Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä perusteella Signal on parempi vaihtoehto kun Whatsapp?

Vierailija
11.01.2021 |

Onhan niitä muitakin tuon tapaisia, miksi juuri Signal nousi sen korvaajaksi?
Miksei tavalliset viestit enään kelpaa ihmisille, onhan sielläkin multimediaviestit jne

M19

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset esiintyy täällä asiantuntijoina, mutta eivät ole edes lukeneet tuota Wikipedia sivua josta selviäisi miten asia oikeasti on.

Miksi te julistatte omia mielipiteitänne täällä kun ette ole selvästikään lainkaan perehtynyt asiaan? Signal ei ole "jenkki-firma" tai "intialainen firma". Se ei ole yritys lainkaan.

Olen lukenut sen. Mistä tiedät kuka sen on tehnyt? Se on voitu tarkoituksella laittaa salaiseksi ja sili kerätä tietoja 

Ap

Vierailija
42/55 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite en tota ymmärrä miksi mennä massan mukana ja vaihtaa toiseen samanmoiseen sovellukseen kun kaveri vaihtoi myös ja siel mun tietoja ei oteta

No jos ne kaikki kaverit on siellä signalissa niin mikä järki yksin olla jossain muualla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset esiintyy täällä asiantuntijoina, mutta eivät ole edes lukeneet tuota Wikipedia sivua josta selviäisi miten asia oikeasti on.

Miksi te julistatte omia mielipiteitänne täällä kun ette ole selvästikään lainkaan perehtynyt asiaan? Signal ei ole "jenkki-firma" tai "intialainen firma". Se ei ole yritys lainkaan.

Olen lukenut sen. Mistä tiedät kuka sen on tehnyt? Se on voitu tarkoituksella laittaa salaiseksi ja sili kerätä tietoja 

Ap

Kuin tyhmä voi olla? Se on avointa koodia. Sinäkin voit osallistua sen kehittämiseen. Voit ladata koodin koneellesi ja tarkastaa sen jonka jälkeen käännät sen ohjelmaksi ja alat käyttämään.

Koodia tarkastetaan jatkuvasti ja siitä etsitään tietoturva-aukkoja.

En ymmärrä miksi joidenkin on asetuttava kaikkea vastaan ilman järki syytä vain, että saa vastustaa jotain.

Vierailija
44/55 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te jotka näytte Signaliin siirtymisen vaivalloisena: sovellus toimii ihan kuten whatsapp. Eroa ei juuri ole kuin värityksessä ja asennukseen menee sama aika kuin minkä tahansa muun sovelluksen lataamiseen. Ei vaadi uudelleenopettelua eikä muutenkaan vaadi "vaivaa", kuten moni täällä ajattelee. Senkus lataat ja siirryt toiseen sovellukseen.

Vaivalloisinta on käännyttää kaikki kontaktit käyttämään myös Signaalia. Tosin EU:n alueella WhatsAppin kyltymätöntä tiedon- ja rahanhalua rajoittaa tiukempi tietoturvalainsäädäntö kuin muualla maailmassa. Yksi esimerkki siitä, miten pienet valtiot eivät voi enää yksin laittaa monikansallisille yriyksille vastaan. 

Pienet maat voivat aivan hyvin liittoutua keskenään missä tahansa asiassa. Irlantihan tässä ilmeisesti oli asian liikkeellepanija.

Käytännössä se on paljon vaikeampaa. Missä tahansa taloutta ja politiikkaa koskevissa neuvotteluissa isolla ja vaikutusvaltaisella alueella on paremmat edellytykset onnistua ajamaan tahtonsa lävitse. EU:lla on lisäksi jo valmiiksi virkamiehet asiaa hoitamaan ja tarvittaessa löytyy budjettia. Jos muutama maa ryhtyisi systemaattisesti monessa asiassa laittamaan vastaan monikansallisille yrityksille, aika nopeasti tulisi maine vastahankaisena maana, johon ei kannata investoida.  

Vierailija
45/55 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, miksei kukaan sitten ole suuremmin maininnut Telegramia, sillä 500milj + latausta app kaupasta ja Signalilla vain 10milj +?

Kansan perusteella Telegram vielä parempi kuin Signal.

Vierailija
46/55 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, miksei kukaan sitten ole suuremmin maininnut Telegramia, sillä 500milj + latausta app kaupasta ja Signalilla vain 10milj +?

Telegram on yritys. Mikä estää Telegramia menemästä Whatsappin tietä? On venäläinen. Putin varmasti koittaa ujuttaa vakoilun tuohon palveluun.

Signal on taas voittoa tavoittelemattoman Signal Technology Foundation -säätiön tekemä.

Vierailija
47/55 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan sama mulle. Vaikka jättäisin whatsapin niin jollain toisella on mun yhteystiedot, saavat siis selville kuitenkin. Puhelimessani ei ole arkaluontoista asiaa, jos kiinnostaa muutama kissakuva ja kesäkukka niin siitä vaan. Oon muutenkin aika laiska puhelimella selaaja, ei kiinnosta tuijottaa niin pientä näyttöä.

En jotenkin näe tätä niin vakavasti yksilön yksityisyyden kautta, mikä sekin on tietysti tärkeä asia, vaan yhteiskunnallisesti pelottavana asiana, että jollain monikansallisella yhtiöllä on pääsy monien miljardien ihmisten tietoihin. 

Joku päivä tulevaisuudessa me ihmettelemme, miten annoimme tämän kaiken tapahtua ja luovutimme vallan ja yksityisyyden pois omista käsistämme.

Sit kannattaa luopua älypuhelimesta ja vastaavista laitteista kokonaan. Pystytkö arkeasi enää pyörittämään?

Minusta tällainen kaikki tai ei mitään -periaate on huono. En vastusta teknologiaa sinänsä, mutta vastustan yksityisten ihmisten tietojen kaupallistamista ja valtavien, monikansallisten yhtiöiden kasvavaa valtaa. Sitä pystyttäisiin kyllä rajoittamaan, jos haluaisimme. 

Vierailija
48/55 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhyesti / TL:DR: Signal takaa sinulle huomattavasti paremman yksityisyyden kuin WhatsApp, koska Signal on hyväntekeväisyyttä (avoin lähdekoodi) ja WhatsApp taas kaupallinen sovellus.

Ei Signalilla ole mitään tekemistä Elon Muskin kanssa. Nimenomaan päinvastoin, Signal on ns. avoimen lähdekoodin sovellus joka ei ole kaupallinen laisinkaan. Signal sovelluksella ei kukaan tienaa rahaa laisinkaan, vaan Signal on minun kaltaisieni tietoturvaihmisten HYVÄNTEKEVÄISYYTTÄ, jolla parannamme maailmaa parantamalla ihmisten yksityisyyttä. Signal tarjoaa viestittelyyn huomattavasti paremman yksityisyyden kuin esim. WhatsApp, koska taustalla ei ole olemassa mitään kaupallisia tavoitteita ajavaa yritystä, vaan vain kehitysyhteisö (johon itsekin olen antanut osani). Signal sovelluksen lähdekoodin voit itse lukea (jos osaat koodata) ja kertoa jos sovellus tekee mielestäsi jotain epäilyttävää, vaikkapa möisi tietojasi yrityksille. Kaupallisten sovellusten kuten WhatsAppin lähdekoodeja et voi itse tarkistaa, koska ne ovat liikesalaisuuksia.

Lisäksi Signal salaa viestiliikenteen niin, että maissa (esim. Venäjä, Kiina, Saudi-Arabia, jne.) joissa hallinto tai muut tahot voivat tarkistaa kansalaisten tietoverkkojen liikennettä voivat he painottaa WhatsAppin omistajan Facebookin taipumaan purkamaan WhatsAppin salauksen, jotta he pystyvät näkemään kansalaisten viestittelyä omien poliittisten tarkoitusten vuoksi. Tämä ei onnistu läheskään yhtä helposti Signalin kaltaisissa sovelluksissa, joissa ei ole kaupallista yritystä ja rahan tekemistä taustalla. Elon Musk teknologiavisionäärinä suosittelee Signalia ja sen kaltaisia sovelluksia juurikin ihmisten yksityisyyden parantamiseksi.

Tämä.

Vierailija
49/55 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan sama mulle. Vaikka jättäisin whatsapin niin jollain toisella on mun yhteystiedot, saavat siis selville kuitenkin. Puhelimessani ei ole arkaluontoista asiaa, jos kiinnostaa muutama kissakuva ja kesäkukka niin siitä vaan. Oon muutenkin aika laiska puhelimella selaaja, ei kiinnosta tuijottaa niin pientä näyttöä.

En jotenkin näe tätä niin vakavasti yksilön yksityisyyden kautta, mikä sekin on tietysti tärkeä asia, vaan yhteiskunnallisesti pelottavana asiana, että jollain monikansallisella yhtiöllä on pääsy monien miljardien ihmisten tietoihin. 

Joku päivä tulevaisuudessa me ihmettelemme, miten annoimme tämän kaiken tapahtua ja luovutimme vallan ja yksityisyyden pois omista käsistämme.

Sit kannattaa luopua älypuhelimesta ja vastaavista laitteista kokonaan. Pystytkö arkeasi enää pyörittämään?

Minusta tällainen kaikki tai ei mitään -periaate on huono. En vastusta teknologiaa sinänsä, mutta vastustan yksityisten ihmisten tietojen kaupallistamista ja valtavien, monikansallisten yhtiöiden kasvavaa valtaa. Sitä pystyttäisiin kyllä rajoittamaan, jos haluaisimme. 

Juuri edellämainitun kaltaista henkistä laiskuutta nämä multikorporaatioiden päättäjät toivovatkin. 

Vierailija
50/55 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Telegram on yritys. Mikä estää Telegramia menemästä Whatsappin tietä? On venäläinen. Putin varmasti koittaa ujuttaa vakoilun tuohon palveluun.

Signal on taas voittoa tavoittelemattoman Signal Technology Foundation -säätiön tekemä.

Mistä tiedät että voittoa tavoittelematon jos Elon Musk sitä suosittelee ja hän haluaa laittaa mikrosirun ihmisiin? Ja voihan jokainen sanoa vaikka ja mitä 

Vierailija
51/55 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan sama onko mutta en halua sovellusta jota suosittelee Elon Musk 

Vierailija
52/55 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. En aio vaihtaa mihinkään. En varsinkaan minkään ökyrikkaan käskystä.

Mulla ei ole facebookkia enkä kirjoittele whatsapissa mitään valtiosalaisuuksia muutenkaan.  Poistin kännykästä google assistantinkin. Ja ison joukon muitakin turhakkeita.

Sattuneesta syystä en käytä kännykällä myöskään sähköpostia enkä pankkiasioita.

Täysin en varmaan pysty estämään mahdollista seurantaa mutta voin ainakin hajauttaa ne vähän vaikeammin löydettäviksi.

Millä Google assistantin saa pois? Poistin muka ohjelman, mutta on silti puhelimessa.

Vierailija
53/55 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Signalis on avoin lähdekoodi eikä tallenna mitään, niin ku whatsupp

Vierailija
54/55 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Signalis on avoin lähdekoodi eikä tallenna mitään, niin ku whatsupp

itse enää käytä muuta. Jos jollain ei ole Signalia, lähettäköön tekstarin.

Vierailija
55/55 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäät ilmeisesti  esitellä Markille pöksys

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi