Onko mielestäsi 5 km pitkä kävelymatka töihin?
Kommentit (38)
On. Aivan maksimi olisi sellainen 2 km.
Riippuu siitä miten raskas fyysisesti työ on.
Meinasitko kävellä edestakaisin tuon 5 km?
Matkana ei pitkä, mutta tulisi hiki niin pitäisi aina käydä työpaikalla suihkussa.
Käveltävissä täysin (1h suuntaansa), mutta toisaalta jos työpäivät on pitkiä tai fyysisesti rasittavia ja päiviä on 5 putkeen viikossa, niin jaksaako?
Aivan liian pitkä. Olen 58v ja teen fyysisesti raskasta työtä. En jaksaisi tarpoa tuulessa ja tuiskussa, sateessa tai pakkasella 5km työpäivän jälkeen vielä kotiin. Onneksi pyörät on keksitty.
On liikaa. Siinähän kestääkin jotain 50 minuuttia.
Sehän on noin tunnin kävelymatka, monen julkisilla liikkuvan työmatka kestää pitempään.
On se pitkä. Keväästä syksyyn ok, koska voi pyöräillä. Talvella toivottavasti keksit jonkun kulkuneuvon ainakin toiseen suuntaan.
Vähän riippuu siitäkin pitääkö työpaikalla olla kuudelta vai kahdeksalta. Jos kuudelta turvautuisin suosiolla pyörään.
Ei ja etenkin, jos pyörä olisi ajoittain edes käytössä. Samoin riippuisi pitääkö töissä olla viideltä vai kahdeksalta, onko liukuva työaika yms.
En minä hoitoalan työpäivien jälkeen jaksaisi kävellä enää yhtään. Työvuoron jälkeen on aivan loppu.
5km matkaan kävellen menee reilu tunti joten itse en jaksaisi kävellä niin pitkiä työmatkoja edestakaisin 5 päivänä viikossa.
Aika lyhyt. Minä aikoinaan kävelin 15 km savottaan lumessa metsän halki. Siellä 11h päivä ja kotiin.
Vierailija kirjoitti:
En minä hoitoalan työpäivien jälkeen jaksaisi kävellä enää yhtään. Työvuoron jälkeen on aivan loppu.
Minäkin varastolla keräilijänä jaloilla liikun koko työpäivän ja nostelen 2 000-3 000 kg päivässä tavaraa kun pomot tarkkailevat tehokkuusmittareita ja vaativat lisää lisää nopeammin nopeammin, joten ajan työmatkani mielelläni autolla.
Vierailija kirjoitti:
Ei ja etenkin, jos pyörä olisi ajoittain edes käytössä. Samoin riippuisi pitääkö töissä olla viideltä vai kahdeksalta, onko liukuva työaika yms.
Mitä väliä työn alkamisajalla on matkan kanssa? Yhtä pitkä se on aamulla ja illalla.
Ei vaan ihan sopiva. Herää mukavasti kävellessä.