Ei juma*auta näitä etäkoulun tehtäviä
11v pojalle on tullut jo teknisestä töistä puujakkara-tehtävä johon pitäisi siis itse hankkia tarvikkeet ja paskarrella sitten yhdessä lapsen kanssa monta tuntia tuolla kylmässä?? mikä järki opet? Vaikka ollaankin koko perhe etänä, ei se tarkoita että vanhemmilla on maagisesti enemmän aikaa auttaa lastaan kaikissa näissä askareissa. Antakaa tehtäviä jotka lapsi voi jotenkuten suorittaa itse ilman aikuisen jatkuvaa avustusta tai valvontaa
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Missä päin Suomea alakoulut ovat etänä?
No ainakin yhdessä ison kaupungin kehyskunnassa, on alkanut viime viikkoina levitä joten kunta päätti näin
Miten todistetaan, että se jakkara oikeasti on tehty? Pitääkö se toimittaa koululle vai häh? Jos vain ottaa kuvan netistä, lähettää opelle ja väittää, että teki itse, niin jäisikö kiinni? Sinänsä en huijaamista ja "lintsaamista" kannata, mutta onhan tuo älyvapaa tehtävänanto. Meillä ei ainakaan olisi yhtään mitään työvälineitä edes, joilla moista voisi alkaa väsäämään.
Joo, ihan samaa mieltä. Jotain rajaa, kiitos näille etäkoulutehtäville. Ei kaikilla ole mitään verstasta kotona.
Tekisin junnun kanssa kiusallani linnunpöntön, lapsi saisi viedä sen kouluun ja sanoa opettajalle että iskältä terkkuja, meillä oli jo jakkaroita tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Miten todistetaan, että se jakkara oikeasti on tehty? Pitääkö se toimittaa koululle vai häh? Jos vain ottaa kuvan netistä, lähettää opelle ja väittää, että teki itse, niin jäisikö kiinni? Sinänsä en huijaamista ja "lintsaamista" kannata, mutta onhan tuo älyvapaa tehtävänanto. Meillä ei ainakaan olisi yhtään mitään työvälineitä edes, joilla moista voisi alkaa väsäämään.
Ainakin meillä kerätään "galleria" kaikista oppilaiden töistä joita voi sitten ihastella. Eli käytännössä kyllä näitä suorituksia tarkastellaan
ei ap
En usko.
Oppivelvollisuuskoulu kustantaa koulutarvikkeet ja matskut.
Tämä on selvä trolli, älkää menkö ansaan t. Kässynope.
Vierailija kirjoitti:
Selvä trolli todellakin. Sen voi päätellä siitäkin, että koulu on vastuussa lasten turvallisuudesta koulupäivien ajan eikä etäkoulu ole poikkeus.
Vierailija kirjoitti:
En usko.
Oppivelvollisuuskoulu kustantaa koulutarvikkeet ja matskut.
Keväällä olisi pitänyt opettaa lapsi virkkaamaan. Harmi ettei ollut välineitä enkä minä osaa.
Poissaolomerkintöjä tuli siitä hyvästä lapselle.
No kerro nyt missä näin tapahtuu!
Kunta ja koulu.
Jakkaran tekeminen on jo sen verran suuri ja hankala tehtävä, että tällaista ei ikinä laiteta etäkoulutyöksi. Varsinkaan siten, että siihen pitäisi itse ostaa tarvikkeet. Jos joku koulu onkin etäopetuksessa ja jos olisi tarkoitus puukässässä tehdä jakkara, niin sen tekemistä varmasti lykätään siksi, kunnes ollaan taas lähiopetuksessa.
Jotain rajaa näihin.
Meillä piti tehdä tammesta ruokaryhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko.
Oppivelvollisuuskoulu kustantaa koulutarvikkeet ja matskut.Keväällä olisi pitänyt opettaa lapsi virkkaamaan. Harmi ettei ollut välineitä enkä minä osaa.
Poissaolomerkintöjä tuli siitä hyvästä lapselle.
Sinulla näkyy kuitenkin olevan nettiyhteydet käytössä. Youtubessa on runsaasti videoita, joissa opetetaan virkkaamisen alkeet.
Olisit voinut antaa lapsesi katsoa niitä ja opetella niiden avulla.
Virkkaaminen on taito, jota kaikki opettelevat alakoulussa. Tarkistitko, olisiko (ex-)puolisosi osannut auttaa lasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ainakin yhdessä ison kaupungin kehyskunnassa, on alkanut viime viikkoina levitä joten kunta päätti näin
Mikä tämä ison kaupungin kehyskunta on? Ei ole asiasta uutisoitu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvä trolli todellakin. Sen voi päätellä siitäkin, että koulu on vastuussa lasten turvallisuudesta koulupäivien ajan eikä etäkoulu ole poikkeus.
Tuskin on trolli.
Mun lapsi oli etäkoulussa sairauden takia ja opettaja kuvitteli, että minä valvon hänen kokeensa ja räyhäsi kun en valvonut sitä niin kuin piti.
Olen itse etätöissä kotona, mutta kyllä se kokeen ohjeistaminen, järjestäminen ja valvominen on opettajan tehtävä. Hän ei osannut ottaa videoyhteyttä, lähetteli vain minulle Wilmassa ohjeita.
HUOH.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko.
Oppivelvollisuuskoulu kustantaa koulutarvikkeet ja matskut.Keväällä olisi pitänyt opettaa lapsi virkkaamaan. Harmi ettei ollut välineitä enkä minä osaa.
Poissaolomerkintöjä tuli siitä hyvästä lapselle.Sinulla näkyy kuitenkin olevan nettiyhteydet käytössä. Youtubessa on runsaasti videoita, joissa opetetaan virkkaamisen alkeet.
Virkkaaminen on taito, jota kaikki opettelevat alakoulussa. Tarkistitko, olisiko (ex-)puolisosi osannut auttaa lasta?
Esimerkiksi vasenkätisille on koko lailla mahdoton opettaa oikeakätinen lapsensa virkkaamaan tai kutomaan.
t. nimimerkillä palkkasimme naapurista mummon tätä varten, mutta ei hänkään sekunnissa olisi tullut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko.
Poissaolomerkintöjä tuli siitä hyvästä lapselle.Sinulla näkyy kuitenkin olevan nettiyhteydet käytössä. Youtubessa on runsaasti videoita, joissa opetetaan virkkaamisen alkeet.
Oli vähän tärkeämpää tekemistä jo sen koulun takia iltaisin kun alkaa jotain lankoja ja videoita etsimään.
Vierailija kirjoitti:
Tekisin junnun kanssa kiusallani linnunpöntön, lapsi saisi viedä sen kouluun ja sanoa opettajalle että iskältä terkkuja, meillä oli jo jakkaroita tarpeeksi.
Lasketaanko teillä kertolaskua silloin jos opettaja antaa läksyksi jakolaskuja?
Voihan olla, että iskän ja lapsen mielestä kertolaskujakin on laskettu jo ihan tarpeeksi.
Hienosti opetetaan, että itse saa valita mitä tekee, läksyistä viis!
Ymmärtäisin tuon linnunpöntön tekemisen jos se selitettäisiin lapselle ja opettajalle jotenkin muuten kuin, että meillä oli jo jakkaroita tarpeeksi?!? Voisi rehellisesti sanoa, että meillä ei ollut mandollisuutta tehdä jakkaraa kun ei osattu ja ei ollut siihen tarvikkeita.