Miksi en kelpaa kummiksi?
Minulle on käynyt kahdesti niin, että olen etukäteen saanut käsityksen, että pääsen ystävän lapselle kummiksi ja sitten, kun vauva on syntynyt niin asiasta ei ole enää puhuttu mitään. Ne olen kuitenkin saanut käsiteltyä lievinä pettymyksinä.
Mutta sisarusteni lasten kohdalla en ole päässyt asiasta yli. Minulle on jopa kaksi eri kertaa sanottu, että ajattelivat ensin minua ilmanmuuta, mutta sitten totesivat, että minähän olen lapsen elämässä muutenkin. Kuitenkin samalla sitten valittu toinen sisarus kummiksi. Eikö hän sitten ole lapsen elämässä muuten? Eikö sovi kummiksi, jos tiedetään olevan osallistuva lapsen elämässä jokatapauksessa?
Toi on kaikkein vaikeinta ollut, kun on vielä sanottu, että meinattiin eka, mutta ähäkutti ei sittenkään valittu sua.
Kommentit (6)
Ite en käynyt riparia ja olen kummi.
En vaan virallisesti mutta mitä väliä
Vierailija kirjoitti:
Ei siitä kummiudesta oikeasti saa mitään sellaista, mitä ei tätinä ei voi saada. Helpommalla pääsee ja voi huoletta ostaa vain halpoja lahjoja.
Tiedän ettei saa, mutta tunnen vain itseni jotenkin tyhmäksi ja se, että asiasta on vielä sanottu ääneen mulle.
Onnea, väistit luodin :) voit nauttia tätiydestä joutumatta kantamaan kummiuden taakkaa!
Oletko koskaan suoraan kysynyt, miksi et tule valituksi? Ja että se harmittaa sinua? Minulla on samanlainen tilanne. Olen erittäin lapsirakas ja pidän leikkimisestä, hulluttelusta lasten kanssa. Minusta on ihana paistaa vaikka lettuja lapsivieraille tai ylipäätään keksiä jotain vähän spessumpaa hommaa, mutten ole ilmeisesti kummimateriaalia kuitenkaan tai elovena-tytön näköinen sillä minulla ei ole kummilapsia. Minulla on esim tatuointeja mutten ole mikään kriminaali. Tatuointini olen ottanut vanhempieni kunnioitukseksi ja muistuttamaan ns oikealla polulla pysymisestä. Minulla on pitkä värikäs tukka, mutta rakastan värejä muutenkin - en halua olla tylsä jakkupukuinen elovena!
Mutta en aio muuttaa ulkonäköäni sen vuoksi että kelpaisin kummiksi jollekkin. Jos en näin kelpaa niin sitten ei. Toivottavasti saan joskus olla pirteä, hassutteleva äiti omille lapsilleni!
Ei siitä kummiudesta oikeasti saa mitään sellaista, mitä ei tätinä ei voi saada. Helpommalla pääsee ja voi huoletta ostaa vain halpoja lahjoja.