Taipuisat hiukset
Keskustelua aiheeseen liittyen, esim. miten peset ja hoidat, muotoiletko mitenkä, mitä tuotteita käytät, yleensä mitä mieltä olet sellaisesta hiuslaadusta?
Kommentit (54)
Tarkoitatko sellaisia hiuksia, mitkä ei ole varsinaisesti kiharat, mutta luontuvat?
Itsellä on siis taipuisat hiukset. Välillä ovat suoremmat ja välillä kiharammat, riippuen monesta tekijästä. Käytän mieluummin hoitavampia kuin peseviä hiustenhoidossa, toki toisinaan myös peseviä tarvitaan. Hiustenmuotoilussa voidemaisia tuotteita, muotovaahtoja tulee eniten käytettyä. Hiustuote merkkejä jota nykyään käytössä: XZ, Herbina jne. Föönin omistan, sitäkin tulee vähän käytettyä, muotoilurautoja en omista. Ap
Taipuisat hiukset - Jotka ei ole piikkisuorat eikä myöskään käkkärät, jotain siltä väliltä. Kuvaisiko, että hiukset taipuilee kevyesti, joskaan ei ns aidon kiharan lailla. Ap
Mulla on luonnontaipuisast hiukset. Jotain kampaamon shampoota ja hoitoainetta käytän, mutta en mitään muita tuotteita. Hiukset kuivaa päähän ja hieman vain harjaan niitä, mutta muuten ei tarvitse laittaa mitenkään, koska ne näyttää ihan hyvältä noin. Kampaajankin sanoi, että minulla on maailman helpoimmat hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on taipuisat hiukset? Kuvaa?
Googleta, löytyy kuvia kyllä. Ap
Oletko tutustunut Facebookin Curly Girl- ryhmään? Tai ylipäätään kannattaa tutustua tähän CG- metodiin.
Olen todennut helpommaksi pitää hiukset pitkinä. Silloin ne on riittävän "painavat" ettei mitään outoja töyhtöjä nouse mihinkään. Otsatukkaakin jos pidän, se pitää erikseen kihartimella suoristaa tai laitan suihkun jälkeen paplarit. Jos annan otsatukan kuivua itsestään, ne voi sojottaa kuin mitkäkin puhvelinsarvet sivuille tai mihin vain suuntaan.
Hyvä hoitoaine oltava, myös sellaista hiuksiin jätettävää.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko sellaisia hiuksia, mitkä ei ole varsinaisesti kiharat, mutta luontuvat?
Juu. Ap
Vierailija kirjoitti:
Oletko tutustunut Facebookin Curly Girl- ryhmään? Tai ylipäätään kannattaa tutustua tähän CG- metodiin.
Curly Girl- metodista oon lukenut netistä eri sivuilta ja bloggaajien jne omia kokemuksia. Fb ryhmä ei ole tuttu. Miulla olisi monia sopivia tuotteita CG- metodiin, mutta sitten jäisi kaappiin monet tuotteet käyttämättä, jotka ei ole sopivia metodiin. Jos siis metodiaa "noudattaisi" ohjeiden mukaan. Jotenka nykytilanteessa en alottaisi kokeilemaan, tulevasta ei vielä tiedä. Ap
En ole ikinä nähnyt hiuksia, jotka eivät olisi taipuisia. Millaisia ovat aloittajan ehkä tarkoittamat ei-taipuisat? Sellaisiako että jos vähänkin taivuttaa niin napsahtavat poikki? Miten sellaisia hiuksia kenelläkään voi ylipäätään olla päässään?
Puolipitkä malli on itselle helpoin. Liian lyhyt ja taipuu minne sattuu. Pitkät, eikä taipuisuus näy. Tykkään leikkauttaa hiukset hyvin voimakkaasti kerroksittain, jolloin taipuisuus tulee hyvin esiin.
Käytän luonnonkosmetiikkaa, palashampoota ja hoitoainetta. Pitäisi käyttää kyllä jotain syvähoitoa aina välillä, kampaaja aina kommentoi hiuksia kuiviksi (minä olen tottunut ajattelemaan, että siinä vaiheessa ne vaan leikataan lyhyemmiksi, mutta ilmeisesti ei olisi pakko).
Kun hiusten malli on hyvä, tykkään itse mennä nukkumaan kostealla tukala. Aamulla ihanan villi kuontalo, ja harjaamisen jälkeen kauniit laineet.
Vierailija kirjoitti:
Olen todennut helpommaksi pitää hiukset pitkinä. Silloin ne on riittävän "painavat" ettei mitään outoja töyhtöjä nouse mihinkään. Otsatukkaakin jos pidän, se pitää erikseen kihartimella suoristaa tai laitan suihkun jälkeen paplarit. Jos annan otsatukan kuivua itsestään, ne voi sojottaa kuin mitkäkin puhvelinsarvet sivuille tai mihin vain suuntaan.
Hyvä hoitoaine oltava, myös sellaista hiuksiin jätettävää.
Taipuiset hiuksetkin on uniikkeja jokaisella - toisilla sojottaa hiukset minne sattuu, on takkupesä altiutta yms.
Hyvä hoitoaine ja myös jätettävä sellainen on tärkeä itsellekin. :) ettei hiukset tyyliin jää epämääräiseksi takkupesäksi toisinaan. Ap
Minulla on varmaan tuollaiset. Hankalat.
Jos pesen enkä koske niihin ennen kuin kuivuvat, niistä tulee semikiharat.
Jos harjaan, ne taipuvat myöhemmin/kun menen ulos.
Hiukset on liukkaat ja hankalat, jos kiharran kiharruspuikolla, kiharat eivät kestä kauaa.
Parasta on jos hiukseni ovat hieman kuivat ja huonokuntoiset. Silloin pysyvät jotenkin järjestyksessä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on luonnontaipuisast hiukset. Jotain kampaamon shampoota ja hoitoainetta käytän, mutta en mitään muita tuotteita. Hiukset kuivaa päähän ja hieman vain harjaan niitä, mutta muuten ei tarvitse laittaa mitenkään, koska ne näyttää ihan hyvältä noin. Kampaajankin sanoi, että minulla on maailman helpoimmat hiukset.
Noniin, mukava kuulla. :) Ap
Taipuisilla hiuksilla on kyllä oma elämä (ainakin omissa hiuksissa) välillä helposti laitettavat, välillä ei niinkään helpot XD ja just se hiuksissa, onko milloin suoremmat tai kiharammat vaihtelee paljon. Lisäksi hiuksiin vaikuttaa tietysti hoito-pesurutiinit, hiusten käsittelyt jne. Ap
XZ merkillä monia hyviä tuotteita, paras on mielestäni energisoiva hedelmä hoitovoide :) taipuisille hiuksille kultaa. Ap
Up