Voisiko Facebookissa olla ihan väärällä nimellä?
Ettei tiliä löytäisi kovin helposti. Irc-gallery oli aikoinaan siinä mielessä parempi, vaikka kaikki päivitykset sitten taas puolestaan olivat julkisia.
Kommentit (21)
Entä pitäisikö tuota varten luoda kokonaan uusi tili?
Voi ja varsin moni myös on.
Siitäkin huolimatta, että Facebookin käyttöehdot yksiselitteisesti kieltävät sellaisen.
No ei tietysti voi, siellä on suora pääsy Suomen väestörekisterikeskukseen joka samalla katsoo että nimi ja sormenjälki on oikein.
Vierailija kirjoitti:
Entä pitäisikö tuota varten luoda kokonaan uusi tili?
Riippuu siitä mitä haluat sillä väärällä nimellä saavuttaa.
Halutessasi voit vaihtaa siellä näkyvän nimeksi miten lystäät, mutta fb-ystäväsi tietenkin tietävät kuka sinä oikeati olet...
Voi, mutten itse onnistunut olemaan tunnistamattomana, sillä fb halusi puhelinnumeroni.
Voi. Olen ollut vuosia aivan eri nimellä, mitä itse olen.
Kai sen vielä voi tehdä. Itse tein vuosia sitten feikkiprofiilin naamakirjaan ja sillä selailen siellä. Ei tuonne viitsi omia tietojaan antaa, on se sellainen vakoilusivusto.
Vierailija kirjoitti:
-Eikö tuttusi ihmetelleet yhtään?
-Entä, kun pyysit kaveriksi, tunnistiko he sinut ja hyväksyivät pyynnön? Tietysti voisi laittaa aina yv:n myös, mutta se tietysti olisi työläämpää.
-Ehkä kokonaan uuden tilin luominen voisi olla viisainta, sillä uusi nimi voisi paljastua aiempien tykkäyksien perusteella julkisista päivityksistä.
-Mitä näillä yleensä halutaan saavuttaa..
Teet vaan sähköpostitilin jollekin nimelle, vaikka luukku.com tai muualle.
Sitten sitä nimeä käyttäen teet facebook profiilin.
Vierailija kirjoitti:
Teet vaan sähköpostitilin jollekin nimelle, vaikka luukku.com tai muualle.
Sitten sitä nimeä käyttäen teet facebook profiilin.
Luukku.com on kokemukseni mukaan toiminut huonosti. Muita ilmaisia sähköposteja? Profiilikuvaa en tietystikään voi näkyviin laittaa, mutta eipä kasvoissani mitään mainostamisen arvoista olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Entä, kun pyysit kaveriksi, tunnistiko he sinut ja hyväksyivät pyynnön? Tietysti voisi laittaa aina yv:n myös, mutta se tietysti olisi työläämpää.
-Ehkä kokonaan uuden tilin luominen voisi olla viisainta, sillä uusi nimi voisi paljastua aiempien tykkäyksien perusteella julkisista päivityksistä.
En ole keneltä kysyit, mutta minä olen pelkillä etunimillä. En pyytele ketään kaveriksi, ja olen laittanut että kaveriksi voi pyytää vain kavereiden kaverit. Kun ei ole kavereita, ei kukaan pysty lähettämään pyyntöjä. Facebookissa olen vain ja ainoastaan harrastusryhmien takia. Sitä haluan saavuttaa, että löydän reseptejä, neuleohjeita sekä muita vinkkejä ja tarvittaessa voin kysyä neuvoa. Olen myös muutamassa hyvähenkisessä hömppäryhmässä.
Vierailija kirjoitti:
Voi, mutten itse onnistunut olemaan tunnistamattomana, sillä fb halusi puhelinnumeroni.
Osta halvin freepaid.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä mitään kaveripyyntöjä esittäisi, jos haluaa ostaa tai myydä tai olla jossain paikallisryhmässä.
Ennen oli helpompi luoda faceprofiili, nykyään pitää jo lähettää vissiin kuva itsestä niille. Tämä kuva jää vain Facebookin käyttöön, eikä sitä näytetä muille. Mutta silti vähän peestä, mikäli haluaa pysyä tuntemattomana.
Anoppi on noita-akan kuvalla ja kolme vuotta nuorempana.
Yhdellä tietämälläni kaistapäällä on ainakin kolme profiilia eri nimillä, varmaan jotta pystyy jatkamaan sellaisten ihmisten häiriköintiä jotka ovat hänet jo blokanneet. Kannattaa kuitenkin pitää mielessä että Facebook linkittää todella paljon tietoja muualta, joten siitä jää helposti kiinni jos haluaa esiintyä tuntemattomana. Minullekin on nämä alter egot vuorollaan tulleet kaveriehdotuksiksi.
Nykyään pitää tunnistautua, että saa tilin luotua. Ennen oli helpompaa tehdä feikkiprofiili.
Vierailija kirjoitti:
Ennen oli helpompi luoda faceprofiili, nykyään pitää jo lähettää vissiin kuva itsestä niille. Tämä kuva jää vain Facebookin käyttöön, eikä sitä näytetä muille. Mutta silti vähän peestä, mikäli haluaa pysyä tuntemattomana.
Milloin tuollainen muutos on tullut? Ei ainakaan vielä alle kuukausi sitten tarvittu mitään kuvia.
Minulla on siellä myös valeprofiili jossa olen mies. On mulla diellä myös ihan omakin profiili, mutta en minä sillä mitään jaa eikä ole oikeassa profiimissa naamakuvaakaan. Valeprofiimissa on epäselvä profiilikuva miehestä jota esitän, oikeasti se naama on koottu eri ihmisten kuvista joita vain otin googlesta, joten se ei ole kenenkään oikea naama vaikka ihan täydestä menee.
kavereita ei ole sillä profiililla, en ome huolinut vaikka pyyntöjä tullut. Sitä ei kukaan tiedä kun ne kaveritiedot on salaisia.
Käytän miesprofiiliani joissain ryhmissä kommentoimiseen en muuhun.
Voi.