Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi Subwayssa tilauksen teko on niin monimutkaista?

Vierailija
14.01.2021 |

Kävin liikkeessä, oli jonoa. Jotenkin pitäisi tietää heti mitä tilaa ja kysellään kaikkea. En jäänyt tekemään tilausta 🙄

Kommentit (715)

Vierailija
401/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vaikea se on valita leipä, paahtaminen ja täytteet?

Subin ja vastaavien idea on just hyvä, voi valita itse. Helpompi tuo tapa on valita ne itselle sopivat aineosat kun tilata valmiiksi suunniteltu annos ilman sitä ja ilman tuota.

Kai sen nyt jokainen itse tietää tykkääkö leivästä lämpimänä vai kylmänä, juustolla vai ilman, majoneesilla vai bbq:lla..

Käytte varmaan myös kaupassa jossa joutuu ihan itse valitsemaan haluamansa tuotteet.

Vierailija
402/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nirsona ihmisenä Subway on ihan täydellinen paikka! Ensimmäisen kerran kun tilasin, tein tilauksen siskoni perässä ja sainkin muuten samanlaisen leivän, mutta jätin pois ne täytteet mistä en pidä. Muissa pikaruokaravintoloissa joudun aina sanomaan että ei sipulia, tomaattia, suolakurkkua, tai sitten ronkin ne ranskalaisella tarjottimelle ja päätyvät roskiin, eikä sinne hampparin väliin lopulta paljoa jäänytkään. Subin väliin saa tasan ne täytteet ja mausteet mistä tykkää, eikä mitään mene hukkaan

Niin, Subwayn "konsepti" joka siis on lähinnä se, että reseptin laatiminen ulkoistetaan asiakkaalle, on varmasti äärimmäisen multinirson ihmisen unelma. OCD-kontrollifriikki nauttii siitä että valikoimassa on niin paljon vaihtoehtoja jotka voi jättää pois. Mutta suurin osa ihmisistä syö keskimäärin mitä tahansa poislukien allergiatyyppiset rajoitukset. Useimmilla nirsoilu kohdistuu enintään yksittäisiin ainesosiin, kuten suolakurkku tai selleri, jotka voi helposti yhdellä ydinlausella pyytää poistamaan annoksesta normaaleissa ravintoloissa ilman turhaa monimutkaistamista ja pakottamista jokaiselle asiakkaalle jokaisessa myyntitapahtumassa. 

En siis epäile etteikö löydy jengiä joka nauttii siitä että kymmenessä minuutissa syöty köpöinen pikaruokavälipala vaatii tuntien perehtymistä ja suunnittelua, mutta uurimmalle osalle taviksista se nyt vaan on hitonmoinen rasite ja ärsyttävä vaatimus.

Juuri tätä minäkin ihmettelen, miten joku voi nähdä tuon ongelmana. Ymmärrän idean, että haluaa kokeilla erilaisia yhdistelmiä, mutta tätä "saan ihan itse jättää pois ne, mitä en halua" -argumenttia en ymmärrä. 

Mikä siinä on niin vaikeaa? Jos sinne leipään laitettaisiin aina kaikki tarjolla olevat kasvikset, niin sieltä on sitten melko ikävää kastikkeen joukosta nyppä niitä pois. 

En vieläkään ymmärrä tätä Subivihaa, tai siis ymmärrän kyllä näiden näkökulman, mutta eikö siinä tapauksessa ole selkeämpää jättää menemättä Subiin? Sehän on markkinatalouden idea. Kehitellään jokin konsepti ja mennään sillä. Jos se ei kannata, niin pitää tehdä muutoksia. Subin on ollut olemassa aika pitkään, joten jostain se asiakaskunta löytyy. Tuskin heillä on edes tarkoituksenakaan, että 100% ihmisistä käy syömässä heillä. 

Ei kukaan mistään nyppimisestä ole puhunutkaan vaan että tilauksen yhteydessä kerrotaan se ainesosa, jonka haluat pois. 

"Haluaisin big mac -hampurilaisen tuplaseesamsämpylällä, kahdella naudanlihapihvillä, salaatilla, sipulilla ja majoneesilla lämpimänä, kiitos" 

"Haluaisin big mac -hampurilaisen ilman suolakurkkua." 

Kumpi on helpompaa ja nopeampaa. 

Siinä bic mäkin sisällä ei ole kovinkaan montaa eri vaihtoehto, joten tuo sinun kuvaama tilanne on toki helpompi. Ja vastaavasti moni sanoo subissakin, että jätetään "jalopeenot ja suolakurkku pois". Ei sen vaikeampaa ole sielläkään.

Mäkin idea perustuu siihen, että liukuhihnalta tehdään juuri samaa tavaraa koko ajan. Ja tuote on käytännössä sama ihan jokaisessa ravintolassa. Tilaaminen on helppoa ja nopaa ja ruoatkin tulevat suhteellisen nopeasti. Mutta miksi kaikkien pitäisi mennä samalla linjalla? Mikä tuossa Subin konseptissa aiheuttaa noin suurta tuskaa? Kaikki saavat äänestää jaloillaan. Jos Subin tilaussysteemi on mielestäsi surkea,  niin valmiin patongin voi tilata jostain muusta paikasta. 

Miten niin? Pointtihan nimenomaan olikin se, että kun tilaa big macin, ei tarvitse erikseen luetella jokaista haluamaansa ainesosaa, vaan voi tilata sen valmiin hampurilaisen ja jättää sieltä halutessaan sen suolakurkun pois. Subissa tällaista valmista sämpylää ei ole, josta voi jättää jalapenot ja suolakurkut pois. 

Juu, ymmärrän mäkin idean ja sama ideahan on aika helkkarin monessa muussakin paikassa. Mikä on siis syy, että subissa ei ole yhtäkään tällaista valmista tuotetta? Ei tämä aiheuta mitään tuskaa, vaan silkkaa ihmettelyä, miksi toimintaa ei voida tai haluta tehostaa, kun lopullinen tuote ei kuitenkaan mitään gourmeeta muutenkaan ole. 

Jos nyt lähdetään siitä, että maailman suurin pikaruokaketju tietää varmasti äärettömästi enemmän ja paremmin kuin sinä miten pikaruokaketjun tuotteistus tehdään ja miten se bisnes optimoidaan. Olet siis yksiselitteisesti väärässä ulinasi kanssa. Meenyjovittuun.

no voi herranjumala, kun sitähän minä tässä juuri kyselen ja haluaisin tietääkin, mihin tuo perustuu. En ole väittänyt tietäväni yhtään mitään paremmin, vaan olen KYSYNYT ja IHMETELLYT. Saa vastata, jos joku tietää paremmin. 

Taas on näköjään sellainen kysymys, johon kaikki muka tietävät vastauksen, mutta kukaan ei viitsi sitä kertoa. 

Olisiko se liian vaikeaa tälle sekoilupuljulle ottaa se tilaus yhdellä kertaa, eli että asiakas sanoisi mitä haluaa, ja sen jälkeen kaikki pitävät leipäläpensä kiinni, ellei ole hyvää ja kiitosta lasketa. Näin ne esim pizzeriassakin osaavat ottaa tilauksen vastaan, yhdeltä seisomalta.

Minä en huonokuuloisena voisi kuvitellakaan että etenen vasemmalle askel kerrallaan ja siinä sitten yritän aina vielä pinnistää kuulemaan mitä se myyjä kysyy siellä hälinässä.

Siihen, että se leipä tehdään "tuoreista" aineksista. Ja lisäksi leipä halutaan tarjota juuri sellaisena kuin asiakas sen haluaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko se liian vaikeaa tälle sekoilupuljulle ottaa se tilaus yhdellä kertaa, eli että asiakas sanoisi mitä haluaa, ja sen jälkeen kaikki pitävät leipäläpensä kiinni, ellei ole hyvää ja kiitosta lasketa. Näin ne esim pizzeriassakin osaavat ottaa tilauksen vastaan, yhdeltä seisomalta.

Minä en huonokuuloisena voisi kuvitellakaan että etenen vasemmalle askel kerrallaan ja siinä sitten yritän aina vielä pinnistää kuulemaan mitä se myyjä kysyy siellä hälinässä.

Vierailija
404/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kysyin tätä tuolla aiemmin ja sain vastaukseksi, että kyllä, se on todella vaikeaa. Silloin kuulemma tulee tosi paljon muistivirheitä, kun sitä tilausta ei mitenkään voi kirjata mihinkään järjestelmään tai vaikka paperille. Myös ymmärrys on tällaisessa tilanteessa sillä tilauksen vastaanottajalla tosi heikko, jos asiakas ei tilatessaan sormella osoita, että tuota minä haluan. Pelkkä sanallinen tilaus ei siis tule kuuloonkaan. Tilauksen voi myös helposti ymmärtää väärin ja tällöin on tärkeää, että asiakas on heti huomauttamassa, jos se työntekijä laittaa vääriä täytteitä. 

Vierailija
405/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on niin vaikeaa?

”Kokonainen Italian BMT hunajakauraleivällä, pippurijuusto, saa paahtaa, kaikki kasvikset, laita enemmän jalapenoja, valkosipulikastike ja hot louisiana, joo laita vaan kaikki muutkin lisukkeet, otan mukaan kiitos, ei muuta”, ja maksamaan.

Minun käsittääkseni siellä ei voi sanoa tollasta litaniaa putkeen, vaan pitää kohta kerrallaan liikkua myyjän kanssa tiskillä samaan tahtiin, ja se kysyy ja ostajan pitää vastailla yksi ainesosa kerrallaan, kovin hankalalta vaikuttaa mun korvaan, siksi en mene. 

Vierailija
406/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kysyin tätä tuolla aiemmin ja sain vastaukseksi, että kyllä, se on todella vaikeaa. Silloin kuulemma tulee tosi paljon muistivirheitä, kun sitä tilausta ei mitenkään voi kirjata mihinkään järjestelmään tai vaikka paperille. Myös ymmärrys on tällaisessa tilanteessa sillä tilauksen vastaanottajalla tosi heikko, jos asiakas ei tilatessaan sormella osoita, että tuota minä haluan. Pelkkä sanallinen tilaus ei siis tule kuuloonkaan. Tilauksen voi myös helposti ymmärtää väärin ja tällöin on tärkeää, että asiakas on heti huomauttamassa, jos se työntekijä laittaa vääriä täytteitä. 

Se on helpompaa, että työntekijä kysyy sitä mukaa, kun tekee.

Ei tarvitse muistaa mitään, ei tarvitse kirjoittaa mitään.

Asiakkaan ei tarvitse muistaa, että mitä pitää sanoa.

Asiakkaan ei tarvitse heti päättää mitä haluaa. Asiakkaan ei tarvitse muistaa, mitä vaihtoehtoja on.

Kun leipätyyppi latoo sun päätäytettä, hän kysyy paahdetaanko ja mikä juusto. Kun se paahtuu, hän kysyy kasviksista.

Kun hän latoo kasviksia, kysyy sooseista.

Sitten mausteet ja se onkin valmis, maksetaan ja syömään. Ei tartte tuoda pöytään, ei tartte hakea tiskiltä, heti saa mukaan.

Toimii erittäin hyvin ja on erittäin sutjakkaa.

Vierailija
407/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että nämä Subin vihaajat ovat samaa porukkaa, joiden mielestä puhelimeen vastaaminen on ylitsepääsemätön tilanne. 

En ole vihaaja ja hyvin on asiointi sujunut tähän asti. Kritisoin silti hölmöä systeemiä ja kyllä, puhelimeen vieraaseen numeroon vastaaminen on minulle vaikeaa. Onko siinä mielestäsi jotain pahaa? 

Vierailija
408/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan se Steakhouse Melt niminen tuote ja myyjä kysyy lämmitetäänkö juusto?

Ei se muutenkaan sula ollakseen Melt.

Sitten lisuke astiat, eihän niistä saa edes selvää mitä niissä on. 

Vierailija
409/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”Kokonainen Italian BMT hunajakauraleivällä, pippurijuusto, saa paahtaa, kaikki kasvikset, laita enemmän jalapenoja, valkosipulikastike ja hot louisiana, joo laita vaan kaikki muutkin lisukkeet, otan mukaan kiitos, ei muuta”, ja maksamaan.

Minun käsittääkseni siellä ei voi sanoa tollasta litaniaa putkeen, vaan pitää kohta kerrallaan liikkua myyjän kanssa tiskillä samaan tahtiin, ja se kysyy ja ostajan pitää vastailla yksi ainesosa kerrallaan, kovin hankalalta vaikuttaa mun korvaan, siksi en mene. 

Mitä hankalaa siinä on?

Nimenomaan se, että pitäisi putkeen kaikki latoa vaatii opettelua ja ulkoamuistelua. 

On sata kertaa helpompaa tietää, mitä kasviksia haluaa, kun ne kasvikset on siinä sun naaman edessä. Sama pätee soosiin.

Se tyyppi tekee samalla sitä leipää, kun kyselee. Se ei ole yhtään sen hitaampaa kuin se, että litanoit alkuun ulkomuistista kaiken.

Harva ulkomuistista jaksaa sopottaaa, plus paljon hitaampaa, jos pitää alkaa kirjoitella ylös.

Jos et halia livenä kertoa haluamiasi juttuja, kannattaa koneella tai kännykellä tilata ja sitten vaan noutaa.

Vierailija
410/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen, että se leipä tehdään "tuoreista" aineksista. Ja lisäksi leipä halutaan tarjota juuri sellaisena kuin asiakas sen haluaa. 

Ehtiikö ne ainekset mädäntyä jos myyjä ottaa tilauksen kerrallaan, kaikkea sitä kuulee.

Vierailija
411/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olikohan se Steakhouse Melt niminen tuote ja myyjä kysyy lämmitetäänkö juusto?

Ei se muutenkaan sula ollakseen Melt.

Sitten lisuke astiat, eihän niistä saa edes selvää mitä niissä on. 

Kaikki ei välttämättä halua melttiä melttinä, vaan haluat kylmää nautaa juustosiivulla.

Siis mistä et saa selvää?

Juusto on juustoa, sulle kerrotaan mitä juustoa siellä on.

Etkö ymmärrä, mitä tomaatissa on? Salaatissa? Paprikassa?

Jos taas jostain kumman syystä kastikkeiden ainesosat kiinnostaa, niin kysy.

Vierailija
412/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että nämä Subin vihaajat ovat samaa porukkaa, joiden mielestä puhelimeen vastaaminen on ylitsepääsemätön tilanne. 

En ole vihaaja ja hyvin on asiointi sujunut tähän asti. Kritisoin silti hölmöä systeemiä ja kyllä, puhelimeen vieraaseen numeroon vastaaminen on minulle vaikeaa. Onko siinä mielestäsi jotain pahaa? 

Ei pahaa, mutta kyllähän se jonkinlaiseen ongelmaan viittaa.

Vierailija
413/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hankalaa siinä on?

Nimenomaan se, että pitäisi putkeen kaikki latoa vaatii opettelua ja ulkoamuistelua. 

On sata kertaa helpompaa tietää, mitä kasviksia haluaa, kun ne kasvikset on siinä sun naaman edessä. Sama pätee soosiin.

Se tyyppi tekee samalla sitä leipää, kun kyselee. Se ei ole yhtään sen hitaampaa kuin se, että litanoit alkuun ulkomuistista kaiken.

Harva ulkomuistista jaksaa sopottaaa, plus paljon hitaampaa, jos pitää alkaa kirjoitella ylös.

Jos et halia livenä kertoa haluamiasi juttuja, kannattaa koneella tai kännykellä tilata ja sitten vaan noutaa.

Sielläkin varmaan pitää sitten jotenkin ottaa askelia oikeaan suuntaan oikeassa tahdissa käsi lipassa ja tietää yksitellen mitä leivässä on, kun olisi sellaisen etukäteen tilannut, vaikuttaa niin kummalliselta puljulta. Natsitko tuon perusti. 

Vierailija
414/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos et tiedä asiakkaana miten siellä toimitaan tai olet hidas niin saat asiakaspalvelijalta melkoset huokaukset ja silmien pyörittelyt.

Vierailija
415/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi en käytä subwaytä.

Talousmiehenä teen mielummin kotona itse erilaisia voileipiä. Ostaa vaikka tuoreen patongin ja laittaa väliin majoneesia, kinkkua ja juustoa. Tai tekee uunipellisen lämpimiä voileipiä Taikan ohuista paahtoleivistä erilaisilla täyteillä kuten juustolla, majoneesilla ja jauhelihapihvillä tms.

Minusta ravintolassa ostettuna kebabilla ja pizzalla on suhteellisen hyvä hintalaatusuhde, mutta hampurilaiset ovat vain kalliita välipaloja.

Vierailija
416/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei oo vieläkään, koko ketjun luettuani, selvinnyt mikä siinä risoo, että vastailee niihin myyjän kysymyksiin. Mikä on se varsinainen ongelma? 

Mulla se ongelma on, että en tiedä, mitä vaihtoehtoja on tarjolla. Jos näkisin ne jostakin kunnolla etukäteen, ei olisi mitään vaikeuksia.

Esim. se kysymys "mikä kastike?", niin vasta hiljattain hiffasin, että niitä voi valita useammankin. Missään ei ollut kerrottu, että näin on.

Perustavanlaatuinen virhe kysyä avoimella kysymyksellä vaikka valittavissa on rajalliset vaihtoehdot. Toinen virhe, että kyseessä on monivalintakysymys, vaikka se ei mistään ilmene. Kolmas virhe on, että vaikka pyynnöstä (jos tajuaa kysyä) saisi kyrpiintyneenä jankatun listauksen vaihtoehdoista, ne ovat silti luokkaa "grillikastike", "valkosipulikastike", "currykastike" joista ei kuitenkaan voi tietää, mitä ne tosiasiassa sisältävät ja miltä maistuvat. Kastikkeiden nimi voisi yhtä hyvin olla tupu, Hupu ja Lupu ja sitten pitäisi vaan vetää arvalla tai kokeilla eri ostokerroilla kaikkia ja päätellä itse, mikä toimii.

Ja sitten tämä sama virherypäs toistuu kymmenelle eri valinnalle.

Kertyy toki myyntikertoja niille fanaatikoille, jotka haluavat testata kaikki vaihtoehdot. Satunnainen asiakas on vaan pulassa eikä

välttämättä palaa, kun randomitäytteet eivät miellytä.

Niin no siis siinähän lukee eriiiitttääääääin selvästi ne kastikevaihtoehdot, eli mikä nyt on se ongelma?

Ethän sä missään ravintolassa voi etukäteen tietää, miltä se maistuu.

Kun ostat kaupasta sooseja, et voi tietää miltä ne maistuu, ai kamalaa.

Ja ihanko totta et tiedä, miltä maistuu esimerkiksi valkosipulikastike, BBQ, sweet chili, majoneesi tai hunajasinappi? 😂😂

Missä lukee? Varmaan jossain on joku listaus vaihtoehdoista, mutta se häviää kyllä informaatiotulvaan. Sitä paitsi ei pelkkä nimi kerro mitään. En todellakaan voi tietää, millaista on Subwayn valkosipulikastike ellen sitä saa ensin maistaa.  Kaupan kastikkeissa on se hyvä puoli, että sitä voi maistaa ENNEN kuin sen töräyttää KYMPIN arvoiseen leipään uhkiksella, jolloin voi mennä pilalle koko ateria. 

Normaalissa ravintolassa taas joku keittiömestari on tehnyt juuri tietyistä aineksista sen aterian varmistaen, että kastike sopii pääraaka-aineen sekä lisukkeiden kanssa. Kastike voi olla räätälöity tismalleen sille pääraaka-aineelle. Subissahan voi kombinoida mitä vaan minkä kanssa vaan, joten on aika epätodennäköistä saada hyvää yhdistelmää ellei sitten kaikki maistu valmiiksi samalta, jolloin koko konsepti on vain kusetus.

Hukkuu informaatiotulvaan? Mitä se selität?

1. Siinä soosien kohdalla tiskissä lukee ne nimet. Siinä kohdalla ei ole muuta, vieressä vain mausteet.

2. Sinä näet ne soosit ja putelossa olevat nimet omin silmin

Yhäkään, sinä et voi muissakaan pikaruokavalintoloissa maistaa sooseja etukäteen. Et voi tietää, miltä Hesen kurkkumajo maistuu tai miltäs se El Maco -soosi maistuu.

Subin BBQ maistuu, ylläripylläri, BBQ-kastikkeelta! Valkosipuli ja hunajasinappi aika lähellä vastaavia samalla nimellä kulkevia, eikö se ole selvä?

Mikä on siis ongelma?

Ja miksi ihmeessä vertaat jotain huippukokkeja ja ala cartea vi*** LEIPÄÄN?

Ei se ole ydinfyysiikkaa miettiä, että ottaisko kinkun kassan BBQ vai valkosipuli, tuskin väärä valinta sun LEIPÄÄ pilaa, jos ylipäätään valkosipuli maistuu.

Kinkun ja kanan kanssa sopii kuule vaikka mikä soosi.

Kokin mielestä leipään voi ehdottomasti kuulua sipuli, kun minä taas vihaan sitä. Mun täydelliseen leipään tulee perusasiat, kun mun mies haluaa ekstrajalopenot ja oliivit perään.

Itse en ikinä ottaisi sekä valkosipuli- että tulistasoosia, mutta monet on onnessaan kombosta.

Se on LEIPÄ.

Voin sanoa, että subin LEIPÄÄN sopii melkein mikä vaan soosi, sillä ei ole niin väliä. Se on mättöleipä, tai simppeli leipä.

Olen maistanut ainakin tusinaa erimakuista BBQ-kastiketta. En rohkene epäillä tutustuneeni kaikkiin mahdollisiin variaatioihin, vaan pikemminkin veikkaan, että jokaisen firman tuote on enemmän tai vähemmän omanlaisensa. 

BBQ ei ole mikään universaali makustandardi vaan yleistermi, kuin vaikkapa "katumaasturi". En ostaisi autoa luottaen siihen että saan haluamani, jos tilaan käytettyjen autojen myyjältä "katumaasturin" ilman sen tarkempaa tietoa. 

Sama muissa kastikkeissa ja komponenteissa. Valkosipulikin jo maistuu eri tavoin käsiteltynä erilaiselta, mutta eihän se sano että muu kastike sen ympärillä on samaa. Päin vastoin, siinä voi olla lukemattomia erilaisia versioita.

Hunaja-sinappi? Hunaja ehkä joo, mutta paljonko sitä on, kuinka makeaa tai vahvaa hunajan osalta? Mikä sinappi? Jääkaapissani on tällä hetkellä kuutta täysin erilaista sinappia. Muut ainesosat? Se voi kuule olla ihan mitä vaan.

Ymmärrän kyllä jos sinusta mikä vaan sopii, makuaistisi ja kulinaristinen ymmärryksesi ei liene kummoinenkaan. Mutta yritä ymmärtää, että toiset haluavat vähän enemmän ruoaltaan.

:DD Sanoo ihminen, joka kiukuttelee kun haluaisi syödä mättöleipää mutta ei osaa sitä tilata.

Tiedoksi vaan, että ne kulinaristit huippukokitkin nauttivat subista ja mäkkäristä ilman tuollaista draamaa.

Viestistäsi unohtui pointti. Ellei se ollut asian ohi menevä eri mieltä olevan lapsellinen pilkkaaminen. Jos oli, se kertoo ainoastaan sinusta ihmisenä. 

Itse et toki suinkaan puhunut negatiiviseen sävyyn toisten makumieltymyksistä. Pointti oli siinä, että turhaan tunnet ylemmyyden tunnetta kulinaristisista kyvyistäsi. Se on mättöleipää, ei huippuravintola.

En tunne mitään ylemmyyden tunnetta. Heijastelet omia asenteitasi toisiin kait. Kerroin vaan totuuden mauista. Sille en mahda mitään jos joku toinen on "makusokea".

Ei ruoan "mättöisyys", mitä ikinä se tarkoittaakaan, oikeuta pahaa ruokaa eikä sen ajaksi voi sammuttaa makuaistia. En syö pahaa vaikka se olisi halpaa tai nopeaa, jos ei ole ihan pakko. Kuitenkin kun hyvääkin pikaruokaa on olemassa ja mahdollista tehdä. Olisi Subwayssakin, mutta eivät vaan jostain syystä halua. 

Olet kyllä syyllistämisen mestari. Muilla ei ole makua ja subway ei vaan tajua vaikka vetäsee vuosittain 10 miljardin tulot.. Olisiko sittenkin ehkä todennäköisempää, että sinä olet kranttu ja kaltaistesi takia ei kannata toimivaa konseptia muuttaa?

En ole syyllistänyt ketään. Ei ole kenenkään oma vika jos ei ole makunystyröillä ja finessillä paletilla siunattu. Se on genetiikkaa ja se on epäreilua. Silti se on myös kiistaton totuus. 

Jos joku väittää että BBQ on aina samaa kaikkialla ja jokainen tietää miltä se maistuu ja sen valitsemisessa vain nimeltä ei siksi ole makuriskiä, niin valitettavasti se kyllä kertoo vain tuon sanojan olemattomasta käsityksestä makujen maailmasta. Tämä ihan ilman mitään henkilöön kohdistuvaa arvottamista. Se on tosiasioiden ja logiikan tuottama päätelmä, ei enempää. Turha siitä on loukkaantua.

Siis tuo on pikaruokaravintola ja tuskin nyt kukaan olettaa jostain 5e:n leivästä mitään huikeaa kulinaristista makuelämystä makunystyröilleen. Sitähän ei tietenkään voi etukäteen tietää sopiiko subin bbq-kastike just sinun makunystyröille mutta jos oikeasti täytyy pohtia jonkun femman leivän täytteiden sopimista omille makunystyröille..

Vierailija
417/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää nyt hyvät ihmiset sinne Subiin niin näette, että ei, se ei ole vaikeaa koostaa hyvä leipä ja ei, ei ole vaikeaa vastata yksinkertaisiin kysymyksiin.

Vierailija
418/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko se vaikeaa, että ette mene sinne Subiin, jos se tilausprosessi aiheuttaa liikaa murheita. Leipiä myydään muissakin liikkeissä.

Vierailija
419/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Subwayn bisnesidea on tarjota jokaiselle omanlainen leipä, jossa voi valita halusiko sinne pikkelsit vai majoneesit ja jokainen voi itse tiskistä katsoa, että esim. kasvikset näyttävät tuoreille. Mutta ei. Pitäisi saada se muovikelmuun kiedottu kuivahtanut käntty, jotta olisi onnellinen. Ihan uskomatonta. 

Vierailija
420/715 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on helpompaa, että työntekijä kysyy sitä mukaa, kun tekee.

Ei tarvitse muistaa mitään, ei tarvitse kirjoittaa mitään.

Asiakkaan ei tarvitse muistaa, että mitä pitää sanoa.

Asiakkaan ei tarvitse heti päättää mitä haluaa. Asiakkaan ei tarvitse muistaa, mitä vaihtoehtoja on.

Kun leipätyyppi latoo sun päätäytettä, hän kysyy paahdetaanko ja mikä juusto. Kun se paahtuu, hän kysyy kasviksista.

Kun hän latoo kasviksia, kysyy sooseista.

Sitten mausteet ja se onkin valmis, maksetaan ja syömään. Ei tartte tuoda pöytään, ei tartte hakea tiskiltä, heti saa mukaan.

Toimii erittäin hyvin ja on erittäin sutjakkaa.

No juu, työntekijälle tietysti helpompaa kun se asiakas on siinä "pitämässä kädestä" koko ajan. Mutta asiakkaan kannalta en kyllä näe tuossa tuota muistamisongelmaa. Ihan samalla tavalla kai ne asiat pitää muistaa riippumatta siitä, missä kohtaa tiskiä sinä seisot. Samalla tavalla niitä vaihtoehtoja on useita ja samalla tavalla se työntekijä niitä kysymyksiä esittää.