Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vähän aikaa sitten naapuri mollasi mieheni Ladaa

Vierailija
13.01.2021 |

...nyt olisi sitten kelvannut Nivan vetoapu, kun oma volkkarinsa jumissa.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli aikoinaan VW passat käyttöautona ja ihan tavis Lada varalla. Kovalla pakkasella VW ei edes luvannut, mutta Lada lähti käyntiin, kun pikkuisen helisytteli avaimia sen vieressä. Se oli kankea ja raskas auto ajaa, mutta pomminvarma kulkupeli kelissä, kuin kelissä. Ja se oli lämmin auto.

Lada on tosin ainoa auto jonka ei usein edes toivoisi lähtevän käyntiin että ei olisi pakko ajaa sillä.

Kai sitä nyt ajaa jos pitää jonnekin päästä.

Kyllä minusta julkinen liikenne tai vaikka polkypyörä on hyvä vaihtoehto Ladalle.

Loistoidea, koko Suomessahan kulkee julkiset 5min. välein. Oletko Helsingin keskustassa asuva vihreiden äänestäjä?

Vierailija
22/39 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli uusi Citroën ja naapurilla vanha Mersu. Sitä kuittailun määrää....no kerran oli virtakaapelit kädessä ja jutteli jo mennessään ranskan sähköistä. Jaksoi pyörittää mutta kone ei startannut. Oli ranskansähköjen syytä kuulemma. Sitten kertoi että Sitikat ne on kovia ruostumaan. Tämä jäi kokematta kun vaihdoin sadan tonnin kohdalla. Mersu kuitenkin lähti hinurilla paalattavaksi.

Kyllä minä sen tiesin itsekin että Mersu - kaksi kertaa kalliimpana kuin Citikka - on myös kestävämpi ja kerrassaan laadukas auto. Huvitti vaan naapurin luotto yli 10 v ajettuun taksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli aikoinaan VW passat käyttöautona ja ihan tavis Lada varalla. Kovalla pakkasella VW ei edes luvannut, mutta Lada lähti käyntiin, kun pikkuisen helisytteli avaimia sen vieressä. Se oli kankea ja raskas auto ajaa, mutta pomminvarma kulkupeli kelissä, kuin kelissä. Ja se oli lämmin auto.

Lada on tosin ainoa auto jonka ei usein edes toivoisi lähtevän käyntiin että ei olisi pakko ajaa sillä.

Se on totta, mutta kun se on se viimeinen turva, se kelpaa kyllä. Mieluummin sillä menee, kuin kovalla pakkasella kävelee. Asiat on suhteellisia.

Nykyään kyllä hyvin moni muukin auto lähtee pakkasella kiltisti käyntiin joten ei se Lada mikään ainoa vaihtoehto ole. Paljon olisi nykyään ihmisiä kävelemässä jos muulla kuin Ladalla ei liikkeelle pääsisi.

Ei kukaan sellaista ole väittänytkään.

No kyllähän tällä nimenomaan on mainittu Lada vaihtoehtona sille että ei joudu kävelemään joten siitä päättelisi että mikään muu auto ei pakkasella käynnisty. 

Vierailija
24/39 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minusta julkinen liikenne tai vaikka polkypyörä on hyvä vaihtoehto Ladalle.

Loistoidea, koko Suomessahan kulkee julkiset 5min. välein. Oletko Helsingin keskustassa asuva vihreiden äänestäjä?

En, asun haja-asutusalueella. Mutta Ladalla en silti kehtaisi ajaa vaikka se olisi viimeinen vaihtoehto.

No onneksi nykyään on paljon muitakin autoja jotka starttaavat talvella. Kyllä se Webaston kesälämpimäksi lämmittänyt laatuauto on huomattavasti kivempi vaihtoehto kuin kyllä käyntiin lähtevä mutta aluksi pakastinta muistuttava Lada joka on kaivettu lumikasan alta ja jonka ikkunat on otsa hiessä raaputettu puhtaiksi.

Vierailija
25/39 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ladoihin kun laittoi Fiatin osia niin kesti toisella lailla mutta sitten sopinut niin monen nuukuuteen autonpidossa.

Vierailija
26/39 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ehkä 100km työmatkaa lähtisi ladalla joka päivä työntämään, mutta nurkissa pyöriessä hyvä peli.

100 km on Ladalle liian rankka juttu. Moottoriremppa pitää tehdä ainakin 2 kertaa sillä matkalla, mutta jos pääsee kävellen kotiin, kun se laukeaa, niin suosittelen.

Vierailija
27/39 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on totta, mutta kun se on se viimeinen turva, se kelpaa kyllä. Mieluummin sillä menee, kuin kovalla pakkasella kävelee. Asiat on suhteellisia.

Nykyään kyllä hyvin moni muukin auto lähtee pakkasella kiltisti käyntiin joten ei se Lada mikään ainoa vaihtoehto ole. Paljon olisi nykyään ihmisiä kävelemässä jos muulla kuin Ladalla ei liikkeelle pääsisi.

No kyllähän tällä nimenomaan on mainittu Lada vaihtoehtona sille että ei joudu kävelemään joten siitä päättelisi että mikään muu auto ei pakkasella käynnisty. 

Minä kirjoitin omasta vaihtoehdostani. Tässä itse itseäni lainaten;

"Minulla oli aikoinaan VW passat käyttöautona ja ihan tavis Lada varalla. Kovalla pakkasella VW ei edes luvannut, mutta Lada lähti käyntiin, kun pikkuisen helisytteli avaimia sen vieressä. Se oli kankea ja raskas auto ajaa, mutta pomminvarma kulkupeli kelissä, kuin kelissä. Ja se oli lämmin auto."

En kirjoittanut sanaakaan siitä, että jollakin muulla olisi ollut samanlainen ongelma, enkä siitä, että ihan kaikilla pitää olla Lada. Minä kehuin vain oman Ladani käyttövarmuutta kovissa olosuhteissa. En ole suositellut sitä kenellekkään.

Luetun ymmärtäminen on jalo taito. Jos sitä olisi, rautalanka olisi tarpeeton.

Koskaan ei kannata päätellä asioita, joita kommentissa ei ole.

Vierailija
28/39 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Minulla oli aikoinaan VW passat käyttöautona ja ihan tavis Lada varalla. Kovalla pakkasella VW ei edes luvannut, mutta Lada lähti käyntiin, kun pikkuisen helisytteli avaimia sen vieressä. Se oli kankea ja raskas auto ajaa, mutta pomminvarma kulkupeli kelissä, kuin kelissä. Ja se oli lämmin auto."

En kirjoittanut sanaakaan siitä, että jollakin muulla olisi ollut samanlainen ongelma, enkä siitä, että ihan kaikilla pitää olla Lada. Minä kehuin vain oman Ladani käyttövarmuutta kovissa olosuhteissa. En ole suositellut sitä kenellekkään.

Kertomalla oma kokemus keskustelupalstalla yritetään yleensä aina sillä todistaa jonkun asian yleispätevyys. Jos sinun tarkoituksesi oli vain kertoa hauska pikku tarina elämästäsi ilman että se kertoi mitään Ladojen tai muiden autojen ominaisuuksista niin en sitä todellakaan niin ymmärtänyt lukea. Anteeksi siitä. 

Vierailija
29/39 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ehkä 100km työmatkaa lähtisi ladalla joka päivä työntämään, mutta nurkissa pyöriessä hyvä peli.

100 km on Ladalle liian rankka juttu. Moottoriremppa pitää tehdä ainakin 2 kertaa sillä matkalla, mutta jos pääsee kävellen kotiin, kun se laukeaa, niin suosittelen.

En ole koskaan kuullut puhuttavan ladan luotettavuusongelmista, ja 20v sitten niitä sentään oli joka toisella.

Vierailija
30/39 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kulkeehan se lada hyvin aina silloin kun ei satu olemaan jollain tavalla rikki. Ladahan suunniteltiin helposti itse korjattavaksi juuri siksi että sitä korjattavaa tulee varsin usein.

Entisenä Ladan omistajana voin sanoa, että asia on päinvastoin. Normaalit huollot on helppo tehdä itse, mutta korjattavaa siinä on vähän. Eihän siinä osiakaan ole kovin paljon.

Samaa mieltä. Yli kymmenen vuotta tuli takaveto Ladoilla aikoinaan ajettua.

Yksinkertaisia ja luotettavia autoja. Tietenkin ovat myös hieman karuja. Mulla oli mallit 2101 ja 21051, eli pyöreälamppuinen ja kanttilamppu.

Vierailija
31/39 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan kuullut puhuttavan ladan luotettavuusongelmista, ja 20v sitten niitä sentään oli joka toisella.

..siis puhuttavan sillä tavalla kuin vaikka jostain nykyvolkkareista, jotka tsi:n ja dsg:n ansiosta alkaa olla jo yleinen vitsi.

Vierailija
32/39 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lada kesti ajamista siinä, kuin muutkin autot. Ei se ollut vähemmän kestävä, kuin vaikka Nissan tai VW.

Vierailija
33/39 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, asun haja-asutusalueella. Mutta Ladalla en silti kehtaisi ajaa vaikka se olisi viimeinen vaihtoehto.

No onneksi nykyään on paljon muitakin autoja jotka starttaavat talvella. Kyllä se Webaston kesälämpimäksi lämmittänyt laatuauto on huomattavasti kivempi vaihtoehto kuin kyllä käyntiin lähtevä mutta aluksi pakastinta muistuttava Lada joka on kaivettu lumikasan alta ja jonka ikkunat on otsa hiessä raaputettu puhtaiksi.

Olet oikeassa, mutta tästä asiasta ei ollut lainkaan kyse. JOS on Webaston lämmittämä laatuauto, se tietenkin on kivempi vaihtoehto. Minulla oli myös se laatuauto, mutta ei Webastoa sitä lämmittämässä. SE ei lähtenyt käyntiin, mutta Lada lähti. Ja kun minun piti valita häpeän (?) ja pitkän kävelyn, kovalla pakkasella,  väliltä, minulle kelpasi Lada. Ja sen asian ei pitäisi millään tavalla kaivertaa kenenkään napaa, mutta näköjään siitäkin asiasta pitää näsäviisautta osoittaa, ja samalla omaa tyhmyyttä julistaa.

Vierailija
34/39 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvisessa nurkka-ajossa Lada on kyllä yksi hauskimpia keksintöjä mitä voi kuvitella.

Vierailija
35/39 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertomalla oma kokemus keskustelupalstalla yritetään yleensä aina sillä todistaa jonkun asian yleispätevyys. Jos sinun tarkoituksesi oli vain kertoa hauska pikku tarina elämästäsi ilman että se kertoi mitään Ladojen tai muiden autojen ominaisuuksista niin en sitä todellakaan niin ymmärtänyt lukea. Anteeksi siitä. 

Kiitos vastauksesta. Saat anteeksi.

Vierailija
36/39 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustuuko tämä ihan omiin kokemuksiin? Minä ajelin käytettynä ostamallani Ladalla lähes 60 000 kilometriä ja ehjänä autona se minulta ostettiin pois. Täytyy olla jotain vikaa kuskin selkänojan ja ratin välillä, jos Lada ei kestä.

Vierailija
37/39 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut vanhojakin Mazdoja, Mitsuja, Nissaneita, Fordeja, bensa autoja ja milloinkaan ei ole pakkasen takia jäänyt käynnistymättä. Sitä ei muuten auton viaksi lasketa jos akku on entinen.

Vierailija
38/39 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirppi ja vasara käteen, niin huolto hoituu.

39/39 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustuuko tämä ihan omiin kokemuksiin? Minä ajelin käytettynä ostamallani Ladalla lähes 60 000 kilometriä ja ehjänä autona se minulta ostettiin pois. Täytyy olla jotain vikaa kuskin selkänojan ja ratin välillä, jos Lada ei kestä.

Aikoinaan oli farmarilada työsuhdeautona :) Ei kertaakaan jäänyt välille ja työpäivänä joutui (tai pääsi) sillä ajamaan 20-200km matkan. Radion kun laittoi isolle niin kaikki varoitusvalot mittaristossa välkkyivät musiikin tahtiin ja pomo piti pahana kun en puhelimeen vastannut. Ymmärsi kyllä syyn kun sanoin ajomelun olevan niin iso ettei puhelimen ääni kuulu. Kulutus oli maltilliset 15 litraa sataselle :D Tuhansia ja tuhansi kilsoja tuli, mikään ei hajonnut

-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi