Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhottavin sinulle tehty hoitotoimenpide?

Vierailija
14.01.2021 |

?

Kommentit (213)

Vierailija
41/213 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epämiellyttävin on ollut gastroskopia, yäkkäilin läpi koko toimenpiteen ajan alusta loppuun. Jälkeen kasvot täynnä pieniä verenpurkaumua tuon voimakkaan yäkkäysrefleksin takia - ei sinällään haittannut/harmittanut, mutta kauhuissani soitin kyllä lekuriin takaisin, kun en aluksi tajunnut, mitä naamalle oli tapahtunut.

Kolposkopia itsessään ei ollut ikävä, mutta päätin antaa ottaa koepalat ilman puudutusta - tuntui kun joku olisi iskenyt puukolla alavatsaan. Toki kesti vain sekunteja. Toimenpiteessa tuli aika paljon verta, oli mieleenpainuva kokemus katsella tuolista nousemisen jälkeen kun ne valahti lattialle...

Vierailija
42/213 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koronanäytteenotto. Sattuu niin p irusti.

No just. Helpolla olet päässyt jos tuo on pahinta. Koskeehan se, mutta ei järjettömästi ja kestää tyyliin kaksi sekuntia jos sitäkään.

En tiedä miten sulta on otettu näyte, mutta mulla sen kaivaminen kesti yli puoli minuuttia, todistetusti. Joo ei kuulosta paljolta, mutta se viiltävä, järkyttävä, oikeasti kestämätön kipu oli ihan hirveää. Luomuna olen synnyttänyt, ja senkin kestin huutamatta/itkemättä, koronanäytteenottoa en.

Näytteenoton jälkeen nenäni vuoti verta useamman minuutin, jouduin pyytämään hoitajalta lisää paperia.

Tiedän kuuluvani vähemmistöön, joko näytteenottaja teki virheen, tai nenäonteloni rakenteessa on jotain poikkeuksellista, mutta turha tulla kenenkään sanomaan, ettei koronanäyte tunnu pahalta. Se todella VOI tuntua.

Vastaaja nro 40

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/213 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa paljon kokemuksia huonoista epiduraaleista! Onkohan suomalaiset anestesialääkärit lisäkoulutuksen tarpeessa?!

Vierailija
44/213 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla myös koronanäytteen otto oli ehdottomasti tuskallisinta koskaan. Eka kerta 40 vuoteen kun itken ääneen ja huudan tuskasta. Ja mulle sentään tehty ja tapahtunut vaikka mitä, ja kipukynnystäni pidän suurena.

*reps*. Voin kertoa, että kipukynnyksesi on aneeminen jos tuosta pitää "huutaa tuskasta". Sori nyt vaan.

Taidat olla töissä terveydenhuollossa? Juuri noin empaattisia hoitajia olen tavannut useita.

Ihmisillä on erilaisia kipukynnyksiä. Luulisi tämän olevan ihan itsestään selvää ihmisille.

Vierailija
45/213 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla myös koronanäytteen otto oli ehdottomasti tuskallisinta koskaan. Eka kerta 40 vuoteen kun itken ääneen ja huudan tuskasta. Ja mulle sentään tehty ja tapahtunut vaikka mitä, ja kipukynnystäni pidän suurena.

*reps*. Voin kertoa, että kipukynnyksesi on aneeminen jos tuosta pitää "huutaa tuskasta". Sori nyt vaan.

Taidat olla töissä terveydenhuollossa? Juuri noin empaattisia hoitajia olen tavannut useita.

Ihmisillä on erilaisia kipukynnyksiä. Luulisi tämän olevan ihan itsestään selvää ihmisille.

Heiii, eipäs nyt yleistetä siellä! Mulla on otettu koronatesti kahdesti, ja molemmilla kerroilla hoitaja suhtautui todella empaattisesti näytteen ottoon. Ja mua ei se nyt erityisesti sattunut, mutta tuntuuhan se epämiellyttävältä.

Vierailija
46/213 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja näytteen ottajia, olen kuullut parilta henkilöltä että oton jälkeen nenästä vuotanut verta puolipäivää ja se toimenpide sattunut ihan pirusti

Vierailija
47/213 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ENMG tutkimus. Käytiin oikean puolen käsivarsi läpi olkapäästä alas asti, eikä mikään ole ikinä sattunut niin paljon kuin ne pari viimeistä hermopistettä ranteen & kämmenen alueella, peukalon vieressä sijaitsevaa pistettä ei meinannut edes millään löytyä ja neulaa piti työntää ja pyöritellä aina vaan uudestaan ja uudestaan. Ainoa kerta kun olen minkään tutkimuksen yhteydessä itkenyt, huutanut ja kiroillut.

Vierailija
48/213 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivuliain ehdottomasti ollut kantapään luupiikin "hoito", lääkettä  paksulla neulalla

jalkapohjasta kantapään kohdalta sisään. Kysyin lääkäriltä, että saako kiroilla ja luvan saatuani päästelin huolella liudan perkeleitä ja saatanoita kovaan ääneen.

Vierailija
49/213 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avosydänleikkaus. Tai se operaatio ja viikko osastolla meni ihan hyvin kotona alkoi sitten kivut.

Vierailija
50/213 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gastroskopia, tai lähinnä kaksi yritystä, lopulta piti tehdä nukutuksessa. Mulla on sellainen yökkäysrefleksi että pelkkä hampaiden tarkastus ja pesu on yhtä vedet silmissä kakomista, jopa syödessä pitää varoa ettei ota liikaa ruokaa kerralla suuhun. Kolonoskopia oli "vain" vähän kivulias, mutta siedän kyllä kipua hyvinkin pitkälle, emetofoobikkona taas yökkäämistä en kestä yhtään.

Mulle myös on tehty suoliston varjoainekuvaus joka oli lähinnä epämukava ja kiusallinen, oli vielä 20-vuotissyntymäpäiväni ja mietin siinä kallistelevalla pöydällä varjoaineletku hanurissa maaten että no, voihan tän päivän näinkin viettää.

Vierailija
51/213 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenämahaletkun laitto

Vierailija
52/213 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papa-koe. Sattui, oksetti, sain paniikkikohtauksen. En ole mennyt uudestaan, vaikka tiedän että pitäisi. 

Vierailija
53/213 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydämen tähystys kurkun kautta jatkuva tukehtumisen tunne jotain siedä ollenkaan.

Kipu tai se koskaan häirinnyt pahemmin ellei jatkuu tuntikausia.

Suonen laajennus kädessä oli yksi aika mielenkiintonen, uskomattoman kovaa pistävää kipua mutta kesti puoli sekuntia kerralla. Oli hyvät aineet ja koko hoito lähinnä nauratti.

Fistelin laitto itsessään käteen oli sinänsä kivuton mutta jälkeenpäin oli tunne siitä että oli jonkun muun käsi siinä käden kohdalla. Ei tuntunut ihan omalta kädeltä enää seuraavat muutama viikkoa.

Syöpä näyte selän kautta keuhkoista jätti taas kiinni neste tyhjennys koneeseen kuukaudeksi joka oli aika ärsyttävää. Eikä taaskaan löytynyt yhtään mitään.

Vierailija
54/213 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perkele kun puhelin muuttaa sanoja että ihan vammaisen kirjoittamalla.

55/213 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavin oli ehdottomasti se kun juttelin psykiatsen hoitajani kanssa tunnin säästä. 

Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta

Vierailija
56/213 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verikokeen otto rannevaltimosta, olin raskaana ja epäiltiin veritulppaa. 

Sekä peräsuolen tähystys, mitään kipulääkettä ei suostuttu antamaan.

Vierailija
57/213 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa paljon kokemuksia huonoista epiduraaleista! Onkohan suomalaiset anestesialääkärit lisäkoulutuksen tarpeessa?!

Minulle laitettiin sektiossa epiduraalia, parkaisin kivusta vähän väliä mutta anestesialääkäri vain kiukkusi että "miksi rouva huutaa??" ja tökki VÄÄRIIN KOHTIIN sitä piikkiään! Tunsin, kun veri tulee ulos sykäyksinä, ja alkoi hirvittämään. Lopulta saatiin spinaali sisään. 

Muistoksi jäi selkärankaan satunnaisesti tulevat kivut, joissa koko ranka sykkii ja meinaan oksentaa koska se tuntu niin häijyltä. :(

Vierailija
58/213 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin joo ja vatsan tähystys samoin vieläki ikävällä tukehtumisella. Revin tosin itse letkut pois kurkusta. Sitten tehtiin nukutuksella. Herätessäni oksensin lähemmäs litran verta, tai paljonko tulee jos täyttää kolme kappaletta noita pahvisia persuksen muotoisia juttuja verellä?

Ainakin sai sitten jätskiä. LoL.

Vierailija
59/213 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sydämen tähystys kurkun kautta jatkuva tukehtumisen tunne jotain siedä ollenkaan.

Kipu tai se koskaan häirinnyt pahemmin ellei jatkuu tuntikausia.

Suonen laajennus kädessä oli yksi aika mielenkiintonen, uskomattoman kovaa pistävää kipua mutta kesti puoli sekuntia kerralla. Oli hyvät aineet ja koko hoito lähinnä nauratti.

Fistelin laitto itsessään käteen oli sinänsä kivuton mutta jälkeenpäin oli tunne siitä että oli jonkun muun käsi siinä käden kohdalla. Ei tuntunut ihan omalta kädeltä enää seuraavat muutama viikkoa.

Syöpä näyte selän kautta keuhkoista jätti taas kiinni neste tyhjennys koneeseen kuukaudeksi joka oli aika ärsyttävää. Eikä taaskaan löytynyt yhtään mitään.

Minulle tehtiin tuo sydämen tähystys kurkun kautta nukuttuna ennen leikkaukausta.

Vierailija
60/213 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kättä korjattiin ilman puudutusta ja nukutusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi