Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Netflixin hehkutettu Bridgerton, yritin katsoa, mutta lienenkö liian wanha...

Vierailija
10.01.2021 |

Niin teennäistä, lapsellista ja ennalta-arvattavaa. Katsoin ekan jakson suurin odotuksin, rakastan menneisyyteen sijoittuvia pukudraamoja... mutta äh mikä pettymys. Olisin ehkä tykännyt 16-vuotiaana, näin 4-kymppisenä en taida kuulua kohderyhmään..

Vai vieläkö se siitä muuttuu, kannattaako edes yrittää katsoa pidemmälle?

Kommentit (238)

Vierailija
21/238 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsomatta paskaa.

Vierailija
22/238 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin alkuunsa kun otti niin päähän se asetelma taas. Tytöt kaitsetaan kuin hiehot karjakon tarkistettaviksi ja tottakai epäviehättävät tytöt esitetään lihavina ja kömpelöinä ja naurettavina ja tämä meidän päähenkilö palkitaan virheettömästä kauneudestaan. En voi uskoa että vuosikymmenestä toiseen sama tunkkainen kaava ja tämä on sitten Netflixin suosituinta katsottavaa. Miten olis jos kerrankin ruma tyttö saisi ansaitsemansa ihmisarvon? Esitettäisiin kunnioittavassa valossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/238 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritin katsoa myös, mutta ensimmäiseen viiteen minuuttiin jäi. Itse en pidä nykyisestä tavasta kuvata historiallista aikaa.

Tuossa on niin paljon virheitä historian kuvauksen suhteen, että itseäni ei kiinnostanut jatkaa kuin vartin verran. Tuohon aikaan ei ole ollut tummaihoisia yläluokkaisissa ollenkaan.

Lähes kaikissa keskusteluissa tuodaan esille näyttelijävalinnat. Eihän sarja edes pyri autenttisuuteen! Kannattaa suhtautua sarjaan niin, että se sijoittuu kuvitteelliseen maailmaan, joka muistuttaa 1800-luvun alun Englantia samalla tavalla kuin vaikka Taru Sormusten Herrasta -kirjojen Keskimaa muistuttaa keskiajan Eurooppaa.

”Sarja ei edes pyri autenttisuuteen”, koska autenttinen reaalimaailma ei käy yksiin woke-sekopäiden ideologian kanssa ja nykyisin kaiken pitää olla woke & BLM.

Jos olisit katsonut sarjan, huomaisit, että se on ylipäätään viihteellinen, eikä historiallinen. Se, että ainoa ’virhe’ jonka huomaat, on ihonväri, kertoo pelkästään sinusta itsestäsi.

Vierailija
24/238 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetin siinä kohtaa kun paljas perse vilkkui puuta vasten kun se tyyppi jyysti sitä tyttöä. Äh, ei jaksa. Muutenkin teennäinen alku.

Mä luin että siinä olisi paljon seksiä, ja se on mulle turn off. Mua kiinnostaa enemmän juonittelut ja henkilöhahmot, kuin tekojyystö.

Seksi on hyvä keino saada se tyhjäpäisin katsojajoukko seuraamaan sarjaa. Näkeehän sen tälläkin palstalla, että hyvin yleinen peruste katsoa jotakin sarjaa on ”kun se x on niin kuuma”.

Vierailija
25/238 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka tartutte tähän ihonväriasiaan, vaaditteko ehdotonta autenttisuutta esimerkiksi sisustuksessa, kaikissa detaljeissa mitä maisemassa näkyy, puvuissa, puhetyylissä?

Taitaa minkä tahansa historiallisen ohjelman katsominen olla teille sitten hankalaa, jos näin on. Aina niissä on virheitä, koska lopulta ne aina perustuvat niihin käsityksiin, mitä meillä on ko ajasta.

Vierailija
26/238 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäpä voi olettaa sarjasta joka perustuu nykykirjailijan päiväuneen 1800-luvusta :D

Vierailija
27/238 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritin katsoa myös, mutta ensimmäiseen viiteen minuuttiin jäi. Itse en pidä nykyisestä tavasta kuvata historiallista aikaa.

Tuossa on niin paljon virheitä historian kuvauksen suhteen, että itseäni ei kiinnostanut jatkaa kuin vartin verran. Tuohon aikaan ei ole ollut tummaihoisia yläluokkaisissa ollenkaan.

Lähes kaikissa keskusteluissa tuodaan esille näyttelijävalinnat. Eihän sarja edes pyri autenttisuuteen! Kannattaa suhtautua sarjaan niin, että se sijoittuu kuvitteelliseen maailmaan, joka muistuttaa 1800-luvun alun Englantia samalla tavalla kuin vaikka Taru Sormusten Herrasta -kirjojen Keskimaa muistuttaa keskiajan Eurooppaa.

”Sarja ei edes pyri autenttisuuteen”, koska autenttinen reaalimaailma ei käy yksiin woke-sekopäiden ideologian kanssa ja nykyisin kaiken pitää olla woke & BLM.

Jos olisit katsonut sarjan, huomaisit, että se on ylipäätään viihteellinen, eikä historiallinen. Se, että ainoa ’virhe’ jonka huomaat, on ihonväri, kertoo pelkästään sinusta itsestäsi.

No eipä tuota kurapaskaa valitettavasti pystynyt edes yhden kokonaisen jakson verran katsomaan, joten muut epäilemättä lukuisat ”virheet” ja typeryyden jäivät varmaan tosiaan huomaamatta.

Vierailija
28/238 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsooko joku tietokoneelta sarjoja? 😂

Et ilmeisesti tiennyt, että Netflixiä voi nykyään katsoa ihan telkkarista.

Vierailija
29/238 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetin siinä kohtaa kun paljas perse vilkkui puuta vasten kun se tyyppi jyysti sitä tyttöä. Äh, ei jaksa. Muutenkin teennäinen alku.

Mä luin että siinä olisi paljon seksiä, ja se on mulle turn off. Mua kiinnostaa enemmän juonittelut ja henkilöhahmot, kuin tekojyystö.

Seksi on hyvä keino saada se tyhjäpäisin katsojajoukko seuraamaan sarjaa. Näkeehän sen tälläkin palstalla, että hyvin yleinen peruste katsoa jotakin sarjaa on ”kun se x on niin kuuma”.

Kolmessa ensimmäisessä jaksossa taitaa olla kaksi seksikohtausta joten en nyt kauheasti painottaisi sen osuutta. Pidemmälle en ole vielä katsonut.

Vierailija
30/238 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin kun ei ollut sillä hetkellä parempaakaan tekemistä. Pukudraamojen suurena ystävänä minua häiritsi se valtava seksuaalisuus. En ole mikään siveyden sipuli ja tiedostan että ihminen on ollut kaikkina aikoina lihan himojen perään, mutta olen niin tottunut muiden vastaavien sarjojen olevan todella pidättyväisiä mikä tuo oman latauksensa siihen tunnelmaan, kun pelkkä kädestä pitäminen on suurten tunteiden paljastamista. Hahmoihin oli hirveän vaikea samaistua ja pidin kaikkia lähinnä vain ärsyttävinä, varsinkin kahta päähenkilöä. Myös sarjassa tapahtuvan r a i s k a u s hämmensi ja asiaa ei juurikaan käsitelty sen jälkeen.

Vierailija
31/238 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin alkuunsa kun otti niin päähän se asetelma taas. Tytöt kaitsetaan kuin hiehot karjakon tarkistettaviksi ja tottakai epäviehättävät tytöt esitetään lihavina ja kömpelöinä ja naurettavina ja tämä meidän päähenkilö palkitaan virheettömästä kauneudestaan. En voi uskoa että vuosikymmenestä toiseen sama tunkkainen kaava ja tämä on sitten Netflixin suosituinta katsottavaa. Miten olis jos kerrankin ruma tyttö saisi ansaitsemansa ihmisarvon? Esitettäisiin kunnioittavassa valossa?

Nii, tuli mieleen lastenelokuva tyyliin Tuhkimo. Lisäksi ärsytti kun naisilla nykyaikaiset meikit.

Vierailija
32/238 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se mikään eroottinen ohjelma ole. Seksiä on, mutta sitä ei ole esitetty ollenkaan eroottisena. Eikä sitä ole hirvittävän paljoa.

Vierailija
33/238 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kyynel, tämäkö sinua nyt ahdistaa?

Olen eri, mutta minua kyllä "ahdisti" nimenomaan tuo seikka. Katsoin pari jaksoa ja koko ajan oli vain sellainen tunne, että eihän tuo voi olla noin, tuo näyttää ihan väärältä. Yritin kyllä asennoitua niin, että mitä se nyt haittaa, vaikka onkin tummaihoisia näyttelijöitä, että voihan sen silti katsoa.

Ei voinut. Tosin en tiedä olisinko katsonut vaikka olisi ollutkin pelkästään valkoihoisia. Oli aika tylsä muutenkin.

Vierailija
34/238 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tykkää Downtonista ja Tudorsista niin tykkääkö tästä? Mulla ei ole Netflixiä tällä hetkellä, kun en oikein keksi sieltä mitään muuta katsottavaa, ja mietin että kannattaako sitä pelkän Bridgertonin takia ottaa?

Ei taatusti tykkää. Downton Abbey on huipputuotanto, laadukasta brittiläistä historiallista draamaa, jolla on selkeä kytkös todellisiin tapahtumiin. Bridgeton on 1800-luvun alkuun perustuva romanttinen fiktio.

Vierailija
35/238 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sarja on fantasiaa. Ei ole mikään historiasta kertova sarja😅

Vierailija
36/238 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka tartutte tähän ihonväriasiaan, vaaditteko ehdotonta autenttisuutta esimerkiksi sisustuksessa, kaikissa detaljeissa mitä maisemassa näkyy, puvuissa, puhetyylissä?

Taitaa minkä tahansa historiallisen ohjelman katsominen olla teille sitten hankalaa, jos näin on. Aina niissä on virheitä, koska lopulta ne aina perustuvat niihin käsityksiin, mitä meillä on ko ajasta.

No kieltämättä muakin häiritsi se, että oli tummaihoisia, vaikken soveliaisuussyistä edes uskaltautunut sanomaan sitä "ääneen", mutta nyt kun joku avasi aiheen, niin...

Tosiaan häiritsi, kun tiesin ettei tummia ole tuolloin ollut yläluokassa. Minua myös häiritsi eräässä toisessa sarjassa se, että naisilla oli näyttävät tuuheat tekoripset ja nykyajan mukainen contoure-meikki, joita todellakaan siihen maailmanaikaan ei ollut. Jotenkin vaan pistää silmään häiritsevästi.

Eli kyllä, lavastus, puvustus ym pitää olla uskottavaa että pidän laadukkaana sarjana.

Ap

Vierailija
37/238 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin vain kuvan ip-lehdestä ja näin että tämä on taas näitä rotujensekoittamispropaganaohjelmia. Se riitti.

Vierailija
38/238 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mmm, se lienee ollut ajan henki, kaunis, hoikka, hyvästä suvusta ole tyttö on halutumpi kuin hieman vaatimattomampi.

Minusta on kuitenkin kiinnostavaa, että näille "vaatimattomammille" tytöille ainakin ensimmäisissä jaksoissa annettiin ihna merkittävä rooli älykkäinä ja empaattisina.

Vierailija
39/238 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä ei ole mikään tositapahtumiin perustuva sarja. Arvon leidit ei varmaan kykene kovin montaa sarjaa tai leffaa telkusta katsomaan tuolla ajatuksella :D Ja seksiäkin oli aika vähän verraten moneen muuhun mitä töllöttimestä tulee

Vierailija
40/238 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö mustaihoisia sitten ärsytä tuo että "valehdellaan" ettei heidän asemansa ollutkaan sorrettu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi