Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

16v ei halua kesätöihin

Vierailija
12.01.2021 |

Huh. En kai voi häntä pakottaa töitä hakemaan. Mikään ei huvita, paitsi kaverit ja hömppäily. Miten motivoida peruslaiskaa tyttöä?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kesätöitä ole tarjollakaan eikä ainakaan alaikäisille.

Vierailija
22/26 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä tule pettymystä, kun ei pääse kuitenkaan. Alle 18 vuotiasta ei oteta minnekään, koska nykyään lapsityövoiman käyttö on kielletty. (Jostain on tullut käsitys, että työnteko on pahasta nuorelle)

Höpö höpö. Meidän paikkakunnalla pääsee kunnan kesätöihin jo 8.luokan jälkeisenä kesänä ja hyvin on nuoret halunneet töihin. Mikään laki ei estä kesätöitä ja laki sallii jopa kouluvuoden aikana tehtävää työtä kunhan se ei haittaa koulunkäyntiä.

Kunnan kesätöissä palkkaa jää noin 5€/tunti, eli eipä paljoa kannata.

Raha ei pitäisikään olla kesätöissä se pääasia, vaan työkokemuksen kerryttäminen. Ensimmäinen ns. oikea työ on todella paljon helpompi saada, jos on edes muutamalta kesältä pieni työpätkä ja sitä kautta mahdollisesti joku entinen esimies suosittelijana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidänkään 17 v halua töihin, raha ei motivoi. Onneksi opiskelu kuitenkin kiinnostaa.

Vierailija
24/26 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, että kyse on laiskuudesta, eikä esimerkiksi ahdistuksesta tai masennuksesta? "Peruslaiska" kuulostaa juuri siltä, millainen järkevän ihmisen kannattaa nykypäivänä tietoisesti ollakin.

Vierailija
25/26 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika lapsellisen oloinen tyttö ollakseen 16-vuotias.

Lapsilla jos kellä on ihan oikeuskin olla lapsellisia.

Kyllä mä olen 15-vuotiaasta asti tehnyt jos jonkinlaisia töitä vaikka kotoakin olisi saanut tarpeeseen rahaa. Halusin kuitenkin olla sen verran itsenäinen ettei tarvitse selitellä jokaista pennosta.

Vierailija
26/26 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika lapsellisen oloinen tyttö ollakseen 16-vuotias.

Lapsilla jos kellä on ihan oikeuskin olla lapsellisia.

Kyllä mä olen 15-vuotiaasta asti tehnyt jos jonkinlaisia töitä vaikka kotoakin olisi saanut tarpeeseen rahaa. Halusin kuitenkin olla sen verran itsenäinen ettei tarvitse selitellä jokaista pennosta.

No, kaikki eivät ole, ja tiedostat sen varmaan itsekin.