Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö 1285 euroa ole kuitenkin aika hyvä tukisumma?

Vierailija
14.01.2021 |

Tuo on siis jo verojen jälkeen, käteen jäävä summa tuo 1 285 €.
Viitaten ylen uutiseen sinkkutalouksista.
Itsekin olen sinkku, asun yksin ja maksan palkastani yksin kaiken, ilman mitään tukia, koska palkkani on pari kymppiä yli sen rajan että saisin asumistukea.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kaikesta tuo summa koostuu, pystytkö pistämään jotain suuntaa antavaa erittelyä?

Ei tosiaan hullumman kuuloinen potti, välillä on tullut leikiteltyä ajatuksella, että jättäytyisi joksikin aikaa työttömäksi. Ei vaan uskalla nyt koronan aikana, kun on epävarmaa kuinka nopeasti tarvittaessa työllistyy uudelleen.

Vierailija
2/52 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on se minusta ihan ok, sillä pärjää. Itse saan 844 kaikkineen, siis tällä tulee selvitä asumisesta+ kaikesta muusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että noin paljon saa tekemättä mitään.

Vierailija
4/52 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on todellakin. Saan itse täystuntisesta kolmivuorotyöstä käteen satasen pari enemmän.

Vierailija
5/52 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sosiaalista elämää, mutta ttt:n avulla varaa kuitenkin koiran ylläpitoon. Ei mulla vaan ollut työssäkäyvänä sinkkuna varaa koiraan, saati aikaa sen hoitoon, vaikka kuinka halusin. 

Vierailija
6/52 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olla hoono somma, siksi moni id eri kela. T. Abdi 

Vierailija
7/52 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän ihan riippuu siitä missä ja miten asuu. Itse työttömänä sain noin 850€, sisältäen asumistuen ja työmarkkinatuen.

Vierailija
8/52 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on todellakin. Saan itse täystuntisesta kolmivuorotyöstä käteen satasen pari enemmän.

No sun tapauksessa sanoisin että ennemminkin sinulla on liian huono palkka.

Vierailija
9/52 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saan 1230€, kuntoustuki jossa on lapsikorotus kahdesta lapsesta. Onneksi on mies jakamassa kuluja. Sinkulle olisi ihan ruhtinaallisesti mutta lasten kanssa paljon hankalampaa. Toisaalta työttömänä saisin vielä vähemmän (ehkä käteen jäisi n. 700€) joten olen kiitollinen.

Vierailija
10/52 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietenkin kuluista että mikä on niihin nähden hyvä

Vierailija
11/52 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä kaikesta tuo summa koostuu, pystytkö pistämään jotain suuntaa antavaa erittelyä?

Ei tosiaan hullumman kuuloinen potti, välillä on tullut leikiteltyä ajatuksella, että jättäytyisi joksikin aikaa työttömäksi. Ei vaan uskalla nyt koronan aikana, kun on epävarmaa kuinka nopeasti tarvittaessa työllistyy uudelleen.

Kyllä käy kateeksi, minä ainakin vaihtaisin osia, ei tarttis käydä töissä ja vastineeksi tulisi vain Ehlers-Danlosin oireyhtymä, joka haurastuttaa kudoksia ja niveliä sekä masennus, krooninen migreeni ja Hortonin päänsärky. Pyörätuolinkin saisi yhteiskunnan piikkiin.

Vierailija
12/52 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sun tapauksessa sanoisin että ennemminkin sinulla on liian huono palkka.

Älä perkele, oikeastiko. :D

/4

Vierailija
13/52 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että noin paljon saa tekemättä mitään.

Työttömyyspäivärahaa reilu 538 euroa. Vammaistuki on reilu 217 euroa. Asumistuki on noin 410 euroa ja perustoimeentulotuki on 120 euroa

Vierailija
14/52 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä käy kateeksi, minä ainakin vaihtaisin osia, ei tarttis käydä töissä ja vastineeksi tulisi vain Ehlers-Danlosin oireyhtymä, joka haurastuttaa kudoksia ja niveliä sekä masennus, krooninen migreeni ja Hortonin päänsärky. Pyörätuolinkin saisi yhteiskunnan piikkiin.

Kuulostaa kurjalta, tarkoitukseni ei ollut mitenkään arvostella aloituksen tekijää.

Vierailija
15/52 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse saan espoossa työmarkkinatuki 538,76e, asumistuki 402,4e, perustoimeentulotuki 238,31e = 1179,47e Siihen päälle kotivakuutus ja sähkölaskut. Helsingissä lienee saa enemmän asumistukea.

Vierailija
16/52 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eli tuosta sitten vuokra ja kaikki muut menot ja huom. asumistuki on jo mukana loppusummassa. Ja se pöllö joka sanoi, ettei hänellä ole ollut koiraan varaa, tuo on AVUSTAJAkoira...🤦‍♀️ kannattaa olla taas kade monisairaalle pienituloiselle.

Vierailija
17/52 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan jees summa, vuokra ehkä jotain 600e/kk asumistuesta päätellen. Sillä luulisi asuvan ihan ok kämpässä Kotkassa. Sit jää melkein 700e/kk vuokran jälkeen.

Vierailija
18/52 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt taas yhtään tiedä mistä tässä puhutaan... Voisiko joku laittaa sen linkin, kiitos?

Vierailija
19/52 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt taas yhtään tiedä mistä tässä puhutaan... Voisiko joku laittaa sen linkin, kiitos?

yle.fi/uutiset/3-11729889

Vierailija
20/52 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin eli tuosta sitten vuokra ja kaikki muut menot ja huom. asumistuki on jo mukana loppusummassa. Ja se pöllö joka sanoi, ettei hänellä ole ollut koiraan varaa, tuo on AVUSTAJAkoira...🤦‍♀️ kannattaa olla taas kade monisairaalle pienituloiselle.

Tietenkin asumistuki on mukana loppusummassa. Se on tuki siinä missä muutkin. Me kaikkihan nämä tuet yhteiskuntana maksamme, paljon itse olisit valmis antamaan hänelle? Ottaen tosiaan huomioon, että tuo on jo nettosumma minkä hän saa pelkkiä tukia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä