Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**Lokakuisten torstai**

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä herättiin jo aikaisin kun pojalla oli tullut pisut läpi vaipasta eikä sitten enää unta saanut:( pöh..nyt ollaan jo touhuttu vaikka mitä ja kohta taidetaan lähteä ulos..

kauhea nälkä on nykyään aamuisin kun herää,taitaa vauva ottaa omansa yöllä:)

nytkin on jo kovat mylläykset masussa menossa ja on tainnut otaa yön aikana oikein kasvuspurtin:)

eilen kun käytiin kaupoilla oli pakko ostaa yksi ihana puku vauvalle, oli aivan ihana!! paljoa ei olla vielä osteltu,mutta muutaman ihan uuden ja oman halusin tällekin pikkuiselle.

hurjaa ajatella että on jo elokuu ja syyskuussa tämä vauva saattaa syntyä, tai tuntuu että syntyy (siis synnytän;)) syyskuussa! ei ole oikein mitään vielä laitettu valmiiksi,mutta varmaan tossa kuun lopussa tai ainakin ens kuun alussa täytyy ruveta pesemään vaatteita ja laittamaan valmiiksi ja pakata sairaalakassi, viimeksi en sitä uskaltanut pakata valmiiksi paljoakaan aikaisemmin, olin vaan keräilllyt osan tavaroista kasaan, no sitten kun synnytys käynnistyi, en enää itse pystynytkään mitään laittamaan ja mies joutui hoitamaan kaiken, eikä oikein tiennyt mitä pitää laittaa..:) eli ehkä nyt pistän itse kaiken valmiiksi!

täytyy taas juosta..poika vähän touhuaa omiaan..

ihanaa ja aurinkoista päivää massut!

fiikuna ja mytty rv30+1

Vierailija
2/25 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä samat touhut, eli mekin taidetaan lähteä ulos vaikka kello ei ole vielä paljoa yli seitsemää. Haluan hengittää tuota raikasta ilmaa ja jos päivällä on taas kuuma. Mä en tiedä mikä meidän neitiä vaivaa, on yöllä tosi levoton ja nukuin viime yön huonosti kun piti koko ajan hypätä katsomaan että mikä siellä on hätänä. Kerran hain viereen (me pidetään tytön ovea kiinni, ettei se pääse itse huoneesta pois eikä se juuri koskaan tule sängystä pois vaan odottaa siellä), mutta vein takaisin kun oli niin levoton. Sit kuudelta hain takaisin viereen mutta levottomuus jatkui. Tyttö on siitä sairastelusta asti ollut väsynyt, huonotuulinen ja levoton sekä päivällä että yöllä, paljon haluaa olla vain äidin sylissä. Välillä tosi raskasta. No toiv. pian tasoittuu ja on oma reipas itsensä.

(.) Ei mitään uutta, kovasti potkitaan, ei esikko potkinut näin napakasti koskaan. Jos vahingossa pitää kättää masulla liian kauan, niin kyllä monotetaan käsi pois.

Mitään kremppaa tai vaivaa ei nyt ole. Jatkan myöh. tyttö vetää kädestä.

Nazu ja pikkukakkonen rv 31 + 3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Ja eiliset neuvolakuulumiset vielä kirjoitamatta. Paino oli laskenut viime kerrasta hieman, ihmettelen tätä suuresti. Voisiko turvotus tosiaan näyttää kilon parin heittoja lukemissa? Syönyt olen ihan smalla tavalla koko kesän. SF-mitta oli 25,5, vauvaeli kasvaa edelleen kovasti " sisään" eli masu ei järin suuri ole. VIimeksi bussissa alkuviikosta, yksi äityli ihmetteli " voi miten sinulle on pieni masu,en arvannut että oelt raskaana" Hän odotti myös lokavauva ja tuplamasukoko minuun verrattuna.

Yöllä supisteli melko ärhäkästikin. Ekassa raskaudessa en todellakaan tiennyt edes, mikä on supistus ennen tositoimiin pääsyä viikolla 41+2. Nyt kipu lähtee jo selästä ja menkkamaisesti jomottaa, voin siis jo eläytyä hieman siihen, miten sitten h-hetkellä homma lähtee käyntiin. Minulla puolestaan on vahva tunne,että vasta marraskuussa saan oman synnytysvuorolappuni. TOivottavasti ei mene niin yli, että haikaranpesään en enää pääsisi. SInne haluan ehdottomasti - niin mielettömät kokemukset ekasta kerrasta.

Tänään nautitaan taas lomasta esikon kanssa (meilläkin siis taapero vuosimallia 05 ;-) ) Keskustaan ajateltiin suunnata vähän shoppaamaan, pitäisi esikoisen huoneeseen saada vähän " taaperoilmettä" ja sitten toivottavasti nukutaan piiitkäät päikkärit samaan aikaan. Vauvalle on oikeastaan enää hankkimatta pinnasängyn tekstiilit. Esikoiselta lähes kaikki muu ja vaatteitakin on hankittu/saatu yllnkyllin aina ihan pienestä toppahaalarista lähtien. AI niin, suuri hankinta on tietty tuplavaunut, jotka erityisesti haluan. Olen nyt vähän katsellut X Adventure Twincoja. En vain tiedä, ovatko liian " köykäiset" talvikeleilllä verrattuna esim. Brion uutuustupliin.

JOlla rv 28+2

Vierailija
4/25 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja huoh, heräsin kärpäsen surinaan ennen kuutta ja sitten uni tuli vasta vähän ennen kuin kello soitti seitsemältä. No, täällä on paljon suurempia uniongelmia monilla, joten en valita ;)

ÖISTÄ: Käyttekö te muuten monta kertaa yössä vessassa? Mä käyn yleensä puolen yön aikaan ja sitten aamuyöllä, viiden kuuden aikaan. Välillä selviän yhdellä vessareissulla per yö, mutta ennen nukkumaanmenoa ramppaan kyllä vessassa ahkeraan. Just kun on nukahtamassa, niin on taas pakko nousta kirosanojen kera! Mulle on kyllä tullut selvä rytmi noitten vessakäyntien kanssa ja jotkut sanoo, että vauva sitten synnyttyään heräilee öisin noihin aikoihin kun äiti on herännyt odotusajan loppupuolella. Saa nähdä pitääkö paikkaansa.

SYNNYTYKSESTÄ: Kukas se kertoi eilisessä pinossa lukeneensa jonkun karmivan synnytyskertomuksen tuolta synnytyspuolelta. Itse tunnustaudun sen verran herkäksi, että jätän välistä. Esikoisen syntymä oli ihana, vaikkakin kivulias kokemus ja en välitä ahdistua mistään kamalista synnytystarinoista. Musta tuntuu jotenkin, että en ole tällä kertaa yhtä rohkeana menossa synnyttämään kuin ekalla kertaa. Onko muilla toissynnyttäjillä samanlaisia tuntemuksia? Ekalla kertaa oli jotenkin luottavaisempi sen kivunsiedon suhteen, luulin selviäni ilman epiduraalia ja sen semmoista. Et mulla ikään kuin oli itsestäni kuva jonain luomu-aktiivi-synnyttäjänä ja kohtasin synnytyksen tosi reippaana ja uskaliaana. Nyt tuo kuva itsestä on romuttunut, mutta en kumminkaan haluaisi olla synnytyksessä mikään lääketieteellinen objektikaan.

SAIRAALAN TUTUSTUMISKÄYNNEISTÄ: Jatketaan samasta aiheesta, eli meinaako uudelleensynnyttäjät mennä käymään sairaalassa tutustumassa? Mulla edellisestä synnytyksestä on aikaa kaksi vuotta, joten muistan kyllä suurinpiirtein paikat. Ajattelen kuiteskin, että käynti sairaalassa toisi vähän varmuutta ja sovittiin miehen kanssa, että mennään sellaiselle kierrokselle tässä joku kerta. Niitä mun mielestä järkätään Taysissa muutaman kerran kuussa ja ei tarvitse ilmoittautua. En tiedä sisältääkö se muuta kuin paikkojen kiertelyn. Haluisin kokeilla etukäteen sitä synnytysjakkaraa, kun siinä ajatellin ponnistaa. Jos vaikka tällä kertaa saisin kätilöltä luvan...

Nyt jätän tilaa muillekin ja painun taustalle. Aurinkoista päivää lokamammoille!

S-I ja Lumikukka 31+2

Vierailija
5/25 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis huomasin tänä aamuna että mulla on AIVAN SAIRAASTI töitä. En tajua miten voi olla tässä tilanteessa. Siis töitä on niin paljon että varmaan viikon saisi painaa ihan täyttä työpäivää että sais kaiken " akuutin" tehtyä (akuutti lainausmerkeissä siksi että eipä se kovin akuuttia voi olla kun ei kerran riitä aika tehdä sitä...).

Ja se pelkkää TYÖTÄ. Lisäksi gradu, johon päin en ole ehtinyt katsoakaan kahteen viikkoon, ja sitten tämä päätyöni eli lapsenhoito! Ajattelinkin tänään olla erittäin huono äiti ja yrittää saada 1,5-vuotiaan katsomaan Teletappeja (omistamme yhden Teletappi-DVD:n). Mulla ei siis kerta kaikkiaan riitä enää vuorokauden tunnit näiden töiden tekemisen, ja kun palkaksi ei edes saa muuta kuin hyvän mielen ja firmalle statusta - omasta firmasta kun ei palkkaa kannata maksaa...

Poksahdin ihan täysin kun yksi laiska työntekijäni laittoi mulle mailia että vastaa erittäin tärkeään 1kk odottaneeseen mailiin viikonloppuna kun ehtii. Kirjoitin hyyyyyyyyyyvin tiukkasanaisesti takaisin että nyt jumanketa vastaat, ja joka tapauksessa hän on lopettamassa työnteon meillä.

HUOH! Ja tähän päällekö pitäisi sitten muka huolehtia kodin siisteydestä ja painonnoususta?! Jos joku rupeaa mussuttamaan mulle noista niin sanon että kerropa kuule yksikin viimeisellä kolmanneksella raskaana oleva nainen joka painaa 18-tuntista työpäivää kolmella eri alalla ja jolla on siisti koti ja pieni takapuoli.

Että sellasta tänään... piti vaan käydä johonkin purkautumassa.

Coe rv 28+4

Vierailija
6/25 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juupajuu, vielä kirjautuessa mulla oli sata asiaa mielessä, mistä piti kirjoittaa ja nyt aivot lyö ihan tyhjää..

No, täällä nukuttiin piiitkästä aikaa tosi hyvin. N. 1 aikaan kävinvessassa, muuten nukuin klo 23-7.30 kuin tukki. Lapset nukkuu meillä yhä, kuopus kävi tuossa sen verran hereillä että vaihdoin vaipan ja laitoin päivävaatteet, mutta halusi sitten takasi sänkyyn mammittelemaan ja nukahti pullo suussa. PITÄS kyllä jättää se pullo kokonaan pois. Jospa sitä viikonloppuna....

Minä en aio mennä synnärille tutustumaan, on sen verta tuttu paikka. Oysista ei oo mitään hajua, että millasta siellä on, mutta enpä viiti lähtee sinne asti vartavasten. Kattoo sitten lokakuussa, että kumpaan sitä mennään jakautumaan.

Minä en oo jännittänyt mitään synnytystä etukäteen eikä mulla oo mitään kuvitelmia, että millasta se on tällä kertaa tai mitä kivunlievitystä haluan. Menen sitten tilanteen mukaan. Ainoo asia, minkä tiedän on se, että haluan ponnistaa puoli-istuvassa asennossa sängyllä niinkuin aina ennenkin.

Nimiäisistä joku kyseli eilen. Meillä on nuo 3 lasta kastettu, mutta kuopuksen syntymän jälkeen erottiin miehen kans molemmat kirkosta. Me ollaan suunniteltu, että pidetään sellaiset pienet, oman näköisemme nimiäisjuhlat. Elikäs joskus marraskuulla varmaankin ja illalla. Kustutaan vauvan kummit, mun veljet ja sitten mummit ja papat. Tehdään tuohon pihalle nuotio, paistetaan makkaraa ja lauletaan pari laulua (mies ja vauvan kummi saa säestää kitaralla ;) Olen jo miettinyt kappaleita, ainakin Suojelusenkeli ja sitten jos tulis poika niin Yön Ihmisen poika vedettäs tai sitten jos tyttö, niin se yks ihana kappale, jonka nimeä ja esittäjää oon yrittäny kuumeisesti metsästää :D Sitten pidettäs kilpailu, kuka keksii vauvan nimen (teen nimestä anagrammeja vieraille ja he siis yrittävät päätellä nimen). Ja sitten voitas kertoa tietty, että miksi just se nimi ja esittää kummeille joitain toivomuksia kummilapsen suhteen.. Lopuksi voitas sisällä juoda kakkukahvit. Mies innostui ihan mutisematta tästä, kun hänelle asiaa ehdotin, samoin äitini piti ajatuksesta kovasti. Anopille on jo tarpeeksi kova paikka se, ettei oo oikeita ristiäisiä, jotta en sitten tiedä miten se tämmösiin " ihmeellisiin" kemuihin suhtautuu, mutta sehän ei ole meidän ongelma.

Raskauteen kypsymisesta: Minä oon joka raskaudessa ollut jo tässä vaiheessa aivan kypsä tähän olotilaan :) Toisaalta olen miehelle nyt parina päivänä hämmästellyt, kuinka helppo tämä raskaus onkaan ollut. Kumartelu, imuroiminen jne ottaa täälläkin voimille, mutta semmoisia oikeita raskausvaivoja on tosi vähän ja yötki sujuu vielä ihmeen hyvin. Itselläni toinen raskaus oli TOSI vaikea, mutta muut kolme onki olleet sitten helppoja. En vaan ole mitenkään raskausihminen eikä mulla oo koskaan tullut /ollut sitä mahaa ikävä. Minulle tämä 9kk on vaan se välttämätön paha, jotta saa sen ihanan lapsen syliinsä.

Liikunnastakin oli puhetta.. juu huomaa kyllä, että askel on lyhentynyt. Alkukesästä painatin melkoisella vauhdilla kaupungilla mutkan kera tyttöjen + tuplarattaiden, mutta nyt sama matka vie n. 2 x enempi aikaa ja takaisin tullessa olen IHAN puhki. Toisaalta asiaan vaikeuttaa sekin, että kuopus on keksinyt miten valjaista pujottaudutaan irti ja niinpä hän seistä tönöttää rattaissa vähän väliä. aagh.

Jeps, mutta tulihan tätä tekstiä kuitenki.. Täytynee lähtee välillä tekemään jotain hyödyllistä.

Mukavaa päivää kaikille toivottaapi Mianni 28+5

Vierailija
7/25 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas pilvisen näköinen keli :/ Meillä oli tarkoitus lähteä tuonne rannalle palloilemaan muttei tuo keli taida siihen olla oikein otollinen..

Hei, kolmas yö pojalla kun nukkui omassaan koko yön *tuulettaa*

Tosin se tarkoittaa sitä että itse joutuu monta kertaa yössä mennä sängyn viereen lohduttelemaan ja nukuttelemaan uudelleen. Nukahtaa onneksi heti uudestaan. Ihme kyllä en ole joutunut vessassa öisin ravaamaan, mutta nytten kun herää monta kertaa yössä muutenkin niin pitää kiirehti vessaankin...

Aamun lehdessä oli Oz babyn tarjouksia ja siinä oli carenan kolmipyöräiset tuplarattaat vaan 99¿. Aiottiin mennä kattomaan että millaset on..Tarkoitus kun oli että ostetaan ehkä jotkut tuplamatkikset, mutta nuo olis kyllä NIIN halvat...Mutta on tietty ihan huonot...Onko kellään kokemuksia?

On asioita jotka synnytyksessä pelottaa. Pelkään että oma kroppa pettää taas niin kuin ekassakin synnytyksessä..Toisaalta taas haluan vaan saada vauvan äkkiä ulos ja vierelle :)

Hitto noitten miesten kanssa. Olen jo monta kertaa komentanut tuota pienempää, että keräis lelunsa jotta pääsen imuroimaan..Eikä mitään toimintaa ole tapahtunut ärrr!!!

Huomenna olis sitten edessä se rouvittuminen, meinaa pikkusen jännittää :) :)

Hei kuulkaas muuten, kun tarttee hommata uudet kortit uudella nimellä niin pitääkö ajokorttiin hankkia uusi kuva vai käykö se entinen?

Mutta nyt sitten imuroimaan, tulee poikaankin vauhtia kun otan imurin esiin ja legot on vielä levällään ja vaarassa joutua imurin kitaan..

Mukavaa päivää!!

Terkuin,

Camelot tasan 29

Vierailija
8/25 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas täällä taas monta lokamammaa, jotka nukkuneet huonosti yönsä. Täällä myös yksi, en tiedä miks mulla kesti niin hirmu kauan, että sain unen päästä kiinni, kello tais olla kolme, kun viimesen kerran kävin vessassa ja juomassa vettä (en siis ollut nukkunut vielä ollenkaan) ja kello neljä heräsin, kun poika rupes sanomaan, että pissa on tullut huosuun (vaippa oli siis falskannut meilläkin, niikun Fiikunakin kertoi heillä käyneen:)) ja sitten kesti tietenkin taas aikansa vaipan vaihdon jälkeen ennen kun kumpikin saatiin unen päästä kiinni. Puoli kahdeksalta poika sitten herätti ja huusi " aaamupalaa" ! Eli kaiken kaikkiaan nukuin ehkä 3-4 tuntia. HUH!

Eilen mä kävin vähän kattlemassa niitä tuplia taas ja nyt oon sitten ihan kahden vaiheella ja tarvisin mielipiteitä... Eli ensin me meinattiin ostaa sellaset Frikon merkkiset tuplat, ne on siis ainoot halvemmat vaunut (390¿ kovalla kopalla), joissa saa kääntää sen istuin osan niin, että lapsia voi työntää selkä menosuuntaan, että itse näkisin lapset. Mutta eilen sitten löysin Brio Twinetet suunnileen samaan hintaan (399¿ ilman kantokppaa tietenkin, mutta meillä on yksi pehmeä kantokoppa) alennuksesta ja rupesin miettimään pitäisikö sittenkin ostaa ne Briot. Onhan Brio ainakin laadukas merkki ja noista Frikoista kun ei oikeen tiedä. Toisekseen ne Frikot on niin hirmuisen leveät, taisivat olla jopa 83cm.

MUTTA sitten mietin sitä taas, että mitenkäs ne lapset viihtyvät siellä vaunussa kasvot menosuuntaan? Ja kiusaako isompi vauvaa, kun en itse näe mitä lapset sielä oikeen puuhaavat? Ja sitten vielä te joilla jo on kokemusta Twineteistä, että mahtuukohan niihin edes vauvan kantokoppa ja kolme vuotias talvivaatteissaan?

Vaikea on päättää, voi huh. Mä luulin, että nyt ois jotenkinhelpompi jo ostella noita vuvan juttuja, kun on jo kokemusta yhdestä, mutta aina on jotain mietittävää. Niin suuria hankintoja nämä lasten tarvikkeet kuitenkin on!

(.) Masussa voidaan ihan hyvin, liikutaan ja melskataan aamusta iltaan. Itse olen vaan niin kovin väsynyt, kun jo monta monta yötä nukkunut niin huonosti. Jotenkin on myös hirveen ISO olo, siis vaikee nostella poikaa ja kyykkiä sen kanssa, kun se leikii lattialla ja yöllä sängyssä on NIIN vaikea löytää mukavaa asentoa. Miehelle jo sanoikin, että odotan niin, että pääsen tästä suuresta vatsasta ja saan nukkua mukvissa asennoissa (=mahallaan), niin se vaan muistutti, että sitten aina kun nukahdat joku supee huutamaan maitoa! :) Totta ehkä, mutta sittenpä on tosiaan joku järkevä syy olla hereillä keskellä yötä.

Tuntuu jotenkin niinkun oisin muka paljon isompi nyt, kun esikoisen kanssa, vaikka todllisuudessa vatsa on paljon pienempi ja kilojakin tullut yli puolet vähemmän... Johtuukohan tunne sitten vain siittä, että nyt on tuo taapero, joka kanssa on jaksettava touhuta vai onko aika vain kullannut muistot ja en vain enää muista kuinka iso ja kömpelö oli esikoista odottaessa. :)

Mutta nyt mekin mennään ulos, ennen kun mittari näyttää taas 30 astetta, mä en enää kestä näitä kuumia ilmoja! Onneks on kesäloma, niin ei oo pakko olla ulkona. :) Toiveikasta torstaita koko porukalle!

Möhömassu + masukki rv29+5

Vierailija
9/25 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Taas välillä saan aikaiseksi kirjoittaa kuulumisia. Eilen käytiin miehen kanssa asuntomessuilla sisustusideoita ja rakentamisvinkkejä etsimässä. Oli aika rankka reissu. Tutustuttiin vain omakotitalokohteisiin, mutta oli niissäkin yllin kyllin portaiden ravailua ja kävelemistä, joten illalla olin aivan poikki ja selkä kipeänä. Asuntomessut olivat kyllä ihan OK, ehkä vähän tavanomaiset ja omakotitaloalue oli niin tiuhaan rakennettua, että eipä se melkein rivitaloasumisesta poikkea. Meillä on jossain lähitulevaisuudessa aikomus aloittaa taloprojekti, tontti hankittiin jo pari vuotta sitten.

Muutenkin on tullut liikuntaa harrastettua, mm. vattumetsässä olen ollut melkein joka päivä viikon ajan. Nyt alkaa kyllä tuntua, että pitää vähän hellittää, on ollut noita liitoskipuja ja supisteluja.

Hankinnoista: Ostettiin viikko sitten käytetyt tuplavaunut (Ora Duoletot), johon kuului pehmeä kantokoppa, sadesuoja, hyttysverkko ja hoitolaukku. Vaunut ovat mielestäni kuin uudet ja saatiin ne kohtuuhintaan. En olisi kyllä raaskinut ostaa uusia, kun ei sitten tiedä paljonko niillä loppujen lopuksi on käyttöä. Muita hankintoja ei tarvitse tehdäkään, kaikki muut on entuudestaan.

Tänään suunnataan vielä viikonlopuksi mökille, sen jälkeen alkaakin olla kesälomareissut takanapäin.

Hyvää loppuviikkoa!

ter. Iris73

Vierailija
10/25 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kiva päivä eilen Särkänniemessä. Lähdettiin matkaan 8:30 ja tultiin illalla 19:30 eli aika paljon pituutta päivälle tuli. Aamulla ei ollut kovin lämmintä ja pilvistäkin eli tuli hieman ylipukeuduttua, että vähän kuuma pakkas tulemaan jossain vaiheessa. Siellä oli porukkaa kuin pipoa ja lämmin!!!! Mä kävin oikein yhdessä laitteessa-niissä vanhoissa autoissa, kun kiertää sieltä veden ääreltä;) Näsinneulassa käytiin ja delfinaariossa sekä eläintarhassa. Ne delfiinit olivat niin hellyyttäviä, että kyynel vierähti silmäkulmaan;( Miehet kävivät useissa laitteissa, mutta osa jäi käymättä valtavien jonojen vuoksi. Tuli herkuteltua sitten koko eilinen päivä...pari pehmistä piti siellä syödä, nam:P Matkalla käytiin sitte syömässä ja tuli sitten otettua sellanen " pikkasen" rasvanen ranskalaisannos nakeilla ja kananmunalla:D Juotua tuli tosi paljon, pari litraa meni niin että hurahti. Sormissa oli huomattavissa pientä turvotusta ja illalla myös jalat tuntuivat vähän " puupökkelöiltä" . Sormukset laitoin kaulaketjuun, kun alkavat ahdistaa aina välillä:(

Näin pahaa unta viime yönä...Tuli verta ja menin lääkäriin. Synnytys ilmeisestikin laitettiin käyntiin, viikkoja oli sen verran kuin nyt on, 31 ja risat. Sitte ku heräsin niin kauheeta kuulostelua, että liikkuuko vauva??! Ja liikkuihan se :) Kamalia unia tollaset :(

Tänään tarvii mennä moikkaamaan mummoa pitkästä aikaa. Hän viettää kesät yleensä mökillä saaressa ja käy vain pikaisesti kotona. Nyt hän soitteli tiistaina, että olisi kotona...Tarviin vähän neuvoja kutomisjuttuihin ja hän on hyvä auttamaan siinä asiassa:)

Kummeista teillä oli puhetta.....Me ei olla päätetty kummeja, mutta jotain puhetta on ollut-vaihtoehtoja ei onneks ole kovin montaa:) Ja kaksi kummia näillä näkymin vauva tulee saamaan.Ensin kuitenkin odotetaan pikkuisen syntymistä, sitten vasta kysytään tulevilta kummeilta haluavatko " toimeen" ryhtyä.

Nimiasiaakin oli....Kyllä mä luulen, että meidän pojalla on jo nimi..tai itse asiassa kolme nimeä:) Tytölle nimi olisi ollut selvempi, pojan nimi tuotti enempi päänvaivaa.

Huomenna lähdetäänkin sitten mökkeilemään koko viikonlopuksi. Toisaalta kiva päästä pois hetkeksi täältä, mutta toisaalta mä olen kyllä

hyvin kotonakin viihtyvää sorttia eli mikään pakottava tarve ei ole minnekään lähteä :) Mies odottaa innoissaan reissua! Onhan siellä tosi kivaa sitten kun sinne asti päästään. Noitten koiruuksien kanssa vaan tuo matka voi olla vähän niin ja näin-eivät oikein osaa käyttäytyä autossa:(

Joku kyseli allergioista yms. Mä olen aloittanut syömään maitohappobakteerikapseleita jokusen viikkoa sitten, kun joku kertoi niiden voivan ehkä osaltaan ennaltaehkäistä vauvan allergioita ja masuvaivoja:) Sittenpä tuon näkee, ei niistä ainakaan haittaa luulisi olevan. Itselläni ei ole muuta allergiaa kuin ihottumaa (atooppista) ja miehellä on siitepölyallergia.

Nyt taidan lähteä laittautumaan ja lähteä äitiä moikkaamaan:) Voipi olla, että siskokin on siellä.

Palaillaan taas!!

Terv. Je_Ni & Pikku-isäntä 31+4

Vierailija
11/25 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta vessasta käynnistä että yöllä en käy kertaakaan vessassa.Juon kyllä aika vähän..

Täällä kauhee show taas menossa,mitenköhän pärjään 4 päivää yksin täällä!?Meidän 6v vieläkin pätkii pikkuveljeänsä,hermot menee itsellä.Kauhee sotkukin vaihteeks vaikka imuroin ainakin 2 kertaa päivässä.Kukaan ei ikinä uskois sitä jos tulis käymään.

Vauveli potkii todella paljon,vatsa on ihan edessä.Ikinä ennen ei ole ollut.Huomenna menen aamulla sinne neuvolaan paastoarvoa mittauttamaan.Pitää olla syömättä koko ilta karkkia =)

Wades & Natika 29+

Vierailija
12/25 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Tulen melkein suoraan neuvolasta, jossa todettiin että vauvalla kaikki hyvin. On melkein liikuttunut olo, vaikken odottanutkaan mitään kummempia ongelmia. Silti tuntuu niin ihanalta että odotus on sujunut hyvin, osaan kyllä todella olla kiitollinen siitä. Sydänäänet kuuluivat tosi tasaisina ja voimakkaina. :-)

Kohdun ulkomitta oli nyt 27 cm, ihan normaali, joten vauvan kokokin on ilmeisesti keskikäyrillä. Kuulemma sitä ei arvioida tarkemmin vasta kuin viikolla 38! Mutta ei pitäisi siis olla ongelmaa, liian pientä tai suurta kasvua. Ja vauva oli kääntyneenä ainakin tällä hetkellä viistosti alaspäin, vaikka ilmeisesti pyörii siellä vielä eri suuntiin. Toivotaan että se tykkäisi olla tuossa asennossa, vauvan pää ei nimittäin paina ikävästi

häpyluuta.

Hemoglobiini oli noussut yllättävän korkealle, kun edellisessä mittauksessa se oli tosi alhaalla. Nyt arvo oli niin hyvä etten ehkä tarvitse enää ylimääräistä rautaa, olen kyllä ottanut vain Kräuterblutsaftia kun ei Obsidan sovi mun vatsalle ollenkaan, tuli ihan järkyttävä ummetus. Mutta olen yrittänyt syödä pinaattia yms. rautapitoista ja ilmeisesti se on auttanut, tai toinen vaihtoehto on se mitä terveydenhoitaja arveli että edellisellä kerralla hemoglobiinimittauksessa on voinut tulla virhe, sormea on puristettu liikaa jolloin siihen tulee jotain ylimääräistä nestettä tms.

Ainut mitä menen vielä selvittämään viikon päästä on tuo sokeri,

onko paastoarvo pysynyt hiukan koholla vai onko vähäsokerisempi dieetti auttanut. Toivotaan jälkimmäistä!

Olen tosi hyvissä fiiliksissä, nyt varmaan jaksaa taas tehdä töitäkin!!

Eipähän tässä enää paljon ole jäljellä työviikkoja, syyskuun alkuun.

Sirita + tyttö rv 30+3

Vierailija
13/25 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa täällä palstailen. Olen ollut lomilla ja reissaillut, joten on jäänyt nettielämä vähemmälle viime viikkoina.

Kävin äsken neuvolassa. Edellisestä kerrasta olikin jo 5 viikkoa ja toinen lääkärikäynti jäi väliin TK:n kesälomien takia... Terkka antoi mulle tosin nyt lääkäriajan viikon päähän, koska masuni on niin pieni. Sanoi, ettei ole mitään syytä olla huolissaan, mutta haluavat tarkistaa että pikkuinen kasvaa. Silti vähän jäi kaivelemaan... SF-mitta on nyt 26 eli käyrillä. Painoa on tullut yhteensä 10 kg (lähtö 53kg) - viime kerrasta 770g/viikko. Minä kasvan, mutta vauva ei?! Kyllä mun mielestä mun maha on jo aika iso.. Tosin " lähtömahani" oli melkein kuopalla ja kesti ennen kuin mitään masua tuli näkyviin. Eikä noi mun 10 kiloa mielestäni ole tulleet muualle kuin rintoihin ja mahaan. No joo... Mennään sinne lääkäriin ja toivotaan että pikkuinen kasvaa viikossa oikein rutkasti!!

Cameleotille onnea jännittävään päivään! Ajokorttiin tarvitsee uudet passikuvat (2 kpl).

Palailen taas... Mukavaa päivää kaikille!

Bluewish 29+1

Vierailija
14/25 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan lie kääntynyt tuo vauveli, kun tänään tuntui ekan kerran liikkeet tuossa ihan navan yläpuolella...aiemmin ovat olleet alavatsalla, joko vasemmalla tai oikealla puolella. Nyt muksii ihan tossa ylävatsassa :)

Onko kenestäkään muusta tuntunut, että vauva on kasvanut valtavasti yhden vuorokauden sisällä???? Musta tuntuu että nyt ihan muutamaan päivän aikana on alkanut tuntua isommalta möhkäleeltä, on jotenkin napakamman tuntuinen tuo vatsakin...

Dirah 28 tasan :)

Vierailija
15/25 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuisesta sokerirasituskokeestas on taas toivuttu. Arvot olivat jälleen kerran normaalit, eli ei noissa näytä olevan mitään häikkää. Olo oli aika heikko 2h paikkeilla ja olin helpottunut, kun pääsin juomaan vettä ja syömään ruisleipää. Normaaliksi olo palautui vasta äskeisen lounaan jälkeen. Annoin eilen luvan itselleni leipoa tänään vadelmamoussekakun, jos sokerirasituskokeessa ei ole onglemia - eli tänään meillä leivotaan kakku eilen poimituista vadelmista.

Soitin neuvolaan ja annoin vähän palautetta viimeviikkoisesta sijaisesta ja kokemattomasta lääkäristä. Ennenkuin olin ehtinyt puhua mitään lääkäristä, nevolantäti jo ehti mainita, että meillä on täällä nyt vähän kokemattomampi lääkäri. Eli hänkin oli huomannut ongelman. Sovittiin neuvolantädin kanssa niin, että seuraavalla neuvolakerralla eri lääkäri käväisee tarkistamassa kohdunsuun tilanteen, kun tuo viimeviikkoinen lääkäri oli niin epävarma. Saapahan ainakin siitä varmuuden sitten.

Joku kyseli eilen vatsanympäryksestä... ei metrin mitta enää riitä meikäläisellä, 103cm on navan kohdalla :) Hanna Partanen antais satikutia jos en ois raskaana ;) Napa on muuten melkein pullahtanut ulos, vähän jo pömpöttää - miten teillä muilla?

Eipä tässä muuta, jospa tunkis ittensä bikineihin ja menis pihalle lukemaan lehtiä :) Säät hellii täällä Oulussa ainakin.

Mukavaa päivää kaikille!

-Motko- rv 29+0

Vierailija
16/25 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä menee lujaa...miehen viimeistä lomaviikkoa vietellään.Eilen oltiin päivä kalajoella.Käytiin jukujukumaassa ja rantsussa.Ihana päivä oli.Lapset nautti mielettömästi,kun saivat uida.

Tänään sitten lähdetäänki Pietarsaareen ja taas uimaan.Mennään FantaSea parkiin.Mukavaa kun saa miehen irrotettua noista piha/raksa hommista ja saadaan viettää laatuaikaa perheenä.Noitten 4 ja 6 vuotiaiden kanssa on niin helppo jo kulkea paikasta toiseen.

Luinkin eilisen pinon vasta yömyöhään ja olihan pinolla pituutta. Kummeista ja nimistä oli juttua.Tytölle meillä olisi ollut nimi,pojalle,joka meille siis on tulossa,ei päästä minkäälaiseen yhteisymmärrykseen. Kummeista ollaan kaksi jo valittu,mutta ei vielä kysytty.Kysytään vasta vauvan syntymän jälkeen.

Kyllä täällä meikäläisenki mahassa hikotellaan,joskus montakin kertaa päivässä.Musta se on jotenki tosi ärsyttävän tuntosta.Jotenki sellanen tasanen pieni nytke,joka kestää kauan.

Wades,sulta piti kysästä,kun muistelen että oot kokkolasta.Että missä neuvolassa käyt? Ihmettelin vaan kun luin eilen että seuraava aika vasta 5 vko päästä.Aika pitkä väli mun mielestä.Mulla ollu jo vähän aikaa kahden viikon välein.

Vessassa saan minäkin ravata öisin ihan kiitettävästi.1-4 krt yössä.Muuten oon taas pari yötä saannut nukuttua hyvin,eikä levottomat jalatkaan ole vaivannu.Ainut vaan se,että toissa yönä tuli niin kova suonenveto pohkeeseen,että koko pohje on vieläkin kosketusarka.Supisteluja ei ole ollut.Iskias pysyy sekä liitoskivut on mittavat.Noh,ei auta.Mukava päivä on taas tiedossa,lähdenkin eväitä tekemään!

Päivänsäde 30+4

Vierailija
17/25 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuo kontrolliultra eteisistukan takia kolmen viikon päästä niin sen takia varmaan meni tuo aika pitemmän ajan päähän.

Missä itse muuten käyt?

Eipäs sitä tiedä että ollaanki muuten samaan aikaan sairaalassa =)

18/25 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, täältähän sitä taas ittensä löytää:) Surhvailemasta.

Käytiin tuossa tytön kanssa aamutuimaan jo torilla vadelmia syömässä ja muutenki koitettiin viettää kaupungilla aikaa kun herättiin JO puoli kasilta ja se on meille aikasta se. Minusta on ollu niin ihana nukkua pitkään kun tietää että sitte on taas vähempi tunteja ennenku mies tulee töistä.

En muista ollenkaa mitä täällä on nyt kirjoteltu tänään kun aamulla luin pinon enkä jaksanu nyt vielä ruveta lukemaan uusia kirjotuksia.

Huomenna ollaan kuitenki lähössä mummulaan muksun kanssa lomalle ja se on totista lomaa se ku on paljon hoitajia lapsella, ehkä saa iteki vähän huokasta.. Tosin tuo 4,5h junamatka käy todellisesta työstä.

On se muuten kumma miten nopeesti sitä väsyyki tämän mahan kanssa.. tai siis ku aamulla käveltiin kaupungille (n.1km) ja sinne on kokoajan sellasta pientä ylämäkeä, niin puolessavälissä tuntu että en jaksa enää askeltakaa. Tietenki se vaikutti että olin ite ihan puoli unessa vielä, mutta sitteku vielä kokoajan supistelee niin tuntuu ettei jalkakaa nouse. Että vaikka tää vauvamasu onki ihana (ei näy kaikki läskimakkarat ku on tuo pömppö :)) niin silti nää mahaan liittyvät muut sivuseikat ei oo niin ihania. Mutta eipä mee taas synnytyksestä ku muutama kk niin sitä ollaan jo ihan hepulissa että olispas ihanaa kun olis vauvamaha :) Niin ne vaivat vaan unohtuu äkkiä.

Mutta eipäs tässä sen ihmeellisempiä jorinoita tälle päivää oo..

Jääsydän rv 27+2

Vierailija
19/25 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tänään taas lämmin. Ei ollenkaan huvita olla ulkona, kun on niin kuuma. Onneks kerittiin aamusta olla pojan kanssa ulkona yli pari tuntia, niin nyt ei enää oo pakko mennä. Vaan jospa sitä lahtis uimaan tänään, kun mies tulee töistä, sais vähän viilentyä. :)

Dirah: Kuulostaa tutulta toi sun päivän aikana kasvaminen. Itse miehelle kerroin toissa päivänä miten musta tuntu, et oisin ihan päivässä isontunut valtavasti ja se vaan naurskeli, et aika tasaseen vauhtiin oot musta kasvanut. Kai se oli vaan just joku sellanen tunne, et se masu oli jotenkin niin hirveen pinkee, et tuntu et kohta se halkee tai jotin. Et siis oo ainut. :)

Ja Motko kyseli napojen olotilaa, mun napa on myös ruvennut pikkusen jo kääntymään, tai on se edelleen oikeen päin, mutta on venynyt niin laajaks, että kohta se varmaan " poksahtaa" väärin päin. :)

Oliko Päivänsäde ja Wades Kokkolasta? Mä oon Pietarsaaresta, et pitäiskö lähtee vaikka sinne Fanta seahin bongaamaan isoja mahoja, josko Päivänsäteen siellä näkis... :) Ei nyt sentään...

Itse en vielä oo edes varma synnytänkö täällä vai Kokkolassa, esikoinen kun syntyi siellä ja se synnytysosasto sielä on niin ihana, että melkeen sinne haluaisin ennemmin, mutta toisaalta täällä on sitten perhe lähempänä ja heille helpompi päästä katsomaan meitä sairaalaan. Pitää miettiä vielä... Pietarsaaresta ei tainnutkaan olla muita lokamassuja?

Nyt meen laittamaan pojalle välipalaa ja kirjottamaan kauppalistaa josko menis osteleen ruoat loppuviikoks tänään.

Möhömassu + masukki rv29+5 (edelleen:)

Vierailija
20/25 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä kerkiän sen verran kirjoittamaan, että

PALJON ONNEA CAMELOTILLE HUOMISEEN PÄIVÄÄN!!!! Meillä oli pienet häät, molempien perheet vaan koolla, mutta se päivä oli aika unohtumaton! Joten, toivottelen vaan jättimäisesti onnea ja paljon iloa ja " jännitystä" huomiseen!!!!!!

Terv. Alisa 30+3