Psykoosilääkeinjektio
Mitä teen? Mulle alotettiin lääke nimeltä Abilify Maintena
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Onko oikeasti vaihtoehtoja? Joko ottaa sen piikin vapaaehtoisesti tai sitten valkotakkiset ottavat pakko-otteeseen ja antavat sen väkisin. Niin se menee sairaalassa.
Harhat tai sellaiset harhaisuusjaksot menevät kyllä aikanaan ohi.
Vierailija kirjoitti:
Onko oikeasti vaihtoehtoja? Joko ottaa sen piikin vapaaehtoisesti tai sitten valkotakkiset ottavat pakko-otteeseen ja antavat sen väkisin. Niin se menee sairaalassa.
Jokaisella ihmisellä on itsemääräämisoikeus. Niin kauan, kuin ei joudu sairaalahoitoon ja siellä olevat lääkärit aseta tahdonvastaiseen hoitoon.
Mikä itse asiassa kuitenkin on minusta kaikkien ihmisoikeuksien vastaista. Jokaisen ihmisen perusoikeuksiin pitäisi kuulua jokaisen saada päättää omasta hoidostaan ja niihin kuuluvista asioista, myös lääkityksen osalta.
Et siis ole se lastenkotilainen joka täällä kyselee usein? Mitä tuohon osaisi sanoa. Itse lopetin tuon lääkkeen.
24 sanoi hyvin. Itsemääräämisoikeus ja oikeus päättää lääkkeistä.
Vierailija kirjoitti:
Pahuus on pahin mielensairaus.
Niin mihin tämä liittyy? Ap on tuskin paha, jos on harhoja.
Tuota lääkettä saisi antaa vain neljä kuukautta. Silti sitä määrätään vuosiksi täysin vastuuttomasti. Yksi haittavaikutus on äkkikuolema.
Avohoidossa ei ole pakkolääkitystä. Niinpä minäkin lopetan abilify maintenan vastoin lääkärin ja hoitajan tahtoa.
Olen svohoidossa