Emme pääse sopuun tyttövauvan nimestä. Helppiä!
Lapsi pitäisi kastaa ja nimestä ei ole päästy yhteisymmärrykseen. Ollaan nyt jankattu asiasta siitä asti, kun tulevan vauvan sukupuoli selvisi.
Minulle kelpaisi pari nimeä, oikeastaan yksi on rakas ja toinenkin lemppari muttei yhtä rakas. Miehellä on kolme vaihtoehto, yksi on hänen isoäitinsä nimi (jota inhoan) ja toinenkin on hänen suvustaan. Kolmas on vähän modernimpi mutta aika vaikea lausua.
Haluan lapselle nimen, joka jotenkin kuvastaa vauvaa ja on pirtsakka ja ajankohtainen. Mies taas arvostaa perinteitä ja kansainvälisyyttä.
Mies on suomenruotsalainen ja lapselle tulee hänen sukunimi ja lapsi menee ruotsinkieliseen kouluun. Minä puhun lapselle suomea.
Mitä me tehdään, kello käy ja asia pitäisi ratkaista.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Tuttavan nimi oli Sini-Vuokko, mutta Lumi-Aura olis kyllä vielä parempi.
Mikäs Lumi-Aura olisi ruotsiksi? Snö-Plog?
Vierailija kirjoitti:
Tuttavan nimi oli Sini-Vuokko, mutta Lumi-Aura olis kyllä vielä parempi.
Lumi-Aura olisi ainakin ajankohtainen nimi
Jälkimmäinen nimi on sukunimi ja eka kutsumanimi. Paitsi kuninkaallisilla esim Kaarle Kustaa IVA.
Jos teillä on eri sukunimet ja lapsi saa miehen sukunimen, niin nainen päättää etunimen.
Ellen
Pipsa
Peppi
Nuppu
Emma
Tilda
Olga
Linda
Amanda
Auroora
Loviisa
Malviina
Meliina
Minja
Mandi
Mette
Vierailija kirjoitti:
Jos teillä on eri sukunimet ja lapsi saa miehen sukunimen, niin minusta on kohtuullista, että sinä saat valita etunimen. Minä olen suomenruotsalainen ja silti sitä mieltä, että osa ruotsinkielisten nimistä on ihan hirveitä. Voin kuvitella mitä ne miehesi perinteiset ja isoäidin nimet on :D
Isa-Elin, tror jag :D
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ne nimet olis? Älä paljasta, mitkä on sun lemppareita tai mitkä miehen.
No ne nimet on aakkosjärjestyksessä: Alexandra,
Cecilia, Eevi, Isla, Minette
Ap
Vierailija kirjoitti:
Valitkaa sukupuolineutraalein niistä. Ei ole oikein lokeroida lasta keinotekoisesti sukupuoleen nimellä heti kun on syntynyt.
Ei kai nimillä ole sukupuolia. Sinähän se tässä lokeroit 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Isla ja Minette on ainakin täysin naurettavia.
Eevistä tulee mieleen kissamummo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kaikki noista on minusta hyviä. Paitsi ehkä Minette. En ole ikinä kuullut tuota nimeä niin ehkä siksi.
Jos ruotsinkielinen sukunimi niin ehkä noista kaksi ekaa parhaat.
Itse tykkään perinteisistä suomalaisista nimistä tosin ja Alexandra on vaikeahko lausua. Tulisi varmasti lempinimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eevi ja Cecilia ovat peräkkäin kivan kuuloiset. Eevi Cecilia Virtanen ei kuulosta yhtään hullummalta kuin Eevi Cecilia Jansson.
Nuo nimet kolahti tuolta ensimmäisenä. Kummatkin ovat varsin neutraaleja eikä ne ole yhdistettävissä heti mihinkään negatiiviseen mielikuvaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos teillä on eri sukunimet ja lapsi saa miehen sukunimen, niin minusta on kohtuullista, että sinä saat valita etunimen. Minä olen suomenruotsalainen ja silti sitä mieltä, että osa ruotsinkielisten nimistä on ihan hirveitä. Voin kuvitella mitä ne miehesi perinteiset ja isoäidin nimet on :D
Hjördis?
Olen samaa mieltä. Jos mieheltä tulee sukunimi, naiselta etunimi (ja toisinpäin), kuitenkin veto-oikeudella. Nimen pitäisi olla jotenkin molempien hyväksyttävissä. Toiset nimet sitten molemmilta yksi.
Mä rakastan nimeä Hjördis. Jos mulle olisi tulossa tyttö eikä mies vihaisi sitä nimeä, niin mä nimeäisin lapseni Hjördikseksi.