***MaalisMasut Torstaihin***
Kommentit (28)
Mulla oli eilisilta ihan kamalaa tuskaa, mahaa alkoi jomotella jo töissä ja iltaa kohden paheni koko ajan, pelkäsin jo että kohta alkaa joku kaamea vuoto. Mutta ei mitään tullut. Mietin että oliskohan mulla nyt kuukautisten aika tai jotain? 3 tuntia kuitenkin makasin alkuyöllä nukahtamatta , selällä ja mahalla ei voinut olla, kylkiasento oli paras ja sitten se helpotti ja nyt taas ihan ok olo. Huh. Oli myös tosi öklö olo koko illan.
Toisaalta on sellainen olo ettei mahassa mitään eloa ole, kun kaikki täällä tuntuu oksentelevat ja itsellä ihan ok olo, mitä nyt joskus iltaisin heikottaa joku ruoka. Mutta pystyn kyllä syömään melkein mitä vain. Ja tuo kova särky vatsassa tuntuu pahalta. Mutta pakkohan se on vaan toivoa että kaikki on edelleen ok, kun ei muutakaan voi...
Väsymys on kyllä kovaa, eilisiltapäivän olin kuin unessa töissä, mutta se helpottaa kun pääsee kotiin ja pakko alkaa ruuanlaittoon yms esikoisen kanssa. Yöllä voisi nukkua kellon ympäri ja aamulla ei millään jaksaisi nousta.
Nyt yritän taas varata np-ultraan aikaa, eilen soitin tunnin ja vastaaja päällä koko ajan joka toisti että soita klo 10-11, joopa joo, silloin minä soitinkin :-)
9+3
Hei! Katselin tuota maaliskuisten esittely- ja laskettu aika-pinoa, mutta valitettavasti en tajunnut miten minun pitäisi itseni sinne lisätä.. Voisiko joku ystävällisesti lisätä minut sinne mukaan, jos laitan tähän tietoni? Jostain syystä ei tää nyt auennut, johtuuko raskaudesta vai mistä lie?
Kuitenkin näin:
Nimimerkki: kenties
Oma ja miehen ikä: 31v ja 37v
Monettako odotat: 2. esikko poika 10/04
LA: 2.3.2007 (voi muuttua ultrassa)
Synnäri: EKKS
Eli viikolla 9+5 olen menossa. Pahoinvointi alkaa onneksi jo vähän helpottaa, iskee enää vain jos olen pitempään syömättä. Väsymys painaa, varsinkin aamuisin ja välillä iltaisin. Aamulla ei jaksaisi nousta ylös, mutta esikoisen takia on noustava ja sitten puolen päivän aikaan otetaan päikkärit yhdessä. Ilta menee usein sohvalla puolunessa makoillen. Ruoka tuntuu maistuvan ihan liiankin hyvin ja vessassa saa juosta todella usein. Ensimmäinen neuvola olisi tasan viikon päästä, toivottavasti sydänäänet kuuluisivat jo silloin doplerilla, kun olen rv 10+5. Esikoisen kohdalla eka neuvola oli rv 10 ja silloin sydänäänet eivät vielä kuuluneet, mutta viikolla 12 kuuluivat.
kenties... mie kävin sinut lisäämässä sinne listan hännille. ollos hyvä. :)
ja näin tämäkin päivä sitten alkoi kotosalla, sittenkin..
aamulla oli viiden jälkeen niin karsee olo, ettei täältä mihinkään töihin kyenny lähtemään. :( päänsärky oli huipussaan ja oksetti pirusti. yritin syödä jotain pientä, mut syljin kaiken roskikseen, kun maistui pahalta. tai ei oikeastaan maistunut miltään. mut uni maittoi ja herätessä kamala nälkä. päänsärkykin oli kadonnut ja muuten ihan hyvä mieli.
näin viime yönä unta, että olin ultrassa katsomassa meidän papua. jännitin ihan pirusti, että näkyyköhän siellä mitään ja mitä sitten, jos ei näy. sitten, kun näkyikin niin tuli iso itku. :) mut mullahan ei edes ole aikaa koko ultraan vielä, että toivottavasti oli sitten enneuni. :D
galluppeihin vähän vastauksia tähän väliin:
mies on tyytyväinen, ainakin sanoo olevansa. ja on kyllä saanutkin, kun mulla jotenkin ihan sairaat seksihalut koko ajan ja ei hetkeäkään ettei tekis mieli. ihmettelen suunnattomasti, mut hyvä näinkin. ;)
sit mielihaluja siis ton syömisen suhteen ei oikeestaan ole tullut. siis sellasia ihan merkittäviä. mut syön mitä sattuu sillon, kun tiedän jonkun maistuvan. vaikka harvemmin mikään maistuu. niin, paitsi hei se nakkikeitto on ihan parasta. et ehkä siinä mun himoni sit on. kiva, että noinkin monipuolista on.. :D
papu ja 7+6
Taisin kehua eilen liian aikaisin hyvää oloa ja päivää, vaikka aamupäivä ja päivä olivatkin hyviä niin illalla alkoikin sitten sellainen öklötys -ja taas sai juosta wc:ssä, koska vatsa aivan löysällä :-/ Eilen jo aattelin, että ei enään, kiitos !!! :-) Mutta, meilläkin raskautta yritetty jo 2v, joten parempi vain ottaa ilolla kaikki vastaan, mitä annetaan.
Itse olen täällä pähkäillyt tuota äippärahaa koko aamun, että miten se oikein lasketaan ja miten sitä maksetaan. Olin jotenkin kaavaillut, että saisin laskea äp-rahan niiden kuukausien mukaan, kun olen tienannut paremmin kuin vuoden 2005 verotuksessa olevat tulot. Itse palasin Suomeen syksyllä v. 2005, joten työtuloja on muutamilta kuukausilta-plaah-hittolainen, että ottaa päähän .. Nyt sitten pitäisi painaa niskalimassa töitä sinne helmikuulle, että saisin parempaa äp-rahaa ..
Parisuhteesta: Meillä mies ainakin on enemmän huolissaan vauvan hyvinvoinnista, ei oikein uskalla riskeerata. No kait tämä hiljaiselo joskus muuttuu hieman positiivisempaan suuntaan- Ja itseäni väsyttää ja on tätä huonoa-oloa, joten ei sellaiset touhut jaksa oikein innostaa ...
Raskausdementiasta: Taas eilen kävi niin, laitoin ruokaa ja ruopesin etsimään suolaa, ja en löytänyt sitä sitten mistään. Ja aloin jo miestäkin syyttelemään, että on laittanut suolapurkin jonnekin-kunnes pitkän etsinnän jälkeen tajusin katsoa jääkaappiin ja siellähän se purkki oli rivissä maitopurkkien kera :-) Siis täällä ainakin kärsitään tästä huonomuistisuudesta-
Ja kiitos tästä vitamiini-vinkistä. Katselin purkkia ja siinä oli A-vit. joten tänään täytyy mennä apteekista ostamaan sellainen multi-tabs, mikä on tarkoitettu raskaudenajan käyttöön.
Nyt heido t. emmi rv- 6+4
Huomenta vaan kaikille! Aamuisen, tosin vähän myöhäisen, heräämisen jälkeen olo on ensi kertaa moneen päivään siedettävä. Laatta ei ole koko aikana lentänyt, mutta muuten on yökötystä ollut ilmassa.
Mulla on ollu kans vähän ongelmia ymmärtää miten siihen maaliskuisten esittelyyn kirjaudutaan, mut eiköhän se selviä, kun sais noi aivonystyrät toimintaan.
Eilen tapahtui paha moka huoltoasemalla.... Ajoin pitkää matkaa ja tavalliseen tapaan pysähdyin tuttuun paikkaan tauolle. No siinä otin evästä ja menin pöytään. Einehdin hyvällä ruokahalulla kunnes huomasin, et olin ottanut vahingossa lempparileipäni eli kylmäsavulohileivän.... ja.... no siinä katselin järkyttyneenä puolisyötyä leipääni ja purskahdin itkuun.... Naapuripöydän teinit kyllä katsoi vähän pitkään...
Miten voi tapahtua näin! Olin kyllä väsynyt ja se tuli jotenkin tottumuksesta se leivän valinta, mut silti! Joka paikassa kaikki on puhunut listerian vaarasta... ja sit mä ajattelemattomasti menin ja.... No tapahtunu mitä tapahtunu... Toivotaan et ei ollu siinä voikkarissa sitä listeriaa...
Mut noista itkukohtauksista vielä. Me oltiin miehen kanssa leffassa ja olen nyt ensimmäistä kertaa elämässäni itkenyt leffassa!! Siis minä joka en tirauttanut edes Titanicia katsellessa, niin nyt Superman Returns aukaisi hanat...
Et tämmösiä täällä! Huomenna taas lisää!
rv 7+6
papu07 - et ole ainoa, jolle raskaus tulee uniin! Näin viime yönä todella todentuntuisen unen, jossa imetin vauvaa... homma ei aluksi oikein tahtonut sujua ja neuvojia riitti, lopulta kuitenkin alkoi luistaa paremmin. Stressaan varmaan jo nyt imetystä! Vauva oli muuten tyttö ja mahtui kämmenelle, toivottavasti ei nyt kuitenkaan ihan noin pienenä synny!
Mulla ei mielitekoja ainakaan tähän mennessä. Yhtenä iltana tosin näin televisiossa kun joku soseutti herneitä ja sitten olikin pakko mennä tekemään hernekeittoa, onneksi kaapista löytyi hätävarapurkki!
Vielä ei ainakaan väsytä niin paljon kuin eilen... jäi se tyynykin ottamatta mukaan... ;)
Aamu alkoi taas pahoivoinnin merkeissä. Minäkin olen huomannut että jos on paljon tekemistä niin huonoa oloa ei edes huomaa!
Myös unia olen nähnyt aika raskauden alusta asti.Ensin näin pitkään painajaisia ja nyt muutamana yönö olen nähnyt unta vauvoista. Viime yönä näin unta että olin synnyttämässä kaksosia! :)
Tunteet heittää täälläkin laidasta laitaan! Saatan joskus karjasta miehelle ilman mitään syytä! Itkukin on herkässä elokuvia katsellessa!
Kyllä nää hormoonit pistää naiset ihan sekaisin! :)
Ääta83 ja sikiö 9+1
kun olet kirjautuneena sivustolle ja menet sinne maalismasujen pinolle niin, vaikka sinne ihan perälle niin siellä näkyy sitten vikan ilmotuksen lopussa kohta " vastaa" , kuten täälläkin puolella. siihen sitten kirjotat tietojasi ja " ok" niin olet saanut ne sinne.
neet sitten ottaa ja päivittää tiedot sinne listaan sitten, kun ehtii. :)
SANDI; säkös se valittelit kun ei ole oireita - älä huoli, mä olen sun kans samassa veneessä :) Ainoat oireet on väsymys ja nuha...siinähän ne tärkeimmät - mua ei oikeestaan ole vielä etonut ollenkaan, joskus tuli pienen pieniä ällötysoloja, mutta nekin kesti pari minuuttia ja sillä selvä. kai pitäís olla onnellinen ettei pahaa oloa ole.
Parisuhdepuolesta oli puhetta...mies kärvistelee, ja mua ei kiinnosta tippaakaan. On jotenkin niin lihava ja löllyvä olo ettei todellakaan nappaa petihommat. Onneksi mies ainakin sanoo ymmärtävänsä :) Toivotaan että tämä pahus loppuu ekan kolmanneksen jälkeen, ettei miehen tarvi loppuun asti olla ilman.
Mä oon tänään NIIIIIN kiukkunen että persiille ammutut karhut on pikkutekijöitä niiden kuuluisten ampiaisten rinnalla...en tiedä mikä kiukuttaa ja suoraan sanoen vituttaa, mutta tänään vaan ei ole hyvä päivä ollenkaan. Aamusta jo (10tunnin yöunien jälkeen) väsytti niin ettei olis jaksanut töihin lähteä, nenästä vuotaa verta kun limakalvot on rikki jatkuvasta nuhasta, mies kiehnää ympärillä ja kärttää seksiä, koiratkin haukkuu ja kaikki keljuttaa!! Vaikkei mikään pitäis olla viallakaan. Kai pitäisi mennä nukkumaan ja kokeilla olisko parempi " aamu" kun nousee ylös :)
miten teillä muilla muuten, tuli tämmönen mieleen...mulla on pari hyvää ystävää (luulin ainakin niin) jotka tässä viimeisen parin vuoden sisällä ovat raskautuneet ja toinenkin heistä lapsensa sai tuossa keväällä.
Toiset kun valittelee ettei jaksaisi kuunnella jatkuvaa vauva-asiaa...mulla on toisinpäin, mulle ei kerrota! Siis ollaan aiemmin pidetty tiiviistikin yhteyttä, mutta kun raskautuivat niin yhteyden pito jäi kertaan/pariin VUODESSA! Ensimmäisen lasta olen nyt nähnyt kahdesti (jo pian 1,5v), toisen lasta en vielä kertaakaan...ihmettelen vaan, mitä oikein tapahtui...olenko mä jotenkin erilainen kun olen vielä lapseton, eivätkä tiedä raskaudestakaan.
Uskotteko että vedän herneen nenään jos yhteydenpito alkaa heti kun kuulevat raskaudestani...jos se on ainoa syy pitää yhteyttä niin...??? Onko kenellekään muulle käynyt näin?
Mulla on tosta kaverijutustakin kauhean paha mieli, tänään se tuntuu vielä pahemmalta..tänään tuntuu kaikki pahalta :(
Äääh, kai täytyy mennä nukkumaan hetkeksi jos päivä sillä vaikka paranisi.
Tappert 8+3
Mä kävin tänään lääkärissä hakemassa saikkua pahoinvoinnin takia. Se on koko päiväistä ja parhaimmillaan pönttöä halaillaan yli 5x päivässä. Kunto on mennyt vähän heikoksi ja painokin pari kiloa pudonnut. Sain sitten 2 viikkoa sairaslomaa, lisääkin saa sitten jos tarvetta on. Mulla on takana 2 raskautta ennen tätä, maailmassa yksi poika ja kaikista on ollu kamala pahoinvointi. Epistä kun joillain ei sitten ole yhtikäs mitään koko 9kk aikana.
Mielitekoja ei ole, kun ei tee mieli yhtikäs mitään suuhun laittaa.. joskus sinne on pakko jotain laittaa ja hyvällä tuurilla pysyykin sisällä..
No, nyt on taas aikaa levätä, työnteosta ei olisi tässä kunnossa kyllä mitään tullut. Pelkään kuollakseni keskenmenoa, sikiökuolema todettiin helmikuussa ja se oli rankkaa aikaa..toivotaan että nyt pikkuinen jaksaa taistella.
Voimia kaikille pahoinvoinnista ja väsymyksestä kärsiville!
gandis ja " papu" 9+0
että ei oo ollenkaan kotona. Kokoajan jossain menossa, kylässä jne. niin ei muista koko huonoa oloa. Paitsi se huono puoli siinä on, että heti ku tulee kotiin ja avaa kotioven, istahtaa sohvalle ---> YÖK !!! Huono olo saapuu jälleen seurakseni.
En ymmärrä mikä tässä meidän kodissa mättää ku täällä aina voin pahoin. Eilen oli sama homma,niin het ku mies tuli töistä, lähettiin poimimaan viinimarjoja ja taas-hip hei- huono olo kaikkosi.
Olispa ees omia lapsia joiden perässä joutuis juosta (odotan siis esikoista) niin ois kokoajan menossa :) Paitsi tiedän,sekin voi väsyttää,,,pitää kuivittaa (yök) jne. Mutta toimintaa tässä tarvis!!! Se on mun henkilökohtaisesti hyväksi koettu lääke pahoinvointiin. Jos jää makaamaan vaan,se vaan yltyy eikä todellakaan poistu! piste :)
kenties... mie kävin sinut lisäämässä sinne listan hännille. ollos hyvä. :)
Kiitos kaunis, papu07 =)
Sitkutan koulussa ja tänään oli keittiöpäiväkin, kaikkea mahdollista napostelin, kun mieliteot muuttui siis 5min välein.Ensin teki mieli paprikaa,kurkkua ja salaattia ja ennenkun kippo oli tyhjä ällötti koko annos ja teki jo mieli vanillakermaa...
Aamusin hiukan etovaa oloa, jos oikein kuvittelee ;) Ja iltapäivisin väsymys. Oon myös TODELLA kärttynen! Lopetin myös tiistaina tupakanpolton(päätin, että loppuu rv 6+0) joten saattaa johtua siitäkin.
Noh, siinä oli omaa napaa, eka neuvola on vasta rv 10+5. Jo kaksi lasta ennestään, poika 2/02 ja tyttö 7/03. Keskenmeno oli toukokuunlopussa joten yksi kierto oli välissä ja tärppäsi. Nyt saisi kaikki mennä ok, olen sillä asenteella, ettei meille voi käydä kahta kertaa paska tuuri, peräkkäin. (ennen esikoista oli myös keskenmeno)
Mutta nyt tuonne synkkään ilmaan, kauppaan ja tarhan kautta kotiin. Muksaa torstaita!
Dharma 6+2
Täällä taas pahoinvointi kaikonnut, aamuista kuvotusta lukuunottamatta. " koputtaa puuta" sillä kohtahan se kurvaa kuitenkin paikalle. Mutta kyllä oli aamuinen 5.30 herääminen tuskaa ja nyt väsyttää vaikka otin parin tunnin unet tossa välissä.
Pupuiluhalut on kyllä kaikonneet, enkä ole edes jaksanut bikinirajoja siistiä (yleensä näin ei pääse tapahtumaan). Syynä on tosin ollut tuo huono olo. No kohta olo helpottuu ja päästään taas " normaali" elämään.
Kavereista: mulla kävi esikoisen kanssa niin, että muiden (lapsettomien) soitot mulle päin loppui. Vaan muutama treenikaveri jaksoi pitää yhteyttä ja kutsua mukaan juttuihin.
Selailin eilen nla:sta saatua odotus kirjaa äidille. Sellanen kierrekantinen ja toisella puolella isälle omia juttuja. Kyllä on kehittynyt tää informaation jakelu, edellisistä olen saanut vain sen hassun lehtisen (nyt sekin on päivitetty), jossa on hyvin suurpiirteisiä juttuja. Ihan oli kiva lueskella ja hyvin on merkitty viikottain mitä äidissä ja masussa tapahtuu.
Nyt pyykkikoneen kimppuun ja lapsia hoitamaan.
-m- rv 9+1
Kiitos kovasti! Käynpä päivittämässä itseni sinne!
Väsymys ja kiukutus vaan jatkuu! Eilen taas kajuin miehelle jostain turhasta asiasta ja sitten seuraavassa hetkessä jo itkin omaa käytöstäni! Mä en enää jaksais olla näin kiukkunen ja väsynyt! Täällä töissäkään en saa mitään aikaiseksi, kuljen vain edestakasin!
Tosta kaveri asiasta... Mulla kävi esikoisen aikoihin niin, että ihminen ketä luulin parhaaksi ystäväkseni(lapseton) höpötti koko raskaus ajan, että oonkin teillä sitten koko ajan jne... No eipä ole näkynyt! Aina välillä olen yrittänyt soitella, mutta sieltä päin soittoa on turha odottaa! No ehkä asiaan vaikuttaa se, että ennen oltiin koko ajan menossa johonkin tai tehtiin jotain ja nykyään mä en tosta vaan lähdekkään mihinkään.
Mutta, sitten taas eräs mun lapseton kaveri rupesi viihtymään meillä esikoisen synnyttyä tosi hyvin, siis jos vaihtoehtona oli baari-ilta tai meille tulo, niin hän tuli meille =)
Että voihan se näinkin päin mennä =)
Mieliteoista... Mun tekee kokoajan mieli jotain keyttä ja raikasta, siis salaatteja ja hedelmiä. Liha ei oikeen uppoa, kyllä hiukan yritän aina syödä, mutta.... Normaalisti mä siis oon syönyt aina tosi paljon kaikkia liha ruokia ja noit salaatit ja muut on jäänyt vähemmälle! No ehkä se on ihan hyvä syödä välillä terveellisesti =)
Pallomaha mammma rv 9+2
Täällä on nyt ollut 3 päivää vähemmän huono olo, ja sen kunniaksi panikoin jatkuvasti ettei mitään kamalaa olisi sattunut. Rinnat on kyllä edelleen arat ja väsyttää ihan älyttömästi. Milloin se pahin keskenmenoriski poistuu?? Mulla todettiin keskeytynyt keskenmeno 05.03.05 ja nyt tämän uuden laskettu aika on 05.03.07,outo juttu...
Neuvola on 08.08, eli viiden päivän päästä!! Miten on, kun silloin pitäis olla viikot 10+1 niin kuunnellaanko sydänääniä vielä silloin, ja voiko ne ylipäänsä kuulua?
Silloin kun odotin esikoisia (tuplat) en osannut olla huolissani mistään. Ei ollut nettiä käytössä, eli ei päässyt niitä kaikkia kauhutarinoita lukemaan. Nyt sitten seuraa jokaikistä oiretta itsessään (varmaan johtuu myös km:stä). Tosi rasittavaa. Pitäis pystyä ajattelemman niin, että kaikki on hyvin niin kauan kun ei muuta todeta...mutta se on niin hankalaa.
Nyt ei ole mitään varsinaisia mielitekoja. Ihan alussa teki älyttömästi mieli inkivääriä, enkä voinnut edes kuvitella syöväni suklaata. No se suklaahimo on nyt takaisin, joka kuuluu minun tapauksessa ihan normaalitilaankin...
Pannaan tähän vielä lisää galluppia (jos tätä ei ole vielä kysytty):
Ketkä kaikki tahtoo säilyttää " jäänityksen" sukupuolesta loppun asti?
Mä en oo vilä päättänyt ihan varmaksi, mutta ehkä pidetään jännitys yllä. Ennestään on jo tyttö ja poika eli kaikki vaatteetkin on jo valmiiksi. Tosin pakkohan niitä on sitten vähän lisää ostella, kun ne on niiin söpöjä :)
Sain sairaslomaa ja pahoinvointi lääkkeitä. Paino on laskenut useamman kilon ja hemoglobiini oli 155, joka vähän vihjailisi kuivumisesta, meinasivatkin, että jos yhtään tuntuu niin ensiapuun tiputukseen. RR oli 105/71 joka on mulle hieman alhainen (viime raskaus ei vaikuttanut verenpaineeseen). Alkuraskauden ultra olisi 16.8, eli pari viikkoa vielä pitää jännittää.
Hyviä uutisia oli et saadaan pari ylimääräistä ultraa (puopli välissä ja loppuvaiheessa :)), kun edellisessä raskaudessa oli istukan kanssa ongelmia.
Eipä tässä kummempia, poika tulla huutelee maitoa, joten lähdenpä sitä antamaan.
iso fantti ja pikku fantti 8+1
Jospas vihdoin olisi päivä jolloin alakulo ei olisi ainoa tunnelma.
Eka neuvola siis takana, ja siellä tosi pikaisesti katsoivat ultralla (ultralaite oli jo suunnilleen ovella menossa toiseen huoneeseen) No, sikiö löytyi, ja SYKE. Yksi kivi pois sydämeltä! Ei siinä tosiaan ehtinyt paljoa vauvanalkua ihailemaan, mutta pääasia, että vauva on siis on todistettavasti olemassa ja elossa!
Enpäs taida edes muistaa mitä kaikkia galluppeja tällä on menossa, mutta yritän...
Mielihaluja on, mutta ne vaihtuu erittäin tiuhaan. Yhtenä hetkenä haluttaa tonnikala ja toisena riisipuuro. Kauhiasti mieli on tehnyt kaikkea rasvaista ja suolaista, joka ei normaalisti kuulu repertuaariin.
Ja seksirintamalla on aika hiljaista. Ei nyt ihan kuollutta kuitenkaan; kun hommaan sitten ryhtyy, niin kyllä huomaa että tuntoaisti on herkistynyt ja limakalvot turvoksissa ;) Mies on onneksi ymmärtäväistä sorttia. Nyt tosin työmatkalla, joten eipä ole ollut paineitakaan siihen suuntaan.
Sukupuoli olisi oikeastaan aika kiva tietää. Esikoisen kanssa pidettiin yllärinä. Mulla vaan on sellanen käsitys, että tuolla meitin sairaalassa ne ei taida sitä mielellään veikkailla, enkä kyllä pelkän sukupuolen takia lähde yksityiseen ultraan.
Olikohan muuta? No ehtiihän sitä ehkä tuonnempanakin jos tulee asiaa...
Dandelion rv 9+4 (ultran mukaan 8+2, mutta th itse sanoi että hänellä on taipumus saada liian pieniä mittoja)
tulipa eilenki taas tutustuttua pönttöön,tosin vähän väenväkisin,mutta pakkohan se oli kun olo oli niin huono.
tänä aamuna ei viel ole ylitsepääsemättömän huonoa oloa tullut(*koputtaa puuta*),mutta odotellaan iltaan.
tosta suhteesta tais eilen olla puhetta niin voin sanoa et meillä ainakin mies kärsii=(
mulla on selkä/maha koko ajan niin kipeä ja olo muutenki huono ja väsynyt et noi petipuuhat ei todellakaan sytytä. nyt yksi päivä kun innostuin vähä pupuilemaan niin tavallinen lähetyssaarnaja-asento todettiin eri kipeäksi,todella pahalta tuntui. ilmeisesti kohtu muuttanut asentoaan sen verran että sen takia tuntu pahalta ja siinä se loppu into menikin. jospa taas jossain vaiheessa himot palaavat,ei tarvi ukkopahasen kituuttaa enään=)
muuten olo on aika hyvä,väsymys on hiukan väistynyt,tänäänki nousin ensimmäisenä ylös 7.30 \o/
jos sitte pientä gallupin tynkää: Millaisia mielitekoja on kullekkin tullut?
mulla itselläni suklaata ja mehujäätä on alkanu tekee mieli ja lakritsi,nam=)