Taipuisat hiukset
Keskustelua aiheeseen liittyen, esim. miten peset ja hoidat, muotoiletko mitenkä, mitä tuotteita käytät, yleensä mitä mieltä olet sellaisesta hiuslaadusta?
Kommentit (54)
Mulla on aika saman oloiset hiukset kuin tuossa kuvassa, paitsi ne ovat pitkät. Käytän KMS blondishampoota ja hoitista, välillä saman sarjan kosteuttavampia tuotteita. Muotoilutuotteita kuluu, annan yleensä kuivaa itsekseen jos mahdollista. En käytä kihartimia, otsahiukset vedän raudalla suoraksi. On aina yllätys, miltä pesun jälkeen näyttää. Joskus korkkiruuvi, joskus suorempi. Kuivaajalla voi vetää ilman harjaakin tosi suoraksi, jos käyttää tiettyä voidetta. HIukset elävät omaa elämäänsä, minä omaani. Meillä on sellainen sopimus, niin kaikki pääsevät helpommalla. Lyhyemmäksi en leikkauta ennen kuin on ihan pakko, tää on nyt vuosien taistelun jälkeen hyvä pituus.
Taipuisat hiukset ovat mielestäni ihan vaan ärsyttävät. Ensin saan ne kotona kauhealla työllä ns "kuriin", sitten jos ulkona on vähänkin kosteampi ilma, taipuvat hiukset latvoista ylöspäin ja kiharalle. Turhauttavaa. Tyttärillä on sama hiuslaatu, joskinen emmän luonnonkiharana. Nuorempi tytär suoristaa hiuksiaan,ovat puolipitkät. Kun hiukset kostuvat,tytär näyttää lähinnä frodolta. Ei tykkää hiuslaadustaan, joskin hänellä paksut hiukset ja hiuksia paljon. Vanhemmalla myös paksut hiukset, mutta pidemmät, jolloin taipuvat ainoastaan laineille. Pitäisi varmaan vaan opetella tykkäämään näistä karkailevista hiuksista.
Vierailija kirjoitti:
Taipuisat hiukset ovat mielestäni ihan vaan ärsyttävät. Ensin saan ne kotona kauhealla työllä ns "kuriin", sitten jos ulkona on vähänkin kosteampi ilma, taipuvat hiukset latvoista ylöspäin ja kiharalle. Turhauttavaa. Tyttärillä on sama hiuslaatu, joskinen emmän luonnonkiharana. Nuorempi tytär suoristaa hiuksiaan,ovat puolipitkät. Kun hiukset kostuvat,tytär näyttää lähinnä frodolta. Ei tykkää hiuslaadustaan, joskin hänellä paksut hiukset ja hiuksia paljon. Vanhemmalla myös paksut hiukset, mutta pidemmät, jolloin taipuvat ainoastaan laineille. Pitäisi varmaan vaan opetella tykkäämään näistä karkailevista hiuksista.
Voin samaistua et taipuisat hiukset on toisinaan ärsyttävät. Ajan kanssa oon alkanut tykkäämään hiuksistani, etköhän ajan kanssa ehkä alat tykkäämään enemmän hiuksistasi. :) Ap
Puolipitkä polkkatukka, joka takaa lyhyempi. Edessä kummallakin puolella voimakasta kiharaa, mutta takana vain lievää taipuisuutta.
Käytän vain kampaamotuotteita. Kaupan shampoot tekevät hiukset joko hirveäksi takkupörröksi tai liukkaaksi liimaletiksi. Suosikkimerkki KMS. Matrix on myös hyvä.
Curly Girl -metodi ei toimi mulla. Musta tuntuu, että se vaatii karheamman hiuslaadun. Mun pehmeät hiukset muuttuivat ihan kamaliksi. Ja on musta kyllä aika järkyttävää, ettei hiuksia saisi kunnolla edes pestä. Päänahka menee siitä hoitoainepesusta ihan tukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Olen todennut helpommaksi pitää hiukset pitkinä. Silloin ne on riittävän "painavat" ettei mitään outoja töyhtöjä nouse mihinkään. Otsatukkaakin jos pidän, se pitää erikseen kihartimella suoristaa tai laitan suihkun jälkeen paplarit. Jos annan otsatukan kuivua itsestään, ne voi sojottaa kuin mitkäkin puhvelinsarvet sivuille tai mihin vain suuntaan.
Hyvä hoitoaine oltava, myös sellaista hiuksiin jätettävää.
Samat sanat, mikään "leikkaus" ei kuitenkaan näy tai pysy.
Omat on helpot, paksuhkot, pesu illalla, hiukset kosteina nukkumaan, aamulla harjaus. Pidän hiukset melko pitkinä. Sellaista melkein kiharaa saa enemmän esille laittamalla jotain oikein kosteuttavaa hoitoainetta ja sitten rutistelemalla märkää tukkaa.
Täällä paksut taipuisat hiukset, märkänä kähärät eli Lenita Airisto ja Anita Hirvonen jää seuraaville sijoille 😂. Rasvoittuu aniharvoin, joten pesu kerran viikossa. Puoli tuntia hiusnaamio froteehupun alla ennen pesua. Pituus on tisseihin asti ja naamaa ei näy, ellei puristele ohimoille ja latvoihin muotovaahtoa 😆
Itsekin käytän tuota XZ kauraöljy sarjaa, myös sitä naamiota, hyviä ovat :) Ap