Miten jakaisit lottovoittosi ?
Jos saisit vaikka viiden miljoonan lottovoiton niin miten jakaisit sen vai pitäisitkö kaiken itselläsi?
Paljonko lapsillesi, sisaruksille, vanhemmillesi, muille sukulaisille, puolison sukulaisille, ystäville, hyväntekeväisyyteen?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lapsille puolet yhteensä, miehelle neljännes
Ja lapset maksaisi (oletetaan, että heitä on 2) kumpikin 250 000 eurostaan lahjaveroa noin 30 000 e ja puoliso omasta osuudestaan saman verran. Näin 1 miljoonan potista olisi verojen jälkeen jäljellä 990 000 e. Valtio kiittää.
Ota yhteyttä, jos ikinä voitat lotossa. :D
en yhtää ostan ison bukkeri mikä maksaa sen yli 3 miljoonan ja 0 euroa hyväntekeväisyyteen
bukkeri tarpees iso mun perhelle ja ystävän perhelle muut ihmiset saa kuolla jos maailma loppu tulee
Lahjoittaisin eläinsuojeluun, varsinkin kissoille. Lahjoittaisin ison summan myös kahdelle ystävälleni ja tietenkin kehottaisin tekemään siitä verottajalle ilmoituksen, sen voi tehdä helposti verkossa. Pienempiä, alta viiden tonnin verovapaita lahjoituksia tekisin myös muutaman. Lopuilla rahoilla ostaisin miehelleni ja itselleni ison talon isolla tontilla merenrannalta ja eläisimme loppuelämämme sillä mitä sen jälkeen sitten rahoista jäisi - mikä onnistuisi ihan kivasti, koska lähentelemme jo kuuttakymppiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noista jaettavista menisi sitten muhkeat lahjaverot, valtio kiittää :) Itse mietin asiaa vasta sitten jos voitan, todennäköisyys sille on äärimmäisen minimaalisen pieni vaikka lottoankin joka viikko.
Heh, et sitten pidemmälle ajatellut. Ihan ensin marssin asianajan luo ja sanon että miten tässä nyt tehdään kun on viiden miljoonan euron voitto ja lotto on tehty yhdessä miehen ja lasten kanssa mutta on vain yksi kuponki. Sitten lakimiehen avustuksella imoitetaan Veikkaukselle kuin suurella osuudella kukin on osallistunut. MInä 30%, mies 30%, lapsi A 20%, lapsi B 20%, lapsi C20%. Lakimiehelle on toki esitetty kuitti jossa kukin on maksanut euron lottokupongista minulle, kupongin ostajalle oman osuutensa verran.
Ei mene senttiäkään lahjaveroa.
Kuka sen ylimääräisen 20 % maksaa, asianajajako? 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noista jaettavista menisi sitten muhkeat lahjaverot, valtio kiittää :) Itse mietin asiaa vasta sitten jos voitan, todennäköisyys sille on äärimmäisen minimaalisen pieni vaikka lottoankin joka viikko.
Heh, et sitten pidemmälle ajatellut. Ihan ensin marssin asianajan luo ja sanon että miten tässä nyt tehdään kun on viiden miljoonan euron voitto ja lotto on tehty yhdessä miehen ja lasten kanssa mutta on vain yksi kuponki. Sitten lakimiehen avustuksella imoitetaan Veikkaukselle kuin suurella osuudella kukin on osallistunut. MInä 30%, mies 30%, lapsi A 20%, lapsi B 20%, lapsi C20%. Lakimiehelle on toki esitetty kuitti jossa kukin on maksanut euron lottokupongista minulle, kupongin ostajalle oman osuutensa verran.
Kuka sen ylimääräisen 20 % maksaa, asianajajako? 😀
Sori, heitin luvut ihan lonkalta enkä tarkistanut :DDD, ehkä se oli joku lisäarvonta.
Taitaisin mennä nordnetille morjenstelemaan ja ihmettelemään miten se 12 kuukauden osinko malli toimikaan mitä kaikkea siinä kuuluisi ostaa.
verottaja ei salli että antaisin rahaa kellekkään mutta toisen ihmisen kuluja saa kylläkin maksaa vapaasti.
Joten voisi kyllä järjestää kuluttomat asunnot ja muut perustarpeet ja jopa luottokortit jollai 4000e limiitteilla.
Tosin hieman julmaa hän tuo on kun helposti vie kaikki oma draivit kehittyä ja mennä eteenpäin elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen mitään juristia tarvita. Joka kioskilla on sopimuspohjia, tai sitten tulostat netistä veikkauksen sivuilta. Prosentit vain kohdalleen (niin että tulee yhteensä sata, vink vink) ja nimet alle, päiväät ennen arvontaa. Ei mene senttiäkään lahjaveroa.