Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö 1285 euroa ole kuitenkin aika hyvä tukisumma?

Vierailija
14.01.2021 |

Tuo on siis jo verojen jälkeen, käteen jäävä summa tuo 1 285 €.
Viitaten ylen uutiseen sinkkutalouksista.
Itsekin olen sinkku, asun yksin ja maksan palkastani yksin kaiken, ilman mitään tukia, koska palkkani on pari kymppiä yli sen rajan että saisin asumistukea.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse saan 1474,82 €/kk.

Sinkkuna sillä juuri pärjää Helsingissä, vuokra melko tasan 500 €.

Kuka tätäkin nyt taas alapeukuttaa?

Vierailija
42/52 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka saa noin paljon? Itse sain työttömänä noin 300 euroa asumistukea ja siihen päälle reilut 500 euroa työttömyystukea. Koska vuokra oli reilut 500 euroa, käteen jäi vajaat 300 euroa. Siitä sitten vielä laskut, lääkkeet ja ruoka. Ei ollut kovin leveää elämää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Mulla tuet on

- tttuki max 500e ruokaan jne

- tttuki vuokraan 100e

- asumistuki 300e

Yhteensä 900e

Sähkö maksetaan myös. Kotivakuutuksia tms kulujuttuja ei ole.

Oi kun jostain saisi edes 2000e nettohomman olisin tyytyväinen eikä tarvitsisi enää asioida luukuilla.

Eli siis 2000€ nettona käteen on se, millä lähtisit töihin? Ei huhhuh.

Mitä ei huhhuh? Mene ite tonnin netolla vaan, ìdiota. Kerro kuka olet ja missä olet töissä niin soitan pomollesi ja kerron että teet töitä tonnin netolla.

Vierailija
44/52 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Mulla tuet on

- tttuki vuokraan 100e

- asumistuki 300e

Yhteensä 900e

Oi kun jostain saisi edes 2000e nettohomman olisin tyytyväinen eikä tarvitsisi enää asioida luukuilla.

Mitä ei huhhuh? Mene ite tonnin netolla vaan, ìdiota. Kerro kuka olet ja missä olet töissä niin soitan pomollesi ja kerron että teet töitä tonnin netolla.

Eli on kaksi vaihtoehtoa, tonnin netto tai kahden tonnin netto? Sinä se kyllä aikamoisesta vajakilta vaikutat, jos et ymmärrä, että tuohon mahtuu väliinkin jotain. Oma nettopalkkani vaihtelee 1800€-1900€ tällä hetkellä ja todellakin mieluummin teen töitä, kuin elän toisten lompakoilla. Tiedätkö kun aikuisena on tapana elättää ihan itsensä (ellei tietysti ole työkyvytön).

Vierailija
45/52 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on todellakin. Saan itse täystuntisesta kolmivuorotyöstä käteen satasen pari enemmän.

No sun tapauksessa sanoisin että ennemminkin sinulla on liian huono palkka.

Älä perkele, oikeastiko. :D

/4

No siis tarkoitin vain jotenkin niin että kun joskus tuntuu että moni on sitä mieltä että tuet ovat liian hyvät, kun totuus on se että monesti palkat ovat liian huonot. Suomessa ei pärjää sillä millä jossain muualla ehkä pärjääkin.

Se on aivan totta. Mun pointti on se että ei ne tuetkaan voi olla parempia tai yhtä hyviä kuin palkat, siitä huolimatta että palkat ovat liian pieniä. Ei kukaan käy pian enää töissä jos saman tosiaan saa kotona istumalla. Ensiapu tähän on tietysti palkkojen nostaminen, mutta niin kauan kun niitä ei nosteta, tukien on oltava vielä pienemmät.

Tässä keississä nyt ilmeisesti on kyse jostain monisairaasta työkyvyttömästä mikä sinällään on eri asia. Jos töitä ei voi tehdä, täytyy tukien olla sellaiset että niillä elää järkevästi.

Niin no, minä kirjoitan näin 844€ saavan sairaseläkeläisen näkökulmasta. Yleinen tukien lasku kyllä veisi esim. minut hautaan. Joillain on asiat paremmin, mutta niin, kaikilla ei ole samat tuet, joten yleinen "tukien pitäisi olla pienemmät" ei vaan toimi. Kyllähän periaatteessa kadehdin yli 1200 tukia, mutta se summa voi olla myös ikänsä töitä tehneen eläke, perheellisen saama summa, vammaistuet sun muut, joita itse en saanut. Eikä ollut varaa tavata lapsianikaan.

Tai ansiosidonnainen, siltäkin tippuu jossain välissä.

Totta. Tarkoitin että tukien ja palkkojen suhde on pidettävä järkevänä, tosin mieluiten palkkoja nostamalla.

Vierailija
46/52 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Mulla tuet on

- tttuki vuokraan 100e

- asumistuki 300e

Yhteensä 900e

Eli on kaksi vaihtoehtoa, tonnin netto tai kahden tonnin netto? Sinä se kyllä aikamoisesta vajakilta vaikutat, jos et ymmärrä, että tuohon mahtuu väliinkin jotain. Oma nettopalkkani vaihtelee 1800€-1900€ tällä hetkellä ja todellakin mieluummin teen töitä, kuin elän toisten lompakoilla. Tiedätkö kun aikuisena on tapana elättää ihan itsensä (ellei tietysti ole työkyvytön).

Juu en tajua. Mutta sinä et tajua sitä että sanoin että olisin tyytyväinen 2000e nettoon. Ymmärrätkö, tyytyväinen. Missään ei lukenut tai annettu ymmärtää etten vähemmällä menisi töihin. Olen mennyt. Paljon pienemmästä kuin sinä nyt olet. Joten mene pätemään jollekin muulle jonnekin muualle kun et paljoa mistään mitään tiedä. Et esimerkiksi osaamistani. Silti naureskelet palkkasummaan johon olisin tyytyväinen. Ja sitten kutsut minua vajakiksi. Kyllä kyllä..

Vierailija
47/52 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka saa noin paljon? Itse sain työttömänä noin 300 euroa asumistukea ja siihen päälle reilut 500 euroa työttömyystukea. Koska vuokra oli reilut 500 euroa, käteen jäi vajaat 300 euroa. Siitä sitten vielä laskut, lääkkeet ja ruoka. Ei ollut kovin leveää elämää. 

Tuossa tapauksessa olisit ollut oikeutettu sosiaalitukeen.

Vierailija
48/52 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuolla kuuhun mennä. Ei edes Pattayalle.

Vierailija
49/52 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan työttömyysrahaa 800e nettona.

T. Perheenäiti

Vierailija
50/52 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse saan 1474,82 €/kk.

Sinkkuna sillä juuri pärjää Helsingissä, vuokra melko tasan 500 €.

Ja tämä siis tk-eläke + n. 50 € asumistuki.

Vierailija
51/52 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhän ihmisen elämää joutuu tuolla rahalla elämään. Kannattaa ennemmin opiskella kunnollinen ammatti ja mennä töihin.

Tota, tuolla naisella on ammatti, mutta hän ei pysty tekemään töitä.

Vierailija
52/52 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sinkut eivät saa vammaistukea ja asumistukea Helsinkin vuokrien mukaan. Joten turha yleistää jutun summaa kaikkien sinkkutalouksien tukisummaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän