Millä perusteella Signal on parempi vaihtoehto kun Whatsapp?
Onhan niitä muitakin tuon tapaisia, miksi juuri Signal nousi sen korvaajaksi?
Miksei tavalliset viestit enään kelpaa ihmisille, onhan sielläkin multimediaviestit jne
M19
Kommentit (55)
Yhtä hyvin voisi kysyä, että miksi whatsApp?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te jotka näytte Signaliin siirtymisen vaivalloisena: sovellus toimii ihan kuten whatsapp. Eroa ei juuri ole kuin värityksessä ja asennukseen menee sama aika kuin minkä tahansa muun sovelluksen lataamiseen. Ei vaadi uudelleenopettelua eikä muutenkaan vaadi "vaivaa", kuten moni täällä ajattelee. Senkus lataat ja siirryt toiseen sovellukseen.
Vaivalloisinta on käännyttää kaikki kontaktit käyttämään myös Signaalia. Tosin EU:n alueella WhatsAppin kyltymätöntä tiedon- ja rahanhalua rajoittaa tiukempi tietoturvalainsäädäntö kuin muualla maailmassa. Yksi esimerkki siitä, miten pienet valtiot eivät voi enää yksin laittaa monikansallisille yriyksille vastaan.
Pienet maat voivat aivan hyvin liittoutua keskenään missä tahansa asiassa. Irlantihan tässä ilmeisesti oli asian liikkeellepanija.
Kyllä on hyvät oltavat sillä kuka tätäkin sotkua pyörittää. Ihmiset ovat laiskistuneet niin paljon, etteivät jaksa edes siirtyä toisen (lähes täysin identtisen) palvelun käyttäjiksi, vaikka se ei vaadi kuin yhden sovelluksen lataamisen. Suurimmalle osalle ihan sama mitä tietoa heistä kerätään. Kyllä on kissanpäivät jollakin.
Miksi haluaisi antaa lisää rahaa Zuckerbergin perheelle? Signal toimii kansainvälisesti, WhatsApp ei, koska moni lopettaa WhatsAppin käytön. On rikollista myydä kolmansille osapuolille henkilötietoja. Ajattele, kun nämä tiedot päätyvät rikollisten käsiin. Sehän voi aiheuttaa esim. etnisen puhdistuksen.
amerikkalaiset ohjelmistoyhtiöt ovat todenneet että heidän käyttöjärjestelmiään hyödyntävissä puhelimissa on käytetty heistä sopimattomia keskusteluja.
kaikki puhelut on toistaiseksi estetty.
https://www.ts.fi/uutiset/maailma/5189553/amerikkalaiset+ohjelmistoyhti…
Lyhyesti / TL:DR: Signal takaa sinulle huomattavasti paremman yksityisyyden kuin WhatsApp, koska Signal on hyväntekeväisyyttä (avoin lähdekoodi) ja WhatsApp taas kaupallinen sovellus.
Ei Signalilla ole mitään tekemistä Elon Muskin kanssa. Nimenomaan päinvastoin, Signal on ns. avoimen lähdekoodin sovellus joka ei ole kaupallinen laisinkaan. Signal sovelluksella ei kukaan tienaa rahaa laisinkaan, vaan Signal on minun kaltaisieni tietoturvaihmisten HYVÄNTEKEVÄISYYTTÄ, jolla parannamme maailmaa parantamalla ihmisten yksityisyyttä. Signal tarjoaa viestittelyyn huomattavasti paremman yksityisyyden kuin esim. WhatsApp, koska taustalla ei ole olemassa mitään kaupallisia tavoitteita ajavaa yritystä, vaan vain kehitysyhteisö (johon itsekin olen antanut osani). Signal sovelluksen lähdekoodin voit itse lukea (jos osaat koodata) ja kertoa jos sovellus tekee mielestäsi jotain epäilyttävää, vaikkapa möisi tietojasi yrityksille. Kaupallisten sovellusten kuten WhatsAppin lähdekoodeja et voi itse tarkistaa, koska ne ovat liikesalaisuuksia.
Lisäksi Signal salaa viestiliikenteen niin, että maissa (esim. Venäjä, Kiina, Saudi-Arabia, jne.) joissa hallinto tai muut tahot voivat tarkistaa kansalaisten tietoverkkojen liikennettä voivat he painottaa WhatsAppin omistajan Facebookin taipumaan purkamaan WhatsAppin salauksen, jotta he pystyvät näkemään kansalaisten viestittelyä omien poliittisten tarkoitusten vuoksi. Tämä ei onnistu läheskään yhtä helposti Signalin kaltaisissa sovelluksissa, joissa ei ole kaupallista yritystä ja rahan tekemistä taustalla. Elon Musk teknologiavisionäärinä suosittelee Signalia ja sen kaltaisia sovelluksia juurikin ihmisten yksityisyyden parantamiseksi.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Signal
Signal on voittoa tavoittelemattoman järjestön ylläpitämä. Kaikki on avointa, eikä käyttäjistä kerätä mitään.
On vain järkevää käyttää Signalia.
Vastarannankiisket pysyköön Whatsappissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan sama mulle. Vaikka jättäisin whatsapin niin jollain toisella on mun yhteystiedot, saavat siis selville kuitenkin. Puhelimessani ei ole arkaluontoista asiaa, jos kiinnostaa muutama kissakuva ja kesäkukka niin siitä vaan. Oon muutenkin aika laiska puhelimella selaaja, ei kiinnosta tuijottaa niin pientä näyttöä.
Itse puhun nuorista jotka kertovat somessa jokaisen yksityiskohdan. Simpsoneissa on näkynyt että lapsia ja nuoria on kuunneltu salaa mitä ne haluavat ja boom niitä on kaupoista löytynyt kuukauden päästä.
Muistaako joku sen Joulujakson?
Ap
Ei ole mikään uus juttu että puhelimella vakoillaan, ei sun tarvitse kuin käyttää googlea kerran niin avot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te jotka näytte Signaliin siirtymisen vaivalloisena: sovellus toimii ihan kuten whatsapp. Eroa ei juuri ole kuin värityksessä ja asennukseen menee sama aika kuin minkä tahansa muun sovelluksen lataamiseen. Ei vaadi uudelleenopettelua eikä muutenkaan vaadi "vaivaa", kuten moni täällä ajattelee. Senkus lataat ja siirryt toiseen sovellukseen.
Vaivalloisinta on käännyttää kaikki kontaktit käyttämään myös Signaalia. Tosin EU:n alueella WhatsAppin kyltymätöntä tiedon- ja rahanhalua rajoittaa tiukempi tietoturvalainsäädäntö kuin muualla maailmassa. Yksi esimerkki siitä, miten pienet valtiot eivät voi enää yksin laittaa monikansallisille yriyksille vastaan.
Laitat vaan ryhmächatteihin viestiä, että siirryt Signaliin. Joko seuraavat tai eivät. Ei ole niin vakavaa.
Lasten harrastusryhmät? Tuskin lähes 80 aikuista suostuu yhteisymmärryksessä vaihtamaan toiseen sovellukseen. Perhe ei varmasti myöskään siirry tuosta noin vain.
eiköhän aika monilla ole jo muukin kuin whatsapp, esim telegram tai signal
Miten olisi vaikka tietoturvan takia? Jos hyväksyt WA:n uudet ehdot niin annat sille oikeuden kaikkiin tiedostoihisi puhelimessasi. Myös vaikkapa niihin kuviin, mitä et ole koskaan jakanut WA:n kautta.
Ihmiset esiintyy täällä asiantuntijoina, mutta eivät ole edes lukeneet tuota Wikipedia sivua josta selviäisi miten asia oikeasti on.
Miksi te julistatte omia mielipiteitänne täällä kun ette ole selvästikään lainkaan perehtynyt asiaan? Signal ei ole "jenkki-firma" tai "intialainen firma". Se ei ole yritys lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan sama mulle. Vaikka jättäisin whatsapin niin jollain toisella on mun yhteystiedot, saavat siis selville kuitenkin. Puhelimessani ei ole arkaluontoista asiaa, jos kiinnostaa muutama kissakuva ja kesäkukka niin siitä vaan. Oon muutenkin aika laiska puhelimella selaaja, ei kiinnosta tuijottaa niin pientä näyttöä.
En jotenkin näe tätä niin vakavasti yksilön yksityisyyden kautta, mikä sekin on tietysti tärkeä asia, vaan yhteiskunnallisesti pelottavana asiana, että jollain monikansallisella yhtiöllä on pääsy monien miljardien ihmisten tietoihin.
Joku päivä tulevaisuudessa me ihmettelemme, miten annoimme tämän kaiken tapahtua ja luovutimme vallan ja yksityisyyden pois omista käsistämme.
Sit kannattaa luopua älypuhelimesta ja vastaavista laitteista kokonaan. Pystytkö arkeasi enää pyörittämään?
Vierailija kirjoitti:
Ei se nyt ihan noin mene. Erittäin sekava alusta. Koko ajan kysytään pin-koodia. Heivaan koko paskan. Käytän edelleen Whatsappia. Ei mulla ole mitään salattavaa. En ole rikollinen. Joka pelkää ilmituloa.
Ai olet niitä neropatteja joiden mielestä kaikki yksityisyys kuuluu oikeutetusti vain rikollisille ja terroristeille? Muut saavat sinun puolestasi vaikka joutua kävelemään aina kadulla web-kamera peräsuolessa todistamassa ettei vieläkään salakuljeta mitään väärää? Fiksumpi ihminen ajattelisi sen pikemminkin niin, että ei ole mitään kerrottavaa. Vaanikaa niitä rikollisia ennemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se nyt ihan noin mene. Erittäin sekava alusta. Koko ajan kysytään pin-koodia. Heivaan koko paskan. Käytän edelleen Whatsappia. Ei mulla ole mitään salattavaa. En ole rikollinen. Joka pelkää ilmituloa.
Sen pin-koodin kyselyn saa myös pois päältä, jos muutaman sekunnin malttaa käyttää asetuksien lukemiseen.
Mainostaa omaansa tietenkin. Tosi pelkistetty. Tylsä. Ei edes emojieta.
Telegram. Hauska.
Vierailija kirjoitti:
Yhtä hyvin voisi kysyä, että miksi whatsApp?
Niinpä
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jotenkin näe tätä niin vakavasti yksilön yksityisyyden kautta, mikä sekin on tietysti tärkeä asia, vaan yhteiskunnallisesti pelottavana asiana, että jollain monikansallisella yhtiöllä on pääsy monien miljardien ihmisten tietoihin.
Joku päivä tulevaisuudessa me ihmettelemme, miten annoimme tämän kaiken tapahtua ja luovutimme vallan ja yksityisyyden pois omista käsistämme.
Sit kannattaa luopua älypuhelimesta ja vastaavista laitteista kokonaan. Pystytkö arkeasi enää pyörittämään?
Tietenkin arkea pystyy pyörittämään? Tietokone voi olla mutta ihin älypuhelinta tarvii.
Voisi vaihtaa tavalliseen vanhaan puhelimeen
Vierailija kirjoitti:
Mainostaa omaansa tietenkin. Tosi pelkistetty. Tylsä. Ei edes emojieta.
Telegram. Hauska.
Kun lukee näitä viestejä, niin huolestuttaa ihmisten laskeva älykkyys ja kuinka ne vielä näyttävät tyhmyytensä avoimesti kaikille.
Signal ei ole minkään yrityksen, ei edes Elon Muksin omistuksessa. Se on voittoa tavoittelettoman säätiön avoimeen lähdekoodiin perustuva viestisovellus. Se toimii lahjoitusten varassa on riippumaton.
Nämäkin selviäisi kun jaksaisi edes lukea tuo Wikipedia sivun, mutta kun järki ei riitä edes siihen.
Telegram on venäläisen yrityksen ylläpitämä ja sen tietoturvasta emme saa mitään takeita.
Saatiin jengiä ostamaan väärän firman Signal Advance osakkeita.
Itse puhun nuorista jotka kertovat somessa jokaisen yksityiskohdan. Simpsoneissa on näkynyt että lapsia ja nuoria on kuunneltu salaa mitä ne haluavat ja boom niitä on kaupoista löytynyt kuukauden päästä.
Muistaako joku sen Joulujakson?
Ap