Miksi paidat haisee pyykinpesun jälkeen
Muutamat käytetyt paidat haisee tunkkaiselle pesun jälkeen ja toiset ei, onko paidat tulleet tiensä päähän vai miksi niihin jää paha haju? Käykö teidän vaatteille samalla lailla ja heitättekö roskiin?
Kommentit (47)
Pyöräytä se pesukoneesi puhtaaksi maksimikuumuudella.
kokele etikasa pestä ja sitten veessä
Vierailija kirjoitti:
Onko mustia? Mustat haisee pahalle. Pitää pestä väljässä vedessä ja kuivattaa hyvin tuulettuen.
Ilmiannettu vihapuheena.
Vierailija kirjoitti:
Onko mustia? Mustat haisee pahalle. Pitää pestä väljässä vedessä ja kuivattaa hyvin tuulettuen.
Harmaita paitoja. Voiko ne alkaa haisemaan kun niitä käyttää riittävän usein? Saman olen huomannut pyyheissäkin. Kauanko pidät pyyhkeitä käytössä ennen kuin heität pois?
Jos on tummia vaatteita, joissa tunkkainen haju, niin kokeile pyykkietikkaa huuhteluaineen tilalla. Auttoi meillä ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Ei se voi siitä johtua kun kaikki paidat ei haise pahalle, vain tietyt paidat haisee. Olen joskus pessyt tyhjänä ja kuumana.
Vierailija kirjoitti:
peset liian kylmässä
40 astetta, miksi toiset paidat ei haise ja toiset haisee?
Oletko käyttänyt pyykkien desinfiointiainetta huuhteluaineen tilalla? Kokeile. Mulla ainakin hävis pinttyneet hajut pois paidoista.
Mulla kaksi paitaa haisee aina, muut ei haise pesun jälkeen millekään.
Tuntuu, että joillekin keinokuiduille käy niin.
Vierailija kirjoitti:
Oletko käyttänyt pyykkien desinfiointiainetta huuhteluaineen tilalla? Kokeile. Mulla ainakin hävis pinttyneet hajut pois paidoista.
En ole koskaan käyttänyt huuhteluainetta. Voisko vaan olla että kun vaatetta käyttää riittävän usein ja pesee usein niin ne alkaa haisemaan.
Mulla haisi kans jotkut paidat ja pyyhkeet. Jätin huuhteluaineen pois ja aloin käyttämään pyykkietikkaa. Eipä haise enää. Se myös et kannattaa pestä 60 asteessa aina välil ainakin.
Kuten täällä on jo neuvottukin nin etikkaa huuhteluaineeksi, toimii.
Musta tuntuu ainakin, että jotkut tietyt vaatteet, ts. tietyt materiaalit, haisee pahemmin. Pyykkietikka tosiaan vähän auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Huomasin, että jos kone jäi pesun jälkeen kunnolla tuulettamatta, seuraava satsi haisi tunkkaiselle. Pesin koneen sitten sitruunahapolla ja heti perään kloriitilla, mutta sama ilmiö jatkui. Sitten huomasin, että täyttöaukon tiivisteen välissä ja alla on savea ja liejua. Niitä kun kaivoin pois sen mitä sinne sain alle rättiä ja harjaa tungettua kloriitti apuna ja sitten vielä pesuohjelma päälle, niin nyt on raikas kone.
Sanoohan sen järkikin, jos kone haisee, siellä on likaa. Vesi ei haise.
Vierailija kirjoitti:
Pese vähintään viidessä kympissä
Mun pesukoneessa ei ole tuollaista astelukua. On vain 20, 40, 60 ja 90 astetta. -En ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomasin, että jos kone jäi pesun jälkeen kunnolla tuulettamatta, seuraava satsi haisi tunkkaiselle. Pesin koneen sitten sitruunahapolla ja heti perään kloriitilla, mutta sama ilmiö jatkui. Sitten huomasin, että täyttöaukon tiivisteen välissä ja alla on savea ja liejua. Niitä kun kaivoin pois sen mitä sinne sain alle rättiä ja harjaa tungettua kloriitti apuna ja sitten vielä pesuohjelma päälle, niin nyt on raikas kone.
Sanoohan sen järkikin, jos kone haisee, siellä on likaa. Vesi ei haise.
Siis paikka, josta savi löytyi ja oli vuosia puhdistamatta, oli luukuntiivisteen ja pesurummun väli. Sitä tiivisteen päärmettä, joka sekin limoittuu, olin kyllä putsaillut.