai ei.
Samoin normaalissa ravintolassa valitaan listalta tietty ruoka-annos eikä pyydetä vaan "jotain ruokaa". Mutta Subissahan se ei onnistu, koska pyytämällä vaikkapa viikon Subin ei saa mitään vaan pitää silti valita kaikki ainekset ja mitä tahansa.
Ja vielä kerran: kyseinen toimintatapa on Subin oma valinta ja koko heidän idea perustuu siihen. Mene sellaiseen "normaaliin ravintolaan", niin elämä on kaikille vähän helpompaa.
Sitä normaalia ravintolaa nyt vaan ei välttämättä satu olemaan käsillä.
Kyllä on, älä jaksa valehdella.
Mitä ihmeen vainoharhaa podet? Juuri sen takia olen pakosta joutunut Subissa käymään, kun muuta ei ole ollut tarjolla.
Maailmassa ei ole ainuttakaan SubWay ravintolaa missä ei olisi 100 metrin säteellä jotain toistakin ravintolaa.
Mitä sitten?
Sitä sitten, että sellaiseen tilanteeseen ei ole mahdollista joutua jossa SubWay olisi ainut mitä olisi tarjolla.
Hassua, että olen usein joutunut.
Et ole. Lopeta jo tuo valehtelusi. Maailmassa ei ole ainuttakaan subia jonka välittömässä läheisyydessä ei olisi muutakin ruokaa tarjolla.
Tästä sivusta huomautan: oletko kuullut aukioloajoista? Sub on usein paljon pidempään auki kuin joku lounasravintola.
Olen. Siinä vieressä on myös hampurilaisravintola, kebab-pizzeria ja todennäköisesti grilli jotka ovat kaikkia auki sitä subia kauemmin.
Eipä ole ollut niissä tapauksissa, joissa on Subissa ollut pakko asioida.
Onpas, ei se valehtelemalla miksikään muutu.
Ilmeisesti heidän elämässään se on merkittävä saavutus. Mikäs siinä, kiva jos uskoo itseensä ja mahdollisuuksiinsa. Eipä ainakaan nälkään kuole.