Tunnetko ketään isosti voittanutta veikkausvoittajaa tai oletko itse?
Olemme usein kaveripiirissä pohtineet tätä (keski-suomen alue) että tietääkö kukaan meistä sellaista henkilöä, joka olisi voittanut joskus lotossa, eurojaskassa tai jossain vastaavassa. Tulos on pyöreä nolla! Vaikka vanhempamme ovat veikanneet, isovanhemmat ovat lotonneet, koulussa kaveripiiri on erittäin laaja ja eri paikkakunnilta saapuneita opiskelijoita niin silti kukaan meistä ei ole koskaan kuullut jonkun todellisen ihmisen voittavan lotossa. Eiks se ole aika outoa? Kuinka monta lottomiljonääriä suomessa muka edes on?
Kommentit (24)
Tunsin kerran tyypin, jonka vanhemmat olivat voittaneet 1970-luvulla loton päävoiton. Olivat ostaneet talon. Mutta siinäpä se sitten olikin, eivät olleet mitään ökyrikkaita, vaan normaalisti työtä tekeviä ja opiskelevia.
Jos voittaisin, en kertoisi kuin kahdelle aikuiselle lapselleni jotka perivät sitten minut.
Tunnen lotossa pääpotin voittaneen. Itse olen voittanut 20 € porukkalotossa.
Olin aiklinaan kaupss töissä ja yks vakkariasiakas sano, että arvaa kelle tuli vikingin päävoitto:)
Serkun anoppi. Sen paremmin en häntä "tunne" mutta muuttuipahan serkun perheenkin elämä hieman reteemmäksi.
Ja jostain syystä esim Eurojackpotin voitto menee aina jossain Pihtiputaan ABC:llä ilman veikkauskorttia pelanneelle. Kuinka kätevää, äärimmäisen helppoa huijata, että muka joku voitti. Suomalaisethan ei rahoilla leveile, joten kukaan ei odotakaan näkevänsä pihtiputaalaista ökyilijää. Isoja voittoja on tullu Suomen pikkupaikkakunnille niin paljon, että maakunnat on täynnä miljonäärejä. Tai ”on”.
Tietysti voi myös miettiä, kun netissä täytät kupongin, on se rivi siellä heti tiedossa. Onko miten helppo ”arpoa” sellainen rivi, jota kukaan ei veikannut...?
Ja sanokaa minun sanoneen, seuraava iso Eurojackpot-voitto menee taas jollekin pikkupaikkakunnalle.
Tunnen muutaman lottomiljonäärin. Tosin voitoista on 30 vuotta aikaa ja rahat on tuhlattu jo.
Entinen työkaveri. Se oli ihan pelihullu. Voitti loton pääpotin ja pelasi sen pois muutamassa vuodessa.
Mun yläasteen luokkakaverin juoppo isä voitti päävoiton kun oltiin parikymppisiä ja poika armeijassa silloin. Ilmeisesti osasi vaimon vahtimana laittaa vanhan ok-talon kuntoon ja jakaa rahoista jotain lapsilleen ennen kuin joi loput.
Ei ole outoa. Todennäköisyys voittaa on naurettavan pieni. Nekin rahat kannattaa ennemmin sijoittaa kuin pelata.
Meidän naapurikiskalla joku voitti 10 miltsiä muutama vuosi sitten. Veljeni lähetti heti viestin, että jos voittaisin 10 miljoonaa lotossa, antaisin molemmille siskoilleni heti miljoonan. :) No en se ollut minä.
En tiedä ja jos voittaisin itse ison potin, pyrkisin olemaan siitä hiljaa. Toki uteliaita kyselijöitä riittäisi, mutta keksisin selitykseksi hyvät sijoitustuotot ym.
Olen tavannut yhden, voitti kauan sitten (1990-luvulla ) miljoona puntaa lotossa Briatanniassa. Ei ole tuhlannut rahojaa, vaan elää oikein hyvin ja aika normaalisti tuloillaan.
Vierailija kirjoitti:
Meidän naapurikiskalla joku voitti 10 miltsiä muutama vuosi sitten. Veljeni lähetti heti viestin, että jos voittaisin 10 miljoonaa lotossa, antaisin molemmille siskoilleni heti miljoonan. :) No en se ollut minä.
Olen myynyt veikkauksen pelejä ja todennut, että aika monetkin asiakkaat lupailevat suunnilleen pienen osuuden jopa hyvästä asiakaspalvelusta myyjälle, jos voittavat lotossa pääpotin. Käytännössä jos voitto tulisi, tilannehan olisi kaikkea muuta.
Vierailija kirjoitti:
Ja jostain syystä esim Eurojackpotin voitto menee aina jossain Pihtiputaan ABC:llä ilman veikkauskorttia pelanneelle. Kuinka kätevää, äärimmäisen helppoa huijata, että muka joku voitti. Suomalaisethan ei rahoilla leveile, joten kukaan ei odotakaan näkevänsä pihtiputaalaista ökyilijää. Isoja voittoja on tullu Suomen pikkupaikkakunnille niin paljon, että maakunnat on täynnä miljonäärejä. Tai ”on”.
Tietysti voi myös miettiä, kun netissä täytät kupongin, on se rivi siellä heti tiedossa. Onko miten helppo ”arpoa” sellainen rivi, jota kukaan ei veikannut...?
Ja sanokaa minun sanoneen, seuraava iso Eurojackpot-voitto menee taas jollekin pikkupaikkakunnalle.
Joo, sä todella TIEDÄT nämä asiat. Luulemiset ovat ihan muille...
Tiedän yhden perheen jonka huhutaan voittaneen lotossa