Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä - apua vailla ja silti ylimielinen?

Vierailija
10.01.2021 |

Kaupungissamme, niin kuin varmaan kaikissa, on muutamia FB-ryhmiä, jonka kautta voi ilmaiseksi luovuttaa ja vastaavasti kysellä tavaraa, josta puute, muttei ole valmis/kyvykäs maksamaan mitään. Useinkin näissä ryhmissä tuntuu olevan tarvikkeita vailla naiset ja naiset, joilla lapsia ja jotka ovat äkkiä joutuneet/tajunneet poistua väkivaltaisen miehen ikeestä. Tyyliin ”tulin kaupunkiin ja mukana vain säkillinen vastteita”. Näin siis ilmoituksista rivien välistä on luettavissa. Kaikki sympatiani ja tsemppini heille. Silti en voi olla ärsyyntymättä täydellisestä tilannetajun puutteestaan. He kyselevät ilmaisen tavaran perään ja kun ihmiset tarjoavat ehjiä siistiä tavaraa juuri pyydettyyn tarpeeseen, näiden daamien vastaus on tyyliä ”kelpaa”, ”voisin ottaa”, ”ei ole mun makuuni” jne. täysin kiittämätöntä! Toki tilanteensa ei ole helppo, mutta minä en moisiin ilmoituksiin enää tartu ja tavaraa anna. Vinkkinä, jos tunnistit itsesi. Kieltäytyä voi myös nätisti. Tulee väistämättä vaikutelma, että jos peruskäytös on noin vaikeaa, voi katsoa peiliin ja miettiä olisko muutenkin skarpattavaa ja miksi ovat päästäneet itsensä ja lapsensa tuollaiseen tilanteeseen. Kannattaisiko nyt viimeistään sytyttää valot?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole kukaan niin köyhä että olisi pakko ottaa kaikki tuntemattomien vanhat roinat mitä joku keksii tarjota. Vaikutat aika ylimieliseltä. Ja en ole itse koskaan pyydellyt tavaraa noissa ryhmissä, lahjoittanut kyllä jonkun kerran. 

Vierailija
2/10 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei ole kukaan niin köyhä että olisi pakko ottaa kaikki tuntemattomien vanhat roinat mitä joku keksii tarjota. Vaikutat aika ylimieliseltä. Ja en ole itse koskaan pyydellyt tavaraa noissa ryhmissä, lahjoittanut kyllä jonkun kerran. 

Meinikö noin lujaa ohi? Kysymys oli käytöstavoista. Taidat olla samaa luokkaa kuin em. kuvaamani naiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin joskus tori.fissä ilmoituksen jossa paikkakunnalle muuttanut opiskelija pyysi ilmaista kamaa: huonekaluja, mattoja, astioita, viherkasveja jne. Oli tiukat vaatimukset ja piti olla vielä kotiinkuljetus, hän ei itse voinut hakea mitään. Mitähän mahtoi tyttö saada?

Vierailija
4/10 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ikävää. En itsekään auttaisi tuollaisia tippaakaan.

Vierailija
5/10 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tarvitsen apua. Kärsin akuutista seksin puutteesta. Naiset voivat auttaa minua tarjoamalla seksiä. Mutta minulle ei sitten kelpaa mitkään keskivertonaiset. Kyllä naisen pitää vähintään Kim Kardashianin näköinen olla että kelpaa. Kiitos avusta!

t. mies

Vierailija
6/10 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita ap mikä sinun mielestäsi olisi ollut "nätisti".

Vierailija
7/10 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinikö noin lujaa ohi? Kysymys oli käytöstavoista. Taidat olla samaa luokkaa kuin em. kuvaamani naiset.

Minusta "Ei ole minun makuuni" on ihan hyväksyttävä tapa kieltäytyä epämieluisasta tavarasta. Valista toki tätä alempiluokkaista jos olen väärässä. 

Vierailija
8/10 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin samanlaisessa ryhmässä ja olen siellä antanut tavaraa pois.

Mutta en ymmärrä miksi kyseiset kommentit pitäisi tulkita jotenkin töykeiksi, kun ne ei varmasti ole sellaisiksi tarkoitettu. Kuulostat itse aika töykeältä.

Vierailija
9/10 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei halua sun roinaa niin mikä on oikea tapa sanoa ei?

Kiitos ei. Riittääkö

Vierailija
10/10 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakukissa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin samanlaisessa ryhmässä ja olen siellä antanut tavaraa pois.

Mutta en ymmärrä miksi kyseiset kommentit pitäisi tulkita jotenkin töykeiksi, kun ne ei varmasti ole sellaisiksi tarkoitettu. Kuulostat itse aika töykeältä.

Vaikka ei olisi tarkoitettu, niin sen verran pitäisi käytöstapoja osata, että osaa kieltäytyä ystävällisesti ja huomaavaisesti. Juuri tuollaisten töykeiden urpojen vuoksi maailma on ikävämpi paikka elää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä