Onko muita, jotka ovat lopen kyllästyneitä oikeiston ja vasemmiston jatkuvaan tappeluun?
Joka ikinen keskustelupalsta, joka ikinen somekanava, on täynnä oikeiston ja vasemmiston keskinäistä tappelua. He pilaavat lähes joka ikisen keskustelunaloituksen, joka ikisen palstan.
Voisitteko lopettaa?
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Rikkaiden tarkoituksella ajamaa vastakkainasetttelua, jotta unohtuu köyhät/tavalliset vs. rikkaat -tilanne
Valtamedia on ollut melko kritiikitön Persuja kohtaan Halla-ahon aikaan, mikä panee miettimään, että miksi...
En varsinaisesti ole kyllästynyt. Mutta olen pettynyt siihen, miten politikoissa ei ole suoraselkäisiä tyyppejä, jotka toimivat oikeudenmukaisesti ja tuomitsevat ja kiittävät tekojen mukaan toisia, ei kollegan puoluekannan mukaan. Todella surullista seurata kun oman puolue-, hallistus- tai aatekaverin tekemisiä käännellään ja väännellään aina parhain päin. Kaikki luottamus ja uskottavuus mennyttä näihin. Marinkin ollut todella suuri pettymys. Niin korosti sitä, kuinka asiakeskeinen on. Ei pystynyt hänkään tuohon, sen näkee todella selvästi kannanotoissaan. Helkkarinmoinen kiusaaja taitaa olla. Erityinen häpeäpilkku oli syrjivä tapa onnitella Jaakonsaarta muttei Pekkarista ministerin arvonimestä. Tätä moni ihmetteli, että kuinka ihmeessä kehtasi jättää toisen tylysti pois. Lisäksi Haaviston case oli todella epämiellyttävää seurata.
Onko Suomessa koskaan ollut poliitikkoa, jona olisi tässä mielessä toiminut oikein? Kiittänyt reilusti, kun aihetta on ja kehdannut nousta sanomaan omalle kamulle et teit väärin ja tuota en hyväksy?
Viha vasemmistoa kohtaan on kasvanut todella paljon. Ainakin somessa hyvin helposti lähdetään tylyttämään ilman argumentointia vasemmistoa (ja vihreitä) kannattavia. Kaipaisin politiikkaan enemmän asiallista argumentointia enkä tyhjää, halventavaa haukkumista.
Vierailija kirjoitti:
Viha vasemmistoa kohtaan on kasvanut todella paljon. Ainakin somessa hyvin helposti lähdetään tylyttämään ilman argumentointia vasemmistoa (ja vihreitä) kannattavia. Kaipaisin politiikkaan enemmän asiallista argumentointia enkä tyhjää, halventavaa haukkumista.
Oletko tosiaan tätä mieltä? Näetkö toista puolta ollenkaan?
Vierailija kirjoitti:
En varsinaisesti ole kyllästynyt. Mutta olen pettynyt siihen, miten politikoissa ei ole suoraselkäisiä tyyppejä, jotka toimivat oikeudenmukaisesti ja tuomitsevat ja kiittävät tekojen mukaan toisia, ei kollegan puoluekannan mukaan. Todella surullista seurata kun oman puolue-, hallistus- tai aatekaverin tekemisiä käännellään ja väännellään aina parhain päin. Kaikki luottamus ja uskottavuus mennyttä näihin. Marinkin ollut todella suuri pettymys. Niin korosti sitä, kuinka asiakeskeinen on. Ei pystynyt hänkään tuohon, sen näkee todella selvästi kannanotoissaan. Helkkarinmoinen kiusaaja taitaa olla. Erityinen häpeäpilkku oli syrjivä tapa onnitella Jaakonsaarta muttei Pekkarista ministerin arvonimestä. Tätä moni ihmetteli, että kuinka ihmeessä kehtasi jättää toisen tylysti pois. Lisäksi Haaviston case oli todella epämiellyttävää seurata.
Onko Suomessa koskaan ollut poliitikkoa, jona olisi tässä mielessä toiminut oikein? Kiittänyt reilusti, kun aihetta on ja kehdannut nousta sanomaan omalle kamulle et teit väärin ja tuota en hyväksy?
Toisaalta nykyisin on mahdollisuus nähdä ja todeta joka ainoa pieni virhe, minkä politiikko tekee. Yleisö on armotonta toisin kuin vaikka Kekkoselle. Mitähän kaikkea sekin olisi Suomeen huudellut, jos sellainen olisi siihen aikaan ollut mahdollista. Mitään pieniä virheitä ei enää suvaita, vaan kansa ja kollegat odottavat, kuka tekee minkäkin virheen, tarttuvat siihen ja nostavat asiasta metelin. En nyt tällä tarkoita aidosti isoja asioita, joita on syytäkin nostaa käsittelyyn.
Totta kuitenkin on, että poliitikon työ on olla retoriikan ja viestinnän ammattilainen. Se, miten sanotaan, on tärkeämpää kuin itse sisältö, valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi mitään, mutta mitä pidempää Marinin toimintaa seuraa, sitä enemmän muodostuu kuva siitä koulun hymytyttöpatsaan saaneesta, nätistä, viileästä, hillitystä suositusta kuningattaresta, joka tietää arvonsa ja valitsee tarkkaan kenen kanssa suostuu milläkin ehdoilla leikkimään. Tottunut saamaan tahtonsa läpi. Ei ehkä kiusaa sillä näkyvimmillä, ilmeisellä tavalla, mutta...
Vierailija kirjoitti:
Tuo Haaviston tapaus oli liian läpinäkyvä ja nolo, ainakin mun ajatukset vihreistä meni todella negatiivisiksi ja pisti vihaksi, enpä ole heitä muutenkaan äänestänyt liian vihreiden arvojen takia, menee överiksi. Olisipa Haavistollakin ollut munaa jättää pestinsä kuten eräillä muilla on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta nykyisin on mahdollisuus nähdä ja todeta joka ainoa pieni virhe, minkä politiikko tekee. Yleisö on armotonta toisin kuin vaikka Kekkoselle. Mitähän kaikkea sekin olisi Suomeen huudellut, jos sellainen olisi siihen aikaan ollut mahdollista. Mitään pieniä virheitä ei enää suvaita, vaan kansa ja kollegat odottavat, kuka tekee minkäkin virheen, tarttuvat siihen ja nostavat asiasta metelin. En nyt tällä tarkoita aidosti isoja asioita, joita on syytäkin nostaa käsittelyyn.
Totta kuitenkin on, että poliitikon työ on olla retoriikan ja viestinnän ammattilainen. Se, miten sanotaan, on tärkeämpää kuin itse sisältö, valitettavasti.
Olet oikeassa siinä, että ilmapiiri on armottomampi virheiden suhteen. Ja se on huolestuttavaa. Mutta kyse on siitä, onko ihmisillä enää mitää periaatteita, joiden takana rehdisti seisoa?
En minä muuta näkemystäni sen mukaan kuka tekee, vaan sen mukaan mitä tehdään. Jos (ja kun) pidän pettämistä nilkkimäisenä hommana toista kohtaan, en minä suhtaudu siihen eri tavalla tekeekö sen oma ystäväni puolisollen, Hentun Liisa, Toni Nieminen puolisolleen, vai puolisoni minua kohtaan. Joo, toki voin saada näkökulmaa asioihin sitä mukaa, mitä enemmän tietoa tai toisen näkemystä ymmärrän. Mutta itse teko on sama. Eikä mulla olisi pokkaa puolustella toista ja haukkua toista saman teon perusteella. Moni toimii noin.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa mennä sinne ongelman ytimeen, eli vasemmistoon?
Tyypillistä syyttää toista osapuolta.ja kieltää oma vastuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin olet kyllästynyt.
Tuota samaa on ollut vuosikymmeniä.
Lähtien siitä, kun erilaisia puolueita ja puoluekantoja on ollut.
Nyt se vaan on enemmän näkyvää, kun sitä jauhaa myös somepalstat, muun median lisäksi.
Ei se ollut näin rajua ja katkeraa ennen yhden puolueen nousua 2000-luvulla.
Meinaat että kommunistit sai rauhassa tappaa ihmisiä maailmalla?
Vierailija kirjoitti:
Jos "oikeisto"(eli normaali tolkuissaan olevat ihmiset) ei väittelisi vasemmiston ja sen hallitseman valtamedian kanssa niin pian koko kansakunta olisi aivopestyä intersektionaaleiksi cancel-kulttuuriin ja puhuisi uuskieltä uutena normaalina ja sanoisi al lahu ak bar tai salam aleikum päivittäin naapureilleen rappukäytävällä...
Juuri tällaiset paskat ovat pilanneet koko poliittisen keskustelun. Eihän tuollaista psykoottista jankkausta kukaan täysijärkinen jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Jos "oikeisto"(eli normaali tolkuissaan olevat ihmiset) ei väittelisi vasemmiston ja sen hallitseman valtamedian kanssa niin pian koko kansakunta olisi aivopestyä intersektionaaleiksi cancel-kulttuuriin ja puhuisi uuskieltä uutena normaalina ja sanoisi al lahu ak bar tai salam aleikum päivittäin naapureilleen rappukäytävällä...
Olen vassari, en tiedä mitä nuo ihme termit tarkoittaa, en kannata is-lamia enkä aivopese yhtään ketään yhtään mihinkään. Aivan pimeä kommentti, jokuko oikeasti ajattelee noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeassa siinä, että ilmapiiri on armottomampi virheiden suhteen. Ja se on huolestuttavaa. Mutta kyse on siitä, onko ihmisillä enää mitää periaatteita, joiden takana rehdisti seisoa?
En minä muuta näkemystäni sen mukaan kuka tekee, vaan sen mukaan mitä tehdään. Jos (ja kun) pidän pettämistä nilkkimäisenä hommana toista kohtaan, en minä suhtaudu siihen eri tavalla tekeekö sen oma ystäväni puolisollen, Hentun Liisa, Toni Nieminen puolisolleen, vai puolisoni minua kohtaan. Joo, toki voin saada näkökulmaa asioihin sitä mukaa, mitä enemmän tietoa tai toisen näkemystä ymmärrän. Mutta itse teko on sama. Eikä mulla olisi pokkaa puolustella toista ja haukkua toista saman teon perusteella. Moni toimii noin.
Olisikin hyvä, jos pystyis tekemään tutkimuksen miten poliitikot suhtautuisivat tekoihin tietämättä kenestä puhutaan. Jos joku tekee rikoksen tai muuta moitittavaa, salattais henkilöllisyys ja katsottais miten muut reagoisivat.
Onko keskustan kannatus hiipunut juuri tästä syystä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tällaiset paskat ovat pilanneet koko poliittisen keskustelun. Eihän tuollaista psykoottista jankkausta kukaan täysijärkinen jaksa.
Jos kaltaiseni vastavirtaan kulkijat eivät jaksaisi olla äänessä niin kohta sinä et enää pystyisi olemaan äänessä ja ilmaisemaan mielipiteitäsi vapaasti. Jos vasemmisto saa tahtonsa läpi niin ei kohta enää sallita kuin yksi ainoa "oikea mielipide" enää asioista. Olet sokea jos et näe tämän kehityksen olevan päällä paraikaa, tilanne on suorastaan hälyttävä.
Sepä se. Vastavoimat ruokkii toisiaan. Ilman toista ette ole olemassa itsekään.
Maltillinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaltaiseni vastavirtaan kulkijat eivät jaksaisi olla äänessä niin kohta sinä et enää pystyisi olemaan äänessä ja ilmaisemaan mielipiteitäsi vapaasti. Jos vasemmisto saa tahtonsa läpi niin ei kohta enää sallita kuin yksi ainoa "oikea mielipide" enää asioista. Olet sokea jos et näe tämän kehityksen olevan päällä paraikaa, tilanne on suorastaan hälyttävä.
Sepä se. Vastavoimat ruokkii toisiaan. Ilman toista ette ole olemassa itsekään.
Maltillinen
No sepä täsä hauskaa onkin, että olen ennen tätä nykyajan vasemmiston luomaa ilmapiiriä pitänyt itseäni maltillisena vasemmistolaisena. Se on nyt vain niin, että jos et kumartele mustien edessä, palvo monikulttuuria, puolustele islamia, koe "valkoista syyllisyyttä" tai olet vaikkapa sitä mieltä että biologisia sukupuolia on vain kaksi jne ja sanot sen vielä ääneen jossain, niin sinäkin olet äärioikeiston edustaja vasemmiston silmissä. Ja sen vastavoiman ilmentymä. Asia tulee kyllä sinunkin eteesi tätä menoa jossain kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvää viihdettähän tuo on. Antaa lasten leikkiä
Sincc
Sanoo mielenterveysongelmainen ja heikkolahjainen ää. r i O ikeis tolainen pikku n A. t si sincc.
No me keskustassa mennään luontevasti molemmilla rattailla joten liittykää meihin!
Vierailija kirjoitti:
No me keskustassa mennään luontevasti molemmilla rattailla joten liittykää meihin!
Ja mitäs tarjottavaa teillä on?
Koko puolueajattelu on per..eestä. Jokaisella puolueella on hyviä ajatuksia, mutta sitten ideologiat vievät järjen asiasta. Pitäisi toimia vain kylmällä logiikalla ja hoitaa valtion asioita kuten yrityksenkin. Jos ei ole rahaa niin budjetit tehdään sen mukaan, ei ottamalla lainaa lisää. Tuet ja korvaukset niin alas että työ alkaa maistumaan "¤¤#"#"%.