*@*MARRASMURUJEN TORSTAI*@*
Kommentit (24)
Jokunen tuossa pinossa ilmoitti, että paino oli noussut kilon tai hieman alle viikossa. Nutkuttaako neuvolantäti teille painonnoususta? Itselläni oli tullut edellisellä kerralla 720g viikossa ja täti sanoi hyvin painokkaasti, että jos olis tullut vielä n grammaa lisää niin pitäisi tosissaan alkaa miettimään mistä se johtuu. Että alko oikein ärsyttämään. Ennen raskautta olin ihan normaalipainoinen eikä viime kerrallakaan (viikkoja 22 ja jotain) painoa ollut tullut kuin vähän yli 6 kiloa kaikkineen. Omasta mielestäni ei mitenkään huolestuttavaa, lähinnä vaan pisti ärsyttämään kun neuvolantäti on itse aika reilusti ylipainoinen ja näköjään mielellään neuvoo minua kuinka tulee syödä terveellisesti (" älä sitten lisää mansikoihin mitään sokiria vaan syöt ne ihan sellaisenaa" - en todellakaan lisää tuoreisiin mansikoihin sokeria. Nyt ei ole tullut kauheasti lisää ainakaan kotivaa' an mukaan mutta neuvolaan onkin vielä melkein kaksi viikkoa. Saa nähdä millaisia nuhteita saan seuraavalla kerralla.
Ärsyyntynyt Viljonkka74
Näitä tätejä on niin moneen lähtöön. Tällä kertaa oli sijainen (onneksi), joka vain kommentoi, että ihme olisi, jos ei paino nousisi. Sanoi, että parempi vaan, ettei tuulessa kaadu :) (onhan tuota jo 10kg tullut). Onneksi en ole pitkään aikaan ollut tekemisissä vakituisen kanssa. Olen kuullut siitä ihan kamalia juttuja, miten se joka ikinen kerta huomauttelee painosta. Olen myös kuullut, että sillä on omat paino-ongelmat (ikuinen laihduttaja), kai se sitten niitä purkaa muihin :(
Ekassa raskaudessa (eri neuvolat ja paljon erinäisiä tätejä) yksikään täti ei huomauttanut kertaakaan, vaikka paino nousi 23kg koko raskauden aikana. Lopussa tuli 2kg yhdessä viikossa (turvotusta kai), eikä mitään kommenttia. Nykyinen vakitäti olisi varmaan kommentoinut kuten tuttavalle " miten sä herranjumala pystyt syömään ittes tuohon kuntoon!"
Ja vertailun vuoksi: ekan raskauden alkupaino oli 60kg, toisen 66kg (pituutta on 170cm)
Alia ja pikkuoravat rv25+3
Tuntui aiheuttavan paljon keskustelua nuo supistelut ja sairasloma. Eli mun tilanne on sellainen, että kipeitä supisteluja tulee HETI kun vähääkään liikkuu. Vatsani on jatkuvasti kosketusarka ja vihlontoja tulee levossakin. Ne eivät ole aiheuttaneet muutoksia kohdunsuulle/-kaulaan kun olen pysytellyt levossa muutaman viikon. Töihin en voi mennä sen vuoksi että meillä on yksinkertaisesti niin raskas työ. Olen kuukausipalkalla kaupanalan esimiehenä ja työni on erittäin stressaavaa sekä fyysistä. Työtunteja minun on tehtävä viikossa vähintään 40, todellisuudessa vielä enemmän. Normaali arkipäiväni töissä alkaa ennen kuutta aamulla, hyllytän yli 22kg tavaroita niska limassa monta tuntia putkeen. Ei ole puhettakaan että voisin pitää lakisääteisiä taukojani tai mennä istuskelemaan kun supistelu alkaa. Minulla on myös uniongelmia joka yö ja herätyskellon soidessa ennen viittä olen kuin puusta pudonnut. Kyllä ne supparit sen verran vatsaa kiristää että en jaksa/pysty puskemaan niiden läpi kivuista huolimatta... Viimeksi kävin oksentamassa muutaman tunnin jälkeen ja sitten pitikin palata äkkiä rehkimään. Meidän firmassa on kovat vaatimukset, työpäiviäni en voi lyhentää ja henkilökuntaa ei siellä kohdella muutenkaan kovin hyvin. Häpeilemättä voin sanoa etten viihtynyt siellä enää muutenkaan ja otin kyllä sairaslomalapun vastaan ilosta tärisevin käsin!
the-masu rv27
P.S. saikkua sain siis noin 4 viikkoa, kunnes alkaa varhaistettu ÄL.
Minä juttelin eilen lääkärin kanssa supisteluista ja hän oli kyllä sitä mieltä, että niin kauan kuin ne ei mitään tee (mulla kohdunkaula lähes lähtömitassa, ehkä ihan pikkiriikkisen lyhentynyt, kohdunsuu kiinteä ja tiukasti kiinni), niin suppareita saa tulla mielin määrin ja ne saa tuntuakin jossain. Mulla siis supistelee ihan reippaasti koko päivän ja yölläkin heti supistaa, kun vessaan nousen. Näin on supistellut koko kesän. Ja ihan napakasti. Mutta se vaan kuuluu tähän tautiin ;) Etenkin uudelleensynnyttäjällä. Kohtu harjoittelee ja valmistautuu...
Eli ei mulle ainakaan mitään sairaslomaa suppareiden takia ole tiedossa, selkä onkin sitten toinen juttu.