Millainen juhlamekko rintavalle mutta kapealanteiselle? Hankala löytää mitään
Minkälainen mekkomalli sopii tämän tyyppiselle vartalolle? Kotelomekot ainakin korostaa lantiottomuutta.
Linkkailkaa ehdotuksia?
Kommentit (57)
Mun mielestä mekon sopivuus on kyllä kiinni monesta muustakin vartalon mitasta kuin vain lantion ja rinnanympäryksesta. Eli voisi olla helpompi ideoida sopivaa mallia, jos tietäisi vähän muutenkin Ap:n mitoista. Siis esimerkiksi onko pitkä vai lyhyt, siro vai roteva, pitkäselkäinen vai pitkä jalkainen jne.
Sellainen 50-luvun tyylinen vintage-mekko kellohelmalla sopisi tuollaiseen kroppaan upeasti.Kts.esim.misswindyshop.com juhlamekkoja.
Ap kurkkaappas sellaiset nettikaupat kuin
Miss Windyshop
Dressy
Minulle sopii kotelomekko ja siihen bleiseri tai neuletakki päälle. Hienompaan juhlaan laitan mekon päälle sifonkihuivin. Kietaisumekoissa näytän liian tyrkyltä. Haluan mieluummin näyttää tyylikkäältä.
Vierailija kirjoitti:
Ap kurkkaappas sellaiset nettikaupat kuin
Miss Windyshop
Dressy
Kurkkasin mutta minusta nuo mekot ovat jotenkin rooliasumaisia, liian retroja. Olen kuitenkin nelikymppinen jo, ehkä parikymppiselle käy. Eikä olleet tarpeeksi juhlaviakaan materiaaliltaan. Mutta tuo kellohelmamalli on ihan kaunis. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä mekon sopivuus on kyllä kiinni monesta muustakin vartalon mitasta kuin vain lantion ja rinnanympäryksesta. Eli voisi olla helpompi ideoida sopivaa mallia, jos tietäisi vähän muutenkin Ap:n mitoista. Siis esimerkiksi onko pitkä vai lyhyt, siro vai roteva, pitkäselkäinen vai pitkä jalkainen jne.
168cm, n. 60-63kg lyhyt vyötäroinen. Raajat sirot. Rinnat tekee kuitenkin olemuksesta raskaan. Ap
Tiedän että haluat mekon, mutta voin sanoa olevani tyrmäävä tyköistuvassa v-kaula-aukkoisessa yläosassa ja tulppaanin mallisessa alaosassa (hame polven ylle). Rintava pötkylä muuttuu upeaksi tiimalasiksi. Ja hoikat sääret korostuvat. Josko löytäisi mekkoa sillä mallilla.
Sellainen joka ei avonaisuudessa esittele tissivakoasi
Mulla on tollanen kroppa, ja minusta kotelomekko on ehdottomasti paras.
Kotelomekko, jossa on peplum, voisi kenties sopia? Ja jos sellaista ei löydy, niin ihan tällaisena "villinä" ideana, että mustaan kotelomekkoon voisi varmaan kohtuu helposti tehdä/teettää erillisen peplum helman.
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta näin rintavana sopivia kotelomekkoja on todella vaikea löytää. Ne ei ole yleensä tehty joustavasta kankaasta ja sellainen mekko joka istuu muualta kropasta on sitten ihan liian kireä rintojen kohdalta. Jos teettäisi jossain ompelijalla mittojen mukaan niin olisi tietysti eri asia, mutta aika monella tuollaiseen ei ole varaa.
Oletko vapaa - siis esittelemään mekkoa kun sen löydät!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on samanlainen, ja minusta minulle sopii lantiolta levenevät mekot. Luovat mielikuvan tiimalasista. Muuten on vain valtavat rinnat tikussa.
Yritin etsiä tuollaista tulppaanihelmaista mekkoa mitä aikaisempi kirjoittaja ehdotti mutta ei oikein löytynyt. Pitää silmäillä leveähelmaisia mekkoja. Kovin lyhyttä en halua, pitää olla ainakin polveen tai juuri polven alapuolelle ulottuva. Ap
Miss Windy shopista olen löytänyt näitä fiftarityylisiä kellomekkoja. Aino hankaluus on ollut löytää hihallisia malleja, Suomessa kun ei monesti hihattomien mekkojen kelejä ole, eikä aina jaksaisi sitä boleroa tai jakkua laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Kotelomekko on hyvö, jos helma ei ole ihonmyötöinen ja mekko istuu. Itselleni se, että rinnanympärys on 10cm suurempi kuin lantio vaikeuttaa sopivan mekon löytämistä.
On nimenomaan klassinen a-linjainen mekko tämä aloittajan linkkaama. Aiempikin tavallaan mutta se oli lisäksi määriteltävissä liivimekoksi T. Ompelija