Kuinka ihmeen aikaisin perheellisen pitää herätä?
Kuinka aikaisin esimerkiksi kolmilapsisen perheen äiti joutuu heräämään, jos kaikki lapset pitää aamulla pukea, pakata päiväkotitavarat, viedä lapset autoon, puhdistaa auto lumesta, käydä itse suihkussa, paskalla, meikata, syödä ja pukea? Ja sitten päälle vielä tunnin työmatkat suuntaansa.
Eikö tämä ole hieman liian rankkaa? Illalla haet lapset kotia, peset pyykkiä, siivoat, teet ruokaa, annat miehes panna vielä sua kun makaat rättiväsyneenä lahnana sängyssä. Ja jotkut kuvittelee, että tälle kaikelle ollaan kateellisia? Puhumattakaan vielä siitä, että joutuis olla raskaana ja ne kaikki pahoinvoinnit, kivut ym...
Kommentit (30)
Palkkaa lapsille hoitaja kotiin. Kunta ja Kela maksaa palkan melkein kokonaan, itselle jää jotain 100 euroa ja tapaturmavakuutus joka on 30-100 euroa vuosi.
Mulla on fiksut teinit. Hoitavat itse itsensä koulukuntoon ja kouluun. Jos on vapaapvä, saan nukkua vaikka koko päivän. Pikkulapsiaikana tuli nukuttua jatkuvasti liian vähän, se oli kamalaa.
Riippuu ihan perheestä, sillä lapsella on myös toinen vanhempi eli isä.
Minulle riitti herätä tuntia aikaisemmin, siinä ajassa tein aamupalan, meikkasin ja läksin töihin.
Mies huolehti lasten aamupalasta, pukemisesta ja päiväkotiin viemisestä ja vastaavasti minä kävin pois ja hoidin iltapuuhat.
Muutenkin kotityöt ja lastenhoito jaetaan puoliksi, myös perhevapaat.
Ymmärrän yh olevan tilanteen toisin ja varmasti raskasta, jos joutuu yksin selviintymään kaikesta.
voivoi kun on taas naiset uhriraukkaparkoja. jaksuja
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan perheestä, sillä lapsella on myös toinen vanhempi eli isä.
Minulle riitti herätä tuntia aikaisemmin, siinä ajassa tein aamupalan, meikkasin ja läksin töihin.
Mies huolehti lasten aamupalasta, pukemisesta ja päiväkotiin viemisestä ja vastaavasti minä kävin pois ja hoidin iltapuuhat.
Muutenkin kotityöt ja lastenhoito jaetaan puoliksi, myös perhevapaat.
Ymmärrän yh olevan tilanteen toisin ja varmasti raskasta, jos joutuu yksin selviintymään kaikesta.
No aikaisin se isäkin herää.
Jos syödään aamupala kotona, herään tunnin ennen päiväkotiin lähtöä, jos ei syödä kotona niin 45min riittää.
En käy suihkussa aamulla, huuhtasen kainalot hanan alla. Meikkaan kevyesti. Harjaan hiukset ponnarille. Autossa lohkolämmitin. Vaatteet illalla valmiiksi, samoin eväät ja kaikki kassit.
Kolme lasta on, kaikki päiväkodissa.
Jos mies hoitaa lapset, herään 30min ennen, tai jos otan aamupalan mukaan autoon niin 20min ennen lähtöä. Herätys on 5-8 välillä, riippuen vuorosta. Työmatka 25min.
Vierailija kirjoitti:
Hmm... käy suihkussa illalla, et meikkaa tai käyt ottamassa ainakin kulmakarvoihin kestot, laitatko auton päälle suojan, jonka vain nykäiset irti ja sullot takakonttiin ja syöt ajaessasi työmatkaa.
Ajaessa keskitytään ajamiseen. Ei mitään ylimääräistä säätämistä autoillessa, kiitos!
Elämä on valintoja. Vaikka olen tehokas ihminen jolta onnistuu mikä vaan jos on pakko niin tuohon rumbaan en lähtenyt. Meillä on vain 2 lasta ja heillä 4 vuoden ikäero. Sovimme miehen kanssa että minä jäin kotiin lasten kanssa. Toki piti olla tarkkana rahan kanssa mutta hyvin siitäkin selvittiin. Sai nukkua aamulla eikä ollut kiire mihinkään. Esikoinen nukkui pienenä aina aamu 9 ja toinen lapsi heräsi aina 8.
Oli kyllä parasta aikaa elämässä tuo pikkulapsiaika.
Herään puoli seitsemältä. Yksi lapsi. Kävellään yhdessä päiväkotiin. Mulla on 600m työmatka ja päiväkoti on siinä välissä. Olen kasilta töissä.