Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Turun yliopiston rajoitukset

Vierailija
11.01.2021 |

Nykyiset rajoitukset ovat voimassa 15.1. asti. Onko täällä muita, joita ärsyttää ja turhauttaa, ettei jatkosta ole tiedotettu vielä?

Omassa oppiaineessa lupailtiin jo lähiopetusta erikoisluvalla, mikä täysin ristiriidassa vsshp:n ja jopa yliopiston oman ohjeistuksen kanssa. Huolettaa!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on jo omasta oppiaineesta ilmoitettu, että koko kevään opetus on yliopiston linjauksen mukaisesti etänä. En usko, että erikoislupia lähiopetuksen järjestämiseen annetaan kovin herkästi, ja jos annetaan niin järjestelyissä ollaan varmasti tarkkana.

Itse kyllä tykkään tästä etäopiskelusta. Säästyy paljon aikaa kun ei tarvitse matkustaa yliopistolle, etenkin tuossa pakkassäässä. :)

Vierailija
2/13 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille on jo omasta oppiaineesta ilmoitettu, että koko kevään opetus on yliopiston linjauksen mukaisesti etänä. En usko, että erikoislupia lähiopetuksen järjestämiseen annetaan kovin herkästi, ja jos annetaan niin järjestelyissä ollaan varmasti tarkkana.

Itse kyllä tykkään tästä etäopiskelusta. Säästyy paljon aikaa kun ei tarvitse matkustaa yliopistolle, etenkin tuossa pakkassäässä. :)

Kiva kun olet täällä ja vastasit! 👍😊

Mäkin olen ollut etäopiskeluun tyytyväinen sekä siirtymien puuttumisen että tietenkin vallitsevan koronatilanteen vuoksi. Aikaisemmin olen ollut tyytyväinen myös yliopiston tiedotuslinjaan, mutta nyt on kyllä vähän outo olo. Kuvittelin, että tänään ilmoittavat jatkosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin tartuntalukujen perusteella aika varmana, että etäopetus jatkuu kevään.

Erityislupia voi tulla sellaiseen opetukseen ,jota ei voi jårjestää etänä, vaan joka vaatii ”koskemista”. Edim labraopetus, kliiniset osat lääketieteestä ja biomedialoista, ja muilta osin jotain erityisseminaareja.

Vierailija
4/13 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille myös laitettiin viestiä, että etäopetuksella mennään ja jos rajoituksia höllätään, niin käydään erikseen läpi siirrytäänkö kurssilla lähiopetukseen.

Täytyy kyllä sanoa, että etäopiskelu on sujunut Turussa erinomaisesti. Aikaa säästyy ja kurssien suorittaminen on järjestetty hyvin.

Vierailija
5/13 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille myös laitettiin viestiä, että etäopetuksella mennään ja jos rajoituksia höllätään, niin käydään erikseen läpi siirrytäänkö kurssilla lähiopetukseen.

Täytyy kyllä sanoa, että etäopiskelu on sujunut Turussa erinomaisesti. Aikaa säästyy ja kurssien suorittaminen on järjestetty hyvin.

Mikä siinä sitten on, ettei meille voi kertoa. 😅

Vierailija
6/13 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni on siellä opettajana ja häntäkin turhautti, ettei ole tullut vielä päätöstä, että pääsisi lyömään lukkoon toteutusta

Vierailija
7/13 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen  tietojenkäsittelytieteen puolella tössä... Meillä etää jatketaan koko kevätlukukausi. Mutta tämä on oppiaine johon etäopetus sopii hyvin, kaikissa ei voi kaikkea tehdä etänä. Eikä käsittääkseni ole mitään koko yliopiston linjausta että kaikilla etä jatkuisi koko kevään. Voisi vakavasti häiritä monen valmistumistakin.

Vierailija
8/13 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen  tietojenkäsittelytieteen puolella tössä... Meillä etää jatketaan koko kevätlukukausi. Mutta tämä on oppiaine johon etäopetus sopii hyvin, kaikissa ei voi kaikkea tehdä etänä. Eikä käsittääkseni ole mitään koko yliopiston linjausta että kaikilla etä jatkuisi koko kevään. Voisi vakavasti häiritä monen valmistumistakin.

Osaatko henkilökunnan edustajana sanoa, ketkä näistä linjauksista sitten päättää? Tiedekunta itsenäisestikö? Vai pitääkö saada esim. rehtorin ja muun johdon hyväksyntä?

Tuntuu vaan niin erikoiselta, että osassa oppiaineista on tiedotettu jo jatkosta, ja osassa ei ole kuulunut mitään.

Vierailija
9/13 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettisivujen mukaan yliopiston johto päättää linjauksista. Viimeisin päivitys 14.12.

Vierailija
10/13 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäopiskelu on puuduttavaa, oma mielenkiinto lopahtanut täysin.

Vierailija
11/13 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etäopiskelu on puuduttavaa, oma mielenkiinto lopahtanut täysin.

Onhan se niinkin. Itse ajattelen kuitenkin, että turvallisuus ensin, joten mieluummin tämä.

Vierailija
12/13 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaatko henkilökunnan edustajana sanoa, ketkä näistä linjauksista sitten päättää? Tiedekunta itsenäisestikö? Vai pitääkö saada esim. rehtorin ja muun johdon hyväksyntä?

Tuntuu vaan niin erikoiselta, että osassa oppiaineista on tiedotettu jo jatkosta, ja osassa ei ole kuulunut mitään.

Yliopiston johto päättää isoista linjauksista, mutta kyllä tähän asti ainakin on ollut tiedekunnilla myös liikkumavaraa sen mukaan kuinka toisaalta mitäkin voidaan etänä opettaa ja toisaalta miten tiloissa pystytään järjestämään lähiopetusta turvallisesti. Tartuntatilannehan elää koko ajan myös, ja kyllä nyt jos tämän hetken tilanteessa jossain harkitaan lähiopetuksen avaamista, on selvää että suunnitelma hyväksytetään johdolla. 

Vierailija
13/13 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up