Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mikä olis laadukas ja hyvänäköinen ja aikaa kestävä vaatemerkki?

Vierailija
02.08.2006 |

olen kyllästynyt H&M -tyyppisiin vaatteisiin, jotka menee rikki jostain kohtaa kahden pesun jälkeen ja trikoopaitoihin, jotka venähtää yhdessä kesässä muodottomiksi ja niin edelleen.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/29 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekko on hyvä merkki.

Raita-trikoopaidat eivät kulu käytössä, ovat kuin

uusia pesukertojen jälkeen.

Jokapoikapaidat ovat hienoja ja kestäviä.

Suomalaista käsityötä ja designia.

Näin taantuman alla kannattaa suosia suomalaisia vaatemerkkejä ja kotimaista tuotantoa. Saadaan Suomi nousuun lamasta ja kansantalous kuntoon, kun ostetaan suomalaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bloomit. Ovat myös kivalla tavalla erilaisia, mutta ei erikoisia.

Vierailija
4/29 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskovillan tuotteet on hyviä myös.

Ne ovat kotimaisia.

Marimekon sukat ovat myös kauniita, laadukkaita ja kestäviä.

Vierailija
5/29 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekolla on kiva auto-kuosi pojille.

Kirppareiltakin voi löytää raitapaitoja, jotka ovat kuin uusia.

UFF:ista voi ostaa "Design" tangoista, kun uusi valikoima tulee, noita Marimekon tuotteita kirppishinnoilla. Ovat halvempia kuin uudet, muodikkaita (uusimpia kuoseja), ja kestävät paljon kauemmin kuin "halpaketjujen" ulkomaiset vaatteet.

Siis niitä voi laittaa kierrätykseen käytön jälkeen, vaikka olisi itse ostanut ne käytettyinä. Mahtavia tuotteita!!!

Esim. Olen löytänyt UFF:ista pikku-unikko-vaal.pun farkkutakin jne.

Vierailija
6/29 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin vuosia sitten kirppikseltä puseron joka on uuden veroinen vieläkin. Jatkuvassa käytössä. Eli Anne Linnomaan pusero. Mistä saisi vielä samanlaisia aikaa kestäviä vaatteita?

Vierailija
7/29 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla olen tykännyt Cupuksen vaatteista. Värikkäitä ja pysyvöt kuosissa pesussa.

Vierailija
8/29 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös, Jackpot, Crizzly profile, kirppikseltä ja ovat kuin uusia monen vuoden jälkeen.  Killtec, North Ice Kasma talvitakkeina myös hintansa väärti, sain halvalla puoleen hintaan.

Arolan villatakit kestivät 20 vuotta, en tiedä saako niitä enää.  Napit vaihdoin mutta takki kesti.

Earth Collection -pitkät housut tuntuvat laadukkailta olivat silti halvat.

Vierailija
9/29 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hyväksi havainnut Nanson (jos pitää mekoista, muita kivoja vaatteita ei oikein tuolla ole) ja Part Two:n vaatteet. (Sekä ulkoilumerkeistä Didriksons, mutta tässä nyt kai tarkoitettiin enemmän muotivaatteita.)

Olen kyllä samaa mieltä sen kanssa, joka kehotti ostamaan laadukkaita kirpputorilta. Olen saanut 2nd hand -liikkeistä todella laadukkaita vaatteita H&M-rytkyjä halvemmalla, olleet käytössä monta vuotta ja osasta saanut vielä ihan hyvän hinnan myydessäkin.

Vierailija
10/29 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllästymisesi täysin. En itsekään voi sietää huonolaatuisia vaatteita. olen tykännyt todella paljon Filippa K-merkin vaatteista. Eivät ole menneet vuosien saatossa miksikään.

Vierailija
11/29 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-mammoille wt pinkit adidaksen college böksyt

Vierailija
12/29 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Anne Linnonmaa tehnyt konkurssin?

Vierailija
13/29 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppareiltahan niitä löytyy. Siellä jos on uudenveroinen mutta kuitenkin käytetty niin kestää varmaan jatkossakin. Erikseen sitten ne, jotka ovat jääneet käyttämättä alunperinkin, mutta näkeehän sen jos ei ole edes pesty kaupan jälkeen.

Vierailija
14/29 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

COS

Vierailija
15/29 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista edellämainituista ( Gant, Marco Polo, Sand, Jackpot, InWear) on mullakin hyvät kokemukset. Muita hyviä on Noa Noa, Masai, Max Mara, Filippa K ja Peter Hahnilta on kaikki merkit olleet uskomattoman hyvälaatuisia. Myös Peter Hahnin omat on vuosi vuoden jälkeen uuden veroisia. 

Halvemmaksi tulee ostaa kalliimpia merkkejä. Mun vanhin pikkumusta on InWearin ja nyt 12 vuotta vanha. Klassinen olkaimeton kotelomekko, joten se käy aina. Noa Noan pitkä puuvillainen neuletakki on nyt ehkä 6 vuotta vanha ja hyvän näköinen edelleen, vaikka sitä on pidetty tosi paljon. 

Vierailija
16/29 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen taisi olla Vuokko-merkkinen suomalainen vaatetehdas, mutta se on varmaan jo lopettanut. Oli vähän niinkuin marimekko.

Vierailija
17/29 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekolla on hyvä suunnittelija Ritva Falla, jolla on kauniita mekkoja, jakkuja jne.

ne kestävät ikuisuuden ja ovat klassisia malleiltaan.

Myös anne Linnomaan vaatteet (suomalaisia nekin) kestävät kulumatta.

mulla on ollut yksi Anne Linnomaan villatakki (Puuvilla) noin 6 vuotta ja se on ahkerasta käytöstä huolimatta kuin uusi! Siis ihan uskomatonta, vaate, joka ei kulu ja muutu käytössä/pesuissa nuhraantuneeksi.

Anne Linnomaalla on myös kauniita neuleasuja (pusero+hame/mekko/kotelomekko/pitsineule). Ovat kestäviä. Suomalaista, klassistyylistä muotoilua.

Vierailija
18/29 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kyllä eri mieltä Marimekon trikoovaatteiden laadusta. Itselläni on kaksi trikoopaitaa, jotka molemmat - pesuohjeen  mukaan - pestyinä kutistuivst huomattavasti, ja saumat vetävät kieroon. Joskus kauan sitten Marimekon vaatteet olivat kyllä laadukkaita.

Vierailija
19/29 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vain hyviä kokemuksia Marimekon paidoista ja niiden kestävyydestä.

Olen kyllä hankkinut kaikki Marimekon tuotteet kirpparilta, mutta ne ovat pysyneet käytössä "kuin uusina". Ai niin yhden trikoopaidan ostin lapselleni Hakaniemen hallista uutena, ja sitä on pesty kamalan paljon ja se on ollut päällä "melkein aina" ja se on kuin uusi! Kaula-aikko ei ole venynyt, trikoo tervettä ja uudennäköistä, värit hohtavat kirkkaat jne. Laitoin sen noin 0,5v sitten kierrätykseen, kun koko jäi pieneksi, kuopuksella. Ollaan pesty sitä (Niinkuin kaikkea pyykkiä meillä pestään) 40oC ja Lidln Formil-pesujauheella.

Vierailija
20/29 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin 11: mulla oli kanssa joitakin raitapaitoja, jotka kesti ja kesti ja kesti... Tauon jälkeen ostin taas paidan ja petyin melkoisesti. Materiaali oli erilaista, ohjeenmukaisesta pesusta huolimatta nuhjaantui liian pian, saumat alkoivat kiertää ja paita kutistui. En ole enää vähään aikaan ostanut muita Marimekon tuotteita kuin jotain kangasta pöytäliinaksi. Kyllä siellä varmaan on ihan kauniita jakkuja ym, mutta hinta on niin kova, että en osta niitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän