Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi Subwayssa tilauksen teko on niin monimutkaista?

Vierailija
14.01.2021 |

Kävin liikkeessä, oli jonoa. Jotenkin pitäisi tietää heti mitä tilaa ja kysellään kaikkea. En jäänyt tekemään tilausta 🙄

Kommentit (715)

Vierailija
41/715 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko te vähän yksinkertaisia?

Siellä nyt niin hirveästi ole vaihtoehtoja. En minäkään tiedä kaikkien täytteiden nimiä, osoitan ja sanon mitä haluan. Kysyn mikä kastike sopisi, en halua mausteita.

Kyllä niillä myyjillä on paljon kuumottavammat paikat, ruoat loppuu ja jono voi olla pitkä, keittiössä tiskit tursuu jne.

Ei se ole niin vakavaa!!!

on se vakavaa, jos on esimerkiksi ruoka-aineallergioita, taidat itse olla vähän yksinkertainen?

Vierailija
42/715 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran kun tilaa niin seuraavat kerrat menee helpommin. Ens valitsen leivän ja italian bmt:n, kasvikset ja soosin ni voila, se on siinä. Melko avuttomia olette 😄

Otatko sitä ja tätä lisää vai jätätkö jotain pois? Lisäjuusto jaa ei, öljyä, pippuria, salaatinkastiketta ja myyjä ilman maskia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/715 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se jotenkin typerää vastailla niihin kysymyksiin. Jos olet siinä tekemässä tilausta kahden teinin kanssa, hirveä säätäminen, millä tahdilla se työntekijä niitä sämpylöitä tekee ja kenen täytteitä hän milloinkin kysyy. 

Vierailija
44/715 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiivan kanssa höttöiseksi paistetun pullaan väliin laitetaan ruokalusikallinen sitä ja toinen tätä. Ja siitäkö minun muka pitäisi lounasruoan hinta maksaa? Juu, en käy subwayssa.

Vierailija
45/715 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

olikohan se kanada joka kielsi subwayta kutsumasta leipiään leiviksi. eivät täyttäneet leivän kritteereitä ja olivat epäterveellisempiä kuin leivät (kuulemma subin leivät sisältävät  liikaa sokeria ja ovat enemmän pullia, tiedä sitten onko suomessakin näin, en ole perehtynyt asiaan vielä)

Vierailija
46/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä tilaaminen oikeasti ole vaikeaa. Kaikki te, jotka mukahassusti ette osaa siellä toimia ettekä sen takia "enää ikinä" sinne mene, miettikää nyt vähän. Teette itsenne naurettaviksi. 

Mitä jos nyt vaan yrittäisitte oppia jotain uutta. Kaikkeen tottuu. 

Vierailija
47/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä just tykkään, kun saa itse valita ja tietää mitä siinä on. Voihan sen katsoa netistä etukäteen ja sitten laittaa muistiin omat lempitäytteensä, jos niitä syödä haluaa. Mutta onhan tuota vaihtoehtojakin. Tää on näitä 1. maailman ongelmia taas. 

Vierailija
48/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkeissä tuo linjastomeininki on arkea. Täytyy sanoa, että kun 10v sitten ensimmäisiä kertoja sinne matkusti niin olin pissi sukissa käydessäni ekoja kertoja esimerkiksi chipotlessa tai domino's pizzassa. Äkkiä siihen kuitenkin tottu ja oikeastaan se systeemi on nerokas kun nykyään on kaikkea terveysintoilijaa ja allergikkoa.. Ja tilaukset saa nopeasti eteenpäin. Lisäksi jenkeissä työllistymisvaikutukset huomattavia kun siellä tiskin takana pitkän linjaston takana seisoo ihan oikeasti useampi jamppa.

Vierailija
49/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko puljun bisnesidea on, että asiakas saa just sellaisen leivän kuin halusi ja saa valita sinne ihan kaiken.

Vierailija
50/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyltä nuijien joukolta saadaan rahat pois. Pikkusämpylästä lounaan hinta.

Öykkäreitä kiihottaa asiakkaiden kiusaaminen.

Vierailija
51/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen vain paariin jossa henkilökunta osaa asiansa kyselemättä.

Vierailija
52/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi voin kiertää kaukaa.

Ainahan voi soittaa wittuilunumeroon ;-)

Vierailija
53/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaa se viikon subi.

Tilaan tämän melkein aina silloin harvoin, kun Subwayssa käyn, mutta yhtä lailla siihen täytyy se leipä ja muut sörsselit valita erikseen.

Vierailija
54/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jenkeissä tuo linjastomeininki on arkea. Täytyy sanoa, että kun 10v sitten ensimmäisiä kertoja sinne matkusti niin olin pissi sukissa käydessäni ekoja kertoja esimerkiksi chipotlessa tai domino's pizzassa. Äkkiä siihen kuitenkin tottu ja oikeastaan se systeemi on nerokas kun nykyään on kaikkea terveysintoilijaa ja allergikkoa.. Ja tilaukset saa nopeasti eteenpäin. Lisäksi jenkeissä työllistymisvaikutukset huomattavia kun siellä tiskin takana pitkän linjaston takana seisoo ihan oikeasti useampi jamppa.

Eli miten esimerkiksi Domino's Pizzassa systeemi on nerokkaampi kuin ihan tavallisessa pizzeriassa, jossa on sama valikoima valittavana? Miksi linjasto on pizzan tilaamisessa tarpeellinen verrattuna tilanteeseen, että kassalla otetaan tilaus ja valmistumista odotetaan pöydässä? 

Vierailija
55/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin hauskaa vänkäämistä aina. Subway idea perustuu siihen, että asiakas saa tarkalleen päättää, että mitä halua leipäänsä. Ja sitten paniikkihäiriöiset AV-mammat valittaa, kun joutuu päättämään ihan joka asian itse. 

Apsilta saa niitä valmisleipiä. Menkää sinne, jos Subissa tilaaminen on noin vaikeaa.

Vierailija
56/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilaa se viikon subi.

Tilaan tämän melkein aina silloin harvoin, kun Subwayssa käyn, mutta yhtä lailla siihen täytyy se leipä ja muut sörsselit valita erikseen.

Juuri tämä. En ole Subwayssä kovin montaa kertaa asioinut ja oletin, että kun tilaa sieltä jonkun valmiin "annoksen" ei tarvitsisi muuta kuin valita koko ja mennä maksamaan. En ymmärrä, mikä idea niillä valmiilla sämpylänimikkeillä on, kun eihän siinä olekaan valmiina kuin se päätäyte, joka kysytään siinä joka tapauksessa. 

Vierailija
57/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli miten esimerkiksi Domino's Pizzassa systeemi on nerokkaampi kuin ihan tavallisessa pizzeriassa, jossa on sama valikoima valittavana? Miksi linjasto on pizzan tilaamisessa tarpeellinen verrattuna tilanteeseen, että kassalla otetaan tilaus ja valmistumista odotetaan pöydässä? 

Pääset nopeasti eteenpäin ja ne miljoona asiakasta ei ole yhden työntekijän vastuulla. Jokaisesta pitäisi muistaa tehdä tilaus oikein. Ja asiakkaiden odottaa pitkässä jonossa omaa vuoroaan. Nyt kävelet vain linjaston läpi ja pizzat ja juomat liikkuvat yhtä nopeasti kuin itse kävelet.

Vierailija
58/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko te vähän yksinkertaisia?

Siellä nyt niin hirveästi ole vaihtoehtoja. En minäkään tiedä kaikkien täytteiden nimiä, osoitan ja sanon mitä haluan. Kysyn mikä kastike sopisi, en halua mausteita.

Kyllä niillä myyjillä on paljon kuumottavammat paikat, ruoat loppuu ja jono voi olla pitkä, keittiössä tiskit tursuu jne.

Ei se ole niin vakavaa!!!

on se vakavaa, jos on esimerkiksi ruoka-aineallergioita, taidat itse olla vähän yksinkertainen?

Mit vit? Eikös tuollainen paikka ole silloin juuri hyvä? Voi jättää ne allergisoivat ainekset pois heti kättelyssä, jolloin niitä ei tarvitse kaivaa sieltä leivän välistä pois.

Vierailija
59/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin hauskaa vänkäämistä aina. Subway idea perustuu siihen, että asiakas saa tarkalleen päättää, että mitä halua leipäänsä. Ja sitten paniikkihäiriöiset AV-mammat valittaa, kun joutuu päättämään ihan joka asian itse. 

Apsilta saa niitä valmisleipiä. Menkää sinne, jos Subissa tilaaminen on noin vaikeaa.

Miksi siellä  ei voisi siis olla myös pari ihan alusta loppuun asti valmiiksi suunniteltua sämpylää? MInulle on ihan sama, vaikka siinä kyselläänkin, mutta luulisi sen lisäävän jotenkin tehoja ja sitä työntekijääkin, kun ei tarvitse jokaiselta asiakkaalta esittää niitä samoja kysymyksiä. Tai sitten voisi olla vaikka joku äppi, johon voi tehdä sen tilauksen ja valinnat ja se työntekijä tekisi sen mukaan. Mutta ei, laitetaan työntekijä hokemaan niitä samoja asioita kymmeniä kertoja päivässä. 

Vierailija
60/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääset nopeasti eteenpäin ja ne miljoona asiakasta ei ole yhden työntekijän vastuulla. Jokaisesta pitäisi muistaa tehdä tilaus oikein. Ja asiakkaiden odottaa pitkässä jonossa omaa vuoroaan. Nyt kävelet vain linjaston läpi ja pizzat ja juomat liikkuvat yhtä nopeasti kuin itse kävelet.

No voihan tavallisessa pizzeriassakin olla useampi kassa ja paistaja, jos asiakkaita on miljoona. Ihan yhtä kauan se asiakas joutuu siinä odottamaan tilaustaan, jos asiakkaita on paljon, mutta työntekijöitä vähän. En nyt oikein ymmärrä logiikkaasi, että sama määrä työntekijöitä ei voisi palvella samaa määrää asiakkaita, elleivät ne asiakkaat liiku sanelemassa tilaustaan pitkin linjastoa. Ehkä sinulle siitä sitten tulee jotenkin nopeampi vaikutelma, kun tavallaan etenet koko ajan eikä jono seiso pitkään paikallaan. Mutta ajallisesti aikaa menee kyllä täsmälleen saman verran. 

Kynää ja paperia on käytetty ikuisuus tilauksien vastaanottamisessa ja esim pikaruokaravintoloissa ne näppäillään siinä tilausvaiheessa siihen koneelle. Miksi ihmeessä sen ihmisen pitäisi seisoa vieressä odottamassa aina seuraavaa vaihetta, että voi sanoa seuraavan toiveensa?