Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kasvissyöjät, miksi nöyrrytte tekemään perheelle eri ruuat?

Vierailija
13.01.2021 |

Anteeksi turhan provosoiva aloitus, mutta: olen huomannut että moni vegeruokavaliolla oleva tuttuni on valmistanut vuosien ajan perheelleen erikseen liharuuat. Vaikka ovat taitavia vegekokkeja. Perheen "isännät" ja teinit vaativat lihaa, koska "eivät pysy terveenä" muuten - ja vastaavanlaista kvasitietoa.

Ihmeellistä että se terveys kyllä pysyy makkaraa mättämällä, mutta ei laadukkalla proteiinipitoisella kasvisruualla.

AITA, kun meillä koko perhe on kasvissyöjiä, koska minä kotona olevana vastaan pääasiassa ruokien valmistuksesta eikä tulisi pieneen mieleenkään laittaa muille eri ruokia. Koulussa ja töissä ovat sitten sekaruokailijoita jos tahtovat.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te joiden tekemiä kasvisruokia on kehuttu, viitsisittekö jakaa täällä reseptin johonkin bravuuriinne?

Mulla on Halloumipasta. Eli keität pastan, paahdat pannulla pinjansiemeniä ja Halloumia. Sen jälkeen teet kastikkeen, eli kuullota sipulia ja valkosipulia, päälle kermaa ja kirsikkatomaatteja. Annat hautua hetken ja sekoitat kaikki. Päälle tuoretta basilikaa. Ja tottakai pitää maustaa.

Mun mies ei uskonut ettei sisällä lihaa kun ensi kerran maistoi, oli kuulemma niin hyvää. Samaa sanoi äitini ja paras ystäväni.

Uskon.

Vierailija
42/45 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei pysty syömään toisen valmistamaa ruokaa, niin sitä ei tarvitse syödä. Kokatkoon itselle lihaa, jos sitä on pakko saada. Itse en aikuiselle ihmiselle alkaisi erikseen mitään kokkaamaan. Monet lihansyöjät on tällaisia ikuisia vauvoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En valmista, musta olisi outoa laittaa ruokaa jota en voi itse maistaa ja varmistaa että se on hyvää. Jos joku haluaa lihaa tai kalaa niin laittakoot itse. Yleensä eivät viitsi vaan syövät mukisematta mun laittamaa ruokaa, kesällä mies innostuu toisinaan grillaamaan . Lihaa ja kalaa saavat sitten koulussa, ravintolassa, kylässä tai mummolassa. 

Samalla periaatteella minäkään en tee kasvisruokia, koska en pidä kasvisruoasta. En voisi koskaan maistaa, onko se hyvää. En myöskään keitä kelleen kahvia, koska en itse sitä juo. Minulla ei ole edes kahvinkeitintä eikä vihanneslaatikkoa jääkaapissa. Jos meillä joku haluaa jompaa kumpaa, niion voi tehdä itse.

Vierailija
44/45 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ruokavaliohommat kannattaa selvittää jo seurusteluvaiheessa kuten mielipiteet politiikan ja uskonnon suhteen, niin ei tule myöhemmin ikäviä yllätyksiä ja pystyy ruokailemaan samaan aikaan.

Vierailija
45/45 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuripöydän vegaaneilla oli itsellä jotain vetistä soijarouhetta syötävänä