Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri sanoi lopettaneensa sokerin syönnin pari viikkoa sitten ja nyt muka autuas olo

Vierailija
14.01.2021 |

Ei turvota ja kaikki tuntuu hyvältä ym hän hehkutti. Hän siis jätti karkit ja kaiken muun näkyvän sokerin pois, muuten syö normaalisti eikä ole millään ruokavaliolla. Voiko noin nopeasti katkaista riippuvuuden?
Älkää ymmärtäkö väärin, hän on yksi lempi työkavereistani ja olen kade ja harmistunut omasta selkärangattomuudestani.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lähtökohdista.

Vierailija
2/15 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi viikkoa siihen itsellä yleensä menee että pääsee eroon ja loppuu päänsärky jne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se sopii hänelle. Minulle ei sovi sokeriton elämä. En kyllä myöskään kärsi turvotuksesta tai tunne oloani epä-autuaaksi.

Vierailija
4/15 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan ärsyttävimpiä tyyppejä on juuri nuo jotka jauhaa jatkuvasti ja kaikille uusimmista ravintoinnostuksistaan.

Vierailija
5/15 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sokeriin välttämättä ole minkäänlaista riippuvuutta ja sen voi jättää helposti pois. Totaalilakko voi olla aluksi järkevää, mutta maltilliset sokerimäärät silloin tällöin ei ole varmasti vaikuta hyvinvointiin.

Vierailija
6/15 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu lähtökohdista.

No olen ymmärtänyt että karkkia ja jäätelöä meni lähes päivittäin. Työpaikalla joka tauolla oli herkkuja tarjolla kun asiakkaat niitä meille lähettää ja niitä söi. Minä myös, mutta en pysty lopettamaan.

Ap

Vierailija
7/15 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari-kolme viikkoa menee, että pääsee irti makeanhimosta ja tavasta. Itse olen ollut nyt karkittomalla vuoden alusta ja onhan tämä nyt aika ok. Ei tarvitse miettiä, mitä herkkuja söis, kun mitään ei syö. Kerran tässä olen vetäissyt pussillisen karkkia ja ei siitä hyvä olo tullut, väsyttikin ihan mahdottoman paljon karkkiövereiden jälkeen.

Vierailija
8/15 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyvästä sokerista? Eli piilosokeria silti syö? No ilmankos on autuas olo kun ei tiedä mitä syö. Vai tarkoittokohan lisätystä sokerista? Siinä on eroa. Riippuu vielä siitäkin kuinka paljon sitä "näkyvää" sokeria söi.

Vierailija
9/15 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2vko on pitkä aika. Mulle tulee parempi olo jo 2pv ilman sokeria.

Vierailija
10/15 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin muutama viikko sitten, kun sokerit oli koholla. Kyllä olo parani pikaisesti, vieroitusoireita ei ollut, vaikka paljon sokeria söinkin aiemmin. Muutenkin aloin kiinittää syömisiin huomiota terveellisyyden kannalta, mutta millään ruokavaliolla en ole.

Kovin isoja mielitekoja ei ole ollut, mutta joskus taas aion kyllä hallitusti herkutella. Kuitenkin olo paljon parempi näin, joten entisen en palaa. Painokin tipunut vähän itsestään, vaikkei siihen tarvetta ollutkaan.

Vierailija
11/15 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä tai kaksi riittää fysiologisesti. Eri asia sitten mitä pään sisällä kullakin tapahtuu, mutta aika usein erilaisten riippuvuuksien kanssa ne kriittiset rajapyykit ovat 2 vrk ja 2 viikkoa.

Vierailija
12/15 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän ihmisistä jotka ovat innostuneita asioista, aihe voi olla mikä tahansa, se on kiinnostavaa! Enemmän kun niistä negatiivisista kyräilijöistä, muiden haukkujista.

Olen monta kertaa vähentänyt sokeria reippaasti.

En joka asiaa syynää, mutta aika tarkasti, kun valmistan itse lähes kaiken ruoan.

Pari viikkoa kuulostaa minusta realistiselta.

Vierailija
13/15 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tiedä autuudesta mutta omaa oloa helpotti kun vatsan turvotus sillä lähti, sairastan IBD:tä, lääkitys on mutta ei tehonnut turvotukseen, sokerin jättäminen auttoi. En kuitenkaan pidä tärkeänä kertoa sitä ulkopuolisille, lääkärille kyllä mainitsin. En laihtunut kun en suuria määriä syönyt muutenkaan.

Vierailija
14/15 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
15/15 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa on juurikin hyvin tyypillinen aika, jonka kuluttua sokeriaddiktiosta on päässyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi