Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi Subwayssa tilauksen teko on niin monimutkaista?

Vierailija
14.01.2021 |

Kävin liikkeessä, oli jonoa. Jotenkin pitäisi tietää heti mitä tilaa ja kysellään kaikkea. En jäänyt tekemään tilausta 🙄

Kommentit (715)

Vierailija
61/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiselle on liian vaikeaa tilata leipä ja sinne väliin jotain lihaa ja salaattia. Pitää päättää paahdetaanko vai ei (aina kannattaa paahtaa!!).

Kastikekin pitäis saa**na valita.

En mä jaksa teitä.

Subwayssa ei saa mitään jos tilaa ”leipä ja sinne väliin jotain lihaa ja salaattia. Myyjä hermostuu ja alkaa tivata vaihtoehdoista. On hankala valita jos ei tiedä mistä valita.

Vierailija
62/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilaa se viikon subi.

Tilaan tämän melkein aina silloin harvoin, kun Subwayssa käyn, mutta yhtä lailla siihen täytyy se leipä ja muut sörsselit valita erikseen.

Juuri tämä. En ole Subwayssä kovin montaa kertaa asioinut ja oletin, että kun tilaa sieltä jonkun valmiin "annoksen" ei tarvitsisi muuta kuin valita koko ja mennä maksamaan. En ymmärrä, mikä idea niillä valmiilla sämpylänimikkeillä on, kun eihän siinä olekaan valmiina kuin se päätäyte, joka kysytään siinä joka tapauksessa. 

Tuo on kyllä hämäävä, että on ne valmiit tuotekuvat nimillä, ja kuitenkin pitää kaikki valita itse. Ekan kerran taisin sanoa myyjän kysyessä jotain, että laitetaan kaikki mitä siihen kuuluu patonkiin kuuluu. Nykyään en välttämättä sano sitä tuotenimeä ollenkaan, vaan vain täytteen, jonka haluan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi olla avutonta, katso ensin valintasi vaikka nettisivuilta. Kuinka vaikea on sanoa kalkkunasubi hunaja-kauraleivällä, pippurijuusto, kaikki muut kasvikset paitsi jalapeno?

Kenellä on aikaa ja intoa mennä pikaruokalaan nettisivujen kautta ja kahlata puoli tuntia jotain eri täytenimikkeitä sisältöineen ja arvuutella mitkä sopisivat yhteen.

Sanominen on helppoa mutta sanottavan keksiminen hankalaa kun kombinaatioita on tuhansia.

Esittelemälläsi fraasilla ei vielä pääse maksamaan ja syömään, lisäkyssäreitä tulee paljon.

Vierailija
64/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin hauskaa vänkäämistä aina. Subway idea perustuu siihen, että asiakas saa tarkalleen päättää, että mitä halua leipäänsä. Ja sitten paniikkihäiriöiset AV-mammat valittaa, kun joutuu päättämään ihan joka asian itse. 

Apsilta saa niitä valmisleipiä. Menkää sinne, jos Subissa tilaaminen on noin vaikeaa.

Miksi siellä  ei voisi siis olla myös pari ihan alusta loppuun asti valmiiksi suunniteltua sämpylää? MInulle on ihan sama, vaikka siinä kyselläänkin, mutta luulisi sen lisäävän jotenkin tehoja ja sitä työntekijääkin, kun ei tarvitse jokaiselta asiakkaalta esittää niitä samoja kysymyksiä. Tai sitten voisi olla vaikka joku äppi, johon voi tehdä sen tilauksen ja valinnat ja se työntekijä tekisi sen mukaan. Mutta ei, laitetaan työntekijä hokemaan niitä samoja asioita kymmeniä kertoja päivässä. 

Tuollaisia myydään kahviloissa jne. Eihän kaikkien ole pakko käydä Subissa syömässä.

Vierailija
65/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiselle on liian vaikeaa tilata leipä ja sinne väliin jotain lihaa ja salaattia. Pitää päättää paahdetaanko vai ei (aina kannattaa paahtaa!!).

Kastikekin pitäis saa**na valita.

En mä jaksa teitä.

Subwayssa ei saa mitään jos tilaa ”leipä ja sinne väliin jotain lihaa ja salaattia. Myyjä hermostuu ja alkaa tivata vaihtoehdoista. On hankala valita jos ei tiedä mistä valita.

Osaat ilmeisesti kuitenkin lukea? Jos sinun on pakko sinne Subiin mennä, niin katso vaikka etukäteen, että mitä on tarjolla.

Vierailija
66/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vahvasti sitä mieltä, että jos ei osaa yhtä leipätilausta, jossa tarvitsee vain vastata myyjän esittämiin kysymyksiin, tehdä, ei voi omata kovin korkeaa älykkyysosamäärää. Varmasti näin matalan äo:n ihmisille on saatavilla henkilökohtaisia avustajia jotka avustavat arjessa, mutta en ymmärrä miksi on pakko mennä sitten sellaiseen paikkaan, jonka konsepti on mitä parhain, eli saat valita itse tasan kaiken mitä ruokasi sisältää, jos kerta tahtoo jotain valmista listalta.

Oma tilaus on niin vakio, että muistan sen ulkoa (15cm tonnikalasubi, vaalea seesam, normijuusto, paahdetaan, kaikki tuoreet kasvikset paitsi sipuli, ei jalopeno, ei suolakurkku, ei oliivi, majoneesi, ei suola, ei pippuri, ei öljy eikä viinietikka), mutta sen leivän hinta alkaa olla jo sitä luokkaa, ettei oikein huvita maksaa, joten mielummin käyn mäkkärissä.

Vierailija
67/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tykkää. Liian hidasta ja ärsyttää valita niitä täytteitä kun takana on jono.

Herrojako siellä "palvelee?"

Vierailija
68/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin hauskaa vänkäämistä aina. Subway idea perustuu siihen, että asiakas saa tarkalleen päättää, että mitä halua leipäänsä. Ja sitten paniikkihäiriöiset AV-mammat valittaa, kun joutuu päättämään ihan joka asian itse. 

Apsilta saa niitä valmisleipiä. Menkää sinne, jos Subissa tilaaminen on noin vaikeaa.

Miksi siellä  ei voisi siis olla myös pari ihan alusta loppuun asti valmiiksi suunniteltua sämpylää? MInulle on ihan sama, vaikka siinä kyselläänkin, mutta luulisi sen lisäävän jotenkin tehoja ja sitä työntekijääkin, kun ei tarvitse jokaiselta asiakkaalta esittää niitä samoja kysymyksiä. Tai sitten voisi olla vaikka joku äppi, johon voi tehdä sen tilauksen ja valinnat ja se työntekijä tekisi sen mukaan. Mutta ei, laitetaan työntekijä hokemaan niitä samoja asioita kymmeniä kertoja päivässä. 

Tuollaisia myydään kahviloissa jne. Eihän kaikkien ole pakko käydä Subissa syömässä.

Ei olekaan, mutta jos olet liikkeellä kahden teinin kanssa, jotka haluavat subiin, en todellakaan lähde erikseen jonnekin muuhun kahvilaan hakemaan sitä valmista sämpylää. 

Eli edelleen kysyn, miksi sellaista valmista sämpylää ei voi olla? Onko se joku kustannuskysymys vai mikä sen estää? 

Vierailija
69/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatkaas mitä?

Subway näyttää menestyvän aivan hyvin nykyisellä konseptillaan. Teille, jotka tahdotte sen "valmiiksi täytetyn sämpylän listalta", on olemassa muitakin paikkoja. Mikään mahti maailmassa teitä ei pakota tässä kyseisessä lafkassa käymään.

Eikös olekin upeaa? :)

Vierailija
70/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska sitten alkaa se sama säämäminen kuin esimerkiksi pitserioissa. Eli on joku valmiiksi mietitty pitsa, mutta asiakas haluaa vaihtaa tämän ja tuon ja sitten vielä tupla juusto. 

Joku voisi perustaa tuollaisen pitserian, mikä toimii samalla periaatteella kuin subi. Niin moni kuitenkin tilaa omat tuotteet ja joissain paikoissa on hauskasti yli 100 vaihtoehto, niin menee jo pitkän aikaa lukea ne vaihtoehdot läpi.

Vierailija
71/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olekaan, mutta jos olet liikkeellä kahden teinin kanssa, jotka haluavat subiin, en todellakaan lähde erikseen jonnekin muuhun kahvilaan hakemaan sitä valmista sämpylää. 

Eli edelleen kysyn, miksi sellaista valmista sämpylää ei voi olla? Onko se joku kustannuskysymys vai mikä sen estää? 

Koska se ei ole Subwayn konsepti, mikä tässä on niin vaikea käsittää?

Vierailija
72/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vahvasti sitä mieltä, että jos ei osaa yhtä leipätilausta, jossa tarvitsee vain vastata myyjän esittämiin kysymyksiin, tehdä, ei voi omata kovin korkeaa älykkyysosamäärää. Varmasti näin matalan äo:n ihmisille on saatavilla henkilökohtaisia avustajia jotka avustavat arjessa, mutta en ymmärrä miksi on pakko mennä sitten sellaiseen paikkaan, jonka konsepti on mitä parhain, eli saat valita itse tasan kaiken mitä ruokasi sisältää, jos kerta tahtoo jotain valmista listalta.

Oma tilaus on niin vakio, että muistan sen ulkoa (15cm tonnikalasubi, vaalea seesam, normijuusto, paahdetaan, kaikki tuoreet kasvikset paitsi sipuli, ei jalopeno, ei suolakurkku, ei oliivi, majoneesi, ei suola, ei pippuri, ei öljy eikä viinietikka), mutta sen leivän hinta alkaa olla jo sitä luokkaa, ettei oikein huvita maksaa, joten mielummin käyn mäkkärissä.

Täytyy kyllä myöntää, että meidän perheellämme taitaa sitten olla alhainen älykkyysosamäärä, kun Saksassa lomaillessamme valitsimme mieluummin mäkkärin kuin vieressä olevan subwayn, koska 10- ja 12-vuotiaat lapset eivät olisi osanneet tehdä tilausta saksaksi. Minne voin mennä häpeämään? 

Vierailija
73/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole niin vaikeata, että olisi ylivoimaista. :)

Osaat varmasti vastata suomenkielisiin kysymyksiin. Onnistuu varmasti samalla taalla kuin muuallakin. Miksi ei onnistuisi Subwayssa?

Siellä tarjotaan vaihtoehtoja. Jos ei tarjottaisi, valittaisit siitä, että maistuu aina samalle. :D

Ei onnistu samalla tavalla kuin muualla.

Hesmäkkärissä ja missä tahansa oikeassa ravintolassa tilaat pääruoan, valitset mahdollisesti lisukkeen ja juoman ja maksat. Ei tarvitse alkaa pohtia tehdäänkö hamppari briossisämpylällä ja laitetaanko päälle seesaminsiemeniä, mikä kastike, mitkä rehut, mikä juusto jos mikään, tai miten leipä lämmitetään. Sen on tehnyt joku ammattilainen valmiiksi ja siitä helppoudesta ja laadusta maksaa mielellään.

Ilmeisesti Subissa ei voi saada hyvää ruokaa kun ainut markkinavaltti on että aina maistuu erilaiselle. Niin, monet eivät halua sattumanvaraista pikaruokaa tai sitten sitä että joutuu nähdä tunteja vaivaa ja useita kokeiluista kehitelläkseen miellyttävän reseptin.

Vierailija
74/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se kuitenkaan kelpaisi sinulle. Sanot ensi kerrallla sille myyjälle, että tekee samanlaisen sinulle, kuin tekee teinille. 

Vierailija
75/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se ei ole Subwayn konsepti, mikä tässä on niin vaikea käsittää?

Okei. Ajattelin vain, että sille olisi jokin muukin syy kuin joku itsepäinen joustamaton konsepti. Aika moni muukin ruokapaikka myy tuotteita hieman konseptinsa sivusta eikä siitä sen kummempaa porua nouse. 

Vierailija
76/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidätkö sinä teinejäsi kädestä koko ajan? Eivät pärjää keskenään? Jos pelkästään Subi tekee elämästä noin vaikean, niin mitenhän sinä pärjäät haastavammilla osa-alueilla?

Vierailija
77/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole niin vaikeata, että olisi ylivoimaista. :)

Osaat varmasti vastata suomenkielisiin kysymyksiin. Onnistuu varmasti samalla taalla kuin muuallakin. Miksi ei onnistuisi Subwayssa?

Siellä tarjotaan vaihtoehtoja. Jos ei tarjottaisi, valittaisit siitä, että maistuu aina samalle. :D

Ei onnistu samalla tavalla kuin muualla.

Hesmäkkärissä ja missä tahansa oikeassa ravintolassa tilaat pääruoan, valitset mahdollisesti lisukkeen ja juoman ja maksat. Ei tarvitse alkaa pohtia tehdäänkö hamppari briossisämpylällä ja laitetaanko päälle seesaminsiemeniä, mikä kastike, mitkä rehut, mikä juusto jos mikään, tai miten leipä lämmitetään. Sen on tehnyt joku ammattilainen valmiiksi ja siitä helppoudesta ja laadusta maksaa mielellään.

Ilmeisesti Subissa ei voi saada hyvää ruokaa kun ainut markkinavaltti on että aina maistuu erilaiselle. Niin, monet eivät halua sattumanvaraista pikaruokaa tai sitten sitä että joutuu nähdä tunteja vaivaa ja useita kokeiluista kehitelläkseen miellyttävän reseptin.

Miksi sinä edes sitten käyt siellä Subissa. Ei kaikkien ole pakko sinne mennä. Voit ihan vapaasti valita Hesemätön, jos halua. Ja yllättävän moni haluaa hampurilaisen välistä jättää jotain tiettyjä aineksia pois. 

Vierailija
78/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Subway markkinoi harhaanjohtavasti valmiiden patonkien kuvilla ja nimillä. On luonnollista että ravintolapalveluihin tottuneet olettavat automaattisesti saavansa kuvan mukaisen tuotteen sen nimellä. Kukaan ei osaa ennakoida että kyseessä onkin laatikollinen sekalaisia Legopalikoita joista pitää osata itse arvata mitä kuvan tuote mahtaa sisältää - semminkin kun myyjä ei edes voi auttaa vaan lähinnä syyllistää ja kiukkuaa. Siitä jää ensikertalaiselle paskan maku suuhun leivän mausta riippumatta.

Vierailija
79/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se kuitenkaan kelpaisi sinulle. Sanot ensi kerrallla sille myyjälle, että tekee samanlaisen sinulle, kuin tekee teinille. 

Miksi ihmeessä ei kelpaisi? Pidätkö minua tyhmänä? Ihan sujuvasti olen koko elämäni pärjännyt valmiiden annoksien kanssa ja jos valinta ei ole mennyt nappiin, mietin vain, että ensi kerralla sitten jotain muuta. 

En mielestäni sanonut, että en osaa tehdä tilausta, mutta se vain tuntuu vähän tyhmältä, jos oikeasti sen sämpylän suhteen ei mitään suuria intohimoja ole. 

Vierailija
80/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaas nyt kaikki Subivihaajat, että mikä ihmeen pakottava tarve teillä on sinne mennä syömään? Jos se konsepti on teidän mielestä hanurista, niin voitte ihan vapaasti valita jonkun muun paikan.