Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko miehen pitkäaikaistyöttömyys paha juttu deittimarkkinoilla, jos on muuten asiat kunnossa?

Vierailija
11.01.2021 |

Mitä mieltä olette, naiset?

32v mies

Kommentit (181)

Vierailija
161/181 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juoppotonttu kirjoitti:

Tässäkin taas huomaa asenteen työttömiä kohtaan. Luusereita, pohjasakkaa. Syyt eivät kiinnosta.

No, ap, sait vastauksen.

Tässäkin keskustelussa taas huomaa työttömien asenteen. Katkeruutta, kiukuttelua, luovuttamista, haistattelua, syyttelyä...

Minua pitkäaikaistyöttömänä riepoo työttömien ainainen alaspäinkatsominen. Pitäisikö meidän ryömiä maassa ja nöyristellä työssäkäyviä?

En ole kateellinen teidän varallisuudestanne. Harras toiveeni vain on että pitäisitte meitä yhtä arvokkaina ihmisinä. Ihmiset ovat kaikki yhtä tärkeitä yhteiskunnallisesta asemasta riippumatta

Ei työtön ole yhtä arvokas yhteiskunnalle, hän pelkästään ottaa, eikä anna muille mitään. Raadollista, mutta muiden olisi parempi ilman häntä.

Kiitollisuus olisi paikallaan, ne muut elättävät teidät, antavat teille koulutuksen, asunnon ja terveydenhoidonkin. Mitä te annatte muille, muuta kun loputonta valitusta siitä että lisää pitäisi saada? Vai onko teillä pelkkiä oikeuksia?

Onko kaikki antaminen vain rahassa? Jokainen meistä voi tuoda ihmissuhteisiin hyvää. Vai olisivatko läheiseni onnellisempia ilman minua?

Olen kiitollinen kaikesta mitä olen saanut. Mutta ihmisoikeuksiin kuuluu silti olla samanarvoinen muiden kanssa. En pyydä mitään muuta kuin, että ei katsottaisi alaspäin niitä, jotka ovat vastoin tahtoaan työttöminä.

Kiitos mieltäylentävästä kommentistasi! Olisitko sinä onnellisempi, jos läheisesi pitkäaikaistyötön kuolisi, jotta meitä olisi yksi vähemmän rasittamassa kansantaloutta? Kiitollisuus ja pyyntö olla samanarvoinen muiden kanssa ei sulje toisiaan pois?

Lue ihmisoikeudet uuelleen, siellä ei puhuta mitään oikeudesta loisia loputtomiin muiden kukkarolla. Lapsillesi opetat sen saman mallin, joten luultavasti sinusta on heillekin pääasiassa vahinkoa.

Aikamoinen logiikka. Samalla sairaita ja vammaisiakaan ei saisi olla, sillä he eivät tuota rahallisesti

Sairas ja vammainen ei valitse sitä kotona venymistä, heillä ei ole vaihtoehtoa. Pitkäaikaistyötön voisi kouluttautua ja mennä töihin (ellei olisi patalaiska), tai tehdä edes vapaaehtoistyötä.

Saattaahan ap tehdäkin vaikka kuinka vapaaehtoistyötä, hänhän sanoi että asiansa ovat muuten hyvällä mallilla, työ vain puuttuu.

Vierailija
162/181 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on. Pitkäaikaistyöttömänä miehenä voin sen todistaa.

Treffeille pääsee, keskustelut sujuvat, molemminpuolista kiinnostusta on. 100% kerroista työttömyys on estänyt tapailun jatkamisen. Ja ei siinä mitään. Kyllä mä ymmärrän miksi näin on. Turhaa siitä valittaa. Ihmiset etsivät kumppania jolla on samat arvot ja elämä kunnossa. Työttömällä yli 30-vuotiaalla miehellä ei monen mielestä asiat ole kunnossa. Suhdetta ei siis ole mun näköpiirissä, mutta saapahan välillä tavata mukavia naisia ja jutella heidän kanssaan kaikenlaista. Käy sekin mulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/181 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Treffeille pääsee, keskustelut sujuvat, molemminpuolista kiinnostusta on. 100% kerroista työttömyys on estänyt tapailun jatkamisen. Ja ei siinä mitään. Kyllä mä ymmärrän miksi näin on. Turhaa siitä valittaa. Ihmiset etsivät kumppania jolla on samat arvot ja elämä kunnossa. Työttömällä yli 30-vuotiaalla miehellä ei monen mielestä asiat ole kunnossa. Suhdetta ei siis ole mun näköpiirissä, mutta saapahan välillä tavata mukavia naisia ja jutella heidän kanssaan kaikenlaista. Käy sekin mulle.

Mä keksin sulle ratkaisun: mene töihin.

Vierailija
164/181 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töitä kun ei riitä kaikille, kuinka vaikea se on ymmärtää.

Vierailija
165/181 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintöä pitäs olla kiva summa. Kelan ja sossun asiakkaita en treffaile!

Vierailija
166/181 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossun asiakkaan todellinen aviomies on valtio.

Vierailija
167/181 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ratkaisusta. En olisikaan itse keksinyt.

Mä kyllä menisin töihin. Erinäisistä syistä johtuen en sinne ole päässyt. Töihin en kuitenkaan menisi siksi, että se auttaisi mua parisuhteen saamisessa. Varmasti se voisi auttaa, mutta jos se olisi syy töihinmenolle niin ei olisi hyvä ja kestävä syy. Pitää olla halu tehdä töitä muutenkin kuin vain pariutumismahdollisuuksien takia.

Vierailija
168/181 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on se sama luuseri, jonka "omaisuus" käsittää 2000 e jonka summan on säästänyt tuista sillä, että asuu vanhan äitinsä elätettävänä. Eli 100% loinen.

Summa on 90 000e

40 000e käteisenä ja 50 000e erilaisissa sijoituksissa.

Asun yksin uudehkossa kaksiossa hyvällä paikalla.

ap

Vierailija
169/181 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eiväthän ne ole kunnossa, jos olet pitkäaikaistyötön.

Kyllä, kaikki muut asiat voivat olla kunnossa vaikka oisitkin työtön.

Olen kolmekymppinen yh-äiti ja pitkäaikaistyötön ja silti löytänyt uuden parisuhteen. Olen korkeastikoulutettu, harrastan ja luen paljon, ei päihteidenkäyttöä, mielenterveysongelmia, on paljon ystäviä ja harrastan liikuntaa. Vaikka olenkin työtön yh niin silti moni mies on ollut kiinnostunut ja vakituinenkin parisuhde on löytynyt.

Eli miten niin ei voisi olla muut asiat kunnossa? Ai niin, mutta kun se Työ työ työ. Se ilmeisesti määrittelee kaikki henkilöinä...Eli olen siis luuseri vain koska minulta puuttuu ainoastaan työ?

Kuten jo aikaisemmin todettu; naisen työttömyys on aivan eri asia kuin miehen.

Tässä ei tasa-arvo tosiaankaan toteudu. Naiset pääsevät paljon helpommalla kuin miehet.

Vierailija
170/181 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On.

Miksi? Jos mies kuitenkin tulee toimeen tuilla, eikä sinun tarvitse häntä elättää?

Hänellä on oma asunto ja oma auto

Mistäs ne tuet tulevat? Kyllähän minä häntä elättäisin, ja muutkin suomalaiset työssäkäyvät. En voisi kunnioittaa siipeilijää. Tilapäinen työttömyys ja työnhaku on eri juttu, se voi käydä kenelle vaan.

Vierailija
171/181 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalityöntekijänä en halua tuoda töitä kotiin, joten  se on "ei" työttömälle/syrjäytyneelle miehelle.  Minusta tuntuisi myös kummalliselta, jos kumppanillani ei olisi uraa ja kun tulisin töistä väsyneenä kotiin, hän olisi vain oleillut koko sen ajan. 

Vierailija
172/181 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eiväthän ne ole kunnossa, jos olet pitkäaikaistyötön.

Kyllä, kaikki muut asiat voivat olla kunnossa vaikka oisitkin työtön.

Olen kolmekymppinen yh-äiti ja pitkäaikaistyötön ja silti löytänyt uuden parisuhteen. Olen korkeastikoulutettu, harrastan ja luen paljon, ei päihteidenkäyttöä, mielenterveysongelmia, on paljon ystäviä ja harrastan liikuntaa. Vaikka olenkin työtön yh niin silti moni mies on ollut kiinnostunut ja vakituinenkin parisuhde on löytynyt.

Eli miten niin ei voisi olla muut asiat kunnossa? Ai niin, mutta kun se Työ työ työ. Se ilmeisesti määrittelee kaikki henkilöinä...Eli olen siis luuseri vain koska minulta puuttuu ainoastaan työ?

Kuten jo aikaisemmin todettu; naisen työttömyys on aivan eri asia kuin miehen.

Tässä ei tasa-arvo tosiaankaan toteudu. Naiset pääsevät paljon helpommalla kuin miehet.

Työtön nainen hoitaa lapset ja kaikki kotityöt, joten miehen ei tarvitse tehdä muuta kuin palkkatyö. Vain hyvin harvoin nainen vetää lonkkaa päivät ja odottaa miestä kotiin laittamaan ruokaa. Työttömän miehen kanssa käy todennäköisemmin päin vastoin.

Vierailija
173/181 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalityöntekijänä en halua tuoda töitä kotiin, joten  se on "ei" työttömälle/syrjäytyneelle miehelle.  Minusta tuntuisi myös kummalliselta, jos kumppanillani ei olisi uraa ja kun tulisin töistä väsyneenä kotiin, hän olisi vain oleillut koko sen ajan. 

Mikä ihmeen oletus on että ihminen vain "oleilee" jossakin kummallisessa tilassa kun ei ole töissä? :D

Onko sinun älyllinen tasosi oikeasti tuollainen?

Säälin ihmisiä jotka eivät löydä itselleen mitään tekemistä, tai elämälleen tarkoitusta jos ei ole jotakuta (työpaikkaa) toimintaa ohjaamassa.

Vierailija
174/181 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töitä kun ei riitä kaikille, kuinka vaikea se on ymmärtää.

Kaikille, jotka haluavat työn ja tekevät kaikkensa sen eteen on myös työpaikka saatavilla. Täällä vaan nämä työttömät miehet valittavat eivätkä tee mitään työllistymisen eteen. Elävät yhteiskunnan tuilla ja haluavat isotissisen blondin itselleen. Noloa.

Vierailija
175/181 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on se sama luuseri, jonka "omaisuus" käsittää 2000 e jonka summan on säästänyt tuista sillä, että asuu vanhan äitinsä elätettävänä. Eli 100% loinen.

Summa on 90 000e

40 000e käteisenä ja 50 000e erilaisissa sijoituksissa.

Asun yksin uudehkossa kaksiossa hyvällä paikalla.

ap

Saman verran kuin uraansa panostanut tienaa vuodessa. Tuollako kehuskelet?

Vierailija
176/181 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On.

Miksi? Jos mies kuitenkin tulee toimeen tuilla, eikä sinun tarvitse häntä elättää?

Hänellä on oma asunto ja oma auto

Mistäs ne tuet tulevat? Kyllähän minä häntä elättäisin, ja muutkin suomalaiset työssäkäyvät. En voisi kunnioittaa siipeilijää. Tilapäinen työttömyys ja työnhaku on eri juttu, se voi käydä kenelle vaan.

Tilapäisyys aivan hyväksyttävää. Jos yli vuosi menee niin se on vain laiskuutta ja loisimista. Semmoista ihmistä en arvosta tippaakaan. Onneksi pian tulee näille yhteiskunnan varoilla eläville kunnolla runtua.

Vierailija
177/181 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuossa on yhtään mikään kunnossa? Jokainen työtön luuseri arvelee olevansa kovinkin älykäs. Kas kun äly ei silti riitä edes aloitustason työpaikkaan...

Oletteko ajatelleet asiaa niin, että jollain saattaa olla taustallaan traumoja ja niin rankkoja menneisyyksiä, ettei heistä tule koskaan tavallista veronmaksajaa? Tällaisella voi olla ensimmäistä kertaa elämässään "asiat kunnossa" vaikka työtä ei koskaan olekaan/tulisikaan. On vaikka ollut päihteidenkäyttäjä aiemmin lapsesta saakka ja nyt elää raitista elämää, on terveellisiä harrastuksia, katto pään päällä, ruokaa kaapeissa, lemmikki hoidettavana. Silloinhan asiat ovat hänellä hyvinkin "kunnossa".

Vierailija
178/181 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paha juttu, paitsi jos lorvii omalla aiemmin ansaitulla rahalla, jolloin lorviminen on ansaittua - ja omalla rahallaan saa tehdä mitä lystää.

En voi sietää yhteiskunnan varoilla loisijoita, ellei ole hyvää syytä, kuten kropan/mielen rampauttava sairaus. Alkoholi/huumeet kauimpana syystä: Ei täällä ole helppoa kuin kultalusikka suussa syntyneillä, joten mitään muuta syytä lorvimiseen ei vaan ole.

Jos mies on työtön/taiteilija, skippaisin, vaikka olisi "asiat kunnossa". Pienituloinen ja opiskelija sen sijaan ovat kelvanneet.

Vierailija
179/181 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko ketjua, joten vastaan vain omalta osaltani: kyllä, olisi ongelma.

Riippuu kuitenkin jossain määrin siitä mitä mies asialle on tekemässä - siis esimerkiksi uudelleenkouluttautuminen paremmin työllistävälle alalle ja muutoinkin aktiivinen ote asiaan huolestuttaisi minua vähemmän. Jos taas taustalla muita hoitamattomia ongelmia tai mies ei halukas tai kykenevä tekemään tilanteelleen mitään (tai kovin joustamaton eli ei halua muuttaa, ei halua vaihtaa alaa, kokee voimakkaasti tullensa kaltoinkohdelluksi ja uhriutuu) - siis näkyvissä työttömyyttä myös tulevaisuudessa - en alkaisi suhteeseen tai tapailemaan miestä. 

Vierailija
180/181 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuossa on yhtään mikään kunnossa? Jokainen työtön luuseri arvelee olevansa kovinkin älykäs. Kas kun äly ei silti riitä edes aloitustason työpaikkaan...

Oletteko ajatelleet asiaa niin, että jollain saattaa olla taustallaan traumoja ja niin rankkoja menneisyyksiä, ettei heistä tule koskaan tavallista veronmaksajaa? Tällaisella voi olla ensimmäistä kertaa elämässään "asiat kunnossa" vaikka työtä ei koskaan olekaan/tulisikaan. On vaikka ollut päihteidenkäyttäjä aiemmin lapsesta saakka ja nyt elää raitista elämää, on terveellisiä harrastuksia, katto pään päällä, ruokaa kaapeissa, lemmikki hoidettavana. Silloinhan asiat ovat hänellä hyvinkin "kunnossa".

Ansaitseeko hän kumppanin? Pitäisikö jonkun naisen hänen kumppanikseen suostua?

Ei.