Puoli tuntia kävelty juoksumatolla
Vielä toinen puoli tuntia ja illalla tunti. Alkaa läski sulaa...
Kommentit (34)
Mä kahlasin tunnin lumihangessa. Varmasti tehokkaampaa kuin sinun kävelysi. Ja sain raitista ilmaa.
Ei kai kukaan ole niin tyhmä, että kuvittelee laihtuvansa tuollaisella?
Vierailija kirjoitti:
Ai kahden tunnin kävelyllä päivittäin? Miksei laihtuisi?
Hyvä! Puolituntia kävelyä on aina parempi, kuin ei mitään. Kaikki liikkuminen on hyväksi!
Vierailija kirjoitti:
Kävellessä kuluu noin 300 kcal tunnissa, mutta kokonaiskulutus piristyy pidemmäksikin ajaksi.
Miksi ei laihtuisi, jos kuluttaa päivittäin 600 kcal extraa?
Jethrokin laihdutti kymmeniä kiloja kävelemällä tunnin päivässä juoksumatolla.
Vierailija kirjoitti:
Sinä vaikutat tyhmältä.
Mä laihduin 25 kg kävelemällä 2 h joka päivä. Samalla kevensi ruokavaliota. Jätin kävelyn, paino alkoi nousta. Eli kyllä sillä laihtuu.
Vierailija kirjoitti:
Mä kahlasin tunnin lumihangessa. Varmasti tehokkaampaa kuin sinun kävelysi. Ja sain raitista ilmaa.
Saat kirkkaamman mitalin ja aplodit 👏
Mulla kans. Kävelen reippaasti kävelymatolla, koska juokseminen tuntuu inhottavalta. Aivan varmasti on hyötyä kaikin puolin ja hiki tulee. Kaikki liikunta on hyvästä. Älä anna muiden vähätellä kuntoiluasi.
Kävely on oikein hyvää liikuntaa!
2 h kävelyä/pv on kuitenkin jo paljon, ja jos ei ole ennen kuntoillut ja ylipainoa on reippaasti, nivelet ja jalat ylipäätään on aika kovilla äkkinäisestä muutoksesta. Olethan ottanut huomioon :)
Kävelystäkin voi saada rasitusvammoja, joista paraneminen vie kauan.
Kuntoni on niin huono, että 5-10 minuuttia kävelyä matolla ja olen hengästynyt. Siitä huolimatta teen treenin (!?) monta kertaa päivässä, tuloksia joudun tietysti tällä vauhdilla odottamaan. Mutta kun aiemmin vain istuin ja surin kilojani ja laiskuuttani, olen iloinen, että aloitin, enkä tiedä yhtään hyvää syytä miksi en jatkaisi. Minua voipi sitten tällä foorumilla arvostella ihan kuka vaan, ei se ole minulta pois!
Te jotka kävelette juoksumatolla: katsokaa ikkunasta ulos.
En oikeasti voi ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Joo katsoin. Siellä tulee räntää vaakatasossa.
Hyviä kuntoiluhetkiä kaikille! Liikunta on yleensä aina hyvä juttu ja kävely terveellistä. Jatkakaa vaan samaan malliin....
Vierailija kirjoitti:
Siis tämä talvihan on ollut ihan helvetillinen ulkona kävelyn kannalta. Jos ei ole niin märkää, että on jalat märkinä, niin on niin liukasta ettei nastoillakaan tule kävelystä yhtään mitään, ja/tai tuulee ja sataa vesipaskaräntälunta senttikaupalla. Kun eilen katsoin viikonlopun sääennusteen niin teki mieli parkua.
Juoksumattoa ei ole, koiran kanssa on ulkoiltava säällä kuin säällä, mutta parin vuoden kuluttua tämä ilmasto jää taakse.
Läski alkaa suljaa 90 minuutin kävelyn jälkeen, joten sinuna kävelisin sen kaksi tuntia putkeen.
Ulkona liikkuminen on pukeutumiskysymys, hyvät nastakengät ovat ainakin ehdottomat näillä keleillä, kunnolliset sadevaatteet myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai kahden tunnin kävelyllä päivittäin? Miksei laihtuisi?
On tuo parempi kuin ei mitään mutta tuollainen matalan intensiteetin treeni alkaa kunnolla polttamaan kaloreita vasta ensimmäisen tunnin jälkeen. Parempi tulos tulisi, jos kaverisi tuon 2h kerralla.
Lisäksi tuollainen treeni tehostaa aineenvaihduntaan vain noin tunniksi tai kahdeksi treenin jälkeen. Kunnon salitreeni, eli voimaharjoittelu tehostaa sitä jopa 48 tuntia.
Ihan peräti puoli tuntia _kävelyä_. Vau! Laihdut ainakin gramman.
Ei jumal. uta...