Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ENSIKOT torstaihin!

02.08.2006 |

Pitää kait sitä itekkin kirjoittaa välillä. Oikeasti oon niin laiska että kun saan pinon luettua en enään jaksakkaan kirjoittaa :D

Uusia enskoja on ilmottautunut mukaan, onnea ja ihanaa odotus aikaa!

Ne joilla on pahoinvointia raskauden alussa voin antaa vinkin. Ostakaa niitä muotteja joissa vopi tehdä itse mehujäätä. Laittakaa niinhin pelkkää vettä (pitää tosin irroittaa varovasti sillä jää halkeaa helposti) niitä kun imeskelee niin olo paranee. Toinen pelastukseni oli jäiset marjat (ulkomaalaisia vadelmia ei suositella keittämättömänä listerian vuoksi)

Nyt taitaa olla aika monta enskaa poksahtamaisillaan. Saadaan yhden viikon aikana monet vauva uutiset, veikkaan. Suippo taitaa ainakin olla vaavi kainalossaan :)

Sipulla ja tikrullakin on sitten kaikki hyvin, joten saat jatkaa odotusta iloisin mielin. Voin sanoa että mullakin oli pari viikkoa sitten kovia supistuksia (ainakin omasta mielestäni) laantuivat sitten yllättäen. Kohdun kaula on lyhentyny mulla jo rv 28 sen 2cm ja siinä pysyny edelleen.

Kiva kun Pepsiskin oli käynyt kirjustamassa :)

Missäs on laralei?

Omaanapaa: Alkanut särkemään lonkkia ja alapäässä vihloo ikävästi. Tänään alkoi lisäksi kamala issiaskipu, voi perse! En saa itse sukkia enkä kenkiä jalkoihin ku tämä maha on niin valtaisa, mies parka pukee minut aina kun jonnekkin pitää lähteä, sapettaa!

Pikku-Pupu on tainnut laskeutua maha tipahti joenki hassusti alas. Ei tosin kiinnittynyt ole kun saa nimittäin tahtoessaan hilattua persiinsä mun palleaan kiinni, koita siinä sitten nousta sängystä ylös. Perjantaina on neuvola ja 14 päivä on synnytystapa arvio, saapa nähdä ollaanko sitä kasvettu paljon. Viimeksi rv 33+0 painoarvio oli 2114g, eli tasan keskikäyrällä.

Nyt yritän nukkua, tosin jäänee yritykseksi, mutta silti.

T: Ull-Maij & Pikku-Pupu rv 34+3

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, täällä sitä taas ollaan kolmatta kertaa tänään. Tämmöinen tyhjäkäyntipäivä tämä. Mut enää yö ja sit pääsee kampaajalle! Aion kyllä nauttia vaikka vetäiseekin hirmu siivun rahaa.

Niamey, teidän vauvansoppi näytti ihanalta! Ja kissa myös. =) Olitkos tehnyt itse niitä pehmuksia + hörhelöitä sänkyyn? Multa on mennyt vielä vähän puolella silmällä nää pinnis-keskustelut, vaikka pinnis meillekin on tulossa ja aion sitä kyllä vähän laitella. Jos oot tehnyt, niin laita jotain simppeliä ohjetta, mut jos et, niin kerro mistä ostitte! Ne sivupehmukset oli nimittäin just jotain sellasta mitä mäkin oon meinannut. Ja miten sen röyhelön saa sinne alle kätevästi? Ja toivottavasti ehdit vastata ennen kuin Tiiti päättää tulla maailmaan! =)

Jouhi, kyllä toi kuulostaa ihan pahoinvoinnilta, vaikka voihan se olla vaikka mahatautiakin. Se tosin alkais varmaan aika suoraan oksentamisella. Mulla kans etominen oli suurin osa sitä pahoinvointia, kertaakaan en yrjönnyt mutta ei tehnyt mieli tai tuli oksettava olo ennen tai jälkeen syönnin. Nykyäänkin pitää kyllä pitää huolta, ettei energiat kamalasti hupene, mut ei enää onneks tuu syönnin jälkeen semmoista yökötystä. Tsemppiä! Kyllä se sunkin raskaus vaan etenee, kuules! :-)

Amy, tosiaan, aika huvittava kommentti siltä yhdeltä isältä. Eikö sille tullut mieleen, että siellä saattaa olla muitakin samassa iässä? Ja mä olisin sen vaimona saattanut vähän suutahtaa moisesta kommentista ihan itsekin. :-) Onks se keskimääräinen ekan lapsen saanti-ikä Suomessa vielä alle 30, ei ainakaan paljon.

Oon yrittänyt patistella miestä tiskaamaan, mut tuolla se edelleen meditoi jotain. ;-) Kyllä saa sit kans tiskata, vaikka yötä myöten! Meillä loppuu muuten astiat.

Mä aloitin tänään ekat vauvansukat. Vaaleanpunaiset ja pörröiset, joissa on ainaoikeaa varressa ja sit lyhyt resori ennen kantapäätä ja jalkaterää. Semmoiset vauvan villasukat pysyy mun mielestä ehdottomasti parhaiten jalassa, on lahkeelle tilaa mut kuitenkin resori pitämässä sukkaa jalassa! Kyllä ne on vaan pienet ja nopsat tehdä. Voi voi voi voi.

Nyt pitää varmaan mennä vielä ilta-tankkaukselle (=syömään jotain). Kun te Mii ja muut puhuitte tuosta syömisestä... mulla on jo nyt semmoinen, että syön aika paljon! =) Kun pahoinvointi on mennyt pois, tilalle on tullut hyvä ruokahalu lähes kaikkea mahdollista kohtaan.

Galluppia muuten ruokaan liittyen: kertokaas, mitä ruokahimoja / inhokkeja teille on tullut tai on ollut raskauden aikana? Mulla ei pitkään aikaan ollut mitään, mut nyt on viime viikkoina tullut, että on pakko saada jotain maitotuotteita ihan varmasti päivittäin. Ja valion ykkösviilit, joissa on jotain hilloa pohjalla (klassisesti ruusunmarja-) on ihan parhaita tällä hetkellä! Niitä on OLTAVA jääkaapissa. :-) Myös murot maidon kanssa menevät hyvin. Ja suklaa, söin viime viikolla yhteensä ehkä 7 maxi-tuplaa... Saa nähdä, mitä vaaka sanoo 14. päivä neuvolassa. En kyllä tähän asti ole lihonut raskaudesta yhtään, joten varaa on...? :-)

Jees. Mut nyt syömään, varmaan muroja tai viiliä leivän kanssa... :-)

Terkuin L ja pikku-L edelleen viikoilla 22+0

Vierailija
22/23 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muhku on tänään potkiskellut melkein koko päivän; missähän välissä se nukkuu?! Ja mun iskias on niin pahana, että jouduin seisomaan töissäkin melkein koko vuoron ajan. Teki se istuminen niin kipeää, että maksimissaan kymmenen minuuttia pystyin putkeen istumaan.

Niamey, aivan ihastuttava vauvakulmaus teillä! Meille ei kyllä mitään noin hienoa tule, mutta eiköhän sinnekin jotain keksitä.. Ja sulla on muuten aika komea massu siitä kuvasta päätellen!

AinoAurora, pullahtiko sulla helposti se massu näkyviin? Kun luulisi tiukkojen vatsalihasten hidastavan mahan näkymistä.. Ja luulisi sulla olevan aika tiukat lihakset, jos bodyfitnessiä harrastat :)

Poppikselle onnea jännälle päivälle! Tovottavasti et ole huomenna täällä palstailemassa, mutta kerro sitten ylihuomenna kuulumisia :)

Quiero, älä vaan lue sieltä synnytyspalstalta sitä kohdunkaulan repeämä -juttua. Siinä naisen vauvan painoarvio oli ollut vähän päälle neljä kiloa, ja syntynyt " pikkuinen" olikin ollut melkein kuusikiloinen!!! (5,8kg). Oli mennyt synnytys vähän kehnosti, yllättäen.. Mutta eikös ne kokoarviot yleensä osu aika oikeaan, tuolle naiselle oli vaan käynyt tosi huono tuuri lääkäreiden suhteen. Itse luin jutun, ja sen jälkeen oksetti, itketti ja pyörrytti. Oli niin kamalaa luettavaa!

No tuo nyt ei varmaan sua auttanut yhtään, mutta tuli vaan mieleen. Mutta esiluennan tuloksena en suosittele sitä tekstiä kenenkään ensisynnyttäjän luettavaksi!

Mies jo tuossa tuhisee, sillä on huomennakin aamuvuoro. Se on töissä 6-14, ja minä 14.30-21.30. Ehkä sitten illalla nähdään toisiamme, kun tulen kymmenen jälkeen kotiin...

Kandi & potku-muhku 19+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos varoituksesta! En tiennyt täällä sellaista palstaa olevankaan, mutta nyt kävin siellä vähän pörräämässä. Ja jätin suosiolla sen sun mainitseman ketjun välistä! En kaipaa enää yhtään enempää jännitystä tähän... Voi olispa jo maanantai, niin selviäis jotain. En kestä tätä odotusta!!!

-Q-