Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mulla tuli just satatuhatta osakkeissa ja rahastoissa täyteen.

Vierailija
10.01.2021 |

Tai no perjantaina oli tullut mutta nyt katselin. Tekis mieli korkata skumppa!

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli paljonko olet laittanut rahaa?

Onko sinulla kaikki kiinni sijoituksissa vai onko sinulla lisäksi rahaa säästössä äkillisiä tarpeita varten?

No, jos apn salkku on 100 000 ja se on 107 % plussalla, ei ole kovin vaikea laskea, että hän on laittanut rahaa hiukan alle 50 000.

Sijoittamiseen pääsee käsiksi pienilläkin summilla, ja pitkäjänteisyys tuottaa hienoja tuloksia. Olkoon ap muillekin kannustava esimerkki. Hieno suoritus pienehköillä tuloilla, ja antaa varmasti turvaa elämään.

Vierailija
22/60 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ostat, joka kuukausi rahastoja vai lisäätkö koko ajan osakkeita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu siltä, ettet ole juurikaan elänyt viimeiseen kymmeneen vuoteen? Eli käytät rahat sitten eläkkeellä sairauksiisi..

Ai 400-800 euron kuukausisäästäminen on sitä että "ei eletä ollenkaan vaan maksimaalisesti pihistellään..." Jep jep.

24/60 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu siltä, ettet ole juurikaan elänyt viimeiseen kymmeneen vuoteen? Eli käytät rahat sitten eläkkeellä sairauksiisi..

Ap ostaa joka päivä itselleen mielenrauhan. Ei tarvitse kauheasti murehtia hajonneesta autosta tai mahdollisista yt-neuvotteluista kun on taloudellista puskuria. Itsekin olen jättänyt säästämisen takia paljon tavaroita ostamatta, mutta ei kaduta sitten yhtään. Mielenrauha on arvokas asia. 

Vierailija
25/60 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenna romahtaa

Luulen, että AP:nkin omistukset on romahtaneet jo useaankin otteeseen, mutta juju onkin siinä, että ainakin tähän mennessä sieltä on pitkässä juoksussa aina noustu. Ei nuo pitkälle tähtäävää sijoittajaa hetkauta.

Vierailija
26/60 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä ennen koronaa kryptoihin reilut 15k. Ostin 3 btc ja lopuilla rahoilla eth, linkkiä ja random kolikoita.

Vuodessa tullu mukavat 130k salkkuun ja ylöspäin mennään. En tajua miksi ihmiset ei osta kryptoja. 

Vierailija
27/60 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista, että et ole voittanut mitään ennen kuin myyt.

T. Ylitin 120k monta vuotta sitten, mutta nyt enää jäljellä 90k

Vierailija
28/60 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keväällä ennen koronaa kryptoihin reilut 15k. Ostin 3 btc ja lopuilla rahoilla eth, linkkiä ja random kolikoita.

Vuodessa tullu mukavat 130k salkkuun ja ylöspäin mennään. En tajua miksi ihmiset ei osta kryptoja. 

Koska ne on pelkkää ilmaa ja romahtaa hetkenä minä hyvänsä. Sulle ei jää mitään käteen noista.

Vierailija
29/60 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä.

Olen kyllä elänyt viimeiset kymmenen vuotta. Sijoitussummaa olen nostanut sitä mukaan kun palkka on noussut mutta kuitenkin niin että elintasokin on vähän noussut. Ollaan käyty ulkomailla tai kotimaassa joka vuosi lomalla jossain ja esim vanhin lapsista on lähdössä kielimatkalle ensi kesänä jos tilanne sallii. En siis koe että oltaisiin kituutettu mitenkään. Ehkä sen verran sijoittaminen on vienyt mukanaan että karsin vähän omista shoppailuista ja laitan rahan mielummin säästöön.

Aiemmin rahastot oli pääsääntöisesti kohteena mutta nyt olen muutaman vuoden laittanut enemmistön osakkeisiin. Salkussa mm. Kone, Neste, Nordea.

Vierailija
30/60 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno merkkipaalu tuo 100000€, onnea! Itse käyttäisin tässä kohtaa ilmaisua "salkkuni arvo ylitti ensimmäisen kerran 100000€" koska kokemus opettaa, että niitä ylityksiä voi tulla useampia.

Tuosta on hyvä jatkaa ja ajan kanssahan se homma helpottuu, kun osingoista tulee lisää sijoitettavaa - tulevatpa ne sitten sijoittajan tilille tai rahaston tillle.

Mulla meni satanen rikki ekan kerran 2019, ja 2020 keväällä pörssin romahtaessa arvo olikin yhtäkkiä monta kymppiä alle sen. Osingotkin laitettiin jäihin tai leikattiin rajulla kädellä. Kaiken kukkuraksi töistä tuli lomautus ja epävarmuus koko alani tulevaisuuteen, mikä hieman psykologisesti esti iskemästä pohjilta kaikkea liikenevää ja ylimääräistä kiinni pörssiin. Onneksi oli velaton salkku. Sittemmin on kyllä noustu takaisin ja ylikin.

Vierailija
31/60 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai 400-800 euron kuukausisäästäminen on sitä että "ei eletä ollenkaan vaan maksimaalisesti pihistellään..." Jep jep.

Ja kun ottaa huomiion vaikkapa osingot niin eipä tuohon summaan tarvitse paljon palkasta säästää. Minä laitan palkasta vaihtelevan summan ja osingoista kuukausittain sellaisen 500 euroa takaisin sijoituksiin.

Vierailija
32/60 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieno merkkipaalu tuo 100000€, onnea! Itse käyttäisin tässä kohtaa ilmaisua "salkkuni arvo ylitti ensimmäisen kerran 100000€" koska kokemus opettaa, että niitä ylityksiä voi tulla useampia.

Tuosta on hyvä jatkaa ja ajan kanssahan se homma helpottuu, kun osingoista tulee lisää sijoitettavaa - tulevatpa ne sitten sijoittajan tilille tai rahaston tillle.

Mulla meni satanen rikki ekan kerran 2019, ja 2020 keväällä pörssin romahtaessa arvo olikin yhtäkkiä monta kymppiä alle sen. Osingotkin laitettiin jäihin tai leikattiin rajulla kädellä. Kaiken kukkuraksi töistä tuli lomautus ja epävarmuus koko alani tulevaisuuteen, mikä hieman psykologisesti esti iskemästä pohjilta kaikkea liikenevää ja ylimääräistä kiinni pörssiin. Onneksi oli velaton salkku. Sittemmin on kyllä noustu takaisin ja ylikin.

Minä taas laitoin kaiken mitä irti lähti, ja otin 20 000 euron lainankin maaliskuussa sijoituksiin.  Onneksi otin lainan...

Vierailija
33/60 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

109,7 %

Aloitin 2010 mutta nyt parina viime vuotena olen sijoittanut paljon enemmän kuin ennen. Nyt menee jo 900 euroa kuukaudessa sijoituksiin, alussa 40 euroa.

Ap jatkaa. Eli en ajatellut myydä vaan jatkaa näin vielä kymmenisen vuotta ja sitten ehkä siirtyä eläkeelle tai tekemään vaikka 50 % töitä. Kuukausipalkka on 3800 (brutto) mutta oli vain hieman päälle 2000 kun aloitin.

Uskotko, että talouden rakenteet pysyvät ehjinä, ts. eivät romahda?

Vierailija
34/60 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko niitä osinkoja saa tuonsuuruisella salkulla?

Vierailija
35/60 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas laitoin kaiken mitä irti lähti, ja otin 20 000 euron lainankin maaliskuussa sijoituksiin.  Onneksi otin lainan...

Mikset ottanut isompaa lainaa? Varmaa tuottoa olisi ollut tarjolla, ei näköjään kelvannut. Mikä on salkkusi nettoarvo tällä hetkellä? Luulen, että ei yhtä paljon kuin minulla.

Vierailija
36/60 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olettaa, että vaikka puolet tuosta on osakkeita, jotka maksavat 5 % osinkoa, tekisi se 2500 euroa.

Vierailija
37/60 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan mitä yhtiöitä on valinnut. Nettona 0 €- 8000€/ vuosi.

Vierailija
38/60 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset ottanut isompaa lainaa? Varmaa tuottoa olisi ollut tarjolla, ei näköjään kelvannut. Mikä on salkkusi nettoarvo tällä hetkellä? Luulen, että ei yhtä paljon kuin minulla.

Riskien hallintaa. Ei kannata ahneeksi heittäytyä. Salkkun nettoarvo on lähempänä puolta miljoonaa kuin nollaa.

Vierailija
39/60 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olettaa, että vaikka puolet tuosta on osakkeita, jotka maksavat 5 % osinkoa, tekisi se 2500 euroa.

Vuodessa?

Vierailija
40/60 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5% on järjettömän suuri osinkoprosentti, varsinkin tällä hetkellä kun yritykset on tuloksentekokykyynsä nähden niin korkealle arvostettuja. Lisäksi verottaja ottaa välistä omansa.