Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi Subwayssa tilauksen teko on niin monimutkaista?

Vierailija
14.01.2021 |

Kävin liikkeessä, oli jonoa. Jotenkin pitäisi tietää heti mitä tilaa ja kysellään kaikkea. En jäänyt tekemään tilausta 🙄

Kommentit (715)

Vierailija
581/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tilauksessa on 7 (seitsemän!) vaihetta ja jokaisessa vaiheessa pitää tehdä alavalintoja:

1. valitse joko wrap, subtai salaatti

2. hunajakaura, juusto-oregano, monijyvä, tumma, vaalea, 9-viljan , gluteeniton, tomaattibasilikatortilla

3. 15, 30, subitarjotin vai jättisubi?

4. valitse 40 eri täytteestä omat täytteesi

5. haluatko tuplatäytteet vai lisätäytteet?

6. valitse kasvikset

7- valitse kastikkeet

8. haluaisitko kuitenkin aterian? siellä sitten uudet valinnat

Tämä vaikuttaa oikeasti sketsiltä nykyajan asioiden vaikeudesta.

Ollaan olevunaan muks sujuvia ja moderneja, mutta käy päinvastlin.

Subway on kuin nykyajan hipsterikahvilat monimutkaisine erikoiskahveineen.

Eihän tollasiin paikkoihin mene kuin nuoret jotka ovat kasvaneet tollasen sekoilun kulttuurissa ja pitävät sitä mukamas ihan normaalina ja helppona palveluna. .

Siis kerrotko mitä monimutkaista on tässä:

Iso spicy monijyvään

Mozzarella

Joo

Noi 4

Valkosipuli

Ei

Tilaus onnistuu siis 9 sanalla.

Ei me kaikki haluta syödä jotain valmiskuraa, kun voi itse päättää, että mitä sinne laittaa.

Ei varmaan sinulle, joka olet jotenkin sisäsyntynyt tollaseen mahdollisimman vaikeaan palveluun. Itse olen sen ikäinen että tajuan (muistan) että asiat voi tehdä paremmin ja helpomminkin.

Nykyaikana halutaan uudistua vain uudistumisen vuoksi ja unohtaa toimiva asiakaspalvelu, kaikkia hyviä yksinkertaisia palveluita uudistetaan helvetin huonoiksi ja toimimattomiksi tai lopetetaan kokonaan. Tämä Sub on jo valmiiksi ilmentymä nykyajan touhusta, jossa asiakasta vain nöyryytetään.. Ihme etteivät ole keksineet luukkuja sinne, siirry luukulta a luukulle b.. Siellä sitten käsketään luukulle c jne.. Vähän sellainen vaikutelma tästä tulee että on haluttu väkisin tehdä erilainen konsepti, vaikka paskakin, kunhan on "moderni ja erilainen".

Sattuuko se kun on noin tyhmä kuin sinä?

Vierailija
582/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en tykkää subwayn konseptista.

Arvaas mikä siihen on toimiva ratkaisu?

ÄLÄ KÄY SIELLÄ!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On todella vaikeaa, että ravintolat toimivat eri konsepteilla.

Sovitaanko yksinkertaisuuden vuoksi, että kaikki ravintolat myyvät ainoastaan pyttipannua kananmunilla. Sen jälkeen on helppo mennä syömään minne tahansa, kun ei tarvitse miettiä, mitä tilaisi ja miten sen tekee.

Siis kuka tässä on puhunut mitään tuollaista. Näissäkin on aika iso merkitysero, jos vain viitsii yhtään keskittyä. 

1) vaadin, että kaikki ravintolat myyvät ainoastaan pyttipannua kananmunilla

2) toivoisin, että tuossa lähiravintolassa myytäisiin muiden tuotteiden LISÄKSI pyttipannua kananmunilla. 

Tässä ketjussa on puhuttu tästä jälkimmäisestä. En ymmärrä, miten vedät siitä 1-kohdan johtopäätöksen. 

Täällä väki itkee sitä, että ravintola, jonka koko idea on siinä, että asiakas valitsee kaiken ei myy leipiä, joissa asiakas ei valitse mitään.

Minäkin voisin lähteä itkemään sitä, että VR ei myy minulle lentolippuja Peräseinäjoelle.

Vierailija
584/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi olla avutonta, katso ensin valintasi vaikka nettisivuilta. Kuinka vaikea on sanoa kalkkunasubi hunaja-kauraleivällä, pippurijuusto, kaikki muut kasvikset paitsi jalapeno?

Entä jos haluaakin sen jalopenon? Ei tää silloin toimi.

Niin, ja jos tuotteen nimi on Päivän Subi, niin on kyllä kieroa, jos toiset saa sen jalapenolla ja toiset ei. Ei ole sama tuote, ei!

Kunnollisessa ravintolassa wieninleike tulee aina samanlaisena. Ei kysellä, haluanko ala- vai yläniityllä kirmailleen vasikan lihaa, tai pitääkö paneerauksessa käyttää normikorppujauhoja vai ruisjauhoja tai vapaan kanan munaa tai tehohäkitetyn kanan munaa. 

Vierailija
585/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin kun käyn, otan päivän subin. Siltikin ne kyselee joka juuston, lihan, lisukkeen jne,

Vierailija
586/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnollisessa ravintolassa wieninleike tulee aina samanlaisena.

Eikä tule. Yksi ottaa sen muusilla, toinen ranskalaisilla. Yksi haluaa paahtojuurekset, toinen tuoresalaatin. Joku ottaa kastikkeen, joku toinen kaprikset ja sardellin. Jokainen annos on erilainen, tilaajansa mukainen.

Vierailija
587/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varma, että Subwayn kuluttajat ovat älytasoltaan mediaaneja. Fiksut ihmiset eivät käy Subissa, eikä muissakaan noutoruokaloissa. Jos menen ravintolaan, se on paikka, johon vartavasten pukeudutaan ja josta varataan pöytä.

Vierailija
588/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko oikeasti ihmiset täällä itkee maailman johtavaa pikaruokaketjua muuttamaan peruskonseptiaan, jotta sosiaalisesti rajoittuneiden suomijunttien ei tarvitsisi poistua mukavuusalueeltaan edes sen ensimmäisen tilauksen ajaksi, jonka jälkeen konsepti on kutakuinkin tuttu?

Kaikissa subeissa missä olen itse käynyt ne vaihtoehdot ovat olleet kirjaimellisesti silmän korkeudella näkyvissä siinä tiskin räkäsuojassa. Siitä ottaa ja lukee, ei ole vaikeaa. Jos menee siinä tilanteessa niin lukkoon ettei pysty päättämään niin katsokaa vaihtoehdot etukäteen netistä ja kirjoittakaa lapulle josta sitten vastailette. Harkitkaa myös terapiaan hakeutumista.

Ja jos ei vieläkään kelpaa niin kukaan ei pakota asioimaan juuri tuossa syöttölässä? Menkää sinne mäkkäriin tai snägärille niin vältytte siltä traumatisoivalta tilanteelta, jossa lukiolainen kysyy mitä kasviksia laitetaan.

Vierailija
589/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Subi numero viisi kaikilla lisukkeilla ja mausteilla. Ihan niinku nakkarilla.

Ei onnistu.

Mikä leipä

Lämmitetäänkö

Lisäjuustot

Mikä kastike

Vierailija
590/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaako kaikki lisukkeet..lämmitys jne

Vierailija
591/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanko oikeasti ihmiset täällä itkee maailman johtavaa pikaruokaketjua muuttamaan peruskonseptiaan, jotta sosiaalisesti rajoittuneiden suomijunttien ei tarvitsisi poistua mukavuusalueeltaan edes sen ensimmäisen tilauksen ajaksi, jonka jälkeen konsepti on kutakuinkin tuttu?

Kaikissa subeissa missä olen itse käynyt ne vaihtoehdot ovat olleet kirjaimellisesti silmän korkeudella näkyvissä siinä tiskin räkäsuojassa. Siitä ottaa ja lukee, ei ole vaikeaa. Jos menee siinä tilanteessa niin lukkoon ettei pysty päättämään niin katsokaa vaihtoehdot etukäteen netistä ja kirjoittakaa lapulle josta sitten vastailette. Harkitkaa myös terapiaan hakeutumista.

Ja jos ei vieläkään kelpaa niin kukaan ei pakota asioimaan juuri tuossa syöttölässä? Menkää sinne mäkkäriin tai snägärille niin vältytte siltä traumatisoivalta tilanteelta, jossa lukiolainen kysyy mitä kasviksia laitetaan.

Lähinnä ihmettelen, kuka kokee asiakaspalvelun olevan huipussaan, kun saa mikromanageroida oman patonkinsa 🙄

Vierailija
592/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksaako kaikki lisukkeet..lämmitys jne

Osa täytteistä kuuluu osa ei. Kysyn aina kuuluuko tämä hintaan... on lähinnä outoa valita ensin päivän tarjous subi, jonka jälkeen myyjä yrittää lisämyynnillä muuttaa tarjouksen joksikin muuksi.

Vierailija
593/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai nyt on Junttila, jos ei halua alistua ala-arvoiselle asiakaspalvelulle?

Vierailija
594/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

noh, maailman suosituin pikaruokaravintola et jokuhan siinä toimii ja hiton hyvin toimiikin. Ainakin astetta terveellisempää ranskalaisiin verrattuna

Vierailija
595/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en tykkää subwayn konseptista. Siellä oletetaan, että asiakas tietää miten toimia, etenkin kun asiakas on nuori (kuten itse olen).

Jos tilaan kinkkusubin, haluan tilata kinkkusubin. Sitten pitääkin yhtäkkiä tietää leivän laatu, kastikkeet, mausteet, kasvikset ja mitä vielä... Ala siinä sitten arpoa kiireessä ja listaa vaihtoehdoista et taatusti näe missään järkevässä paikassa. Jotenkin ärsyttävää. Pikaruokalassa haluan tilata helposri, nopeasti ja listalta valmista ruokaa.

Miksi siinä pitäisi olla kiire? Ota niin paljon aikaa kuin tarvitset sen tilauksen tekemiseen. Nyt stressaat vaan turhaan että apua, takana jonossa on muita ihmisiä ja mun tehtäväni on suoriutua alta pois niin pian kuin mahdollista - ettei ne muut vaan suutu. No eikä ole mikään kiire, sinä olet asiakas siinä kuin ne takanasikin seisovat ja tilaat mitä haluat ja siihen menee se aika kun menee. Ne takana olevat saa luvan odottaa kauniisti sen aikaa kun tilaat. Sittenhän niilläkin on enemmän aikaa päättää mitä ne haluaa.

Voit tietenkin myös seisoa ensin hetken jonon ulkopuolella ja tutkia listaa rauhassa. Kun tiedät minkä leivän, lihan, lisukkeet ja kastikkeen haluat, mene sitten vasta jonoon. Ei tule paineita.

Vierailija
596/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma kun subiin ei saada samanlaista tilausautomaattia kun mäkkärissä on. Näppäilet koneeseen mitä haluat, maksat ja saat kuitin jossa on numero. Työntekijä tekee sämpyläsi valmiiksi ja käyt hakemassa sen numerollasi. Näin säästettäisiin sekä työntekijän että asiakkaan hermoja.

Puhumattakaan siitä, miten suuren palkkamenosäästön tuollainen tilauksen automatisointi toisi! Eivät ilmeisesti tajua subuwayssa taloudesta mitään?

Vierailija
597/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumma kun subiin ei saada samanlaista tilausautomaattia kun mäkkärissä on. Näppäilet koneeseen mitä haluat, maksat ja saat kuitin jossa on numero. Työntekijä tekee sämpyläsi valmiiksi ja käyt hakemassa sen numerollasi. Näin säästettäisiin sekä työntekijän että asiakkaan hermoja.

Puhumattakaan siitä, miten suuren palkkamenosäästön tuollainen tilauksen automatisointi toisi! Eivät ilmeisesti tajua subuwayssa taloudesta mitään?

Subway-myymälässä on yleensä se yksi henkilö töissä, niin mitenkäs ajattelit siitä saada palkkamenoista säästettyä?

Vierailija
598/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se subin tilaaminen noin vaikeata ole, kun ketjussa esitetään. Olen kerran nähnyt, kun ilmeisesti vaikeasta afasia kärsivä mies tilasi subin avustajansa kanssa. Häneltäkin se sujui, joten miksi ei terveiltä. Jos konsepti ärsyttää jne. Subwayssa ei ole pakko käydä. Muitakin ruokapaikkoja on.

Vierailija
599/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sen jälkeen käyn subissa kun mokasin yhden rinder-deitin kanssa just siinä tilauksessa. Sekoilin sanoissa ja olin aivan punainen. Sitten tippui maksuvälineetkin lattialle. Halusin vain vajota maan alle. Traumatisoiva kokemus.

Vierailija
600/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ollut hauska ketju :D

Mä oon luultavasti poikkeuksellisen nirso ihminen, en pidä mistään voimakkaista, tunkkaisen tai terävän makuisista mausteista (suolakurkut, ketsupit, majoneesit jne.), joten hampurilaispaikoissa tuntui hölmöltä käydä, kun piti tarkistaa mitä kaikkia mömmöjä missäkin hampparissa oli ja sitten pyytää, että jätetäänkö puolet pois. Ja maksaa silti täysi hinta.

Turha varmaan sanoakaan, että ihastuin subbareihin, kun ne tulivat. Tilaaminen oli minulle paljon vaivattomampaa. Ja koin sen myös positiivisempana, kun sain valita leipäni täytteeksi, mitä halusin - sen sijaan, että olisin listannut yhä epäuskoisemman näköiselle hampparimyyjälle mitä kaikkea en halua.

Kävin aiemmin aika tiuhaan subbareissa, mutta jossain vaiheessa käyntini harvenivat, en oikein tiedä miksi. Mutta tämä ketju sai minut päättämään, että täytyy käydä ensi viikolla joku päivä uudestaan pitkästä aikaa!