Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä Martinan mielipiteestä lihavuudesta?

Vierailija
10.01.2021 |

Kommentit (1236)

Vierailija
1001/1236 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Martinan on helppo jauhaa paskaa, kun omaa geenit, joilla ei liho vaikka mitä söisi. Sama kun hokisi vakavasti masentuneelle, että sinulla vain on väärä ja luuseriasenne.

Tällä palstalla hyvin korostuu aina kaiken muun syyttäminen paitsi oman syömisen.

Pointti on siinä, että joillekin painonhallinta on helppoa, koska he voivat oikeasti syödä kuinka paljon vain ja eivät liho, vaikka eivät juuri edes liikuntaa harrastaisi. Minä tiedän paljon tällaisia ihmisiä. Joku muu taasen lihoo vastaavilla elintavoilla sairaanloisen ylipainoiseksi. Toinen voi tehdä mitä haluaa ja toinen joutuu kärvistelemään ikänsä nälässä, jotta olisi samassa lopputuloksessa. Tässä on se pointti, kun sanotaan että kaikille se on yhtä helppoa, ei vain pidä syödä.

Höpö ja löpö. Joillain on terve ruokasuhde ja terveellinen ruokavalio ihan lapsuudesta asti ja oikea annoskoko. Muu on selittelyä.

Vierailija
1002/1236 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en viitsi sanoa mitä mieltä olen Pippasta, se viesti poistettaisiin kuitenkin heti.

Täällä toinen. Ei mene läpi totuus.

Totuus on useimmiten Pippan kaltaisista hyvin raaka.

Minä ajan pyörällä paljon kovempaa ku Pippa. Repikää siitä pläskit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1003/1236 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvinvointilääkäri Pippa Laukka lataa suorat sanat: ”Ei ole olemassa tervettä lihavuutta”

.

– Sairausriskeistä puhuttaessa enkelten kieli ei auta. Ihmisillä on oikeus kuulla ammattilaiselta asioista suoraan, lääkäri sanoo.

Hän ei myöskään niele nykytrendiä naamioida lihavuus kehopositiivisuudeksi:

– Ei ole olemassa tervettä lihavuutta, Laukka muistuttaa.

– Suhtaudun lähtökohtaisesti kehopositiivisuuteen myönteisesti, mutta se on valitettavasti muuttunut ääri-ilmiöksi ja lyömäaseeksi.

.

https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/35f5535b-76df-482f-a939-6fd2613… [/quote

No mutta hupsis! Eikö se ollutkaan vain Martinan väärä mielipidetöräytys   🤣🤣🤣🤣

Ai jumalautako naurattaa. Nyt huuto päälle ja näppis paukkumaan, väärä MIELIPIDE....

Pippa on sairastanut anoreksiaa ja bulimiaa!! On kertonut sen tvssä. Ilmeisesti bulimian kanssa elää vieläkin jollain tavalla. Joten se siitä!!

Vierailija
1004/1236 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, että hän myy erilaisia ohjelmia ilmeisesti ravintoineen (vai tekeekö ne ohjelmat hänen puolestaan joku muu?), koska jos ajattelee kalan kuuluvan kasvisruokavalioon. Samoin toi riisikakkujen suuri osuus ruokavaliosta, eikö esimerkiksi ruisleipä olisi paljon parempi vaihtoehto? Riisikakuissa on kyllä vähän energiaa, mutta ei sitten oikeastaan paljon muuta, paitsi ehkä suolaa todella paljon.

Mitä helvetinpaskaa tämä on`? Kenellä voi olla Suomen kaltaisessa sivistysvaltiossa ja ilmaisen peruskoulun mallimaana maailmalle näin heikko luetunymmärtäminen??

Martina kertoi jättäneensä punaisen lihan pois, lisänneensä kasviksia ja syövänsä edelleen kalaa, kananmunia ja juustoa.

Martinalla on syynsä, miksi ei voi käyttää ruista ja syö mieluummin riisikakkuja - Tuohan ei ollut mikään ruokavalio-ohje kellekään muulle vaan esimerkki hänen päivästään. Martinan riokavaliovalmennuksissa ei muuten ole kohtaa, jossa käskettäisiin syödä tätä tai tätä. vaan siellä on vaihtoehtoja, joista valitaan itselle sopivat.

Sama kokemus hänen ruokaohjeisiin. Tulostin ja välillä vieläkin muistutan niillä itseäni. Nyt tajuan, että proteiinia olen taas syönyt ihan liian vähän, koska nälkä koko ajan. En ymmärrä tätä riisikakkuhysteriaa kun ei sitä edes missään tyrkytetä. Kun johonkin pitää takertua niin tällä kertaa riisikakkuun. Kyllä ihmiset ovat tyhmiä!

Niinpä.

Sille on syynsä, miksi syö riisikakkuja. Sanoiko että muiden pitää syödä

Mikä syy on syödä päivittäin riisikakkuja? Jos on allerginen viljoille, voi syödä jotain muuta. Vaikka vaihtelun vuoksi maissia.

Vierailija
1005/1236 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä vois lopettaa muiden ulkonäön kommentoinnin kokonaan.

Vierailija
1006/1236 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On OK olla alipainoinen, normaalipainoinen tai ylipainoinen. On OK olla terve tai sairas. Martina tai kukaan muukaan ei voi tulla kertomaan, että kenen keho ja paino on OK ja kenen ei. Se EI ole OK.

Jokainen keho on yhtä arvokas,

Martina ei ole sanonut kenenkään kehosta mitään.

Martina sanoi lihavuus aiheuttaa sairauksia. Lääketieteellinen tosiasia.

Jatkuva saman asian jankuttaminen EI ole OK

Martinan lasten haukkuminen EI ole OK

Paskanjauhaminen EI ole OK

Hakeutukaa hoitoon - SE ON ERITTÄIN OK

Martina sanoi, että ei ole OK olla lihava.

Se ei kuitenkaan ole Martinan asia, on ihan OK olla alipainoinen, normaalipainoinen tai ylipainoinen.

Kannattaa lukea se Martinan ajatus ja lause loppuun. Puhui ylipainon terveysriskeistä.

Vierailija
1007/1236 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On OK olla alipainoinen, normaalipainoinen tai ylipainoinen. On OK olla terve tai sairas. Martina tai kukaan muukaan ei voi tulla kertomaan, että kenen keho ja paino on OK ja kenen ei. Se EI ole OK.

Just näin. Luulisi, että tämän tajuaisi jo ihan jokainen.

Eivät ylipainoon liittyvät terveysvaikutukset ole KENELLEKÄÄN epäselviä eikä niistä päästä sillä, että joku tahditon töräyttelee näitä aivopieruja ja iltapäivälehti vielä niitä julkaisee.

Jos kuitenkin tahtoo muutosta tehdä syystä tai toisesta, kaikenlaiset kuurit ja viiden taikka jonkun muun määrän viikkoja ”valmennukset” on todettu ihan tieteen tasolla tehottomiksi ja jopa haitallisiksi minta kertaa - ne eivät toimi pysyvän muutoksen suuntaan. Kyllä vaikka millä ruokavalioilla laihtuu ja saadaan ne muutoskuvat. Ja sitten lihoo kahta kauheammin takaisin. Ei jokainen, mutta suurin osa. Miten muuten kaikenmaailman valmennukset ja ruokavaliot ja hyvinvointivalmennukset ooisivat niin iso bisnes? Siten, että niitä on ostettava aina uudestaan. Ja on saatava tuntemaan itsensä tyytymättömäkai kehoonsa tavalla tai toisella.

Paras tapa muuttaa asoita pysyvästi niin halutessaan, on hankkia tietoa itselle, siis oikeaa tietoa eikä sitä tarvitse mistään ostaa. Sama pätee liikuntaan. Nykymaailmassa on hyvin helppo löytää tietoa liikunnasta ja ihan ilmaisia ryhmiä. Jos on tarvetta asiantuntijaan, niin kannattaa panostaa sellaiseen, jolla on kunnon koulutus ja tietopohja. Sellaiset eivät suosittele riisikakkuja, tonnikalaa ja chiaa tai muutakaan tiukkaa ohjeistoa vaan aloitetaan yleensä syömisen psykologiasta, jota tosiaan ei ole aina helppo muuttaa ja siksi kannattaa luottaa vain ihmiseen, joka todella tietää, mitä tekee. Siihen eivät nimittäin kirjekurssit opeta.

Mutta tärkeintä on, että meillä kenelläkään ei ole oikeutta töräytellä asioita toisten kehoista ja siitä, mikä on väärin tai ”pieleen”. Me emme toisen elämästä koskaan tiedä ja elämä voi olla sekaisin hoikalla tai huippukuntoisellakin - itse asiassa hullu treenaamlnen voi olla addiktio. Todellinen muutos lähtee kunnioituksesta ja hyväksynnästä.

Hyvinvointilääkäri Pippa Laukka lataa suorat sanat: ”Ei ole olemassa tervettä lihavuutta”

.

– Sairausriskeistä puhuttaessa enkelten kieli ei auta. Ihmisillä on oikeus kuulla ammattilaiselta asioista suoraan, lääkäri sanoo.

– Suhtaudun lähtökohtaisesti kehopositiivisuuteen myönteisesti, mutta se on valitettavasti muuttunut ääri-ilmiöksi ja lyömäaseeksi.

.

https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/35f5535b-76df-482f-a939-6fd2613…

Miten niin muka ei ole olemassa terveellistä lihavuutta, tässähän on monta vuorokautta todistettu, kuinka Martina on väärässä. Mites mites... onkos Martina sittenkin oikeassa, Martinahan puhuukin asiaa.

Martina on aina väärässä ja minä hyppään kympistä pommilla ja sukellan altaan toiseen päähän takaperin. Oho! Oonpas minä kova. 

Vierailija
1008/1236 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavuudesta aiheutuu valtava lasku yhteiskunnalle, kun sairauksia jostain syystä kertyy juuri näille ylipainoisille...

Kalliimmaksi tulee tutkimuksen mukaan pitkään ja terveellisesti elävät. Lihavat kuolevat nuorempina, kun taas edellä mainitut elävät pitkään tuottaen elämästään viimeisen kolmanneksen yhteiskunnalle pelkkiä kuluja.

Höpöhöpö! Aina joku selitys ja tekosyy valmiina. Mun mummo on 97 eikä syö mitään lääkkeitä ja sairaalassa on ollut vain kahden synnytyksensä aikana. Veroja maksanut enemmän kuin useimmat. Kova kuluerä yhteiskunnalle tosiaan, pitkään ja terveellisesti elänyt.

No onhan hän ollut yli 30 vuotta eläkkeellä! Eläkkeitä ei ole ansaittu itse.

Vierailija
1009/1236 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavuudesta aiheutuu valtava lasku yhteiskunnalle, kun sairauksia jostain syystä kertyy juuri näille ylipainoisille...

Kalliimmaksi tulee tutkimuksen mukaan pitkään ja terveellisesti elävät. Lihavat kuolevat nuorempina, kun taas edellä mainitut elävät pitkään tuottaen elämästään viimeisen kolmanneksen yhteiskunnalle pelkkiä kuluja.

Höpöhöpö! Aina joku selitys ja tekosyy valmiina. Mun mummo on 97 eikä syö mitään lääkkeitä ja sairaalassa on ollut vain kahden synnytyksensä aikana. Veroja maksanut enemmän kuin useimmat. Kova kuluerä yhteiskunnalle tosiaan, pitkään ja terveellisesti elänyt.

No onhan hän ollut yli 30 vuotta eläkkeellä! Eläkkeitä ei ole ansaittu itse.

Ei muuten ole. Älä puhu asioista joita et tiedä. 

Vierailija
1010/1236 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Martina itse moderoimassa täällä, kun ihan asiallisiakin kommentteja poistetaan?

Vierailija
1011/1236 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea koko ketjua, mutta mielipiteensä on ihan ok, mutta itse en lähtisi laukomaan tuollaisia julkisesti. Olen itse aina ollut hoikka, ja annan kyllä muiden olla mitä ovat, eikä toisten lihavuus minua häiritse. En myöskään menisi missään lehdessä tai yksityisessäkään keskustelussa sanomaan, että "ei ole ok olla lihava". Koska miksi ei olisi? Jokaisella saa olla omat mieltymyksensä, ja itsekään en esim. haluaisi suhteeseen lihavan kanssa. Mutta kyllä meillä ihmisillä saa muitakin vikoja ja epätäydellisyyksiä olla, ja lähtökohta yleensä on, että jos ei vahingoita muita, se on ok. Toki on terveellisempää olla normaalipainoinen, mutta emmehän me kaikkia muitakaan epäterveellisiä asioita noin vahvasti tuomitse - ainakaan julkisesti.

Joten vähän yksinkertainen kuva tulee tuosta Pippasta. Ihan kuin ei hallitsisi sosiaalisia tilanteita ja käytösnormeja.

Oikeassa olet. Pippa se töräyttelee suoraan ja vihaa läskejä ja fitnessurheilua. Syö arsenikkikakkuja ja onko se edes ylioppilas, missä on Pippan tutkintotodistus ja sertifikaatti?

Se on lääkäri😂 Sarkasma kai tuo oli😂😂😂

Vierailija
1012/1236 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkettä on ainakin yli 30 vuotta maksettu.

Vierailija
1013/1236 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

.

https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/35f5535b-76df-482f-a939-6fd2613… [/quote

Ai jumalautako naurattaa. Nyt huuto päälle ja näppis paukkumaan, väärä MIELIPIDE....

Martina on sairastanut anoreksiaa ja bulimiaa!! On kertonut sen tvssä. Ilmeisesti bulimian kanssa elää vieläkin jollain tavalla. Joten se siitä!!

Onko ylioppilas?? Hittoako menee telkkariin jos ei ole ylioppilas.

Vierailija
1014/1236 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota nyt ne riisikakkus ja pakene vuorille! Niitä ei missään tyrkytetä ohjeissa. Joku kun ei voi syödä kuin gluteinitonta, joten riisikakku on hyvä välipala. Osta riisikakkuja ja polta ne vaikka roviolla!

Minä syön riisikakkuja.

T Pippa

Minä oon syöny enemmän. Ja eläkemummotkin syö enemmän. Ton yhen mummo ei oo eläkkeellä ni syököhän se?

Vierailija
1015/1236 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää jankuttako Martina  omasta ruokavaliosta kun ette tiedä, miksi mitäkin syö.

Käskikö se Martina teidän syödä riisikakkuja???? Käskikö kenenkään syödä riisikakkuja?

Eihän se käskenyt, ei. 

Martina saa kommentoida lihavuutta yleisellä tasolla. Ei haittaisi, vaikka kommentoisi minun painoa. Pahastuuko hän, jos mietin hänen ruokavaliotaan? Ei Martinakaan tiedä, miksi minä lihoin.

Tavallaan ymmärrän, miksi niistä -kakuista ei saa puhua.

Vierailija
1016/1236 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

.

Pippa on sairastanut anoreksiaa ja bulimiaa!! On kertonut sen tvssä. Ilmeisesti bulimian kanssa elää vieläkin jollain tavalla. Joten se siitä!!

Ja mitä sitten? Kun pippa on sairastanut syömishäiriön niin lihavuus on ok?vai mikä juttu tämä on?

Vierailija
1017/1236 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Martina ei ole sanonut kenenkään kehosta mitään.

Martina sanoi lihavuus aiheuttaa sairauksia. Lääketieteellinen tosiasia.

Jatkuva saman asian jankuttaminen EI ole OK

Martinan lasten haukkuminen EI ole OK

Paskanjauhaminen EI ole OK

Hakeutukaa hoitoon - SE ON ERITTÄIN OK

🤣🤣🤣🤣

Vierailija
1018/1236 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 52, lihava, enkä ikinä ole ollut sairaalassa. Moni urheileva normaalipainoinen kaverini on tullut huomattavasti kalliimmaksi leikkauksineen ja kulumisvammoineen.  Kaikki veriarvoni ovat loistavia. Urheilu tulee siis todella kalliiksi yhteiskunnalle.

Vierailija
1019/1236 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavat kuolevat sairaampina. Siinä se juttu. Terveydenhoitoa kuormittavat enemmän kuin tervaskannot, jotka kaatuvat saappaat ojossa lumikolan päälle.

Vierailija
1020/1236 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkoon Pippa mitä tahtoo. Kaikkia aivopieruja ei tarvitse kuitenkaan sanoa ääneen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi