Emme pääse sopuun tyttövauvan nimestä. Helppiä!
Lapsi pitäisi kastaa ja nimestä ei ole päästy yhteisymmärrykseen. Ollaan nyt jankattu asiasta siitä asti, kun tulevan vauvan sukupuoli selvisi.
Minulle kelpaisi pari nimeä, oikeastaan yksi on rakas ja toinenkin lemppari muttei yhtä rakas. Miehellä on kolme vaihtoehto, yksi on hänen isoäitinsä nimi (jota inhoan) ja toinenkin on hänen suvustaan. Kolmas on vähän modernimpi mutta aika vaikea lausua.
Haluan lapselle nimen, joka jotenkin kuvastaa vauvaa ja on pirtsakka ja ajankohtainen. Mies taas arvostaa perinteitä ja kansainvälisyyttä.
Mies on suomenruotsalainen ja lapselle tulee hänen sukunimi ja lapsi menee ruotsinkieliseen kouluun. Minä puhun lapselle suomea.
Mitä me tehdään, kello käy ja asia pitäisi ratkaista.
Kommentit (77)
Valitkaa sukupuolineutraalein niistä. Ei ole oikein lokeroida lasta keinotekoisesti sukupuoleen nimellä heti kun on syntynyt.
Ei mitään "ajankohtaista" nimeä. Tosi kiva sille lapselle, kun luokalla on aina kaksi muutakin Sofiaa/Oliviaa/Adaa.
Mä löysin tuollaisen. Se on englanniksi, mutta siellä voi laittaa kaikkia speksejä sille nimelle.
https://www.pampers.com/en-us/pregnancy/baby-names/find-your-baby-name
Ei mitään "ajankohtaista" nimeä. Tosi kiva sille lapselle, kun luokalla on aina kaksi muutakin Sofiaa/Oliviaa/Adaa.
Mä löysin tuollaisen. Se on englanniksi, mutta siellä voi laittaa kaikkia speksejä sille nimelle.
https://www.pampers.com/en-us/pregnancy/baby-names/find-your-baby-name
Mitkä ne nimet olis? Älä paljasta, mitkä on sun lemppareita tai mitkä miehen.
Pistäkää nimeksi Hillevi. Täällä on käyty ainakin monia nimiehdotuksia läpi.
Tuttavan nimi oli Sini-Vuokko, mutta Lumi-Aura olis kyllä vielä parempi.
Voisitko Ap kertoa ne nimet, joita olette miehesi kanssa miettineet? Paremmin voisimme auttaa, jos olisi jotain konkreettista arvioitavaa.
Jos teillä on eri sukunimet ja lapsi saa miehen sukunimen, niin minusta on kohtuullista, että sinä saat valita etunimen. Minä olen suomenruotsalainen ja silti sitä mieltä, että osa ruotsinkielisten nimistä on ihan hirveitä. Voin kuvitella mitä ne miehesi perinteiset ja isoäidin nimet on :D
Kutsutte kai jo lastanne jollain nimellä? Onhan siitä jo aikaa kun viimeksi lähetit tämän saman aloituksen.